Mulla vissiin alkoi kaljuuntuminen noin 19-v kunnolla. Sitten oli 20-v uskottava asia itekin ja ensin sinnittelin ns. normaalin pituisella tukalla (esim. vaikka Matti Vanhasen tukkatyyli) noin puoli vuotta, mutta ei siitä mitään tullut. Olin pitkätukkana tottunut siihen, että kävin parturilla kerran vuodessa otattamassa 10cm latvoja pois, 30mk kiitos. Parturina oli kaverin äiti, ammattilainen toki, mutta teki mulle tommosen helpon parturintyön noinkin halvalla. Täten mulle oli täysin mahdoton ajatus ravata parturilla kerran kuussa ja pulittaa siitä joku 60-100mk per kerta. Samalla oli vielä eka vuosi opiskelijana, pelkillä opintotuilla ja asumislisillä toki, ei tietenkään uskaltanut lainaa nostaa.
Em. historiasta johtuen ainoa mahdollinen ratkaisu oli siis koneella muliksi ajelu. Tai siis tarkkaan ottaen olen ajellut noin 2-3mm sängeksi, lyhimmäksi, mitä koneella voi ajaa, eli uskaltaa säätää. Noin ekan vuoden ajan ajelin kavereiden koneilla, mutta sitten ostin oman ja onhan toi Moser Made in Germany ollut yksi parhaita ostoksia ikinä. Sillä on ajeltu muidenkin tukkia kovasti, erittäin tiheitä harjaspehkojakin ja on aina toiminut moitteetta, on jämerä ja vahva laite.
Siinähän tää hiusmalli menee, en useimmiten ajattele asiaa ollenkaan. Joskus kyllä harmittaa, koska katson, ettei mulla ole asian suhteen minkäänlaista valinnanvaraa. Jos tukka kasvaisi, voisin pitää sitä ihan minkä pituisena tahansa ja leikkauttaa minkä malliseksi tahansa, eli mulla olisi enemmän säätövaraa yhden kovasti ulkonäköön vaikuttavan asian suhteen. Mutta koska olen kalju, siis ihan oikeasti jo sieltä noin 20-21-v lähtien, kuten Kekkonen, muu hiustenpituus näyttäisi naurettavalta, kuin noin 2-5mm. 10mm alkaa jo olemaan siinä ja siinä, on pöljän näköinen, silloin se pitää pikaisesti ajella pois.