Olisikohan kuitenkin mahdollista että nämä papit olisivat jo virkansa puolesta lähemmissä väleissä sen yläkerran ukon ja poikansa kanssa, sekä omaisivat em. syistä myös paremman raamatuntuntemuksen kuin sinä, ja olisivat näin ollen jossain määrin "oikeampia" henkilöitä sanomaan mitä se Jesse oikein tykkää ja tahtoo?
Eivät ole lähemmissä väleissä. Ks. selitys alla.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh 14:6
Eli lähempiin väleihin ei pääse muutoin kuin Jeesuksen kautta. Tämä sulkee pois myös teologian opinnot sekä erilaiset maanpäälliset virat. Syntisen ihmisen ainut tapa palauttaa yhteys Jumalaan on puhdistua synneistään Jeesuksen sovitustyöhön turvaten ja tehdä parannus. Moni pappi on vain teologisen koulutuksen saanut uudestisyntymätön ihminen joka ei ole yhteydessä yläkertaan ja sen kyllä huomaa.
Jos pappi siunaa homoja ja lesboja avioliittoon niin se kertoo jotain raamatuntuntemuksesta. Tässä Jeesus puhuu fariseuksille (kirjanoppineet, joilla ihmisten käsityksen mukaan oli hyvä raamatuntuntemus):
Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.
Matt. 22:29
Esitän tän raamatuntuntemusasian vielä maanläheisemmällä tavalla:
Viikonloppukurssilla personal trainerin paperit saanut henkilö sanoo, että paras saavuttaa hyvä penkkitulos on tehdä pelkästään eristäviä liikkeitä erilaisissa laitteissa kerran viikossa (tissikone, olkapääkone, ojentajakone, yms.). Voimanostajien piireissä on kuitenkin itsestäänselvää ettei voima tartu rimpuilemalla vaan raskaalla harjoittelulla.
Moni tietämätön uskoo näitä hyvinvointi- ja solariumkeskuksien "valmentajia", mutta se ei tee tyhjäksi tosiasioita. Tutkimalla asiaa edes hieman säästäisi aikaa ja vaivaa.
Löydätkö itsesi ja homopareja vihkivän ortodoksipapin tarinasta? Jos et niin voin toki ilmaista asian suoremminkin, mutta usein oppiminen on tehokkaampaa oivaltamisen kautta.