SUPERCARB 1kg -40%

Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
^^ Joo, munkin mielestä oli ihan kohtuullinen hinta. Laitoin tukkabudjetiksi 400e ja sillä pitäisi saada pidennykset ja ehkä vähän väriä.

Menen alkuviikosta juttelemaan kampaajan kanssa ja katsellaan mitä tehdään tälle tukalle. Nyt on siis päältä tosi vaalea ja alapuolella tummia raitoja, eli en tiedä miten saadaan pidennykset jotka sulautuvat näihin väreihin. Toinen vaihtoehto on värjätä kokonaan, tällaista mulla oli vähän mielessä (toi pohjaväri, en halua tummempaa raitaa):

kimi91.jpg

Saa nyt nähdä mitä tästäkin tulee :)

Mä menen tänään ekaa kertaa hankkimaan hiustenpidennyksen/tuuhennuksen Salon Friset-kampaamoon. Mulla on tällanen suomalainen ohut tukka, joten tuuhennus tulee todellakin tarpeeseen! Mulle laitetaan 40cm pitkää hiusta koska haluun enemmän tuuhennusta kuin pidennystä ja kun itelläni on jo aika pitkä tukka (lapaluihin asti).

Vähän jännittää millainen lopputulos on ja miten uusien hiusten kanssa oppii elämään mutta kohtahan se selviää =))

Voisin laittaa tänne kuvat ennen ja jälkeen toimenpiteen, jos joku haluaa nähdä miten tuuhennus näkyy tällaisessa suomalaisessa tukassa =)

Minulla on aika ohut tukka ja oikeastaan koko ajan päässä on noin puntillinen (25kpl) sinetillistä tuuhennuskarvaa päässä. Välillä tukkani on vaalea ja välillä hieman tummempi. Hiusten kasvaessa täytyy tietenkin joskus uusia uudet sinetit, koska muuten ne jää liian lyhyeksi. Vaaleasta tummaan värjätessä ei ole ongelmaa, mutta nyt seuraavalla kerralla taas hieman vaalennetaan sävyä, joten myös vanhat tuuhennuskarvatkin nypitään irti (sinettiä ei voi vaalentaa vaikka hius vaalenisikin). Varasin jo uudet karvat päähän laitettavaksi. Varsinaiset pidennykset mulla on ollut kaksi kertaa. Nyt annan oman tukan kasvaa itsekseen (nyt pitkälti yli olkapäiden) ja pidän vain tuuhennusta. Tuollainen puntillinen karvaa tuhentaa jo ihan hyvin omaa tukkaa eikä sinetit todellakaan häiritse menoa. Pidennysten ollessa päässä, huolsin tukkaani tarkemmin ja pidin hiuksia aina öisin kiinni. Nyt teen ihan sellaista hiushuolto kuin omalle tukalle muutenkin ja nukun tukka auki tai kiinni, miten haluan. Olen niin tottunut hieman tuuhempaan tukkaan, joten karvojen lähdettyä en kauaa pelkällä omalla tukalla viihdy.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minulla on aika ohut tukka ja oikeastaan koko ajan päässä on noin puntillinen (25kpl) sinetillistä tuuhennuskarvaa päässä....

Tuo on kyllä mielestäni älyttömän hyvä tapa käyttää lisäkkeitä, eikä n. 20 sinettiä vielä pahemmin luulisi hiuksia rasittavan jatkuvallakaan käytöllä. Ja tulee vielä halvaksikin verrattuna siihen, että jatkuvasti ottaisi koko pään pidennyksen!
Pituuttahan tolla ei lisää tule, mutta omaa hiusta voi siinä samalla rauhassa kasvattaa pidemmäksi.
Mulla myös tällä hetkellä 20 sinettiä päässä ikäänkuin raitoina, antavat silti jo kivasti paksuutta hiuksiin ja lisätukea kampauksiin. Ja tosiaan toivon ettei nämä rasittaisi hiuksia kamalasti. Kampaaja ei suositellut pidennyksiä hetkeen, mutta laitoin silti nämä muutamat, kun ei sitä omaa tukkaa kauaa jaksanut katella... :rolleyes:

Ei nuo tunnu omaa tukkaa yhtään rasittavan. Aika hyvin nuo sinettituuhennokset itsellä pysyvätkin. Joskus joku yksittäinen tupsu irtoaa/liukuu pois, mutta sen saa sitten takaisin kiinni kampaajalla käydessä jos mielii. Tosiaankin, nyt ensi kerralla lähtee kaikki nämä loput rusehtavat karvat, joten joko katson lähtevätkö itsestään liu'uttamalla tai odotan parturin käsittelyä. Tuuhennoksista noin yleensä tykkään kovasti!! Tuuhennussinettejä mulla on ollut sekä polkkatukassa ja siitä oikeastaan kaiken pituisessa tukassa.

Nyt on pitkä tukka! :) 50cm sinettipidennyksiä laitettiin. 50kpl täysblondia, 25 hiukan tummempaa ja 25 hiukan siitä vielä tummempaa. Olen erittäin tyytyväinen ja kaikki tututkin ovat kehuneet et näyttää tosi hyvältä. Pelkäsin aluksi sitä että sinetit näkyvät turhan hyvin silloin kun tukka on ponnarilla (joudun töissä pitämään hiuksia kiinni), mutta eivät ne oikeastaan näy. Tänäänkin duunissa pidin tukkaa kiinni ja hyvältä näytti :)

Laitan kuvaa huomenna/ylihuomenna kun saan otettua.

Sinetit saa helposti hiusten alle piiloon (eivät nyt muutenkaan erotu helposti) kun harjalla vetää päälle hiuksia esim. ponnaria tehdessä. Muistelisin, että omassa päässä oli hiuspidennysaikana n. 125kpl sinettejä ja niidenkin kanssa oli helppo elää huomaamattomasti :)

Tässä olis kuvaa :) Normaalisti pidän tukan ihan suorana, mutta nyt en ole jaksanut suoristaa. Ihan kivalta se näyttää pienillä kiharoillakin.

Liitteet

• randomii 003..webp
    randomii 003..webp
    20 KB · Katsottu: 3 241
Aaaapua, mun sinetit ovat alkaneet takkuuntua. Olen viime aikoina hoitanut naita aika huonosti ja tossa yks paiva vaan huomasin, etta tosta korvasta ylospain ja taaksepain sineteissa on pieni, rastamainen takkupallo. Sama homma toisella puolella. Mita naille pitaisi tehda? Harjata, laittaa hoitoainetta, selvitella sormin (toivotonta)?

Aaaapua, mun sinetit ovat alkaneet takkuuntua. Olen viime aikoina hoitanut naita aika huonosti ja tossa yks paiva vaan huomasin, etta tosta korvasta ylospain ja taaksepain sineteissa on pieni, rastamainen takkupallo. Sama homma toisella puolella. Mita naille pitaisi tehda? Harjata, laittaa hoitoainetta, selvitella sormin (toivotonta)?

Harjata mahdollisimman paljon irtohiuksia pois. Sormilla sitten yrittää selvitellä takkupalloja pois, sinetit ainakin erilleen toisistaan jos ovat rastoittumassa yhteen. Mulle on käynyt noin lähes joka kerta pidennysten kanssa :( Vaikka yrittäisikin hoitaa mahdollisimman hyvin niin jonkin verran niitä rastoja kuitenkin tulee.

Mulla ei koskaan ole sinetit rastoittuneet. Oma tukka on aika karheaa vaikkakin hentoista, joten olettaisin se helposti menevän takkuun. Kunnon harjalla, joka on tarkoitettu tähän käyttöön, harjailee ja joskus nyppii sinettejä niin vältyy aika hyvin takkuuntumiselta. Yöllä pitkä tukka kannattaa pitää aina kiinni! Se ehkäisee ehdottomasti takkuuntumista. Itsellä tulee aina selvitettyä päänahkaa esim. telkkaria katsoessa. Nopeasti käy sinettikohdat läpi, ettei sotkua pääse syntymään. Se käy huomaamatta. Tällä hetkellä tosiaan on enää n. 25kpl tuunennoksina, mutta kutakuinkin on taukoamatta ollut 1,5 vuotta sinettejä päässä. Ja sitä ennenkin joitakin aikoja.

Alyssa: Melkein suosittelen laittamaan vielä miltei saman verran lisää noita sinettejä. Saat tasaisemman lopputuloksen (latvaosa paksuuntuu). Samoin saa hieman kerrostusta tukkaan ja tällöin se on vieläkin täydellisempi ja huomaamattomampi. Väri on tosi hyvä, eikä rajaa näy.

Oletteko kokeilleet teippipidennyksiä? Muistaakseni Alyssa hehkutteli omia pidennyksiään samoihin aikoihin ku ite otin, mutta mulle tuli teippipidennykset. Vasta ens viikolla huolto sovittu, eli oma hius kasvanut jo reilu 2cm, mutta ei ole takkuuntumisesta tietoakaan, enkä ole näitä joutunut näpräämään (niinkuin olen ymmärtänyt, että sinettejä tarvitsis). Älyttömän helpot hoitaa ja omasta mielestäni silti luonnolliset. Me likes. :)

En sit tiedä että onko se kiinni kiinnitystavasta vai mistä, mutta itselläni näin!

edit: eikä muuten ole tippunut yhtään osiota hiuksista.

Alyssa: Melkein suosittelen laittamaan vielä miltei saman verran lisää noita sinettejä. Saat tasaisemman lopputuloksen (latvaosa paksuuntuu). Samoin saa hieman kerrostusta tukkaan ja tällöin se on vieläkin täydellisempi ja huomaamattomampi. Väri on tosi hyvä, eikä rajaa näy.

Saman verran lisaa olisi ihan liikaa tahan tukkaan. Tossa kuvassa ei oikein kunnolla nay paksuus, mutta taa on tosi luonnollisen ja tasaisen paksuinen livena :)

Pitanee koittaa vaan naprata ja harjata tota kohtaa. Olen ma sita jo hiukan saanut selvitettya, joten eikohan se siita... Toivottavasti! Ja nyt sain oikeita aineitakin, pari kertaa jouduin nimittain pesemaan ilman hoitoainetta ja sit nukuin hiukset auki jne. :rolleyes:

Briseis, ei mullakaan ole tippunut yhtaan. Miten noi teipit muuten eroaa sineteista?

Briseis, ei mullakaan ole tippunut yhtaan. Miten noi teipit muuten eroaa sineteista?

Teipit eroaa sineteistä siinä, että päähän laitetaan yhtenäinen hiusnauha, joka on teipillä kiinni omassa tukassa.

Itselläni on ollut jo ties kuinka kauan päässä ompelutekniikalla pidennys, jonka laitan aina itse. Rahaa on mennyt 90euroa, mutta parin kk:n kuluttua joudun ostamaan lisää tukkaa. Minun mielestä ei kannata pelätä oman tukan laittoa. Ainakin tämä ompelupidennys on melko harmiton, vaikka vähän pieleen aluksi menisikin. Poikaystäväni napsii otsalampun kanssa ompelulangat katki, kun otan pidennyksen pois.

Juu en tarkottanu sitä silleen, että sulla varmaan on! Vaan kun kaverilla on pari kertaa sineteillä ollu niin sillä irtoili niitä aina jonkun verran. Ja tosiaan teipit on 1,5-2,5cm leveitä osioita, jotka "teipataan" tukkaan. Hiukset menee kahden teippipalasen väliin. Itse käsitin että eräs etu sinetteihin nähden on juurikin nää osioiden leveydet, sineteillä tukka ilmeisesti näyttää helposti suikaleiselta. Tämä siis kampaajan mukaan, joka laitto mulle pidennykset. :)

Millainen huolto sineteissä muuten on? Otetaanko kaikki pois ja uudet tilalle vai miten? En ole meinaan sinetteihin perehtynyt laisinkaan niin kiinnostaa tietää :)

Mulla oli keskiviikkona teippipidennysten huollon 1. vaihe, pidennykset pois (kesti muuten alle 30min!) ja omat hiukset värjättiin mahdollisimman samankaltaisiksi kun pidennykset. Ne aikaisemmin ei olleet iha täydelliset pidennysten kanssa; nyt lisättiin raitaa ja tummennettii pohjaa hieman, sekä kevennettiin omia hiuksia. 100e maksoi, ei kallis omasta mielestäni.

Huomenna olis sitten huollon 2. vaihe eli pidennysten teipit uusittu ja pidennykset huollettu ja ne laitetaan takasin päähän. Kampaaja sanoi että pitäisi mennä korkeintaan tunti. Maksaa suunnilleen 65-75e, riippuu pidennysten laiton ajasta. Jos olisi tuo 65e, niin yhteensä huollon hinta olisi 165€ ja huoltoväli itsellä 8vkoa. Mun mielestä ei kyllä kuulosta kovin kalliilta! (Miehen mielestä taas kuulostaa ja ilme oli :eek: kun kysyi paljon näihin menee rahaa :D)

Kuulostaa kalliimmalta kuin sinettien huolto. Naita voi pitaa max. 6kk, mun pidennykset laittoi sellainen pelkkiin pidennyksiin erikoistunut yksityisyrittaja joka sanoi etta yleensa jengi pitaa n. 5kk. Sina aikana niita ei tarvitse huoltaa mitenkaan, elleivat ne oikein pahasti takkuunnu tai niita irtoile. Naita voi vapaasti varjailla tummemmaksi, mutta blondaaminen on kielletty. Tyvea voin toki blondailla ihan mieleni mukaan.

Periaatteessa siis ma vaan harjaan naita paljon (pidennysharjalla ja tietylla tekniikalla) ja toisinaan erottelen sinetteja mikali ovat kiinni toisissaan. Otan varmaan syyskuussa Suomessa naa pois, maksaa n.60e silla naisella joka laittoikin nama (riippuu miten kauan pois ottamisessa menee).

Olen muuten saanut pahimmat takkukasat pois. Harjasin vaan hampaat irvessa ja selvittelin niita ja vaihdoin shampoota. Lisaksi olen huomannut etta nama pysyvat paremmassa kunnossa mikali kuivaan hiustenkuivaajalla sen sijaan etta antaisin kuivua vapaana.

Hei! Ootteko kukaan kokeillu kiinnitystä microringeillä (alumiiniset pikkurenkaat)? Itselläni on kerran ollu ja tykkäsin. Meen viikonloppuna ottaan uudet ja pidemmät pidennykset:dance:

Suositut

Back
Ylös Bottom