Hollannissa on alettu laittaa muslimeille kuria

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalju
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Molemmat ovat asukkaita kolmannen maailman maissa. Elikkä he eivät ole niin sivistyneitä kuin me. Ja sen takia harrastavat tämänkaltaisia tempauksia joissa ei ole mitään tekemistä järjellä.

Hyvin värikästä ja nahkaista mielipidettä on tullut joka suunnalta. Kukkahatut ja realistit ovat kummatkin oikeassa.

Sanon suoraan: Olen semirasisti kunnes toisin todistetaan lue: minulla on mustaihoisia ja islamia seuraavia ystäviä, mutta suhtaudun erittäin varauksellisesti (~75%) värilliseen gangstaposseen, joka pyörii nurkilla ja hakkaa teinityttöjä/naisia (tämä tapahtui ystävättärelleni :( )

Olen elämässäni saanut vain kerran turpaan. Ei mitään naurettavaa baaripainimista vaan jengillä päälle ja potkitaan maassa meininkiä. Ja sattumoisin taaskin värilliseltä vähemmistöltä koulun kodikkaassa vessassa. Kaveriltani, joka yritti auttaa murrettin nenä. Koulun virkavalta hyshyssytteli asian myttyyn. Ehkä vaan oltiin niin nuoria.

Olen asunut Kontulassa ja käynyt vesalassa koulua. Voi rohkeasti sanoa, että 30% koulun oppilasmäärästä kuului johonkin vähemmistöryhmään. Näiden ryhmien koulunkäynti oli valitettavasti varojen tuhlausta, koska ehkä kolmasosa oikeasti yritti oppia jotain :itku: . En tiedä miksi. Ehkä syynä olivat sopeutumisvaikeudet, rasismi tai vaan yleinen välinpitämättömyys. Ei taida islam olla syntipukkina tässä tapauksessa. En väitä, että keskivertosuomalaisjuntti/gängsteri yritti oppia yhtään enempää mutta jos verrataan määrällisesti niin ne edes saivat jonkinlaisia arvosanoja = tulosta.

Nykyään asun länsihelsingissä, missä kävin lukionkin ja täytyy sanoa vaikka mustaihoisia on paljon vähemmän kyseistä gängsteri käyttäytymistä on huomattavasti vähemmän eli lähestulkoon ei yhtään. Täällä riehuu ne juntit :david: . Näillä junteilla on kuitenkin edes jonkinlainen ymmärrys rajoista. Eivät hakkaa tyttöjä huvikseen. Osa jopa kasvaa aikuisiksi joskus. Mutta rautatieasemalla törmää keski-ikäisiin värillisiin "pahiksiin"

Ehkä olen liian suvaitsevainen "juntteja" kohtaan. Ehkä omat negatiiviset kokemukset vaikuttavat arvostelukykyyn, mutta tulen valppaamaksi, kun kävelen värillisen ryhmittymän ohi. Kyseistä reaktiota en huomaan ohittaessani junttiporukkaa. Miksi miksi miksi? Olenko rajoittunut vai onko se vain itsesuojeluvaisto?

Olen töissä asiakaspalvelualalla (lue:myyjä paskaduunissa). Miksi värillisen perheen muksut yleensä toimivat pommin lailla ja alkavat myllertää hyllyjä. Miksi värillinen poika (noin 10v) ottaa bruneberin suukon, avaa sen, työntää nensä siihen, haistelee sitä, sulkee sen ja laittaa takaisin telineeseen (ei hätää heitin sen pois)? Miksi suomalainen äiti sitten pistää kersansa ojennukseen ja/tai ei anna lapsensa käyttäytyä sopimattomasti (yleensä).

Kysymys ei ole uskonnosta. Kyse ei ole ihon väristä. Kyse on kasvatuksesta ja vanhemmilta/ympäristöstä omaksutuista arvoista. Kultuurilla on omat arvonsa. Joskus kahden kultuurin arvot ovat niin täysin yhteensopimattomia, että tekee :whip:

Jos joku selittäisi tämän kaiken minulle ja perustelisi minulle, miksi en suhtautuisi varauksella potenttiaalisiin uhkatekijöihin.

En halua tietää Israelista. En Koraanista. Enkä varsinkaan värillisten pieksemisest koska ne vievät naiset/työt. Vaan miksi olen semirasist? :jahas:

sataa sanoi:
Kysymys ei ole uskonnosta. Kyse ei ole ihon väristä. Kyse on kasvatuksesta ja vanhemmilta/ympäristöstä omaksutuista arvoista.

Asiaa hivenen sivuten, ketkä tekevät kulttuurin?
No tietenkin ihmiset.
Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että kehittymätön kulttuuri on kehittymättömien ihmisten tekemä. Minun mielestäni lansimainen kulttuuri on hienointa mitä ihmiskunta on saanut aikaan kulttuurien saralla. Mikään muu kulttuuri ei ole antanut ihmisilleen yhtä paljon vapauksia, maallista mammonaa ja hengen ravintoa.
Luin juuri väitteen, että Suomessa julkaistaan vuosittain enemmän kirjoja kuin kaikista rättipäämaissa yhteensä. Jos tämä on totta niin se on hieno esimerkki eri kulttuurien sivistystasosta.

Eeh, tämä ei siis ollut tarkoitettu Sataalle vaan ihan yleisenä höpinänä...

[. Vaan miksi olen semirasist? :jahas:[/QUOTE]

Olet oikeilla jäljillä mitä koulussa tapahtuu eli rasismi, sopeutumisvaikeudet(teini-iän kynnyksellä suomeen ja yläasteelle) ja muut vaikuttavat. Selkeästi olet huomannut että joukossa on niitä paskiasia ja hyviä tyyppejä. Yksi asia mikä voisi vaikuttaa on että lapset sopeutuvat yhteiskuntaan nopeammin kuin vanhemmat ja kielitaitoa ja muuta hyväksikäyttäen jotenkin lipeävät vanhempien valvonnasta. Esim lintsaavat koulusta ja muuta...

Tuo käytös kaupassa ihmetyttää minuakin ja äänenkäyttö(kai se kuuluuu kulttuuriin). Oikeastaan integroiminen suomalaiseen tapakulttuurin olisi toimivin tapa eli ei sullota kaikkia samaan asuinalueeseen. Esimerkiksi ulkomaalaiset jotka ovat vähän pohjoisemmassa selviävät paremmin kuin Helsingissä asuvat.

Cthulhu sanoi:
No tietenkin ihmiset.
Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että kehittymätön kulttuuri on kehittymättömien ihmisten tekemä. Minun mielestäni lansimainen kulttuuri on hienointa mitä ihmiskunta on saanut aikaan kulttuurien saralla. Mikään muu kulttuuri ei ole antanut ihmisilleen yhtä paljon vapauksia, maallista mammonaa ja hengen ravintoa.
Luin juuri väitteen, että Suomessa julkaistaan vuosittain enemmän kirjoja kuin kaikista rättipäämaissa yhteensä. Jos tämä on totta niin se on hieno esimerkki eri kulttuurien sivistystasosta.

Eeh, tämä ei siis ollut tarkoitettu Sataalle vaan ihan yleisenä höpinänä...

Vastapalloon kans ihan yleistä jorinaa: Kulttuurin standardit, eli mikä on "hyvää" kulttuuria, pitää aina asettaa paikallisen ympäristön mukaan. Ei ole mitään järkeä pidemmän päälle tarkastella esim aasian tai afrikan kulttuureja länsimaisissa kehyksissä. Kulttuuria tarkastellessa yksi tärkeä osa on ihminen, muita ovat mm. historian saatossa tapahtuneet muuttoliikket, sodat, uskonnot, maantieteellinen sijainti ja lukematon liuta muita asioita. Eihän v.2004 kulttuuriakaan Suomessa voi summata sanomalla, että länsimainen ihminen ny on vaan nii vitun hyvä. Ettei kukaan saa väärää kuvaa, kannatan valta-osaa länsimaisia arvoja suurella sydämellä.

Gideon S sanoi:
Tyttöjen ympärileikkaus ja kunniamurhilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa.

Oletko aivan varma ettei tyttöjen ympärileikkauksella ja kunniamurhilla olisi jotain tekemistä islamin kanssa? Mun mielestä ne liittyy aika selkeästi just islamiin.

Ja Kuikelo mainitsi mainiona esimerkkinä nämä eläinten teurastukset. Selvää rikollista toimintaa jolta ummistetaan silmät ettei saada rasisti syytettä.

Onko edellä mainitut asiat mielestäsi kulttuuririkkautta?

Ps. Hollannissa Antwerben kielsi burkhat. Mahtavaa :)

Ps2. Kun kerran näytät pystyvän kirjoittamaan välillä kiihkottomasti ja asiallisesti niin toivon että vastaat myös tähän sellaisella tavalla.

Kalju sanoi:
Oletko aivan varma ettei tyttöjen ympärileikkauksella ja kunniamurhilla olisi jotain tekemistä islamin kanssa? Mun mielestä ne liittyy aika selkeästi just islamiin.

Hyvät perustelut. Nyt Gideonilla ei ole enää mitään mahiksia vastata tuohon asiallisesti:jahas:

Cthulhu sanoi:
No tietenkin ihmiset.

Joku aika oli Hesarissa juttua suomalaisista tutkijoita. Ne oli yhdistelleet geenitekniikkaa, kulttuuriantropologiaa yms...
He esittivät teorian että kulttuurit eivät ole vain sattumalta muodostuneet vaan geenit määrittelee kulttuurin. Siis kulttuuri ei tee meistä tällaisia vaan me teemme kulttuurista tälläisen koska me olemme tällaisia. huh... jos joku nyt tajusi mitä tarkoitan.

Eli tavallaan länsimaisen sivistyksen vieminen sinnepäin ei juurikaan hyödytä, koska se ei uppoa sinne, ja päin vastoin.
En tiedä jos kaikkien geenit menisi tasan, tulisiko siitä yhdistelmästä millanen sotku. Parhaat puolet kaikista?
Joku väitti että pari tuhatta vuotta esim. italiaa ja espanjaa asuttavat ihmiset olivat yhtä valkoisia kuin pohjoismaalaiset. He ovat sitten vuosien saatossa sekoittuneet afrikkalaisiin ja iholle on tullut hienonen tumma sävy.

Nogood sanoi:
Joku aika oli Hesarissa juttua suomalaisista tutkijoita. Ne oli yhdistelleet geenitekniikkaa, kulttuuriantropologiaa yms...
He esittivät teorian että kulttuurit eivät ole vain sattumalta muodostuneet vaan geenit määrittelee kulttuurin. Siis kulttuuri ei tee meistä tällaisia vaan me teemme kulttuurista tälläisen koska me olemme tällaisia. huh... jos joku nyt tajusi mitä tarkoitan.

Eli kulttuuri voisi olla ihmispopulaation laajennettu fenotyyppinen ilmentymä, vähän samaan tapaan kuin hämähäkin laajennettu fenotyyppi... Äääh aika teoreettiseksi menee - En usko. Muna-kana juttu you know :D

Kalju sanoi:

Ja Kuikelo mainitsi mainiona esimerkkinä nämä eläinten teurastukset. Selvää rikollista toimintaa jolta ummistetaan silmät ettei saada rasisti syytettä.

Kalju hyvä,
olen aivan varma siitä, etteivät tyttöjen ympärileikkaukset liity islamiin.
Kuikelon mainitsemat "eläimen teurastukset" eivät ole viranomaisten mukaan sen rikollisempaa toimintaa, kuin minkä tahansa teurastamon toimet. Juutalainen "kosher" ja islamin "hallal" -ruoka vaatii tietynlaisen eläimen teurastustavan. Muistelisin kyllä, että animalia tai joku muu instanssi ei ole kovin innostunut ainakaan kosherin vaatimasta tavasta.
Niin, ja kuten edellisistä viesteistäni käy ilmi, pidän tyttöjen silpomista kuvottavana tapana. Rituaalisesta teurastustavasta en sano juuta enkä jaata. Sekä kosher että hallal on varsin maittavaa.

peace

maahanmuuttajakouluttajien kokemuksia eri etnisten ryhmien oppimisesta

Tässä hieman maahanmuuttajakouluttajien kokemuksia eri etnisten ryhmien oppimisesta
/////////////////////////////////////////////////////////////////
Kouluttajien havaintoja venäläisten oppimisesta

Venäläiset arvostavat faktoja, tilastoja, systeemejä, struktuureja, kulttuuria ja kurinalaisuutta. He ovat tottuneita teoreettiseen opetukseen ja abstraktioihin. Heille voi luennoida.

Vaikuttamiskeinojen - kuten järjestötoiminnan - opettaminen on tärkeää. Heille täytyy korostaa aktiivisuuden ja omatoimisuuden merkitystä. He odottavat, että opettaja antaa, ja eivät ole tottuneita siihen, että heitä pyydetään itse hakemaan tietoa.

Opetuksen täytyy olla etukäteen hyvin suunniteltua. Ote voi olla ankara ja vaativa. Ja etenemisvauhti nopea. Oppilaille voi jakaa paljon papereita. Ohjat täytyy kuitenkin muistaa pitää omissa käsissä koko ajan
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////7///

Kouluttajien havaintoja virolaisten oppimisesta

Opiskelijoina virolaisissa on paljon samaa kuin venäläisissä. Esimerkiksi teoreettinen opetus on tuttua heillekin. He ovat ehkä kuitenkin länsimaisempia kuin venäläiset. Tämä tosin riippuu henkilön iästä. He tietävät Suomesta aika paljon. Toisaalta he eivät paljon poikkea suomalaisista. Tyyli heillä on keskustelevampi kuin venäläisillä. Vironkieliset virolaiset työllistyvät helposti, joten heille on hyvä opettaa työlainsäädäntöä ja työn oikeaa hinnoittelua.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Kouluttajien havaintoja somalien oppimisesta

Opiskelijoina somalit ovat hyvin erilaisia verrattuina venäläisiin ja virolaisiin: heidän kanssaan toimittaessa täytyy ottaa huomioon täysin erilainen kulttuuri, aikakäsitys ja maailmankatsomus. Heille täytyy selittää yksityiskohtaisesti ne asiat, jotka ovat täysin selviä edellisille ryhmille - esimerkiksi perhekäsitys.

Opetusmenetelmien tulee olla toiminnallisempia. Ja heidän kanssaan pitää keskustella enemmän. Opetuksessa voidaan edetä yksityisestä yleiseen, siis esimerkiksi opettajaa itseään voi käyttää yksittäistapauksena, josta vetää yleisempiä suuntaviivoja.

Yhteiskuntatiedon opetuksessa kirjallinen puoli jää toissijaiseksi. Somalikulttuuri ei ole tekstuaalinen, He eivät välttämättä löydä tehtävän oikeaa vastausta tekstikontekstista. Tämä tosin riippuu opiskelijoiden koulutuksesta.

Siinä on eroa, ovatko opiskelijat miehiä vai naisia. Tasa-arvoa ja perusvapauksia kannattaa opettaa heidän oikeuksinaan.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Kouluttajien havaintoja jugoslavialaisten ja bosnialaisten oppimisesta

Jugoslavialaiset ovat lähinnä Kosovon albaaneja; naisilla on usein huono luku- ja kirjoitustaito ja vähäinen pohjakoulutus. He ovat arkoja lähtemään kotoaan minnekään. Yhteiskuntatiedon opetuksessa tulevat kyseeseen harjoitukset, joissa käydään läpi arkielämän taitoja: kaupungissa liikkumista, kartan lukemista ja asioimistilanteita.

Suunnittelen opetuksen ylipäätänsä toiminnalliseksi: paljon liikkumista, paikan vaihtoa, keskusteluharjoituksia, videoiden ja kuvien käyttöä, musiikkia sekä runoja ja laulujen sanoja.

Bosnialaistenkin kohdalla tulee ottaa huomioon mahdollinen heikko luku- ja kirjoitustaito. Toisaalta bosnialaiset tuntuvat sopeutuvan hyvin länsimaalaiseen kulttuuriin ja tapoihin, ja opetus voi liikkua teoreettisen ja abstraktin tasolla.

Ehkä heidät nykyään voi sijoittaa samaan ryhmään. Balkanin sodan jälkeen tilanne oli vaikea. Luokissa oli muutamia uhkaavia tilanteita.

Varovasti lähestyttäviä aiheita ovat Euroopan uudet maat, pääkaupungit, Nato, USA ja Balkanin tilanne. Kannattaa keskittyä korostamaan suomalaista elämää, historiaa, kulttuuria ym. Ja jos koulutuksen aikana ilmenee konflikteja opiskelijoiden kesken, niihin täytyy heti puuttua.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Kouluttajien havaintoja kurdien oppimisesta

Kurdeilla on yleensä heikko pohjakoulutus. Tosin, jos heillä on koulutusta, se on usein länsimaisen tyylistä.

Stereotypia: kurdit ovat poliittisesti ja uskonnollisesti kiihkeitä. Heillä ei ole itsenäistä valtiota, mikä voi vaikuttaa politiikan käsittelemiseen opetuksessa.

Naisopettaja - miesopiskelija-ristiriita voi olla käsinkosketeltava. Naisopettajan täytyy vahvistaa omaa auktoriteettiaan.

Monilla kurdeilla on traumaattisia kokemuksia kotiseuduiltaan. Harjoitukset voivat olla toiminnallisia, kinesteettisiä. Ihmismielen syövereitä luotaavia harjoituksia on syytä punnita tarkkaan etukäteen.
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

protsku sanoi:
Ottamatta kantaa Hollannin tapaukseen totean vain sen että Halmeen kaltaisille suoraselkäisille mielipidejohtajille olisi täällä Suomessa enemmänkin tilaa. Eurooppa on kristittyjen valtioiden yhteisö eikä tänne kaivata mitään rättipäitä sotkemaan yhteiskuntajärjestystä.

Aamen.

Kalju sanoi:
No, voi sillä olla. Siitä on esimerkkejä.

Valtion pitäisi hoitaa se tärkein roolinsa eli kurinpito ja järjestys. Ei moskeijan poltto niin iso rikos ole murhaan verrattuna. Lähinnä mielenilmaisu.

Moskeijat voisi aivan hyvin kieltää lailla, kyllä siihen perusteet löydettäisi jos haluttaisiin. Kielsi Ranska jo hunnutkin.

Nimenomaan moskeijoissa tapahtuu opetus ja kiihotus murhaan ja terroriin.

Tiedätkö miksi Ranska kielsi hunnut? Tiesitkö, että Ranska kielsi huntujen lisäksi KAIKKI uskonnolliset merkit (uskonnosta riippumatta)? Tiesitkö, että uskonnolliset on merkit on kielletty ainoastaan valtion kouluissa?

Syy tähän on se, että Ranskassa kirkko ja koulu on täysin erillään eli uskonasiat on pidetty kouluista ulkona iät ja ajat.

kuikelo sanoi:
Molemmat väitteet ovat paskapuhetta ja tästä on saatu hyvän aikaa sitten lukea mediasta. Eli oman lähtömaansa kulttuuriin vanhoillisesti suhtautuvat vanhemmat ovat silponeet lapsiaan myös Suomessa "yksityisellä sektorilla" eli kotona... Eihän tätä tietysti jokaisessa maahanmuuttajaperheessä tapahdu mutta muutamakin tapaus saa suomalaiselta karvat pystyyn.

Tämä ei ole kovin vahva perustelu, koska se määräkin on aika pieni.

Entäpä kaikki ne suomalaisperheet, joissa harjoitetaan rankemman käden kuritusta, kun lapsi ei tottele?

Tuosta maassa maan tavalla jutusta olen sitä mieltä, että vieraassa maassa toimitaan maan tavalla enkä pidä siitä miten Suomi on sopeutumassa täällä olevien ulkomaalaisten vaatimuksiin.

Hippa sanoi:
Tuosta maassa maan tavalla jutusta olen sitä mieltä, että vieraassa maassa toimitaan maan tavalla enkä pidä siitä miten Suomi on sopeutumassa täällä olevien ulkomaalaisten vaatimuksiin.

Veit kyllä sanat suusta.

Hippa sanoi:

Hippa, sinä taituri! :worship:

Olen kirjoittanut monta sanaa turhaan ja toisia provosoiden. Sinä osasit kiteyttää käsitykseni suvaitsevaisuudesta, eli;

Suvaitkaamme muiden kansojen edustajien tulla maahamme elämään ja suvaitkoot he elää kuten täällä on totuttu elämään. Ja aivan sama toisinpäin kun suomipoika tahi -tyttö kirmaa maailmalle.

kuikelo sanoi:
Hippa, sinä taituri! :worship:

Olen kirjoittanut monta sanaa turhaan ja toisia provosoiden. Sinä osasit kiteyttää käsitykseni suvaitsevaisuudesta, eli;

Suvaitkaamme muiden kansojen edustajien tulla maahamme elämään ja suvaitkoot he elää kuten täällä on totuttu elämään. Ja aivan sama toisinpäin kun suomipoika tahi -tyttö kirmaa maailmalle.

Mä olen myös sitä mieltä, että omaa kulttuuriaan saa ylläpitää vieraissa maissa niin kauan, kun ei loukata vieraan maan tapoja (lähinnä lakia).

Suositut

Back
Ylös Bottom