Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No olipa ihan paska juttu. Tuo sun perustelu on "ihan perseestä". Et millään pysty perustelemaan noilla annetuilla arvoilla miksi Teuvon tilanne on parempi kuin erään toisen tarinassa esiintyvän. Punaniska-junttius ilmeisesti tuhoaa loogisen päättelykyvyn?

No kerroppa sä missä kohti saisit parhaat kiksit, löytyy varmasti tosi käytännönläheiset perustelut? Et varmaankaan tarvitse päättelykykyä suklaajunan suhteen sen voin uskoa. Käytännön kokemuksesta voisit valottaa esimerkki tapauksen pohjalta?

No kerroppa sä missä kohti saisit parhaat kiksit, löytyy varmasti tosi käytännönläheiset perustelut? Et varmaankaan tarvitse päättelykykyä suklaajunan suhteen sen voin uskoa. Käytännön kokemuksesta voisit valottaa esimerkki tapauksen pohjalta?

Kysehän ei ollut käytännönläheisistä kokemuksista vaan idioottimaisuuksien mukanaan tuomista idioottimaisuuksista. Luulisi, että jos kertoo tuommoisia "hauskoja" juttuja, niin niissä olisi jokin muukin pointti kuin takametsien hikisten punaniska-junttien keskenään väärin ymmärtämät, omasta mielestään, nokkelat vitsit.

PS. Jos alentuisin sinun tasollesi, niin äkkiseltään tulisi mieleen, että mistä sinun nimimerkkisi "PanostajaPena" on tullut. Kuulostaa vähän homolta. "PanostajaPena"... Freud ja silleen. :pano:

Olen SH (AMK) ja Lähih milenterv ja päihdetyö. Lisäksi olen opiskellut sosiaalityötä yliopistossa. Joku kun sitä kyseli...

Mikä vika punaniska juntteudessa sitten on? Se on maanläheinen ajattelumaailma, jossa pidetään elämänarvoina mm. sukupuolien luonnollisia eroja.

Ei se minusta ole mitenkään hienoa, kun nyky "mies" istuu pikkurilli pystyssä kafe lattea siemaillen ja kikattaa värjätty tukka tönössä ihkuille jutuille. Kun kaksi homppelia kulkee ikkunan ohi käsikädessä huudetaan yhteistuumin, että vau kuinka joku osaa olla sitten nykyaikainen. Noille niin sopisi mukaan pieni muksu nahkalätsä päässä kulkemaan iskien viitoittamaa tietä.
Hei Håkan, katso nyt tota junttipelleä, joka on naisen kanssa lähtenyt ulos. Svante, mulla valuu tummeli jo rectumista, kun ajattelen miten ihanasti sä tulit muhun eilen olohuoneen pöydällä. Elämä on niiiin lovea.

kuin takametsien hikisten punaniska-junttien keskenään väärin ymmärtämät, omasta mielestään, nokkelat vitsit.

:

Poika poika!

Mä olen kiertänyt enemmän maailmalla kuin sä ehdit elämäsi aikana koskaan matkaamaan, että voit työntää sen takametsäpunaniskajunttiuden sinne takalistoosi (oli sen reikä sitten pyöreä tai ei)

Tässä "keskustelussa" punaniskajunttius saa mielestäni aivan liian negatiivisen sävyn. Ei punaniskajunttien ajatusmaailmaan kuulu jossittelu mitä aikuiset ihmiset tekevät makuuhuoneissaan.

Mulle tuli tässä yhteydessä punaniskajunttiudesta mieleen se kohtaus Syvässä joessa (Deliverance), kun maaseudun miehet lykkii kaupunkilaishienostelijaa perseeseen. "Squeal like a pig". Ylevää.

Edit: ei näy nahkahousuja, eikä pystyssä olevia pikkurillejä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Minua ei sinänsä homojen oikeudet tai niiden puute liikuta tippaakaan mutta tuli vaan mieleen, että olisiko homoliittojen vastustajien helpompi hyväksyä asia, jos esim. vihkivalassa kumpikin osapuoli velvoitettaisiin julkisesti lupaamaan, etteivät pane toisiaan perseeseen munalla? Siis seisovalla munalla. Tai suihinotto, pitäisikö kieltää myös vai jättää tavallaan "harmaalle alueelle"?

Poika poika!

Mä olen kiertänyt enemmän maailmalla kuin sä ehdit elämäsi aikana koskaan matkaamaan, että voit työntää sen takametsäpunaniskajunttiuden sinne takalistoosi (oli sen reikä sitten pyöreä tai ei)

ihan OT mut ei se kiertäminen välttämättä sitä maailmaa avarra. Seki on vähän henkilöstä kiini kuinka vastaanottavainen mieli on :piis:

Mikä vika punaniska juntteudessa sitten on?
Ei kai siinä periaatteessa mitään vikaa olekaan, jokainen saa ajatella niinkuin tahtoo. Punaniskajuntteus on ehkä vähän kuin kirjoitus- ja yhdyssanavirheiden kirjoittaminen tai henkilökohtaisen hygienian laiminlyöminen, jokaisella on lupa vapaasti niin tehdä, muttei pidä suuttua jos joku katsoo kieroon sen vuoksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen SH (AMK) ja Lähih milenterv ja päihdetyö. Lisäksi olen opiskellut sosiaalityötä yliopistossa. Joku kun sitä kyseli...

Noniin, tämä selvensi asiaa ja kivi vierähti sydämeltä. Kun kommenteistasi sain tosiaan sellaisen kuvan, että tekisit jotain psykologin hommia. Mutta onneksi sairaanhoitaja on aika kaukana siitä.

PanostajaPenalle ja muille tiedoksi, että homous ei todellakaan ole mikään valinta. Sitä ei vain joku aamu herää ja päätä yhtäkkiä olevansa homo taikka hetero, vaan se on yleensä enemmän tai vähemmän pitkä prosessi. Toisille prosessi on lisäksi kivuliaampi kuin toisille.

Tutkimuksissahan on saatu viitteitä siitä, että miehillä homoseksuaalisuus periytyy äidin geeneissä, joka liittyy niin sanottuun immunisaatioteoriaan, jossa selitysaste on 6,7 %. Sen mukaan useammat peräkkäiset poikaraskaudet äidissä saavat aikaan H-Y -vasta-ainereaktion, joka vaikuttaa sikiön aivojen seksuaaliseen kehitykseen. Tulokset viittaavat myös siihen, että homous voi mahdollisesti periytyä X-kromosomaalisesti, jolloin selitysaste on 14%. Ympäristönvaikutukselle ja muille selitysmalleille jää analyysin mukaan selitettäväksi 79% miehen seksuaalisesta suuntautumisesta. Naispuolisilla homoseksuaalien sukulaisilla on parempi fekunditeetti verrattuna heterosukulaisnaisten fekunditeettiin. Lähde: http://rspb.royalsocietypublishing.org/content/271/1554/2217.full.pdf

Itse en ymmärrä sitä, että mitä vaikutusta sillä on kasvatustapoihin- ja taitoihin tai kykyyn hyvään vanhemmuuteen, että mihin reikään vanhemmat jyystävät makuuhuoneessa. Tai vaihtoehtoisesti mitä reikää nuolevat. Eikö kaikkein tärkeintä lapsen kannalta ole se, että lapsella on rakastava, turvallinen ja tasapainoinen kasvuympäristö? Että lapsella olisi rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, olivat nämä sitten hetero- tai homovanhempia. Tähän on mun mielestä turha vetää väitteitä siitä, että lapsesta ei kasvaisi normaalia ilman isä- tai äitihahmoa, sillä ainakin suurimmasta osasta yksinhuoltajaisien- ja äitien lapsista on kasvanut normaaleja vaikka heillä ei ole ollut toista vanhempaa. Missä sitä paitsi on väitetty, paitsi Raamatussa joka ei ole mun mielestä validi lähde, että lapsella on oltava molemmat vanhemmat ja isä- tai äitihahmon on oltava samasta perheestä, jotta lapsesta kasvaisi ”normaali”? Yhtälailla isä- tai äitihahmona voi toimia isovanhemmat, sedät, tädit tai muut sukulaiset, opettajat tai valmentajat. Lisäksi tuohon kiusaamiskorttiin, niin ketkähän niitä homovanhempien lapsia kiusaavat kuin suvaitsemattomien vanhempien lapset?

Itse en vaadi kirkkovihkimisiä homopareille, kuten ei vaadita uudessa avioliittolaissa, ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että olen itse ateisti ja enkä täten kuulu kirkkoon. Mutta ymmärrän kyllä jos uskovaiset homot sen haluavat.

Muutamalle täällä olevalle keskustelijalle tiedoksi, että kaikki homomiehet eivät ole mitään ”neitejä”, joista näkee kilometrien päähän, että he ovat homoja. Itse olen tavannut vain muutaman tällaisen homon ja loput ovat olleet täysin tavallisen näköisiä, jotka tietää vain sen perusteella homoksi, että ovat liikkeellä yhdessä poikaystävänsä kanssa tai sanovat suoraan olevansa homoja tai homotutka väittää niin. Mä en ole nähnyt vielä yhtäkään homoa, jolla olisi ollut nahkahousut jalassa, vaan kaikilla on ollut joko suorat housut, farkut tai shortsit jalassa…

PanostajaPenalle tiedoksi sekin, että homoilla on olemassa niin sanottu gaydar eli homotutka (http://fi.wikipedia.org/wiki/Homotutka), jonka avulla pystyy tunnistamaan kuka on homo ja kuka ei. Yleensä toinen homo lähettää alitajuntaisesti eräänlaisia signaaleja (kehonkieli, silmät jne), jotka saavat tutkan piipittämään. Välillä tutka osuu oikeaan ja välillä tulee hutilyönti, ja ehkä se selittää sen miksi homot ovat tulleet sua iskemään; niiden tutka on väittänyt, että sä oot homo. Itsellekin on välillä sattunut näitä hutilyöntejä.

Mun puolesta ihmiset saavat olla homoliittoja sekä puolesta että vastaan, sillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Mutta siinä vaiheessa, kun keskustelussa keskitytään vain tietyn vähemmistöryhmän haukkumiseen tai vihan lietsomiseen tai levitetään valheellisia väittämiä, niin silloin mun mielestä ylitetään hyvänmaun rajat ja mennään liian pitkälle ja tähän pitäisi reagoida ja puuttua. Tässä keskustelussa niin sanotusti ”vastapuolelta” on asiallisesti keskustellut ja oman mielipiteensä perustellut ainoastaan Darkwanderer388:n, josta kiitos hänelle.

Lisäksi tässä niille kuva, jotka väittävät, että homoliitot tulevat romuttamaan pyhän avioliittoinstituutin:

sanctity_of_marriage.webp

Ps. Lopuksi kaikille aivopähkinäksi Darwinin paradoksi: Jos homoseksuaalisuus periytyy geneettisesti ja homoseksuaaliset tuottavat vähemmän jälkeläisiä (vrt. heteroseksuaalit), niin miksi homous säilyy populaatioissa?

Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. Jos PanostajaPenalle ja muille ei tullut tekstistä selväksi, niin kyllä, tykkään tytöistä eli oon lesbo.

Ja mun mielestä homoja on turha syyttää homojen siittämisestä, heterothan niitä synnyttävät.

Itse en ymmärrä sitä, että mitä vaikutusta sillä on kasvatustapoihin- ja taitoihin tai kykyyn hyvään vanhemmuuteen, että mihin reikään vanhemmat jyystävät makuuhuoneessa. Tai vaihtoehtoisesti mitä reikää nuolevat.

Onko joku väittänyt, että olisi? Sinä luot olkinuken. Olkinukkejen luominen kertoo siitä, ettet uskalla kohdata todellisia argumentteja.

Eikö kaikkein tärkeintä lapsen kannalta ole se, että lapsella on rakastava, turvallinen ja tasapainoinen kasvuympäristö? Että lapsella olisi rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, olivat nämä sitten hetero- tai homovanhempia. Tähän on mun mielestä turha vetää väitteitä siitä, että lapsesta ei kasvaisi normaalia ilman isä- tai äitihahmoa, sillä ainakin suurimmasta osasta yksinhuoltajaisien- ja äitien lapsista on kasvanut normaaleja vaikka heillä ei ole ollut toista vanhempaa.

Turha vetää väitteitä, että lapsi tarvitsee isän ja äidin, koska se ei palvelisi sinun agendaasi? Yksinhuoltajien lapsilla on merkittävästi suurempia ongelmia elämässä kuin kaksinhuoltajien lapsilla. http://www.singleparentsuccess.org/stats.html http://thefatherlessgeneration.wordpress.com/statistics/ Tietenkin jos kodittomuus, itsemurhat, teiniraskaudet ja köyhyys ovat mielestäsi normaaliutta mihin haluat pyrkiä niin.

Missä sitä paitsi on väitetty, paitsi Raamatussa joka ei ole mun mielestä validi lähde, että lapsella on oltava molemmat vanhemmat ja isä- tai äitihahmon on oltava samasta perheestä, jotta lapsesta kasvaisi ”normaali”? Yhtälailla isä- tai äitihahmona voi toimia isovanhemmat, sedät, tädit tai muut sukulaiset, opettajat tai valmentajat.

Vaikka sillä ei olisi väliä ovatko esikuvat biologisia vanhempia, niin yleensä ne biologiset vanhemmat pyrkivät viettämään enemmän aikaa lapsiensa kanssa kuin muut. Teoriassa sukulaiset ja muut hahmot ovat kivoja, mutta käytännössä ne eivät ole läsnä kuten omat vanhemmat. Kyseessä on marginaalinen tuki. Käsite jonka saatat ymmärtää sitten kun joudut yksin tekemisiin todellisuuden kanssa.

Muutamalle täällä olevalle keskustelijalle tiedoksi, että kaikki homomiehet eivät ole mitään ”neitejä”, joista näkee kilometrien päähän, että he ovat homoja. ... tai homotutka väittää niin.

Jälleen olkinukke jonka loit liioittelemalla väitteitä ja lopuksi jopa kumoat sen myöntämällä, että homot voidaan havaita.

homoilla on olemassa niin sanottu gaydar

Ei se ole rajoittunut homoihin. Ymmärrän, että kovasti haluat kehua omaa viiteryhmääsi, mutta heterotkin havaitsevat homot poikkeuksellisen käytöksensä takia. Miksi kuvittelet, että se mihin reikään jyystää vaikuttaisi havainnointikykyyn?

Lisäksi tässä niille kuva, jotka väittävät, että homoliitot tulevat romuttamaan pyhän avioliittoinstituutin:

Tuo kuva kertoo enemmän älyllisestä epärehellisyydestäsi. Siitä, ettei sinulle tärkeintä ole totuus vaan oman kannan voitto ja sen vuoksi olet valmis esittämään epärehellisiä kuvia tilanteesta. Eivät vain heterot mene kännissä naimisiin. Kummatkohan harrastavat enemmän irtosuhteita. Argumenttisi on luokkaa: kissatkin tappavat ihmisiä, joten jos on huolissaan tiikerin vaarallisuudesta lemmikkinä, niin on tekopyhä.

Lopuksi kaikille aivopähkinäksi Darwinin paradoksi: Jos homoseksuaalisuus periytyy geneettisesti ja homoseksuaaliset tuottavat vähemmän jälkeläisiä (vrt. heteroseksuaalit), niin miksi homous säilyy populaatioissa?

Jos alttius syöpään periytyy geneettisesti ja syöpä vähentää jälkeläislukua, niin miksi syöpä säilyy populaatiossa? Syleilkäämme syöpää. Ei sitä tarvitse pelätä!

Turha vetää väitteitä, että lapsi tarvitsee isän ja äidin, koska se ei palvelisi sinun agendaasi? Yksinhuoltajien lapsilla on merkittävästi suurempia ongelmia elämässä kuin kaksinhuoltajien lapsilla. http://www.singleparentsuccess.org/stats.html http://thefatherlessgeneration.wordpress.com/statistics/ Tietenkin jos kodittomuus, itsemurhat, teiniraskaudet ja köyhyys ovat mielestäsi normaaliutta mihin haluat pyrkiä niin.

keskustellaanpas tästä. En osaa kovin hyvin englantia, joten linkkisi jää nyt vähälle lukemiselle osaltani. Mutta en yhtään epäile etteikö yksinhuoltajien lapsilla olisi enenmän ongelmia kuin molempien vanhempien kanssa kasvaneilla.
Tästä seuraakin varsin omituinen järjestelmä. Koska sinkuilla on adoptio oikeus suomessa. Miten ihmeessä se voi olla näin. Sinkku voi adoptoida, mutta hetero avopari, tai suhteensa rekisteröinyt pari ei voi. Mielestäni erittäin outoa. Eli sinkku homokin voi adoptoida-> sen jälkeen kun rekisteröitsee suhteensa kaverinsa kanssa, niin kaikki on ok. Sitten käyttää sitä perheen sisäistä adoptio-oikeutta niin kaikki on ok :wtf: Heterolla avoparilla edes tämä ei onnistu.

Jos mä nyt tämän oon ymmärtäny oikein, ni taidan muuttaa kantaani koko homohommas.

Mä en tiedä mitään muuta kauniimpaa, kuin kaksi karvapersettä alttarilla sanoo tahdon!
Kaiken kruunaa pitkä suudelma alttarilla papin silmien edessä:D
Mistä muuten häävieraat tietää, kumpi ryöstetään tuossa morsiamen ryöstössä:jahas:

Mä en tiedä mitään muuta kauniimpaa, kuin kaksi karvapersettä alttarilla sanoo tahdon!
Kaiken kruunaa pitkä suudelma alttarilla papin silmien edessä:D
Mistä muuten häävieraat tietää, kumpi ryöstetään tuossa morsiamen ryöstössä:jahas:

Olettaen että olet tosissasi..

Näitä minäkin aina mietin kun yritän uskotella itselleni jotain hyvää syytä vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia. Tai sitten en. On se kumma että tämä aloite saa näin kovaa kiihkoa aikaan. Olisipa samaa raivoa ja vastustusta vaikka Kataisen hallituksen rahan lapioimisessa muiden euromaiden pankeille. Mutta eihän se ketään kiinnosta. Pääasia on etteivät homot ja lesbot pääse jumalauta naimisiin!

Tutkaillaampa muita pohjoismaita, joissa tämä kyseinen laki on jo hyväksytty. Onko esim Norjassa koko kansa nyt homoja tai sammuiko aurinko kun siellä oltiin tasa-arvon kannalla? Se olennainen kysymys on että miten se haittaa ketään heteroa jos samaa sukupuolta olevat saavat samat juridiset oikeudet kuin heterot?

keskustellaanpas tästä. En osaa kovin hyvin englantia, joten linkkisi jää nyt vähälle lukemiselle osaltani. Mutta en yhtään epäile etteikö yksinhuoltajien lapsilla olisi enenmän ongelmia kuin molempien vanhempien kanssa kasvaneilla.
Tästä seuraakin varsin omituinen järjestelmä. Koska sinkuilla on adoptio oikeus suomessa. Miten ihmeessä se voi olla näin. Sinkku voi adoptoida, mutta hetero avopari, tai suhteensa rekisteröinyt pari ei voi. Mielestäni erittäin outoa. Eli sinkku homokin voi adoptoida-> sen jälkeen kun rekisteröitsee suhteensa kaverinsa kanssa, niin kaikki on ok. Sitten käyttää sitä perheen sisäistä adoptio-oikeutta niin kaikki on ok :wtf: Heterolla avoparilla edes tämä ei onnistu.

Jos mä nyt tämän oon ymmärtäny oikein, ni taidan muuttaa kantaani koko homohommas.

Tässä asiassa jos se todellakin on noin, tottakai heteropareilla pitäisi olla aivan samat mahdollisuudet adoptio-oikeuteen kuin sinkuilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom