Terve järki? En ymmärrä. Millä perusteella heterot ovat parhaita vanhempia? Koska penis kuuluu työntää pimppaan? Sekö määrittelee ihmisen kyvyn kasvattaa lapsen?
En sanonut että parhaita. Mielestäni lapselle on parempi, jos sillä on äiti ja isä. Kyllä jotkut homovanhemmat voi lapsensa paljon paremmin kasvattaa, kuin huonot heterovanhemmat. Pointti oli, että jos on mahdollista valita (kuten homoadoptiossa on), niin jos otetaan perhe A) äiti ja isä, sama ympäristö kuin B:llä ja sitten perhe B) isä ja isä ja sama ympäristö kuin perhe A:lla, niin käytännössä jos päästään valitsemaan kumpaan perheeseen lapsen sijoittaa, niin se on aina A. Kasvattaminen nyt on monen asian summa ja varmasti vaikka minkälaisista perheistä/kasvatusolosuhteista saa terveitä lapsia/nuoria. Mutta jos on vara valita, niin aina kuitenkin valitaan se, että lapsella on äiti ja isä.
Jos olisivat rikkaita? Mitä tekemistä rahalla on kasvatuksen osalta? Rikkaat ovat parempia kasvattajia? LOL. :D Ja tuo jälkimmäinen. Kasvaahan useampi lapsi ilman isää/äitiä.
Tää nyt oli olevinaan läppä - tarkoitin, että jos lapsi saisi vanhempana tietää että oli pääsemässä ökyrikkaan homopariskunnan leipiin, mutta hänet sijoitettiinkin normaaliin tehdastyöläisperheeseen Suomen lainsäädännön takia, niin saattais se lapsi miettiä mitä kaikkea kivaa oliskaan saanut enemmän siellä homoperheessä..Huono läppä, myönnän. Ja kasvaaa kasvaa, ei ole siitä kyse mun pointissa. Se isä opettaa lähtökohtaisesti niitä "miesten juttuja" ja sitten äidiltä kysellään niitä "äidille kuuluvia juttuja". Eli tulis vähän niin kuin kasvatuksessa isän ja äidin parhaat puolet esiin. Lähtökohtaisesti, jos on vara valita, niin on parempi että lapsella on äiti ja isä. Ei yksinhuoltajuus mikään ideaali kasvatusympäristö ole, vaikka toki toimii - sama varmaan homoliitoissa. Edelleenkin, jos voidaan valita se paras, niin miksi ei valita sitä parasta vaihtoehtoa.
Neekereitä kiusataan, vammaisia kiusataan, läskejä kiusataan, nörttejä kiusataan, väärän näköisiä kiusataan. Pitäisikö edellä mainittujen vanhemmilta evätä lasten kasvatus, koska heidän lapsiaan todennäköisesti kiusataan koulussa?
Ei. Kiusaaminen on pahasta ja siihen tulee puuttua. Ei muuta sitä faktaa, että homovanhempien lapset lähes satavarmasti kokevat suuremmalla todennäköisyydellä kiusaamista jossain vaiheessa elämäänsä. Mut kiusaamisen ehkäisyllä ei voida perustella "lapsensaamisen/tekemisen kieltämistä
Millä perusteella heterovanhemmat kasvattavat paremmin, edelleen.?
Väärä sanamuoto mulla. Ei ne kasvata paremmin välttämättä. Tarkoitin, että lapselle kasvuympäristö on parempi, kun on heterovanhemmat vs homovanhemmat. Jos nyt miettii, niin kyllä mulla ainakin on sekä isälle, että äidille ollut molemmille paljon tarvetta. Toki oisin selvinny varmasti homovanhempien kasvatuksessakin ihan kansalaiseksi asti, mutta kumpi mulle olis ollut parempi - se että löytyy se äiti ja isä tarvittaessa, vaiko se että jompi kumpi puuttuu.
Sulla saa olla oma mielipide, mutta noi perustelut on kyllä ihan päin vittua, niinkuin useammalla täällä. Kiitos siitä, että et vetänyt raamattua mukaan.
Tuon vähän heikosti oman pointin esille, kun ei nyt kiinnosta syvemmin pohtia. Raamattu/kirkko ei kuulu yhteen valtion kanssa - eikä täten myöskään lainsäädäntö.
Summa summarum: et halua adoptio-oikeutta homoille, koska et pidä homoista?
Homot on ihan fine, saavat minun puolesta rakastaa toisiaan ja elämää siinä missä muutkin. Ja toki heille (lähes) samat lailliset oikeudet kuuluu (en tiedä nykyisestä lainsäädännöstä). En kuitenkaan antaisi heille adoptio-oikeutta, koska mielestäni lapselle terveempi kasvuympäristö (ja parhaaseen kasvuympäristöönhän pitää pyrkiä, lapsen takia) ovat heteropariskunnat, joista löytyy sekä lapselle tärkeä isä, että äiti. En perusta kantaani homofobiaan, vaan siihen, mitä pidän lapsen kannalta parhaana ratkaisuna, mikäli on mahdollista valita.