Homojen oikeus kristilliseen avioliittoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hevonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Näin siis viimeaikoina.. tiesit varmaan että elämää on ollut tuolla menneisyydessä aika paljon kauemmas kuin tasavaltamuotoisen Suomen olemassa oloa? Eikä tuokaan muuta sitä tosiasiaa että eurooppa koostuu "kristillisistä valtioista".. termiä jos ei pysty ymmärtämään niin aika turha aiheesta on vääntää.

Kuten sanoin.. suorien johtopäätösten tekeminen yksinkertaistettuihin syy-seuraussuhteisiin nojaten ei tee historiasta nykypäivää. Se, että asiat ovat menneisyydessä olleet jotain, ei automaattisesti tarkoita että ne ovat sitä myös nykypäivänä. Vieläpä itsekin valittelet, että tuosta sun noudattamasta konservatiivisuudesta luisutaan koko ajan pois päin.

Kyllä, olet oikeassa.. yhteiskuntien pitää luopua vanhoollisista arvoistaan koska uusia marginaaleja syntyy ja heidän tasa-arvoistamisensa on tottakai tärkeämpää. Tämä toimiikin hyvin VAIN länsikulttuurissa.. muissa kulttuureissa nämä marginaalit piestään hiljaisiksi tai hirtetään torin laidalla. Meillä täällä muokataan kaikki niin ettei ketään vahingossakaan syrjittäisi.. tosin tämä ei koskaan koske noita jäpittäjänkin kuvalinkkaamia neonatseja eikä fundis uskiksia. Mut kaikki mediaseksikkäät marginaalit on tottakai "tiedon, ymmärryksen ja suvaitsevaisuuden" piirissä ilman muuta kuinkas muutenkaan.
Ehkä olisi luontevampaa pysytellä tämän hetken termeissä ja laajentaa sopivissa määrin tek. parisuhteen osapuolien juridisia oikeuksia/velvoitteita sen sijaan että hoetaan jotain "syrjintää" mantraa. Vertaan: jos minä nyt vaikka muutan pariksi vuodeksi ulkomaille.. niin saanko minä palatessani maahanmuuttajana asumaan Suomeen jotain maahanmuuttajan palveluita ja tukimuotoja? En saa.. miksi en? Siksi koska minulla ei ole suojaväriä.. tämähän on silloin syrjintää minua kohtaan kun muut Suomeen muuttajat (lue rättipäät ja rullahuulet) kyllä saavat kaikenmaailman palveluita, lyhyemmät jonot työkkärissä ja omat avustajat ja rahallisia tukimuotoja.

Media valitsee omat lemmikkinsä ja näitä sitten säännöllisesti huudatetaan ja haastatellaan ja aiheita kierrätetään, entäpä ne syrjinnän kohteet jotka eivät ole median lemmikeitä, miksi heidän asioistaan ei olla kiinnostuneita siinä määrin että heidän ongelmansa menisivät työryhmien ja hallinnon pöydille ohi jonojen?
Meillä on asunnottomia kantasuomalaisia läjäpäin, eipä näille mitään forenom asuntoja maksateta toisinkuin käsiojossa elintasopakolaisena tänne rahdattuja rullahuulia. Epäkohtia on ihan nokko.. silti nämä hinttapulit on niin in ja pop että näiden MITÄTTÖMIÄ ongelmia huudetaan ohi normaali käytäntöjen oikein. Joku roti pitäs olla. Ei ole yhdenkään homon elämänlaatu tuostakaan kiinni.. toisin kuin näissä oikeasti tärkeissä aiheissa ja niiden vaikutuksen alaisuudessa kärsivien ihmisten.

Näin siis viimeaikoina.. tiesit varmaan että elämää on ollut tuolla menneisyydessä aika paljon kauemmas kuin tasavaltamuotoisen Suomen olemassa oloa? Eikä tuokaan muuta sitä tosiasiaa että eurooppa koostuu "kristillisistä valtioista".. termiä jos ei pysty ymmärtämään niin aika turha aiheesta on vääntää.

Porttiteoria, off-topic... ja nyt lopuksi "meillä on isompia ongelmia, ei keskustella tästä" -kortti.

Kyllä kaikki täällä jo ymmärtää, mitä mieltä sä olet itse asiasta. Se on ihan hyvä. Mutta enpä ainakaan itse ole saanut sulta yhtään oikeasti ajattelemisen arvoista perustelua mielipiteides tueksi. Ainoa mihin olet pystynyt, on ihmisiryhmien nimittely, trivialisointi ja vittuilu.

Mutta rotiahan sä tässä näköjään vaan kaipaatkin...

Jos homojen avioliittoa ei sallita kristillisyyteen ja kirkonoppeihin vedoten, niin mitenkäs sitten on siviilivihkimisten laita? Ihan heterosuhteissa.

ja nyt lopuksi "meillä on isompia ongelmia, ei keskustella tästä" -kortti.

Sinusta siis on ok mollata jotain yksittäistä edustajaa siitä ettei homojen "oikeuksia" nostettu ohi normaalikäytännön (yli 100 ääntä vaaditaan nopeutettuun käytäntöön) ja sinustako tämä on nyt yhteiskunnallisesti sellainen asia että sen pitää ohittaa muut jonossa olevat asiat? OK.. aika monen mielestä näin ei ole.

NYT KUITENKIN.. tämä hinttapulien asia ohitti jonon vaikkei siihen ollutkaan säännön mukaista äänimäärää.. ja se äänestettiin nurin. Tiesittekö että tässä kämä maassa on oikeastikkin ihmisten hyvinvoinnin vaarantavia puutteita jotka roikkuvat ja venyvät eikä niille tehdä mitään samalla kun näiden hinttareiden sydänkäpy asiaa huudetaan ohi jonojen? Kertoo ihan tarpeeksi siitä miten huonolla tolalla tässä maassa köyhän ja/tai sairaan asiat ovat kun jotkut homojen avioliitto asiat menee ykkösteemana ohi käytäntöjen.

Mutta enpä ainakaan itse ole saanut sulta yhtään oikeasti ajattelemisen arvoista perustelua mielipiteides tueksi. Ainoa mihin olet pystynyt, on ihmisiryhmien nimittely, trivialisointi ja vittuilu.
Mun mielestäni lain voimaansaattamis järjestelyissä ei pidä hinttien edessä kumarrella. Sun mielestä selkeästi pitää ja sait tahtosi mukaan, meni käsittelyyn kun ei ne politiikotkaan jaksa näitä vinkuintiaanejen vikinöitä kuunnella.. ja hylky tuli. Siihen on tyytyminen.

Sinusta siis on ok mollata jotain yksittäistä edustajaa siitä ettei homojen "oikeuksia" nostettu ohi normaalikäytännön (yli 100 ääntä vaaditaan nopeutettuun käytäntöön) ja sinustako tämä on nyt yhteiskunnallisesti sellainen asia että sen pitää ohittaa muut jonossa olevat asiat? OK.. aika monen mielestä näin ei ole.

NYT KUITENKIN.. tämä hinttapulien asia ohitti jonon vaikkei siihen ollutkaan säännön mukaista äänimäärää.. ja se äänestettiin nurin. Tiesittekö että tässä kämä maassa on oikeastikkin ihmisten hyvinvoinnin vaarantavia puutteita jotka roikkuvat ja venytvät eikä niille tehdä mitään samalla kun näiden hinttareiden sydänkäpy asiaa huudetaan ohi jonojen? Kertoo ihan tarpeeksi siitä miten huonolla tolalla tässä maassa köyhän ja/tai sairaan asiat ovat kun jotkut homojen avioliitto asiat menee ykkösteemana ohi käytäntöjen.

Off-topic. En ole tätä keskustelua sun kanssa missään vaiheessa ruvennut käymään, enkä jaksa siihen ryhtyä vieläkään. Älä siis, please, yritä laittaa sanoja mun suuhun.

Mun mielestäni lain voimaansaattamis järjestelyissä ei pidä hinttien edessä kumarrella. Sun mielestä selkeästi pitää ja sait tahtosi mukaan, meni käsittelyyn kun ei ne politiikotkaan jaksa näitä vinkuintiaanejen vikinöitä kuunnella.. ja hylky tuli. Siihen on tyytyminen.

Ja taas... sitä ihmisryhmien nimittelyä ja vittuilua. Mutta muuten sama homma: Älä laita sanoja toisten suuhun. Se on muuten tyhmää.

Siis tämähän on aivan huikea keskustelu. Erään nimimerkin ilmeisen rankka päihteidenkäyttö on jättänyt jälkensä niin, ettei hän edes ymmärrä olevansa aivan pihalla. No offense.

Mää kyllä tykkään tästä keskustelusta. Joku ajattelee että Pakkotoisto, siellähän o vaa jotain lihapäisiä bodarijuntteja. Sitte keskustellaan homoista ja enemmistö on tasa-arvomyönteisiä kommentteja ja kohtuullisen asiallista argumentaatiota, ja vastapuolikin värkkää vähän perusteellisempaa settiä kuin yhden lauseen "hyi vittu homot"-posteja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Homot = Naimisissa ja mahd. adoptio-oikeus, Heterot = Naimisissa ja adoptio-oikeus, Hetero AVOPARI = ei naimissa = Ei adoptio oikeutta lain mukaan. Olisihan tuossa ristiriitaa ja homot etusijalla avopariin nähden. Ei mitään sukurutsaa vaan toi oli hypoteettinen ajatelma siitä, että siskokset eivät olisi löytäneet kumppaneita itselleen eivätkä olisi menneet naimisiin, mutta olisivat samassa kämpässä asumassa ilman siis mitään sukurutsia ja toinen vaikka haluaisi lapsen adoptiolla niin tämä olisi estetty. Homot siis tuossakin etusijalla.

Niinkuin tuolla aikaisemmin sanottiin, homot elävät tällä hetkellä "avopareina". Tosin sitäkään nimitystä ei voi tuosta nykyään käyttää, ovat siis kämppiksiä? Heteroparit saavat valita, menevätkö naimisiin vai eivät. En siis näe tuossa minkäänlaista ristiriitaa tai etusija-asetelmaa. Vai ymmärsinkö oikein, adoptio-oikeutta pitäisi mielestäsi laajentaa koskemaan myös avopareja? Miksi?

Ja toi, että siskokset eivät ole löytäneet miehiä ja haluaa kakaran... Ja että homot olisivat etusijalla, jos heillä olisi mahdollisuus adoptioon, mutta siskoksilla ei... Tää sun kommentti kuulostaa jo niin sairaalta ja kummalliselta, etten edes tiedä mitä siihen sanoisin.

-Pörssiyhtiöitä hiillostetaan ottamaan johtokuntaan pätevämmän sijaan sellainen jonka haaravälistä vuotaa verta kerran kuussa (hieno meriitti osoituksena pätevyydestä), jännä ettei samaa vaatimusta ole esitetty esim. automekaanikkojen osalta.

Hiillostetaan vai? Lähde? Olisiko esimerkiksi niin, että naiset kouluttautuvat enemmän kuin aikaisemmin. Johtajista edelleen suurin osa on miehiä, koska naiset tavoittelevat johtajan paikkaa harvemmin kuin miehet.

Vai miksei kukaan kertonut minulle, että voin hakea johtajan paikkaa ja kirjoittaa ansioluetteloon ainoastaan : "kyky vuotaa verta kuolematta" ?

Onko kahden hinttapulin elämä kovinkin pilalla jos he eivät saa kirkkohäitä, tai no eihän ne pääosin niitä haluakkaan mutta jäävät ilman rintaperillisoikeutta/yhteistä sukunimeä/adoptiota paitsi? Jos näin, niin voi voi ja lämmin leipä. Luulis että kunhan heillä on toisensa niin muut asiat ovat sivuseikkoja.

Onko kahden heteron elämä pilalla, jos he eivät saa kirkkohäitä ja jäävät ilman rintaperillisoikeutta/yhteistä sukunimeä/adoptiota? Luulisi että kunhan heillä on toisensa niin muut asiat ovat sivuseikkoja? :D

hieno homma.. näin 2011.. puhuinko mä tän päivän menosta.. en, vaan siitä millaisissa merkeissä tätä eurooppaa ja suomeakin on rakennettu.
Ja kyllä.. suomessakin on kouluissa opetettu aikoinaan "kretskuteoriaa".. nykyään sitä ei tehdä. Ja naisilla ei ole aina ollut ääni oikeutta. Tätä kutsutaan historiaksi.. menneisyydeksi.

Tätä aikaa kutsutaan vuodeksi 2013.

--uskonkin että näemme viellä eläinavioliitotkin kunhan tarpeeksi aikaa menee.
Kaikki tähän mennessä solmitut avioliitot suomessa ovat kahden eläimen välisiä. Ei täällä kasveja, robotteja tai bakteerejakaan vihitä keskenään.

Tuon sukupuolikiintiön taustalla lienee se, että jos kaksi yhtä pätevää hakee virkaa, mies ja nainen, niin jo istuvat miesjohtajat valitsevat sen mieskanditaatin. Ei kiintiön tarkoitus ole, että joku vaan nainen pallille, vaan että se pätevä nainenkin saa mahdollisuuden. Itse en (naisena) kuitenkaan kannata sukupuolikiintiöitä (enkä jaksa jäissä nyt enempää perustella, koska on ot).

Onko oikeasti näin? Vähän kuulostaa taas feministihuuhaalta...

Onko kahden heteron elämä pilalla, jos he eivät saa kirkkohäitä ja jäävät ilman rintaperillisoikeutta/yhteistä sukunimeä/adoptiota? Luulisi että kunhan heillä on toisensa niin muut asiat ovat sivuseikkoja?
Ei suinkaan ole.. itseäni ei ainakaan haittaa yhtään ettei mitään kirkkohäitä ole tiedossa, turhaa rahanmenoa moiset.. mitään perittävää minulta ei oikeammin ole.. sukunimestäkään niin väliä.. itse annan adoptioon tasan ja vain sellaisia pieniä neekerilapsia helsingin viemäriverkostolle enkä liioin ole minkäänsortin adoptioita itselleni vaille. Joten kyllä.. millään muulla ei ole väliä kunhan minulla on hänet. Joku muu saattaa tieten pitää noita mainittuja enempi arvossa tottakai.

jos kaksi yhtä pätevää hakee virkaa, mies ja nainen, niin jo istuvat miesjohtajat valitsevat sen mieskanditaatin.
Jos näin onkin, niin miksi tätä sovellusta (tasapäistäminen, jotain lakiesitystä koskemaan nais% pörssiyhtiöissä) otetaan tikunnokkaan juurikin ja vain pörssiyhtiöissä.. eikä esim. automekaanikoissa? Jännästi siellä huipulla on tunkua ja kyynärpäitä tarjolla.

Kaikki tähän mennessä solmitut avioliitot suomessa ovat kahden eläimen välisiä.

Ei se että sinä olet apinan jälkipolvea tarkoita että esim. minä olisin :)

Mitä jengi olisi mieltä jos meillä olis nytki homo pressa(onneks ei oo).. oisko se kiva ku sillä ei olisi asiaa puoliinkaan maapallon maista virallisille valtionvierailuille? Siellä se tepastelisi joku lattarihomo käsikynkässä ja jengi kattois et minkä vitun hinaajan ne tänne lähetti :D

Jos näin onkin, niin miksi tätä sovellusta (tasapäistäminen, jotain lakiesitystä koskemaan nais% pörssiyhtiöissä) otetaan tikunnokkaan juurikin ja vain pörssiyhtiöissä.. eikä esim. automekaanikoissa? Jännästi siellä huipulla on tunkua ja kyynärpäitä tarjolla.

Sulla on ihan päälaellaan nämä perustelut. Homoliitot ei ole tasapäistämistä, vaan heteroliiton institutionaalinen korostaminen vaan on turhaa.

Ai että ku olet hyvin aiheessa.. homoliitoilla ei nyt ollut juurikaan tämän kanssa tekemistä, vai miten sä pörssiyhtiöiden naiskiintiö vaatimukset homostelijoihin liität?

Mitä jengi olisi mieltä jos meillä olis nytki homo pressa(onneks ei oo).. oisko se kiva ku sillä ei olisi asiaa puoliinkaan maapallon maista virallisille valtionvierailuille? Siellä se tepastelisi joku lattarihomo käsikynkässä ja jengi kattois et minkä vitun hinaajan ne tänne lähetti :D

Tää argumentti on kyl hämmentänyt mua paljon. Tätä yleensä kuulee niiltä ihmisiltä joiden mielestä kyseisten valtioiden ihmiset on muutenkin luonteeltaan, tavoiltaan ja kehitysasteeltaan primitiivisiä joilla ei ole meille mitään annettavaa. Sitten kuitenkin meidän pitäisi valita valtionpäämieskin sen perusteella että mikä näitä samoja ihmisiä miellyttäisi paremmin. Go figure.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom