- Ikä
- 38
Mikä heitä silloin yhdistää...MrMaroon sanoi:Tuosta tyttöjen silppomisesta sen verran että se on perinne joissakin Afrikan maissa niin kristityillä kuin islamilaisilla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä heitä silloin yhdistää...MrMaroon sanoi:Tuosta tyttöjen silppomisesta sen verran että se on perinne joissakin Afrikan maissa niin kristityillä kuin islamilaisilla.
sataa sanoi:Vaan miksi olen semirasist? :jahas:
sataa sanoi:Kysymys ei ole uskonnosta. Kyse ei ole ihon väristä. Kyse on kasvatuksesta ja vanhemmilta/ympäristöstä omaksutuista arvoista.
Cthulhu sanoi:Asiaa hivenen sivuten, ketkä tekevät kulttuurin?
No tietenkin ihmiset.
Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että kehittymätön kulttuuri on kehittymättömien ihmisten tekemä. Minun mielestäni lansimainen kulttuuri on hienointa mitä ihmiskunta on saanut aikaan kulttuurien saralla. Mikään muu kulttuuri ei ole antanut ihmisilleen yhtä paljon vapauksia, maallista mammonaa ja hengen ravintoa.
Luin juuri väitteen, että Suomessa julkaistaan vuosittain enemmän kirjoja kuin kaikista rättipäämaissa yhteensä. Jos tämä on totta niin se on hieno esimerkki eri kulttuurien sivistystasosta.
Eeh, tämä ei siis ollut tarkoitettu Sataalle vaan ihan yleisenä höpinänä...
Gideon S sanoi:Tyttöjen ympärileikkaus ja kunniamurhilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa.
Kalju sanoi:Oletko aivan varma ettei tyttöjen ympärileikkauksella ja kunniamurhilla olisi jotain tekemistä islamin kanssa? Mun mielestä ne liittyy aika selkeästi just islamiin.
Cthulhu sanoi:Asiaa hivenen sivuten, ketkä tekevät kulttuurin?
No tietenkin ihmiset.
Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen, että kehittymätön kulttuuri on kehittymättömien ihmisten tekemä. Minun mielestäni lansimainen kulttuuri on hienointa mitä ihmiskunta on saanut aikaan kulttuurien saralla. Mikään muu kulttuuri ei ole antanut ihmisilleen yhtä paljon vapauksia, maallista mammonaa ja hengen ravintoa.
Luin juuri väitteen, että Suomessa julkaistaan vuosittain enemmän kirjoja kuin kaikista rättipäämaissa yhteensä. Jos tämä on totta niin se on hieno esimerkki eri kulttuurien sivistystasosta.
Nogood sanoi:Joku aika oli Hesarissa juttua suomalaisista tutkijoita. Ne oli yhdistelleet geenitekniikkaa, kulttuuriantropologiaa yms...
He esittivät teorian että kulttuurit eivät ole vain sattumalta muodostuneet vaan geenit määrittelee kulttuurin. Siis kulttuuri ei tee meistä tällaisia vaan me teemme kulttuurista tälläisen koska me olemme tällaisia. huh... jos joku nyt tajusi mitä tarkoitan.
Kalju sanoi:Oletko aivan varma ettei tyttöjen ympärileikkauksella ja kunniamurhilla olisi jotain tekemistä islamin kanssa? Mun mielestä ne liittyy aika selkeästi just islamiin.
Ja Kuikelo mainitsi mainiona esimerkkinä nämä eläinten teurastukset. Selvää rikollista toimintaa jolta ummistetaan silmät ettei saada rasisti syytettä.
sataa sanoi:Vaan miksi olen semirasist? :jahas:
protsku sanoi:Ottamatta kantaa Hollannin tapaukseen totean vain sen että Halmeen kaltaisille suoraselkäisille mielipidejohtajille olisi täällä Suomessa enemmänkin tilaa. Eurooppa on kristittyjen valtioiden yhteisö eikä tänne kaivata mitään rättipäitä sotkemaan yhteiskuntajärjestystä.
Kalju sanoi:No, voi sillä olla. Siitä on esimerkkejä.
Valtion pitäisi hoitaa se tärkein roolinsa eli kurinpito ja järjestys. Ei moskeijan poltto niin iso rikos ole murhaan verrattuna. Lähinnä mielenilmaisu.
Moskeijat voisi aivan hyvin kieltää lailla, kyllä siihen perusteet löydettäisi jos haluttaisiin. Kielsi Ranska jo hunnutkin.
Nimenomaan moskeijoissa tapahtuu opetus ja kiihotus murhaan ja terroriin.
kuikelo sanoi:Molemmat väitteet ovat paskapuhetta ja tästä on saatu hyvän aikaa sitten lukea mediasta. Eli oman lähtömaansa kulttuuriin vanhoillisesti suhtautuvat vanhemmat ovat silponeet lapsiaan myös Suomessa "yksityisellä sektorilla" eli kotona... Eihän tätä tietysti jokaisessa maahanmuuttajaperheessä tapahdu mutta muutamakin tapaus saa suomalaiselta karvat pystyyn.
Hippa sanoi:Tuosta maassa maan tavalla jutusta olen sitä mieltä, että vieraassa maassa toimitaan maan tavalla enkä pidä siitä miten Suomi on sopeutumassa täällä olevien ulkomaalaisten vaatimuksiin.
Hippa sanoi:Tuosta maassa maan tavalla jutusta olen sitä mieltä, että vieraassa maassa toimitaan maan tavalla enkä pidä siitä miten Suomi on sopeutumassa täällä olevien ulkomaalaisten vaatimuksiin.
kuikelo sanoi:Hippa, sinä taituri!
Olen kirjoittanut monta sanaa turhaan ja toisia provosoiden. Sinä osasit kiteyttää käsitykseni suvaitsevaisuudesta, eli;
Suvaitkaamme muiden kansojen edustajien tulla maahamme elämään ja suvaitkoot he elää kuten täällä on totuttu elämään. Ja aivan sama toisinpäin kun suomipoika tahi -tyttö kirmaa maailmalle.