Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Raamattu on puhunut. Ihmisten käsityksillä ei ole tässä kohti mitään väliä.. paitsi tieten kirkon edessä, nehän myötäilee milloin mitäkin kunhan väkikatoa saataisiin edes osittain vähenemään.
Miesten väliseen seksiin verrattavaan perisyntiin syyllistyt kun otat avioeron muun kuin haureuden vuoksi, tai mikäli pukeudut salipaitaan jossa on puuvillaa ja keinokuitua. Itse asiassa mikä tahansa vaate jossa on sekaisin kudottua ja neulottua on raamatun vastainen. Niin ja possun jauhelihaahan tai kinkkua ei koskaan tule syötuä? Sekin on paha moka (syy on loogisesti siinä, että sialla on sorkat mutta se ei syö ruohoa... niinpä se on epäpuhdas eläin). Syntiä on myös kahden eri viljan kylväminen samaan peltoon.
Tulee vähän väkisin sellainen olo että raamatusta otetaan kuin rusinoita pullasta, vain ne kohdat jotka tukevat omia mielipiteitä. Puolin ja toisin.
Jeesus on kanssasi eri mieltä: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."Unohdat hienosti sen ettei Mookseksen laki ulottunut kuin Jeesukseen asti.. se lakkautettiin siinä kohti.. tosin Jeesus vai oliko Paavali kun vahvisti avioliiton osalta sen ettei ole lupa ottaa eroa kuin pettämisen ja väkivallan takia.
Samoiten Jeesus kertoi moneen otteeseen ettei homostelijoilla ole paikkaa hänen valtakunnassaan.
Kielletään heteroliitotki niin on tasa-arvoa kaikille.
Joo kyllähän ihmisten tasavertaisuus ja kaikille ulottuvat ihmisoikeudet on tällainen vähän ikävä trendi-ilmiö. No, toivotaan että se menee pian ohi ja pääsemme palaamaan keskiajalle.Kyse on varmaan myös siitä että mihin vedetään raja, koska johonkinhan se on vedettävä. Homoavioliittojen jälkeen tulee sitten moniavioisuus? Millä perusteella sitä sitten kielletään? Alkaa vaan tuntua turhan muodikkaalta vaatia samoja näennäisiä oikeuksia kaikkialla kaikille. Jos joku homoja vihaa niin hän tuskin alkaa suvaitsevaisemmiksi jos homot saa kirkkohäät.. Samat oikeudet homopareille laillisesti, mutta iso EI kirkkohäille.
Ruvetaan kaikki homoiksi ja kielletään enemmistön päätöksellä kaikki heterojutut. Heterot jää alakynteen ja sit ne kokee mitä on olla vähemmistössä.
Kuinka luonnollista uskovaisten kannattama selibaatti on?
Olisit säästynyt paljolta vaivalta lukemalla keskustelun ensimmäisen sivun. Siellä oli myös Uudesta testamentista aiheeseen liittyvä lainaus. Annatko esimerkkejä kuinka raamatun sana on historian aikana muuttunut? Käännöstyö perustuu suurilta osin (poislukien muutamat ihmisten korvasyyhyyn tehdyt käännökset [Queen James etc.]) alkukielen teoksiin joita arkeologiset löydöt tukevat.
Ai oli lainaus Uudesta testamentistä, no sehän muuttaa kaiken!
Tässä luento Raamatun muutoksista
[video=youtube_share;7cK3Ry_icJo]http://youtu.be/7cK3Ry_icJo[/video]
Ja tässä luettavaa siitä, miten Uuden testamentin kirjat ovat muuttuneet http://en.wikipedia.org/wiki/Development_of_the_New_Testament_canon
Jeesus on kanssasi eri mieltä: "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."
Missä kohtaa hän kumosi Mooseksen lain?
Tuli heti keskustelua vilkaistuani mieleen, että mitäs mieltä sitten ootte pikkupoikiin sekaantuneista papeista?
[venom];4066363 sanoi:Tuskinpa se avioliitto suurinta osaa homoista kiinnostaakaan. Osalla on vain kova tarve päästä vaatimaan tasa-arvoa.
Kuinkakohan moni olemukseltaan "tavallinen" homo haluaisi edes naimisiin. Tavallisella tarkoitan homoa, jonka ei tarvitse käytöksellään, puhetavallaan tai pukeutumisellaan tuoda jatkuvasti homouttaan esille.
Kyllä niitä on homojakin jotka eivät suurin surminkaan mitään kirkkohäitä halua ja eivät ymmärrä miksi siitä keuhkotaan. Yksi ystävistäni jonka olen tuntenut 7-vuotiaasta, asuu homosuhteessa ties kuinka monetta vuotta, ja yllättäen tänään tuli puhuttua tästä aiheesta. Häntä risoo enemmänkin ihan käytännön asiat: ei voi adoptoida, kumppani ei kuulu perimyskaareen (eli kuolemantapauksessa valtio nappaa perintöverot kuten ulkopuoliselle olisi testamentattu), ei saa yhteistä sukunimeä, jokaiseen paperiin merkitään rek. parisuhde avioliiton sijaan (joka samantien 'paljastaa' sen suuntautumisen jokaikiselle työnantajalle/valtion virastolle). Lisäksi märisee siitäkin, että ei voi edes kosia kunnolla. Pitäisi kosia sanomalla 'mennäänkö rekisteriin' sen hivenen romanttisemman 'mennäänkö naimisiin' sijaan. Ja kihloihinkaan eivät ole menneet kun kihlat ovat lupaus naimisiinmenosta - joka ei ole mahdollista.
[venom];4066363 sanoi:Tuskinpa se avioliitto suurinta osaa homoista kiinnostaakaan. Osalla on vain kova tarve päästä vaatimaan tasa-arvoa.
Kuinkakohan moni olemukseltaan "tavallinen" homo haluaisi edes naimisiin. Tavallisella tarkoitan homoa, jonka ei tarvitse käytöksellään, puhetavallaan tai pukeutumisellaan tuoda jatkuvasti homouttaan esille.