Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielestäni miehen pitää olla mies eikä mikään neiti. Tuosta kirjoittamastasi tuleekin mieleen, että jos neiti kasvattaa lasta siitäkin tulee neiti eikä mikään mies!

Entäs sitten? Mikseivät vaikkapa ihan heterot herkät runopojat saisi saada ja kasvattaa itsensä kaltaisia lapsia? Tällaisia kundeja on paljon enemmän kuin niitä oi niin pelättyjä neitimäisiä homoja.
Miksi ihmisten ylipäätään tulisi mukautua kenenkään stereotypioihin? Vai miten se on sinulta pois, jos mies on "neiti"? Tunnetko itsesi jotenkin uhatuksi, jos joku toinen mies ei ole ns. "äijä?
Mitä maailma menettäisikään, jos jokainen mies yrittäisi sovittautua väkisin sinun muottiisi jostain machoäijästä. Ainakin hitosti hyviä taiteilijoita ja muusikoita. :)

En nyt tällä tarkoita sitten dissata ketään yh:äitejä tai muutenkaan naisia tuolla edellisellä tai, että jotenkin naiset eivät osaisi kasvattaa myös lapsiaan oikein koska he osaavat sitä! Tarkoitan kuitenkin sitä, että mies tuo perheeseen ja kasvatukseen sitä miehistä näkökulmaa kuten nainenkin ne omansa. Lapsi tarvitsee molempia vanhempia!

Iso osa miehistä ei tuo kasvatukseen yhtään mitään. Puolet heteroavioliitoistakin päätyy jo eroon ja monet niin riitaisasti, että isyys jää sikseen.
Ennemmin näen lapsen onnellisten ja yhdessä pysyvien homovanhempien kasvatettavana kuin monissa heteroperheissä, joiden ainoa oikeutus lapseen tuntuu olevan seksuaalinen suuntautuminen, vaikka molemmat vanhemmat olisivat päätoimisia nistejä.

Tähän on tultu. Normaali heteromies on joidenkin mielestä idiootti, kun hänen arvomaailmaan ei mahdu hinttien adoption ymmärrys. Joku homostelija lyö jonkun pilipalitutkimuksen eteen ja sanoo, että sun on nyt hyväksyttävä homojen adoptiot. Jos et hyväksy, niin vittu oot juntti ja ymmärtämätön.

Jos psyyke on niin sairas, että alkaa haluttamaan sama sukupuoli, niin on se kaikkea muuta kuin normaalia. Nyky Suomessa joku piilopuppeli saa tästäkin tehtyä trendikästä vaikka sairautena tätä pitäisi käsitellä siinä missä jotain muutakin mielisairautta.

Itse asiassa, kyllä, mun mielestä sä olet idiootti. Et mielipitees takia, vaan näköjään sen takia ettet pysty hyväksymään että ihmisillä on eriäviä mielipiteitä. Se, ettei hyväksy että kaikki ei ole sun kanssa samaa mieltä, se on mun mielestä idioottimaista. Ja selvästikään sä et pysty ymmärtämään että jotkut ei ole sun kanssa samaa mieltä. Mä olen yrittänyt saada sut keskustelemaan mielipiteistä... mutta vittuilu, dissaaminen ja kiukuttelu jatkuu - ja keskustelemaan sä et vaan osaa tai halua ryhtyä. Nyt on sitten vaan todettava ilkeesti, että kyllä, mun mielestä sun käytös on idioottimaista - ja lapsellista.

Tutkimus ei muuten käske ketään hyväksymään yhtään mitään. Ja se, että sä et ole samaa mieltä tutkimuksen tuloksen kanssa, ei vielä tee siitä pilipalia. Me kaikki täällä toivotetaan edelleen kaikki tutkimustulokset tervetulleiksi. Myös homoadoptiota vastaan puhuvat.

Homous ei ole sairaus, eikä homouteen taipuvan psyykekään sellaisenaan ole mitenkään pielessä. Sun väittämäs kertoo siis enemmän sun asenteesta, kun faktoista.

Sulla ei vaan näköjään ole kykyä keskustella. Olis mielenkiintoista vaihtaa sun kanssa pari sanaa kasvotusten ja katsoa, oletko yhtä hankala tapaus elossa ja netissä.

Homostelun fanittaminen on sitä paskaa parhaimmillaan.. luonnottomuuteen taipuvaiset ihmiset edustavat moraalista rappiota. Eli ajan henkeä tarkemmin katsottuna.. normalisoimalla kaikkea häiriintynyttä skebulaa ihmiset murentavat omaa kulttuuriaan ja tuottavat pidemmällä tähtäimellä sen että joku vahvempi kulttuuri nielee aiemman.. näin on aina käynyt ja tulee käymään. muunmuassa Rooman valtakausi mureni kun heidän moraali rappeutti perheet ja lopulta jotkut hevosheikit veivät voittoa ennen niin mahtavasta ja vahvasta kulttuurista. Olet oikeassa vain siinä että osa mielipiteistä on paskoja.. kaikki moraalia ja arvoja murentava on paskaa, sen näkee seurauksista nyt ja viellä paremmin sukupolven parin viiveellä.

Homouteen se Rooman valtakunta varmaan romahtikin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dystopia

Miksi ihmisten ylipäätään tulisi mukautua kenenkään stereotypioihin? Vai miten se on sinulta pois, jos mies on "neiti"? Tunnetko itsesi jotenkin uhatuksi, jos joku toinen mies ei ole ns. "äijä? Mitä maailma menettäisikään, jos jokainen mies yrittäisi sovittautua väkisin sinun muottiisi jostain machoäijästä. Ainakin hitosti hyviä taiteilijoita ja muusikoita. :)

Kyllä se hyvä taiteilijakin ja muusikko voi olla äijä ilman, että on homo ;) En tietenkään tarkoittanut, että kaikki pitäsi sovittaa samaan lokeroon. En edes tunne ketään machoäijää lähipiirissäni. Tuo stereotypia tulee taas jo elokuvista joissa on isot lihakset ja isot pyssyt :) Mielestäni mies on sellainen joka käyttäytyy kuten miehen pitää. Pitää huolta omistaan, perheestään, kantaa vastuunsa elämässä. Pyrkii tekemään hyvää ja olemaan hyvä ihminen jolla on selkärankaa. Osaa myös ilmaista tunteensa kun niin tarvitsee tehdä..

Iso osa miehistä ei tuo kasvatukseen yhtään mitään. Puolet heteroavioliitoistakin päätyy jo eroon ja monet niin riitaisasti, että isyys jää sikseen.
Ennemmin näen lapsen onnellisten ja yhdessä pysyvien homovanhempien kasvatettavana kuin monissa heteroperheissä, joiden ainoa oikeutus lapseen tuntuu olevan seksuaalinen suuntautuminen, vaikka molemmat vanhemmat olisivat päätoimisia nistejä.

Miten ajattelet, että homoperheissä ei eroja tulisi? Uskoisin, että niitä tulisi vieläkin enemmän kuin hetero suhteissa. Moni homo, kun kyntää aisaansa kenenkanssa sattuu.. Siinä ei ole kyse mistään kiintymyksen osoittamisesta toista kohtaan. Näin ainakin tuntemieni homojen keskuudessa on. Pidetään aika moisia härkäbileitä... Olisiko siis homo jotenkin erikoisempi tai ylempänä muita, että eläisi eroamatta kumppanistaan? En usko tähän...

Edelleenkään mulle on se ja sama jos miehet ovat keskenään millaisissa suhteissa tahansa. Ei kosketa minun elämääni mitenkään. Olen kuitenkin sitä mieltä, että suurinosa homoista ei enemmän neitimäisempiä kuin äijiä. Ruotistahan oli joskus uutisissa, että siellä on miehet alkaneet käyttää estrogeenisiä valmisteita saadakseen enemmän naisellisia piirteita itselleen ja herkkyyttä.

Moni homo, kun kyntää aisaansa kenenkanssa sattuu.. Siinä ei ole kyse mistään kiintymyksen osoittamisesta toista kohtaan. Näin ainakin tuntemieni homojen keskuudessa on. Pidetään aika moisia härkäbileitä...
Saman kuvan itsekin saanut niiden elämästä kun kattonu vierestä velipuolen touhuja.

No ei oo yhtään miehistä homoa tullut vielä vastaan. Ja aika monta homoa kyllä tullut elämän varrella vastaan. En silti väitä etteikö niitä olisi mutta aika vähemmistössä tuntuvat olevan.

Mietin tuossa että olen jutellut about kymmenen avoimesti homon kanssa enemmän, ja ehkä noin puolet näistä ovat olleet "neitimäisiä". Osa on ollut sellaisia että ei ole tullut lainkaan mieleen aluksi että voisi olla homo. Tässä on tietty se että jos "neitihomo" kävelee vastaan ni heti kiinnittää huomion, kun taas jos henkilö ei tee homoudestaan numeroa ni se ei jää mitenkään mieleen. Olet siis tietämättäsi voinut tavata paljonkin normaalin oloisia kaappihomppeleita.

En itsekään välttämättä antaisi jokaiselle neitihomolle lasta kasvatettavaksi, mutta en kyllä antaisi jokaiselle vastaan tulevalle heteroparillekaan. Valitettavasti jos lapsi syntyy "luonnollista" reittiä niin kukaan ei siinä tapauksessa kyseenalaista ovatko vanhemmat soveltuvia hommaansa. Eihän tässä homoadoptiossa ole siitä kyse että kaikille homoille automaattisesti lapettaisiin syliin penskoja minkä keretään, vaan että homoparit pääsevät samaan adoptiosoveltuvuuden arviointiin kuin heteroparitkin. Se on aika tiukka seula se, varmasti tippuvat vähänkään epäilyttävät tapaukset pois.

Mietin tuossa että olen jutellut about kymmenen avoimesti homon kanssa enemmän, ja ehkä noin puolet näistä ovat olleet "neitimäisiä". Osa on ollut sellaisia että ei ole tullut lainkaan mieleen aluksi että voisi olla homo. Tässä on tietty se että jos "neitihomo" kävelee vastaan ni heti kiinnittää huomion, kun taas jos henkilö ei tee homoudestaan numeroa ni se ei jää mitenkään mieleen. Olet siis tietämättäsi voinut tavata paljonkin normaalin oloisia kaappihomppeleita.
Voi olla. Toisaalta on myös mahdollista että kaappihomot myös vetävät jonkunsortin roolia etteivät "jäisi kiinni" homoudesta.

Mutta joo. Alkaa mennä jo aikalailla offtopiciin tää keskustelu.. :D

Siis onko nämä homot oikeasti ollut homoja, eikä vaan "No seq viihtyy naisten seuras ja on aika komeeki nii se on homo!"? Itse tunnen molempiin ryhmiin kuuluvia homoja, joten siitä en voi vetää suuntaan tai toiseen kuuluvia johtopäätöksiä. Nahkahomoille peukku toki.

No ei oo yhtään miehistä homoa tullut vielä vastaan. Ja aika monta homoa kyllä tullut elämän varrella vastaan. En silti väitä etteikö niitä olisi mutta aika vähemmistössä tuntuvat olevan.

Ihan sitten vinkkinä. Homoilla ei lue otsassa "homo". Eli et voi tietää, kuinka monta miehistä homoa on tullut vastaan. Minä tutustuin tuossa viime vuoden puolella isoon, kaljuun erittäin miehekkääseen mieheen, jota olisin voinut panna. Harmi, että hänellä oli poikaystävä.

Miten ajattelet, että homoperheissä ei eroja tulisi? Uskoisin, että niitä tulisi vieläkin enemmän kuin hetero suhteissa. Moni homo, kun kyntää aisaansa kenenkanssa sattuu.. Siinä ei ole kyse mistään kiintymyksen osoittamisesta toista kohtaan. Näin ainakin tuntemieni homojen keskuudessa on. Pidetään aika moisia härkäbileitä... Olisiko siis homo jotenkin erikoisempi tai ylempänä muita, että eläisi eroamatta kumppanistaan? En usko tähän...

Varmasti tulee eroja. Ovathan hekin vain ihmisiä, ihan niinkuin sinäkin. Minä en tiedä yhtäkään homoseksuaalia, joka kyntäisi aisaansa kenen kanssa tahansa. Baareissakin ravaavat erittäin harvoin. Sen sijaan tiedän monta hetero naista ja miestä, jotka jakavat pillua/kyrpää ympäri kylää, vaikka olisivat suhteessa.

Joten ei, ei kukaan ole seksuaalisen suuntautumisen takia kenenkään ylä- tai alapuolella, vaan aivan samalla viivalla. Se, kuka on huonompi tai parempi ihminen, määräytyy yksittäisen ihmisen piirteistä.

Edelleenkään mulle on se ja sama jos miehet ovat keskenään millaisissa suhteissa tahansa. Ei kosketa minun elämääni mitenkään. Olen kuitenkin sitä mieltä, että suurinosa homoista ei enemmän neitimäisempiä kuin äijiä. Ruotistahan oli joskus uutisissa, että siellä on miehet alkaneet käyttää estrogeenisiä valmisteita saadakseen enemmän naisellisia piirteita itselleen ja herkkyyttä.

Ai sinullekin on ihan sama. Onnittelut, alat muistuttaa juttujesi kanssa yhä enemmän PanostajaPenaa.

Sun vain piti päästä sanomaan, että suurin osa tuntemistasi homoista on enemmän neitejä? Tällaiseen keskusteluun haluaa osallistua minua 11 vuotta vanhempi mies? Anna mun kaikki kestää.

Ihan sitten vinkkinä. Homoilla ei lue otsassa "homo". Eli et voi tietää, kuinka monta miehistä homoa on tullut vastaan.

Tämän kun porukka tajuais. Jokainen kohtaa elämänsä aikana melko monta homoseksuaalia sitä itse noteeraamatta. Sitten huudetaan stereotypioita faktana.

Minä tutustuin tuossa viime vuoden puolella isoon, kaljuun erittäin miehekkääseen mieheen, jota olisin voinut panna. Harmi, että hänellä oli poikaystävä.

Oisitko ottanu berberiin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Täällä ne fantsufanit puolustelee ihmisten kokemuksia vastaan.. aikamoista ingorantti touhua sanoisin.. jos monilla on tälläisiä kokemuksia, niin eikös se kerro kadun tasolla siitä että homoseksuaalit haluavat erottua? Mua on koittanut pokailla sekä perus haiseva dena, että sellainen bisness äijä rahoineen kuin myös pinkki rusetti kaulassa ja vaihtovaatteet baarissa mukanaan kuljettava super homo. Oli miten oli.. sen verran olen oppinut tutkaani hiomaan että tunnistan homon jos sellainen tulee minulle puhumaan. Lesbotkin näyttäisivät (putch ei niinkään femmet) taasen erotan ulkoisesta olemuksestaan ei niiden tarvi edes suutaan avata. Tutka ei tietenkään ole 100% tarkka eikä voisi ollakkaan, mutta varsinkin homot tunnistaa koska niillä on sellaisia puoli tiedostamattomia eleitä esim. ranteen roikottaminen niin että pikkurilli jää ojoon muiden sormien ollessa koukussa.. sit puhetavassa on sellaista lässyttämisen tynkää ja hiuksiin joku fiksaatio et niitä pitää olla vähän väliä sukimassa et varmasti on vimosen päälle. Pukeutuminenkin tuppaa olemaan perus miehestä poikkeava, on tullut vastaan ihan korkokenkä homojakin. OK.. noista yksittäisenä mikään "tunnusmerkki" ei toimi, mutta kun ne summataan niin siinä alkaa olemaan pesun kestävä homo. Melkeen toivoisi että kaikki ruskeanreijänritarit käyttäytyisivät noin niin osaisi hyvissä ajoin kääntyä kannoiltaan ennenkuin ovat jotain drinkkiä tarjoamassa jne. Mut tosiaan onhan niitä "piilohomojakin" tottakai, mikä syynä piilotteluun? Osa haluaa varmasti itsekkin kieltää itsensä, osa pelkää että saa turpaansa jos paljastaa sisäisen lällykkä homonsa.. varmasti on niitäkin jotka ovat ihan heteroon verrattavissa mutta mielessään himoitsevat mies puolisia kavereitaan.
Oma entinen paras kaverini paljastui ikävästi olevansa meikän perään... tosin se oli ehkä jo silloin psykoosissa. Tuli meikän luo ja sanoi et laita sauna päälle.. sit saunassa alkoi selittää kuinka mä olin muka pari kk aiemmin sanonut sille että olen homo.. ja sit se intti että olenko.. sanoin et just jäänyt sinkuksi 4 vuoden heterosuhteesta ja et tollaisten väittäminen et olisin sanonut jotain kertoo että sä olet ystävä hyvä psykoosissa.. mulle oli selvää että se kyseli sitä siinä lauteella ihan sillä et jos olisin sanonut et joo homohan minä niin se olis varmaan käynyt lähenteleen :D
Saunan jälkee totes et:"olipas ilmaa raikastava sauna".

Yritän tässä vaan kertoa että homot ehdotuksineen käy pikkuhiljaa vituttamaan kun niitä tarpeeksi satelee.. ei mene enää kohtelijaisuudesta siinä kohti kun seiskaluokalta asti tuntemani ystävänikin sellaisia alkaa vihjailemaan! VITUN HOMOT suksikaa suklaajuna asetelmassa vaikka siperiaan.
Ai niin ja kaverin entisen muijan bestis, homo.. seki kävi jotain lämppään mua.. ei vittu.. mikä vitun homo magneetti meikä on? Ei mahdu nää tapaukset yhden käden sormiin edes.

Täällä ne fantsufanit puolustelee ihmisten kokemuksia vastaan.. aikamoista ingorantti touhua sanoisin.. jos monilla on tälläisiä kokemuksia, niin eikös se kerro kadun tasolla siitä että homoseksuaalit haluavat erottua? Mua on koittanut pokailla sekä perus haiseva dena, että sellainen bisness äijä rahoineen kuin myös pinkki rusetti kaulassa ja vaihtovaatteet baarissa mukanaan kuljettava super homo. Oli miten oli.. sen verran olen oppinut tutkaani hiomaan että tunnistan homon jos sellainen tulee minulle puhumaan. Lesbotkin näyttäisivät (putch ei niinkään femmet) taasen erotan ulkoisesta olemuksestaan ei niiden tarvi edes suutaan avata. Tutka ei tietenkään ole 100% tarkka eikä voisi ollakkaan, mutta varsinkin homot tunnistaa koska niillä on sellaisia puoli tiedostamattomia eleitä esim. ranteen roikottaminen niin että pikkurilli jää ojoon muiden sormien ollessa koukussa.. sit puhetavassa on sellaista lässyttämisen tynkää ja hiuksiin joku fiksaatio et niitä pitää olla vähän väliä sukimassa et varmasti on vimosen päälle. Pukeutuminenkin tuppaa olemaan perus miehestä poikkeava, on tullut vastaan ihan korkokenkä homojakin. OK.. noista yksittäisenä mikään "tunnusmerkki" ei toimi, mutta kun ne summataan niin siinä alkaa olemaan pesun kestävä homo. Melkeen toivoisi että kaikki ruskeanreijänritarit käyttäytyisivät noin niin osaisi hyvissä ajoin kääntyä kannoiltaan ennenkuin ovat jotain drinkkiä tarjoamassa jne. Mut tosiaan onhan niitä "piilohomojakin" tottakai, mikä syynä piilotteluun? Osa haluaa varmasti itsekkin kieltää itsensä, osa pelkää että saa turpaansa jos paljastaa sisäisen lällykkä homonsa.. varmasti on niitäkin jotka ovat ihan heteroon verrattavissa mutta mielessään himoitsevat mies puolisia kavereitaan.
Oma entinen paras kaverini paljastui ikävästi olevansa meikän perään... tosin se oli ehkä jo silloin psykoosissa. Tuli meikän luo ja sanoi et laita sauna päälle.. sit saunassa alkoi selittää kuinka mä olin muka pari kk aiemmin sanonut sille että olen homo.. ja sit se intti että olenko.. sanoin et just jäänyt sinkuksi 4 vuoden heterosuhteesta ja et tollaisten väittäminen et olisin sanonut jotain kertoo että sä olet ystävä hyvä psykoosissa.. mulle oli selvää että se kyseli sitä siinä lauteella ihan sillä et jos olisin sanonut et joo homohan minä niin se olis varmaan käynyt lähenteleen :D

Yritän tässä vaan kertoa että homot ehdotuksineen käy pikkuhiljaa vituttamaan kun niitä tarpeeksi satelee.. ei mene enää kohtelijaisuudesta siinä kohti kun seiskaluokalta asti tuntemani ystävänikin sellaisia alkaa vihjailemaan! VITUN HOMOT suksikaa suklaajuna asetelmassa vaikka siperiaan.
Ai niin ja kaverin entisen muijan bestis, homo.. seki kävi jotain lämppään mua.. ei vittu.. mikä vitun homo magneetti meikä on? Ei mahdu nää tapaukset yhden käden sormiin edes.

Niin, mikä magneetti tosiaan olet?
Mikäköhän siinä on, että nää homofoobikot on (ainakin olevinaan) aina niin hemmetin kuumia pakkauksia, että homoseksuaalisia ehdotuksia satelee oikeelta ja vasemmalta vähän harvasenpäivä?
Kun kuitenkin valtaosa keskivertomiehistä ei ole koskaan kokenut minkäänlaista lähestymisyrityksiä homoilta. Aika moni ei edes koskaan tiedä tavanneensa ainuttakaan homoa livenä.
Onko siis teikäläisessä jotain, joka aivan erityisesti vetää homoja puoleensa? Tai Oletko jotenkin epätavallisen herkkä havaitsemaan homoseksuaalisia lähestymisiä, jos joku erehtyy vaikkapa moikkaamaan teikäläistä pikkurilli vinossa? Pelkäätkö, että joku (mahdollisesti kuvittelemasi) homo käännyttää sinut vielä hintiksi? Uskon, että aika moni fobia on perujaan juuri omasta epävarmuudesta.

Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että sinulla on tosiaan melkoinen mielenkiinto homoseksuaaleja kohtaan ja koet siten värittyneitä kohtauksia suurinpiirtein viikossa enemmän kuin valtaosa kansasta eläissään. Mistä se on perujaan? Jotain sinussa vai homoissa vai missä?

PanostajaPenalla taitaa olla vähän epävarmuutta omasta seksuaalisesta identiteetistään :D

Ei normaalia itsevarmaa heteromiestä homot ja niiden lähentelyt haittaa

Saunan jälkee totes et:"olipas ilmaa raikastava sauna".

Mikä sua niissä niin paljon harmittaa ja pelottaa kun threadin alkupuolella myönsit että nuorempana itekkin olet käynyt ruskeaa reikää suukottelemassa ja sen alla olevia kasseja nuoleskelemassa tai jotain vastaavaa, kertoo ehkä siitä että olet itse pelkäämäsi piilohomo, olet kaverillesikin sen tunnustanut ja saunassa kielsit kaiken kuten juudas jeesuksen aikoinaan, älä välitä, ennen kuin "kukko" kolmasti laukeaa voit myöntää itsellesi mikä olet.

Panostajapena oletko täysin varma, ettet alitajuisesti itseasiassa käyttäydy itse homomaisesti ja täten herätä muiden homojen kiinnostusta?

Jos uskoo että kaikkialla on rasisteja, niin sitten niitä tuntuu olevan.
Jos uskoo että kaikki ulkomaaliset on pummeja/rikollisia, niin siltä se sitten näyttää.
Jos uskoo tunnistavansa homon sen nähdessään, niin kaippa niitä tunnistuksia tulee.
Jos pelkää ja inhoaa homoja ja niiden lähentely yrityksiä niin perkele kun ne on aina tulossa ehotteleen.
Pitäis varmaan saada joku fobia heteroita naisia kohtaan...

Voi olla. Toisaalta on myös mahdollista että kaappihomot myös vetävät jonkunsortin roolia etteivät "jäisi kiinni" homoudesta.
Nyt osuit kuule asian ytimeen. Näitä kaappihomoja taitaa tässäkin keskustelussa olla ainakin pari nimeltä mainitsematonta henkilöä.

jos joku homo puolustaa täällä homojen oikeutta avioliittoon, niin luulisi että hän haluaa myös mennä naimisiin. Se on vaikeaa jos on kaapissa.
Ei sillä että kaappihomot olisivat jotenkin jäävejä osallistumaan keskusteluun. Mutta nuo kaappihomo-kommentit oli ihan turhia ja irrallisia ja mihinkään liittymättömiä

Suositut

Back
Ylös Bottom