Hiustyyliä kaljuuntuvalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Tuolla kävin konsultoinnissa kun koin samoja ongelmia ketjun aloitattajan kanssa:
http://www.nordstromhospital.fi/

5000-8000 erkkii olis maksanu muistaakseni tuo korjaus, tosin kun kaljuuntuminen jatkuu, pitää tuota kirurgiaa tehdä taas uudelleen.
Oon nähny miehiä, joilla on korjattu hiusrajaa tai leskenlovia leikkauksella. Sitten kun kaljuuntuminen on jatkunut korjattujen alueiden takaa, niin tulos on irvokas, koska siirretyt hiukset ei tipu, vaan jäävät istutettuihin paikkoihin. Joillakin näkyy suoria arpia takaraivossa, mistä on irrotettu ihosuikale ja otettu hiussiirteitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosiaan "mature hairline" pitää erottaa kaljuuntumisesta. Itsellä tulee letti lähtemään arviolta 5v päästä, ja näin isokalloisena kalju ei tule olemaan kaunis näky. Ehkä rogainea sitten kun sitä tulee suomeen vaahtomuodossa, tuo litku on naurettavan kauhea levittää.

Mulla on kans hiusrajat noussu ja viime vuosina kiihtyvää tahtia. Kallo on kummallisen muotoinen ja kuhmuinen, jonka totesin inttiaikana. Höylätty kalju näytää mulla aika pahalta. Vedin vuoden alusta tukan pois 3 mm rajaimella, joka siloittaa pahimmat kuhmut ja pää näyttää suht normaalilta. Suosittelen.

Itseäni kylla ärsyttää toi hiusrajan vetääntyminen suunnattomasti, varsinkin ku ikää on vasta 17, ja ei tosiaan oo mikään itse keksimäni juttu ku oon vertaillu kuvia muutaman vuoden takaa ja kavereilta ja vanhemmiltaki kysyny ni kaikki sitä mieltä että vetäytyvä hiurajahan se. Mulla siis on lähteny ohimoilta hiusta aika paljon eikä ees kunnon tiheetä partaa oo tullu tilalle vaan tommosia haiven-ryppäitä leukaan ja pulisonkien kohalle, harvinaisen vittumainen tilanne siis.

Jos nyt unohdetaan tuo silmälappu arkikäytössä, niin minusta tälläinen on aika hyvän näköinen

200px-Saul_Tigh.jpg

Vähän kyllä vaikuttaa, että ikää pitää olla enemmän että sitä luonnonkaljua haluaa esitellä.

Ei taida pitää paikkansa, ainakin meidän perheestä löytyy esimerkki elävästä elämästä; eli edes menneellä äidinisällä oli hyvin vahva tukka, samoin äidillä. Mulla on 2 isobroidia, toisella(26v.) selkeästi periytynyt hiukset äidiltä/iso-isältä. Toisella taas(30v.) aika ohuet hiukset, ja alkaa selkeästi hiusraja pakenemaan kuten meidän isällä. Itsellä taas taitaa olla vähän näiden väliltä, sanoisin että lähempänä kuitenkin tämän 26v. veljeni hiustyyppiä.

Saa nähdä alkaako hiukset joskus lähtemään. Eipä tuo itseäni hirveästi stressaa, se on ainakin varmaa että alan pitää sitten kaljua. Toivon toki että hiukset eivät harvenemaan alkaisi.
Molemmilta puolilta niitä geenejä tulee, http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00256&p_haku=Miestyyppinen%20kaljuuntuminen%20(Alopecia%20androgenetica)

Mielenkiintoista tämä kaljuuntuminen...
Äiteen puolelta enot on vaaleahko hiuksisia ja punertava partaisia (sellaista nopeahkosti kasvavaa sorttia, ukilla oli sellainen ZZ Top tyylinen parta vielä silloin kun isä ja äiti meni naimisiin tosin ei kauaa enää sen jälkeen) ja tukka lähtenyt jo kolmekymppisenä. Äiteen siskot on punertava hiuksisia ja harmaantuneet aika rankasti kolmen kympin jälkeen.
Isän puolella on kaikilla tummahkot ja isällä mustat hiukset eikä mitään merkkiä kaljuudesta. Eikä naispuoleisilla harmaantumista.
Noh...
Minulla on vaaleat hiukset ja punainen parta, hiusraja nousee ja partaa saa rapsutella pois pari kolme kertaa viikossa. Siksipä päätinkin ruveta reilu vuosi sitten ajelemaan parran lisäksi hiuksetkin pois.
Nuoremmalla veljelläni on tummanruskeat hiukset ja musta parta. Ei mitään merkkejä hiusrajan kasvusta. Parta kasvaa hitaammin mutta tasaisemmin pitkin kasvoja. Minulta puuttuu "laikut" viiksien ja leuan välistä joten sellainen goatee (EI goatse:lol2:) parta ei onnistu.

Mutta vinkiksi... ei sellaista juice-tyylistä pitkähiuksinen kalju mies + otsapanta.

Itseäni kylla ärsyttää toi hiusrajan vetääntyminen suunnattomasti, varsinkin ku ikää on vasta 17, ja ei tosiaan oo mikään itse keksimäni juttu ku oon vertaillu kuvia muutaman vuoden takaa ja kavereilta ja vanhemmiltaki kysyny ni kaikki sitä mieltä että vetäytyvä hiurajahan se. Mulla siis on lähteny ohimoilta hiusta aika paljon eikä ees kunnon tiheetä partaa oo tullu tilalle vaan tommosia haiven-ryppäitä leukaan ja pulisonkien kohalle, harvinaisen vittumainen tilanne siis.
No tokkopa 17-vuotiaana kaljuuntumassa olet. Jossei takaa ole lähtenyt niin olet turvassa, kyllä se kallon muoto ja hiusraja jotenkin kehittyy vielä tuossa iässä. Jos enemmän lähtee niin mene ihotautilääkärille. Tosin oli lukiossa kyllä jätkiä joilta lähti letti jo silloin, paikkasivat tämän vetämällä kaljuksi ja kasvattamalla Motörhead-viikset :lol2:

Mun eno (?) tais alkaa kaljuuntumaan siinä 16 kesäsenä samaten kuin jo edes mennyt ukkini.

Kyllä se kaljuuntuminen alkaa niillä kenellä se on alkaakseen silloin kun testosteronin eritys alkaa kunnolla. Eli kyllä jo armeijassa voi olla nähtävissä "mikki-hiiri" hiuksisia.

Mulla vissiin alkoi kaljuuntuminen noin 19-v kunnolla. Sitten oli 20-v uskottava asia itekin ja ensin sinnittelin ns. normaalin pituisella tukalla (esim. vaikka Matti Vanhasen tukkatyyli) noin puoli vuotta, mutta ei siitä mitään tullut. Olin pitkätukkana tottunut siihen, että kävin parturilla kerran vuodessa otattamassa 10cm latvoja pois, 30mk kiitos. Parturina oli kaverin äiti, ammattilainen toki, mutta teki mulle tommosen helpon parturintyön noinkin halvalla. Täten mulle oli täysin mahdoton ajatus ravata parturilla kerran kuussa ja pulittaa siitä joku 60-100mk per kerta. Samalla oli vielä eka vuosi opiskelijana, pelkillä opintotuilla ja asumislisillä toki, ei tietenkään uskaltanut lainaa nostaa.

Em. historiasta johtuen ainoa mahdollinen ratkaisu oli siis koneella muliksi ajelu. Tai siis tarkkaan ottaen olen ajellut noin 2-3mm sängeksi, lyhimmäksi, mitä koneella voi ajaa, eli uskaltaa säätää. Noin ekan vuoden ajan ajelin kavereiden koneilla, mutta sitten ostin oman ja onhan toi Moser Made in Germany ollut yksi parhaita ostoksia ikinä. Sillä on ajeltu muidenkin tukkia kovasti, erittäin tiheitä harjaspehkojakin ja on aina toiminut moitteetta, on jämerä ja vahva laite.

Siinähän tää hiusmalli menee, en useimmiten ajattele asiaa ollenkaan. Joskus kyllä harmittaa, koska katson, ettei mulla ole asian suhteen minkäänlaista valinnanvaraa. Jos tukka kasvaisi, voisin pitää sitä ihan minkä pituisena tahansa ja leikkauttaa minkä malliseksi tahansa, eli mulla olisi enemmän säätövaraa yhden kovasti ulkonäköön vaikuttavan asian suhteen. Mutta koska olen kalju, siis ihan oikeasti jo sieltä noin 20-21-v lähtien, kuten Kekkonen, muu hiustenpituus näyttäisi naurettavalta, kuin noin 2-5mm. 10mm alkaa jo olemaan siinä ja siinä, on pöljän näköinen, silloin se pitää pikaisesti ajella pois.

näin kerran automaattijonossa aika villin ratkaisun tälläiseen. Niskassa/takaraivossa oli poikittain tyyliin korvasta korvaan tehty jakaus, josta oli sitten heitetty otsalle asti hiukset ja loput liipattu niskan peitoksi.

En sano et oli se tyylikkäin ratkaisu löydetty, mut kait yks vaihtoehto tähän ongelmaan... Itse vedän nahkaksi ku alkaa harveneen tarpeeksi...

Täysin kalju on jotenkin liian pervon näkönen omaan makuun. Joku tasanen 2-3mm sänki vois olla vaihtoehtona. Jos fleda kasvais normaalisti niin sitten pitäisi mahdollisimman pitkää ruoskaa. Mutta kun ei niin ei.

näin kerran automaattijonossa aika villin ratkaisun tälläiseen. Niskassa/takaraivossa oli poikittain tyyliin korvasta korvaan tehty jakaus, josta oli sitten heitetty otsalle asti hiukset ja loput liipattu niskan peitoksi.

En sano et oli se tyylikkäin ratkaisu löydetty, mut kait yks vaihtoehto tähän ongelmaan... Itse vedän nahkaksi ku alkaa harveneen tarpeeksi...
Tämä on just se "ratkaisu" joka laittaa aina miettimään mitä kaverin päässä oikein liikkuu. Kaljuun tai kaljuuntuvaan mieheen ei kadulla kiinnitä sen kummempaa huomiota mutta nämä peittely-yritykset herättävät säälin ja huvittuineisuuden sekaisia myötähäpeän tunteita. Ei siitä kaljuuntumisesta (jossa ei ole mitään hävettävää) vaan sen onnettomasta peittelystä.

Tämä on just se "ratkaisu" joka laittaa aina miettimään mitä kaverin päässä oikein liikkuu. Kaljuun tai kaljuuntuvaan mieheen ei kadulla kiinnitä sen kummempaa huomiota mutta nämä peittely-yritykset herättävät säälin ja huvittuineisuuden sekaisia myötähäpeän tunteita. Ei siitä kaljuuntumisesta (jossa ei ole mitään hävettävää) vaan sen onnettomasta peittelystä.

Niinpä.. tässä eräs esimerkki:

bp515041.jpg

Olen monesti ihmetellyt, kuinka noinkin vaikutusvaltaiselle miljardöörimiehelle voi kaljuuntuminen olla noin arka paikka. Tosi luonnollisen näköinen tukka.. :rolleyes:

onko kukaan testannu sellasia kaljuuntumisenestolääkkeitä? ite oon jo vähitellen alkanu tyytyä kohtalooni, mutta jos niistä on apua eikä sivuvaikutuksia, niin voisin kokeillakkin.

Siili varmaan järkevin jos ei ihan kaljuksi halua ajaa.

Mun mielipiteitä kukaan hiuksensa pitävä tuskin arvostaa koska mulla ei ole kovinkaan objektiivinen näkemys tähän asiaan, tunnetusti kun en pidä hiuksellisista miehistä vaan kalju/sänki on se one and only.

Mutta jos sen verran uskallan väittää [varmaan kaikkien kavereideni ja työkavereideni mielipide keillä EI ole mtn kaljufetissiä] niin monetkaan naiset eivät pidä siitä että on välimallin hiukset. Joko pitkät, normaalit tai kalju/sänki, ei mitään puolikaljua lyhyttä tai puolikaljua pitkää, puhumattakaan peitellystä kaljusta.

Pään muotoa on turha surra jos kaljuuntuminen on 100% edessä, ennemminkin kehottaisin etsimään sitä omaa tyyliä eli onko se täysin nahkapää vaiko siili, ja mitä tehdä esim parran kanssa. Parempi totutella heti ja tehdä itsestään niin komea kuin suinkin mahdollista jos lopputulos on väistämätön.

pakko pistää tänne postia että onko kohtalo tovereita ku itellä taas pukkaa ns. pälvikaljua tulemaan. elikkäs jos joku ei tiedä niin se on yleensä semmonen noin parin sentin kokonen läikkä (joita saattaa olla useampiakin) josta hiukset lähtee kokonaan ja kasvaa takasi 2kk-2v jälkeen(lääkärin mukaan). ikää tosiaan semmoset 19 että sikäli vituttaa mutta eipä siinä kyllähän ton ihmiset yleensä ymmärtää ku selittää. viimeksi tosiaan joskus kasi/ysi luokalla ilmeni tommosta ja sillon kyllä kasvo kaikki takasi niinku sanottiinki... ja että jotenki vois liittyä aiheeseen niin ite oon kyllä ylleensä suosinu juuri semmosta parin millin "sänkeä".( paitsi juuri silloin kuin läikkä ilmaantuu niin ei tietty tee mieli heti leikata lyhyeksi ja paljastaa sitä kaikille)

Siili varmaan järkevin jos ei ihan kaljuksi halua ajaa.
Siili lopullinen pakkovaihtoehto, sitten kun ei muu enää onnistu.
Mielellään tässä kokeilis jotain välimalliaki, mutta ei oo oikein tullu ehdotusta. Toisin sanoen sellaista, johon pystyy pikkusen normaalia harvemmillakin etuhiuksilla, ilman että tulos on donald trump...

Mutta jos sen verran uskallan väittää [varmaan kaikkien kavereideni ja työkavereideni mielipide keillä EI ole mtn kaljufetissiä] niin monetkaan naiset eivät pidä siitä että on välimallin hiukset. Joko pitkät, normaalit tai kalju/sänki, ei mitään puolikaljua lyhyttä tai puolikaljua pitkää, puhumattakaan peitellystä kaljusta.
No tämä nyt on ihan tiedossa. Ei se mun pää vielä siltä näytä, että kyseessä olis epätoivoinen kaljun peittely. Kuvaanikaan en viiti postata, joten saatte tyytyä mun kuvailuihin joiden tarkkuudessa voi olla sanomista...

Pään muotoa on turha surra jos kaljuuntuminen on 100% edessä, ennemminkin kehottaisin etsimään sitä omaa tyyliä eli onko se täysin nahkapää vaiko siili, ja mitä tehdä esim parran kanssa. Parempi totutella heti ja tehdä itsestään niin komea kuin suinkin mahdollista jos lopputulos on väistämätön.
Näinhän se menee, valitettavasti parta ei ole vielä niin tiheä että siitä sais oikeasti mitään kunnolla muotoiltua. Tässä tosin luotetaan siihen, että samanlainen kasvu vielä tulee kuin isällä.
Mikäli näin käy, niin mallin sänki tilalla, voi ajatella jotain muotoiluakin. Hiusten kans pitänee kysyä parturilta että saako tähän enää mitään järkevää aikaan hinttihyppyrin tilalle. Tässä aiheessa muuten täytyy myöntää että naispartureilla on paljon enemmän silmää sen sopivan hiustyylin suhteen kuin miespartureilla.

Tääläkin alkaa ohimoilta vähän vetäytymään, tosin mulla on luonnostaan jo vähän mikki hiiri letti. Kaikilla suvussa on kyllä letti vielä päässä, ehkä tuo tuosta pysähtyy.

Tämmöseen joutuu varmaan tulevaisuudessa tyytymään.

2_transporter_2_050928034121805_wideweb__300x414.jpg

Näin tää suurin piirtein varmaan mennöö...

brucewillis.jpg

Bruce-Willis-Photograph-C11796808.jpeg

lopulta:

bruce_willis_wallpaper_01.jpg

Sitä voi sitten muutella vaikka aurinkolaseilla tai parralla

screen.jpg

bruce_willisImage1.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom