Hiustyyliä kaljuuntuvalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Tänä aamuna sängyssä pötkötellessä emäntä yhtäkkiä hihkaisi "jumalauta sä oot alkanut kaljuuntua". Huomasi sitten saman, kuin itse pari vuotta sitten.

Mitä minä olen ihmetellyt on se, että hiusrajani ei ole alkanut vetäytyä yhtään. Hiukset ovat tasaisesti alkaneet harventua koko "kaljualueelta". Hiustenlähdön nopeudesta en oikein osaa sanoa mitään, kun olen 15-vuotiaasta asti pitänyt millisänkeä ja pari viimeistä vuotta höylännyt. Minulla on aivan sairaalloisen kuiva päänahka ja suihkun jälkeen nakkaan aina baby oilit ja perusvoiteet nuppiin. Jos rasvauksen jättää välistä, päänahkaa alkaa kiristää aivan älyttömästi ja seuraavana päivänä saan rapsutella uuden ihokerroksen esiin hilseen alta. naminami. Voisiko tuo hiusten harveneminen liittyä siihen, että päänahka ei ole sieltä terveimmästä päästä ja hiuksetkin alkavat sen seurauksena varista? :D

Isän kaikki veljet ovat kaljuja, äidin puolelta ei mitään tietoa. Äidillä ei ole sisaruksia ja tämän isä on kuollut ollessani 2-vuotias. Veljellä alkoi hiustenlähtö parikymppisenä hiusrajan vetäytymisenä ja loppui parissa-kolmessa vuodessa. Nyt kolmikymppisenä hiusraja on edelleen samassa paikassa, joten eiköhän se ollut hänen osaltaan siinä. Hänellä taas ei ole ollut mitään hiusten harvenemista sillä alueella, johon hiukset lopulta jäivät. Lopputulos oli jotakuinkin tuollainen:
brucewillis.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ikää kohta 29v. ja kaljuuntuminen hyvässä vauhdissa.

Eilen tuli ajeltua 2mm:n sänki ja aloitin Rogainen käytön ihan testimielessä. Ei tässä taida kyllä enää mikään ihmeaine pelastaa täyskaljulta.

Ei pienestä hiustenlähdöstä kannata huolestua eikä ainakaan mitään ylettylää pidä viritellä. Itse toivon muuttuvani juuri tuon Brucen näköiseksi homman edetessä ja niinhän tässä käykin.

Itsellä ei edes kalju peitä kaljuuntumista. Eli sänkin näkyy höylällä vastakarvaan ajaesakin. Päältä kasvaa haivenia ja pälvikalju on heikoin hiuskasvun ohella. Tummat hukset vahvistaa kaljuluukia ja juuri kaljuuntuvan ja harmaantuvan välissä on paksuin alue. Kaikki suvun miehet harmaantuvat siinä 30 tienoilla. Rinnassakin on harmaita jouhia. Parran seassa on harmaata, sekä kun olen antanut hiusten kasvaa, niin näytän 10 vuotta ikäistäni vanhemmalta.

Ja sitten jotkut vielä värjää joitain vaaleita raitoja hiuksiinsa vapaaehtoisesti? :O

Perukki olisi ainoa vaihtoehto. Tai lakki.

Nostellaampa tätä vähän. Huomasin tossa pari vuotta sitten jo, et alkaa hiukset pikkuhiljaa harvenemaan. Nyt oon koittanu kasvatella tukkaa tässä jonkun aikaa ja hiukset alkaa olee jotain 5-7 senttiä pitkät. Päältä vähän lyhemmät kun sivuilta ja takaa. Hiusraja on noussu jo jonkun matkaa keskeltä ja viel enemmän ohimoilta. Ja tukka on tuolta päältäkin harventunu jonkun verran.

Eli mahtaako toi kalju olla nyt ainoo järkevä vaihtoehto pitää, et näyttää ees vähän järkevältä? Kun en rupee ainakaan muotoilee noita hiuksia siten, et saisi "peiteltyä" tota hiustenlähtöä, koska se näyttää ehkä kaikista rumimmalta mun mielestä. Kalju ei siinä mielessä olis paha vaihtoehto, et se sopii mun pään muotoon aika kivasti ja mulla oli melkeen puoltoista vuotta kalju, ennen ku rupesin kasvattaa tätä tukkaa kokeilumielessä taas.

mielummin kait tällänenki ku koko nahkakuula näin aluksi kuin tukkaa viel löytyy.

images

nahkakuula ei sovi kaikille, joillekki sopii
bald-celebrities-funny-7.jpg

Tässä sitte seppotukka jos haluaa pitkänä piettää, se johtaa kuitenkin ajan saatossa tähän

James-Bald--59725.jpg

Minusta ainakaan kaljussa/1mm tukassa ei oo mitää vikaa. :)

Joo ei muuta ku lyhkäiseksi, sitä enempi se kalju paistaa mitä pidemmästi hiusta on. Mulla alkaa päälaelta paistamaan näin 28-vuotiaana, ei muuta järkevää vaihtoehtoa ku inttipituuksissa pysyä, muuten alkaa näyttään Brendan Fraserilta.

bald-celebrities-brendan-fraser-01-600x400-600x400.jpg

Kaljuksi vaan. Edelleen oon sitä mieltä. Eikä se oo siksi että pidän vain kaljuista miehistä, vaan siksi että siinä vaiheessa kun se letti harvenee niin parempi sitten lopettaa sen kanssa taistelu. Hemmetisti on nuoria jätkiä jotka väkisin haluaa jtn keesejä pidellä vaikka ohimotkin on nousseet tosi ylös. Noh, se ei välttämättä oo vielä paha, mutta sitten kun yritetään kammata tukkaa niiden korkeiden ohimojen päälle niin plaah. Kaikki sen huomaa.

Sikaduoa lainaten: Ajakaa, ajakaa, ajakaa! Kaikki karvaaaat poooois! ;)

Joo ei kai siinä muu auta, ku vetää tukka pois päästä. Venailen varmaan viel tohon kesän alkuun ja sit saa mun puolesta tukka lähteä.

Ainoo harmi mikä tossa on se, että mun ikäset tyttöset ei tota nahkatukkaa tahdo ymmärtää. Mut jos ei kelpaa ni sit ei kelpaa :D

Joo ei kai siinä muu auta, ku vetää tukka pois päästä. Venailen varmaan viel tohon kesän alkuun ja sit saa mun puolesta tukka lähteä.

Ainoo harmi mikä tossa on se, että mun ikäset tyttöset ei tota nahkatukkaa tahdo ymmärtää. Mut jos ei kelpaa ni sit ei kelpaa :D

Vinkki: Älä odota kesän alkuun. Kevätaurinko alkaa jo toukokuussa ruskettamaan, voi tulla typerät rusketusrajat jos sulla tukka pitkään päässä. Toukokuussa viimeistään letti pois niin saat tasaiseen tahtiin päivetystä.

Mitä tulee sun ikäisiin tyttöihin niin bullshit. Mäkin olen joskus ollut 21-vuotias ja silloinkin oli kaljut muotia, ihan niin kuin nytkin. Ihan samanlailla kuin jotkut ei tykkää surffitukista ja homohyppyreistä niin jotkut ei diggaa kaljuista, ja se koskee kaikkia ikäryhmiä. Ja jos harvemmalla on kalju = erotut paremmin joukosta ja todnäk eduksesi. Ei siitä nyt kannata huolehtia :)

Tuo näyttää kyllä niin helvetin idiootilta. Itsekin tuota vähän aikaa harrastin mutta vesisateen tullen totuus viimeistään paljastui:D
Kyllä se kalju on paras vaihtoehto. Vaikka olisi millainen kallonmuoto niin kalju voittaa aina lainapeitteen.

edit: Rogaine auttoi itsellä hiustenlähtöön jonkin verran mutta ei se niitä uusia tietenkään takaisin tuonut. Kun hiustuppi lähtee niin sitten se lähtee. Geenimanipulaatioita odotellessa...

Niin ja ihonsiirtoa :D No, mutta tästä on nyt 3 vuotta, miten on mennyt?

Ite oon käyttänyt rogainea noin 3 vuotta joka ilta ongelmakohtiin eli otsa-alueelle ja päälaelle(+hiuksia vahvistavaa shampoota 2x viikko), hiusten lähtö vähentynyt ja hiukset tullut jopa tuuheemmaksi. Toki vieläkin lähtee esim suihkussa hiuksia.
Onhan tuo kallista, muttei voi mitään. Onko täällä porukkaa, jotka ovat saaneet selkeitä tuloksia rogainella, esim selkeä kalju, johon muutama vuosi rogainea?

Joku peittely nyt on vihonviimeinen juttu, kuten kaikki ovatkin sanoneet.

Itsellä sellainen fleda että tuskin lähtee, mutta eihän sitä tiedä. Faijalla ja faijan veljellä on hiukset lähteneet nuorina, joillakin frendeilläkin alkaa jo hiusraja olla aika korkealla.

Itse olen kelannut että jos hiukset alkaa lähteä niin vedän sitten lyhyen siilin, Jason Statham tyyliin ja vähän sitten partasänkeä. Asenne ratkaisee, jos joku ei diggaa niin gtfo!

en jaksanu tarkistaa ehtikö kukaan ehdottaa mutta anyway:
jason statham
eli siiliks vaa ja vähä partaa, jos et oo komee ni et ollu varmasti alunperinkää.

Entäs jos vaan antaisi kasvaa mahd. pitkäksi:

Devin+Townsend.jpg

ja ryhtyy sitten vaikka rokki/metallitähdeksi, jos ei muuten istu:

devin_townsend-12824%5B1%5D_57988.jpg

Tyylikästä, niin tyylikästä...;)

Meikäläinen kävi aikoinaan ihotautilääkärillä kaljuuntumisen takia ja se määräsi minulle siihen tablettia. En muista alkuperäisen tabun nimeä kun nykyään mulla on halvempi valmiste. Nykyään markkinoille on varmaan tullut uusia lääkkeitä.
Ideana siinä lääkkeessä on että se paksuntaa niitä ohenevia hiuksia tai keskeyttää ohenemisen. Tai ainakin hidastaa sitä. Riippuu ihmisestä miten toimii. Minun kohdalla se on ainakin hidastanut kaljuuntumista. Naurettavan halpa lääke.

Joo kai sitä vois tossa toukokuun alussa tukasta luopua. Jotenkin tottunu vaan tähän taas, mut kyl on pakko sanoa et on tä mun tukka aika hölmön näkönen tällä hetkellä.

Pitää vaan toivoa, et tulee vastaan joku kiva mee:n kaltainen kaljufetissinen naikkonen :D

Kyllä se melkeen nyt täytyy hyväksyä, että hiukset alkaa lähteä. Tosi nopeesti tapahtunut muutos, äskettäin vasta tajusin tuon.

Mä olen ollut aina sellanen tukkajumala, helvetin paksu tukka ja kasvaa tosi nopeasti. En mä kauhean pitkää fledaa ole pitänyt, enintään sellaista Beatles tukkaa. Nyt on siitä vähän lyhyempi, alkaa korvilla olla ja päälaelta näkyy kyllä että harventuu kun peilistä kurkkii. Raja ei sinänsä ole paljoa noussut, en usko että muut vielä mitään huomaa, mutta jos tätä tahtia jatkuu niin jotain on tehtävä.

Ei asia mua sinänsä haittaa, en ole ikinä murehtinut asioista joihin ei voi vaikuttaa. Enkä muutenkaan ole pinnallinen tyyppi. Nyt vaan pitäisi keksiä se sopiva tyyli. Täyskaljua vähän vierastan, mun pää on niin tyhmän muotoinen. Ehkä joku lyhyt siili nyt aluksi.
Tosi monella frendillä on muuten sama juttu, parilla tyypillä on selkeästi vaikeuksia hyväksyä asiaa eivätkä haluaisi luopua pitkistä tukistaan -> näyttää ihan kauhealta kun päälaelta harvenee.

Mites, ei viitsisi juosta parturissa kerran kuussa (hiukset kasvaa tosi nopeasti) siilin takia, kai tuon voisi itsekin vetää? Minkälaisia koneita jengillä on? Armeijassa oli siilitukka ja se sopi mulle ihan jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom