Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos olisin politiikassa, niin en varmasti sanoisi mielipidettäni homoliitoista.

No, muuan Sauli Niinistö sanoi tossa pressanvaalien alla kysyttäessä, että hänen mielestään avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. En ole varma, onko hän sittemmin poistunut politiikan kentältä.

Halla-aholla oli kieltämättä ihan mielenkiintoinen näkökulma, että moniko homoliitot ja adoption sallivista olisi valmis sallimaan moniavioisuuden.

Juuri tämä.

Argumenttina sanottu, että "se ei ole keneltäkään pois, jos homopari saa avioitua keskenään". Ei se olekaan ja toisten rakkauselämä ei kuulu toisille. Tehkööt mitä huvittaa.

Tätä voidaan vetää vielä pidemmälle, eli onko keneltäkään pois, jos sekaryhmä miehiä ja naisia muodostaisivat avioliiton. No, ei sekään ole keneltäkään pois ja ei kiinnosta ketään.

Entä jos yksinäinen sinkku avioituisi itsensä kanssa, niin häiritsikö sekään. Ei, sekin kiinnostaisi kuin kilo paskaa.

Tällä hetkellä raja kulkee siinä, että avioliitto on naisen ja miehen välinen asia. Kyse on rajojen asettamisesta. Tässä maailmassa kaikella on rajansa. Eikö nykyinen raja avioliiton osalta ole oikein hyvä?

Toistan itseäni: Miksi moniavioisuutta ei tulisi sallia? Mitä helvettiä muille ihmisille kuuluu jos joku haluaa harjoittaa polygamiaa? Mustasukkaisuutta? Toisaalta enpä heti ymmärrä miksi kukaan haluaisi sellaisen tilanteen virallistaa. Helpompaa lienee olemassaolo ilman virallista tilaa. Avioliittohan on ihmisten välinen sopimus eikä siihen tarvitse liittyä satuja.

Btw. Wääntäjä, sinä taisit mainita tekeväsi töitä psykiatriaan liittyen. Kertoisitko missä olet töissä niin voin hakeutua sinne hoitoon! (Sinähän suosittelit minulle hoitoa, kun heitin läppää tästä aiheesta.) Varmasti muitakin kiinnostaisi kuulla missä tarjotaan hoitoa tälläisiin asioihin.

Juuri tämä.

Argumenttina sanottu, että "se ei ole keneltäkään pois, jos homopari saa avioitua keskenään". Ei se olekaan ja toisten rakkauselämä ei kuulu toisille. Tehkööt mitä huvittaa.

Tätä voidaan vetää vielä pidemmälle, eli onko keneltäkään pois, jos sekaryhmä miehiä ja naisia muodostaisivat avioliiton. No, ei sekään ole keneltäkään pois ja ei kiinnosta ketään.

Entä jos yksinäinen sinkku avioituisi itsensä kanssa, niin häiritsikö sekään. Ei, sekin kiinnostaisi kuin kilo paskaa.

Tällä hetkellä raja kulkee siinä, että avioliitto on naisen ja miehen välinen asia. Kyse on rajojen asettamisesta. Tässä maailmassa kaikella on rajansa. Eikö nykyinen raja avioliiton osalta ole oikein hyvä?

Tuleeko yhtään sellainen olo että nyt on menossa ns slippery slope argumentaatiovirhe?

Annetaan homoille avioliitto-oikeus>polygamia>sisarrukset menee naimisiin>kohta nussitaan koiria.

Tämä koko keskustelu aiheuttaa minulle päänsärkyä. Jos kirkko haluaa itse päättää keitä vihkii niin silloin kirkko on vain erotettava valtiosta, sitten saavat vihkiä keitä huvittaa.

Mielestäni mies-mies ja nais-nais pareilla tulisi olla samat velvollisuudet ja oikeudet kun heteropareillakin. Onko tähän jollakulla jotain muuta argumenttia kun yäk homot, slippery slope tai länsimaiset arvot?

No ei sinkkujen adoptio-oikeus ja moniavioisuus/adoptio-oikeus ole mikään slippery slope. Molemmissa on kyse täysikäisistä ihmisistä, laillisuudesta ja tasa-arvosta. Sisarukset ja eläimet on asia erikseen.

e: itse antaisin adoptio-oikeuden kaikille jotka adoptoida haluaa ja todistettavasti kykenevät olemaan vastuullisia vanhempia. Kyllä maailmassa hylättyjä lapsia riittää.

e2: kirkko eroon valtiosta ja päättäköön ite kenet vihkii.

e3: jos nyt joku moniavioon haluaisi mennä niin en mä sitäkään osaa oikein vastustaa vaikken nyt kynsin ja hampain puolustakkaan oikeutta.

Tarkoitinkin sitä, että Evelyn postissaan antoi ymmärtää että tämän asian salliminen johtaa tähän ja tähän, jätti vain taktisesesti päättelyketjunsa hieman vajaaksi.

Offtopic:

Tälle "käyttätymiselle" on ihan oma nimityskin Japanissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Honne_ja_tatemae

"Honne ja tatemae (jap. 本音と建て前) ovat japaninkieliset termit henkilön aidoille, sisäisille ajatuksille ja mielipiteille (honne) ja toisaalta miellyttävän sosiaalisen kanssakäymisen vuoksi ilmaistuille ajatuksille ja mielipiteille (tatemae). Japanilainen yhteiskunta arvostaa sopusointuista ja mahdollisuuksien mukaan konfliktitonta kanssakäymistä muiden kanssa. Tästä johtunee, että yleisen sovun säilyttämiseksi, kasvojen menetyksen ehkäisemiseksi ja toisten nolostuttamisen välttämiseksi harmoniaa edistävälle käytökselle on kehittynyt oma termi, tatemae (kirj. eteen rakennettu)."

/Offtopic

Freakonomics!

Polygamiasta: Tapasin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa monisuhteilijan...en muista vähään aikaan nähneeni yhtä onnellista miestä. Funny that.

Kuuntelin kerran radiossa jotain monisuhteissa eläviä ja kyllä se oli minusta huijausta kun kukaan haastatelluista ei elänyt saman katon alla kaikkien "puolisoidensa" kanssa eivätkä he harrastaneet ryhmäseksiä. Eikö kyseessä ole ihan normaali seurustelu suhde joita on vaan useampi samaan aikaan päällekkäin - luvan kanssa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Polygamiasta: Tapasin kuukausi sitten ensimmäistä kertaa monisuhteilijan...en muista vähään aikaan nähneeni yhtä onnellista miestä. Funny that.
Tuo nyt ei kerro mitään. Ulkoisesti voi vaikuttaa että menee tosi hyvin, mutta totuus voi olla sit jotain ihan muuta.

Kuuntelin kerran radiossa jotain monisuhteissa eläviä ja kyllä se oli minusta huijausta kun kukaan haastatelluista ei elänyt saman katon alla kaikkien "puolisoidensa" kanssa eivätkä he harrastaneet ryhmäseksiä. Eikö kyseessä ole ihan normaali seurustelu suhde joita on vaan useampi samaan aikaan päällekkäin - luvan kanssa.

Mistä lähtien vaikkapa aviopuolisoiden on pitänyt elää saman katon alla? Tai harrastaa seksiä? En ole tiennytkään tällaisten sääntöjen olemassaolosta. Ketä radiossa haastatellut huijasivat ja minkä edun puolesta?

Hyvin tuotu näkökulma esille. Homoparien adoptio-oikeutta puoltavatkin ovat asettaneet jonkinlaisen rajan avarakatseisuudelleen. Moniavioisuutta he eivät sallisi, eivätkä sinkkujen adoptio-oikeutta. Entä voisiko sinkku avioitua itsensä kanssa? No että perkele. Onhan se vastentahtoisesti yksinelävänkin saatava samat oikeudet kuin pareittain elävien. Sormus sormeen ja virallisiin lomakkeisiin voisi täyttää, että AVIOLIITOSSA.

Miten niin ovat asettaneet? En minä ainakaan ole asettanut mitään moisia rajoja. Eivät homojen adoptio-oikeuden kannattajat ole mikään kollektiivi, joka ajattelee täysin samallatavoin kaikista elämänkatsomuksellisista asioista.
Minä sallisin moniavioisuuden (vapaaehtoisessa polyamoriassa ei ole mitään pahaa eikä sitä kieltääkään voi) sekä sinkkujen adoptio-oikeuden (olen itse tasapainoinen ja onnellinen yh-lapsi).
Ja jos joku todellakin tahtoisi avioitua itsensä kanssa, niin hittovie, mikä ettei? On tosin vaikea kuvitella mitä etua se kenellekään juridisesti toisi, mutta siittä vaan, jos se jonkun onnelliseksi tekee. Miksi kieltäisin?

Minä uskon, että jos jokin asia ei ole perusteltavissa kiellettäväksi todella vakuuttavasti (eli siis konkreettisia merkittäviä yhteiskunnallisia tai henkilökohtaisia haittavaikutuksia. Se ei riitä, että joku vähän pahoittaa mielensä, kun toisilla on hyvä olla), niin sen ei tulisi olla kiellettyä. Eikö se ole aika hyvä periaate vapaalle, demokraattiselle maalle? Vai tulisiko asioita kieltää kansalaisilta ihan vaan kieltämisen ilosta, henkilökohtaisten mieltymysten takia tai vallan perusteetta?

Itse tunnen monia homoja ja kaikki ne ovat aivan neitejä. Ihan mukavia toki. En kuitenkaan halua sellaisen kasvattavan lasta.

Mielestäni miehen pitää olla mies eikä mikään neiti. Tuosta kirjoittamastasi tuleekin mieleen, että jos neiti kasvattaa lasta siitäkin tulee neiti eikä mikään mies! Tiedän paljon lapsia, nuoria joilta on puuttunut isä elämästään. Ei ole ollut miehen mallia. Äiti yrittänyt kasvattaa yksin ja ohjata oikeaan suuntaan. Näistä lapsista kuitenkin heijastuu jatkuvasti epävarmuus, itsetunto ei ole paras mahdollinen. Tunne-elämä ei ole kaikissa tapauksissa ikäisekseen kehittynyt niin kuin pitäisi. Lapsi tarvitsee elämässään miehistä mallia jotta voi kasvaa mieheksi. Esimerkkiä!

En nyt tällä tarkoita sitten dissata ketään yh:äitejä tai muutenkaan naisia tuolla edellisellä tai, että jotenkin naiset eivät osaisi kasvattaa myös lapsiaan oikein koska he osaavat sitä! Tarkoitan kuitenkin sitä, että mies tuo perheeseen ja kasvatukseen sitä miehistä näkökulmaa kuten nainenkin ne omansa. Lapsi tarvitsee molempia vanhempia!

^ Lisää stereotypioita. Voihan se homo olla myös miehekäs mies. Öljynporauslautalla miehisten miesten töissä, eikä missään toimistossa. Ja sit ne metroseksuaalit heteromiehet voi samoin olla ihan neitejä. Mulle se on ihan sama, mitä kukin on.

^ Lisää stereotypioita. Voihan se homo olla myös miehekäs mies. Öljynporauslautalla miehisten miesten töissä, eikä missään toimistossa. Ja sit ne metroseksuaalit heteromiehet voi samoin olla ihan neitejä. Mulle se on ihan sama, mitä kukin on.
No kyllä ainakin oman lähipiirin homot on just tommoisia neitejä. Kaikki.

Miten niin ovat asettaneet? En minä ainakaan ole asettanut mitään moisia rajoja. Eivät homojen adoptio-oikeuden kannattajat ole mikään kollektiivi, joka ajattelee täysin samallatavoin kaikista elämänkatsomuksellisista asioista.
Minä sallisin moniavioisuuden (vapaaehtoisessa polyamoriassa ei ole mitään pahaa eikä sitä kieltääkään voi) sekä sinkkujen adoptio-oikeuden (olen itse tasapainoinen ja onnellinen yh-lapsi).
Ja jos joku todellakin tahtoisi avioitua itsensä kanssa, niin hittovie, mikä ettei? On tosin vaikea kuvitella mitä etua se kenellekään juridisesti toisi, mutta siittä vaan, jos se jonkun onnelliseksi tekee. Miksi kieltäisin?

Minä uskon, että jos jokin asia ei ole perusteltavissa kiellettäväksi todella vakuuttavasti (eli siis konkreettisia merkittäviä yhteiskunnallisia tai henkilökohtaisia haittavaikutuksia. Se ei riitä, että joku vähän pahoittaa mielensä, kun toisilla on hyvä olla), niin sen ei tulisi olla kiellettyä. Eikö se ole aika hyvä periaate vapaalle, demokraattiselle maalle? Vai tulisiko asioita kieltää kansalaisilta ihan vaan kieltämisen ilosta, henkilökohtaisten mieltymysten takia tai vallan perusteetta?

Tottahan nuo mutta toisaalta ei kaikkea voi alkaa hyväksymään kirjoittamalla siitä laki. Ei sinkun naimisiinmeno itsensä kanssa väärin ole muttei siitä tarvitse mitään asetustakaan säätää koska se koskisi niin pientä määrää ihmisistä.

No perkele. Harmi kun turkkilainen öljypaini ei ole Suomessa kovin suosittu laji... Vai että neitejä?
Gay_Bear_Mechanic.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom