Kyllä, olet oikeassa.. yhteiskuntien pitää luopua vanhoollisista arvoistaan koska uusia marginaaleja syntyy ja heidän tasa-arvoistamisensa on tottakai tärkeämpää. Tämä toimiikin hyvin VAIN länsikulttuurissa.. muissa kulttuureissa nämä marginaalit piestään hiljaisiksi tai hirtetään torin laidalla. Meillä täällä muokataan kaikki niin ettei ketään vahingossakaan syrjittäisi.. tosin tämä ei koskaan koske noita jäpittäjänkin kuvalinkkaamia neonatseja eikä fundis uskiksia. Mut kaikki mediaseksikkäät marginaalit on tottakai "tiedon, ymmärryksen ja suvaitsevaisuuden" piirissä ilman muuta kuinkas muutenkaan.
Ehkä olisi luontevampaa pysytellä tämän hetken termeissä ja laajentaa sopivissa määrin tek. parisuhteen osapuolien juridisia oikeuksia/velvoitteita sen sijaan että hoetaan jotain "syrjintää" mantraa. Vertaan: jos minä nyt vaikka muutan pariksi vuodeksi ulkomaille.. niin saanko minä palatessani maahanmuuttajana asumaan Suomeen jotain maahanmuuttajan palveluita ja tukimuotoja? En saa.. miksi en? Siksi koska minulla ei ole suojaväriä.. tämähän on silloin syrjintää minua kohtaan kun muut Suomeen muuttajat (lue rättipäät ja rullahuulet) kyllä saavat kaikenmaailman palveluita, lyhyemmät jonot työkkärissä ja omat avustajat ja rahallisia tukimuotoja.
Media valitsee omat lemmikkinsä ja näitä sitten säännöllisesti huudatetaan ja haastatellaan ja aiheita kierrätetään, entäpä ne syrjinnän kohteet jotka eivät ole median lemmikeitä, miksi heidän asioistaan ei olla kiinnostuneita siinä määrin että heidän ongelmansa menisivät työryhmien ja hallinnon pöydille ohi jonojen?
Meillä on asunnottomia kantasuomalaisia läjäpäin, eipä näille mitään forenom asuntoja maksateta toisinkuin käsiojossa elintasopakolaisena tänne rahdattuja rullahuulia. Epäkohtia on ihan nokko.. silti nämä hinttapulit on niin in ja pop että näiden MITÄTTÖMIÄ ongelmia huudetaan ohi normaali käytäntöjen oikein. Joku roti pitäs olla. Ei ole yhdenkään homon elämänlaatu tuostakaan kiinni.. toisin kuin näissä oikeasti tärkeissä aiheissa ja niiden vaikutuksen alaisuudessa kärsivien ihmisten.
Suomi on tasavaltamuotoinen valtio, jonka perustuslaissa sanotaan nimenomaisesti, että jokainen voi harjoittaa tai olla harjoittamatta uskontoa... siis muutakin uskontoa kun kristinuskoa. Suomi ei siis "maana" tunnusta mitää kristillisiä arvoja. Ne arvot on jokaisen yksilön itse määritettävissä.
Näin siis viimeaikoina.. tiesit varmaan että elämää on ollut tuolla menneisyydessä aika paljon kauemmas kuin tasavaltamuotoisen Suomen olemassa oloa? Eikä tuokaan muuta sitä tosiasiaa että eurooppa koostuu "kristillisistä valtioista".. termiä jos ei pysty ymmärtämään niin aika turha aiheesta on vääntää.
Tarkoittaako tämä sitä, että suomalaisissa kouluissa pitäisi alkaa opettamaan kreationismia, naisilta pitäisi ottaa äänioikeus pois ja miehille sallia moniavioisuus, jos kerran lainsäädännön arvomaailma pitää ottaa välimeren itäosan kansantarustosta eikä nykyväestöltä? Suomessa on vahvasti jumalaan uskovia 8% ja jonkun verran uskonnollisia 31% väestöstä (2011). Eli edes hitusen jumalaan uskovia on VÄHEMMISTÖ, samaan tapaan kuin homoseksuaalitkin ovat.
hieno homma.. näin 2011.. puhuinko mä tän päivän menosta.. en, vaan siitä millaisissa merkeissä tätä eurooppaa ja suomeakin on rakennettu.
Ja kyllä.. suomessakin on kouluissa opetettu aikoinaan "kretskuteoriaa".. nykyään sitä ei tehdä. Ja naisilla ei ole aina ollut ääni oikeutta. Tätä kutsutaan historiaksi.. menneisyydeksi.