Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Aika monet pidennyshiukset menee vähän kiharalle pesun jälkeen mutta suoristuu kun kuivuu, ja voihan ne sitten suoristaa jos jää omaan makuun liikaa laineille.

Mun ompelupidennysten tekijä kehui että Rapunzelin hius on ihan hyvälaatuista (se tavallinen, en tiedä siitä eurooppalaisesta), mutta niiden hiusnauha on paksuuntunut niin ettei meinaa saada neulaa läpi. Kyllä ne Rapunzelinkin hiukset saa rastoille, laitoin ompeleilla kaverille kiinni ja se sai ne rastoille. Mä voisin kyllä ostaa Rapunzelin hiusta, ja oon itseasiassa ostanutkin yhden hiusnauhan joka pölyttyy kaapissa kun ei sille ollutkaan käyttöä. :rolleyes: Nopeaa palvelua, kahdessa vuorokaudessa tilauksesta oli tukka perillä. Rapunzelin sinettejä tai teippejä mä en ole kyllä kellään nähnyt livenä, vain noita hiusnauhasta tehtyä pidennyksiä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Päivitellääs tilannetta. Mä hommasin Dreamhairilta Remy-hiusta, eurooppalainen laatu ja yhteensä 180cm hiusnauhaa plus teipit päälle. Hintaa tuli 158e. Pidennyksiin erikoistuneella kampaajalla kävin laitattamassa kiinni ja nää on nyt olleet pian kuukauden päässä. Vähän on tukka pörheltynyt, vaikka olen käyttänyt nimenomaan sellaisia tuotteita kuin on ohjeistettu, eli ilmeisesti tää eurooppalainen laatukin saattaa olla esim. turkkilaista. Nyt jouduin tän kahden paikkakunnan välin matkaamisen vuoksi ostamaan kaupasta peruskaupan shampoota ja hoitoainetta, joissa on tuota ns."pahaa" silikonia. Täytyy sanoa, että tukka on kyllä paremman tuntoinen kuin pitkiin aikoihin :wtf: Onko tuo ns. paha silikoni sitten pidennyksille kuitenkin parempi? Lisäksi käytän pyyhekuivaan tukkaan Amarganin hiusöljyä, jota suositeltiin nimenomaan pidennyksille.

Muuten pitkän tukan kanssa elo on ollut ihanaa, nautin hipeltämisestä ja toisaalta myös niistä ihasteluista mitä ihmisiltä tulee. Voi sanoa, että hiukset on todella luonnollisen näköiset, töissäkin yksi kaveri tuli kysymään, että onks sulla ollu tukka jotenki erilailla aina kun en oo tajunnu et se on noin pitkä. Sit vaan väläyttää teipinpätkää hiusten alta ja ilmeet on luokkaa :eek: "En tois tajunnu!"

Ihan hirveää tämä kun ottaa pidennykset pois ja tajuaa, että oma tukka on paitsi ohentunut (ei, en puhu siitä placebo-fiiliksestä mikä tulee pidennysten jälkeen) niin myös LYHENTYNYT! Mulla oli lähes 10cm pidemmät hiukset ennen kuin löin noi teipit päähän. Mä kun ajattelin, että pidennysten avulla oma tukka sais levätä ja kasvaa rauhassa siellä alla. No ei näköjään :(

^^ Noista silikonishampoista sen verran, etta mun pidennysten laittaja nimenomaan kehotti kayttamaan ns. markettituotteita joissa on silikonia. Tekee kuulemma hyvaa hiukselle ja estaa sita takkuuntumasta (muistaakseni). Han on pelkastaan pidennyksia tekeva yksityisyrittaja jolla on siis paljon kokemusta pidennyksista.

Ihan hirveää tämä kun ottaa pidennykset pois ja tajuaa, että oma tukka on paitsi ohentunut (ei, en puhu siitä placebo-fiiliksestä mikä tulee pidennysten jälkeen) niin myös LYHENTYNYT! Mulla oli lähes 10cm pidemmät hiukset ennen kuin löin noi teipit päähän. Mä kun ajattelin, että pidennysten avulla oma tukka sais levätä ja kasvaa rauhassa siellä alla. No ei näköjään :(

Vuosia sitten mulla oli ainakin neljä kertaa pidennykset ja voi elämän kevät mihin kuntoon ne loppujen lopuksi meni. Ongelmahan niissä on se, että kun se oma hius sieltä jokatapauksessa kasvaa se jää kiinnityksien loukkoon. Elikkäs... omia hiuksia tippuu päivittäin päästä eikä ne pääse pois sieltä pehkosta, lisäksi niihin tulee lisähiuksien "paino rasite". Toisin sanoen ne eivät pääse levähtämään ja käy juuri päinvastoin. Jos laittaa pidennykset ne kannattaa laittaa vain ihan muutamaksi viikoksi, varsinkin jos haluaa säilyttää omat hiukset siedettävässä kunnossa. Kärsivällisyydellä kasvatin melkein vyötärölle yltävän tukan ja pääsin siitä vanhasta pidennysten turmelemasta kottaraisen pesästä eroon.

Vuosia sitten mulla oli ainakin neljä kertaa pidennykset ja voi elämän kevät mihin kuntoon ne loppujen lopuksi meni. Ongelmahan niissä on se, että kun se oma hius sieltä jokatapauksessa kasvaa se jää kiinnityksien loukkoon. Elikkäs... omia hiuksia tippuu päivittäin päästä eikä ne pääse pois sieltä pehkosta, lisäksi niihin tulee lisähiuksien "paino rasite". Toisin sanoen ne eivät pääse levähtämään ja käy juuri päinvastoin. Jos laittaa pidennykset ne kannattaa laittaa vain ihan muutamaksi viikoksi, varsinkin jos haluaa säilyttää omat hiukset siedettävässä kunnossa. Kärsivällisyydellä kasvatin melkein vyötärölle yltävän tukan ja pääsin siitä vanhasta pidennysten turmelemasta kottaraisen pesästä eroon.

Tässä just itkua vääntäen "laitoin" hiukset tätä päivää varten. Mulla ei oo ikinä ollu näin säälittävän näkönen tukka. Taitaa käydä nyt niin, että laitan noi teipit vielä hetkeksi ja sitten joudun leikkaamaan omaa tukkaa ja alkaa kasvattaa taas ihan omilla keinoilla ja laitan sitten vaan nuo clip-onit aina silloin kun tuntuu että haluan pitkät hiukset.

Mulla on ollut suunnitelmissa nyt hankkia Rapunzelilta noi clip-on pidennykset, en kokoaikaisia pidennyksiä viitsi hankkia kun maksaa opiskelijabudjetille ihan liikaa ja omatkin hiukset on jo melko pitkät kuitenkin. Juhlakampauksiin ja muihin ajattelin näyttävyyden takia et vois sitä lisäpituutta kaivata. Meinaa vaan vähän ristiriitaista tekstiä löytyä noista kys. lafkan pidennyksistä kun toisaalla haukutaan noi ne hiukset laadultaan ihan surkeiksi ja toisesta paikasta taas kaikilla on ollu vaan hyviä kokemuksia? :confused:

Hyvän värin oon jo löytänyt, mutta osaisko kukaan arvioida et miten hyvin noi menee paksun ja luonnonkiharan/laineikkaan tukan sekaan? Oon ymmärtänyt, että noi menee vähän laineille kuitenkin jos kastelee?

Tuntuupas olevan yleistä noi pidennykset ja tuuhennokset.. :D ja minä kun aina kadehdin kaupungilla naisten pitkiä ja paksuja hiuksia. Totuus taitaa kuitenkin olla se, että pieni prosentti suomalaisista on niitä aidosti onnekkaita tuuhean tukan omistajia.

Itselläni on ihan säälittävän ohuet hiukset, mutta niitä on aika paljon kuitenkin. Ponnaria en mielellään käytä kun paljastaa sen säälittävän ohuuden, että suosin yleensä jotain sykerökampausta tai aukinaisia hiuksia, onneksi ovat sentään ilmavat ja kiharaan taipuvaiset. Ja pestynä tietty kuohkeimmillaan, vuorokauden jälkeen jo niin läsähtänyt (vaikkei likainenkaan) että suihkussa on käytävä melkeinpä joka päivä (onneksi siihen on muutenkin tarvetta treeneissä hikoilun jälkeen :D). Eli voitte kuvitella, miten surkea tapaus tämä tukkani on.

Asia masentaa minua huomattavasti ja itsetuntoni oikeasti kärsii tästä ja paljon! Olisin mielestäni kaunis nainen, jos mulla olisi hiukset päässä, mutta kun ei. Tuntuu koko ulkonäkö menevän pilalle tämän takia. Olen tosiaan alkanut miettiä, ei pidennystä niinkään, vaan jotain lisäkkeitä että vähän edes saisi tuuheutta. Hiukset nyt just ja just olkapäille asti.

Joskus vanhoja valokuvia katsellessa mulla on ollut ihan jees pitkät ja "paksut", eli ainakin hyvinvoivat, hiukset. Nyt kun mietin niin, ne kuvat on tainnut ajoittua Priorin-kuurien kanssa yhteen. Aloitin taas noitten nappien popsimisen ja olen tässä kunnostanut ruokavaliota. Loppu vuodesta kun tukkaa lähti entisestään, kun en saanut syödyksi kunnolla. No, onneksi se tilanne on jo lauennut, ja nyt taas terveellisten elämäntapojen opetteluun niin jos se tukkakin kiittäisi.

Mitä sanotte, te joilla on kokemusta näistä hommista, onko mulla mitään mahdollisuutta saada edes vähän tuuheutta tähän tukkaan? Ja tosiaan tarttisin sellaisen vaihtoehdon, mikä rasittaa omaa hiusta mahdollisimman vähän. Ei olisi ongelma käydä huollattamassa sitä, mieluummin liian tiuhaan kuin vasta puolen vuoden päästä ja huomata että omat hiukset onkin pilalla.

Onko teippi paras ratkasu (jottei rasittaisi hiusta), sellaisen käsityksen mä sain kun lueskelin tätä ketjua? Mitähän maksaa? Osaatteko suositella mitään kampaamoa Turussa, josta voisi kysäistä? (parhaitenhan sen sopivuus näihin hiuksiin varmaan selviäisi, kun kävisi vilauttamassa tätä päätä :D) Tuntuu että kaikki noi suositellut paikat oli pk-seudulla....

Toivoisin vaan, että joku ratkaisu löytyis tähänkin ongelmaan näin nykypäivänä... pienet tissit kestän ja kaikki, mutta nää mun hiukset oikeasti pilaa mun koko ulkonäön! Ei nätti naamakaan auta kun sen kehys on littana lätty :hyper:
Vähän hassultahan ajatus "feikkaamiseta" tuntuu, mutta onko se sitten sen pahempi kun normi värjäykset tai meikkaaminen tai push-up liivit :D Ja sekin, että se on niin radikaali muodon muutos, ensin kaverit näkee sut "ilman" tukkaa ja sit sitä yhtäkkiä onkin paljon.

Ainiin: voiko noita hiuksia muuten sitten värjätä vai miten? että värjätäänkö ensin omat hiukset, jos haluaa, ja sitten saman väriset pidennykset vai..?

EDIT: jotenkin kauhistuttaa, kun on noita kokemuksia, että omat hiukset on kärsineet. Toisaalta on myös hyviä kokemuksia. Itse en kuitenkaan haluaisi pilata tätä vähää, mikä mulla on, ohentumiseen tässä nyt ei ainakaan varaa ole... :(

^ Mulla oli vastikään teipit. Oma tukka oli laitettaessa olkapäille. Nyt oma tukka on pidennysten takia sitten todella lyhyt polkkamallinen ja revitty. Oma tukka kupsahti sinne alle, todennäköisin syy oli se, että mulle laitettiin liikaa niitä osioita ja yhden osion välissä liian vähän omaa tukkaa, jolloin se osion paino on repinyt oman hiuksen irti. Eli hyvästä laittajasta kannattaa maksaa ;) Itsekin kävin kyllä ihan liikkeessä laittamassa, mutta sekään ei ilmeisesti aina takaa hyvää tulosta.

Mä värjäsin sekä pidennykset että omat hiukset. Pidennykset oli helpoin värjätä irrallaan, koska teippeihin ei saisi mennä väriä. Tyvikasvun värjäsin itseltäni niiltä osin varovasti, missä ei pidennysosioita ollut.

Itse menen nyt sitten clip-oneilla niin pitkälle kuin pakko on, mielelläni en enää ota pysyviä pidennyksiä, ellei löydetä jotain oikein pätevää laittajaa joka on varmasti hyvä :D

Mulla on ollut jo parisen vuotta ihan lyhyet hiukset ja olen nyt pohtinut josko alkaisi taas kasvattamaan hiuksia. (: Olen myös viime aikoina himoinnut hiustenpidennyksiä ja kunhan nämä hiukset lähtevät kasvamaan, saatan hankkia jonkin sortin hiustenpidennykset. Varmaan ekana kokeeksi ostan ne klipsit mitkä voi ottaa ja laittaa milloin haluaa. Mietin vaan, että voiko hiustenpidennyshiuksia pitää ihan normaalisti ponnarilla, eikö ne teipit (tai mitkä kiinnikkeet ikinä ovatkin) näy sieltä mitenkään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos ne on hyvin laitettu niin ei pitäisi näkyä. Ts. tarpeeksi kauas hiusrajasta. Vähän joutuu asettelemaan, mutta onnistuu kyllä. Kannattaa kampaajalle sanoa, että pitää ponnareita ylhäällä, niin osaavat vähän sijoitella niitä teippejä.

Jos jospa sitä jonkun pätevän ihmisen saisi laittamaan niitä edes jonkin verran, en mä nyt kauheasti niitä kaipaa, vähäkin ois plussaa. Ja tosiaan kun lueskelin vielä noita viestejä taannempana, niin jokuhan oli pidennyksistä joutunut luopumaan kun kulutti hiusta, mutta sellaisia lyhyempiä lisäkkeitä oli vähän tuuhentamassa. Se ois just se munkin unelma. Ei haittaa vaikka lopun elämääni mulla ois olkapäille ulottuvat hiukset kunhan ei tarviis niitten ohuutta hävetä... :D

Kuinka usein noita voi laittaa ja pitääkö miten pitkää taukoa pitää välissä? Ja kun ymmärsin että niitä samoja teippejä korjaillaan eli nostellaan ylöspäin, niin kuinka usein näin voi tehdä ennen kun pitää poistaa kokonaan? Ite oisin kyllä valmis käymään vaikka kerran kuussa kampaajalla hoidattamassa niitä, kunhan saisin mahdollisimman pysyvän ratkasun tähän ongelmaan! On se hintansa väärti, ei tarvis paperipussi päässä kaupungilla kulkea :D

Tilasin eBaysta 0,99$:lla clip on-hiustenpidennykset testiin (surkeaa laatua oikeasti; kuidut irtoaa eikä ole oikeaa hiusta). Itsellä on lyhyet hiukset ja toinen puoli päästä on vielä suht kynitty, mutta läiskäsin pidennykset päähän ja totesin että täytyy kyllä ostaa tuollaiset mutta parempi laatuiset. Tälläinen tulos:
http://aiccu.1g.fi/kuvat/Misc/faketifaa.jpg

Niin...täytyy tuo oma kuontalo tässä värjätä sopivan väriseksi, mutta tuossa nyt näkyy jotenkin tuo oman tukan pituus pidemmältä puolelta.

Mulla on ollut sekä sinetti- että teippipidennykset/raidat. Musta teipit on paremmat, sinetit tuntuu ärsyttäviltä käteen ja mulla pysyivät huonommin. Tietysti teipitkin tuntuu mut ei niin häiritsevästi. Teippejä on nyt nostettu vasta kerran, 6 vko väli oli. Ymmärtääkseni samat hiukset voi käyttää useampaan kertaa eli vaan nostaa niitä teippejä, eikä mitään erityisiä taukoja tarvita. Teipit tuntuu kestävän paremmin päivittäistä pesua. Muistaakseni merkiltään ovat BLongia, viimeksi sineteissä oli Simply Naturalin, mutta ne haalistui. Kumpikaan merkki ei sineteillä pysynyt kauheen hyvin kiinni :D Suosittelisin kyllä esim Davinesin shampoota ja hoitsikkaa, oisko Love tuotenimeltään, sellaisessa vaaleanpunaisessa purkissa. Pesin joskus perusmarkettishampoilla, mut pidennystukka ei kyllä tykännyt yhtään vaan meni takkuun ja jotenkin kuivaks. Sinänsä fööniä ovat kestäneet ihan hyvin.

Nostan tätä...

Olen varannut ajan kampaajalle sinettipidennykseen ensi viikoksi!! Hieman jännittää, mutten myöskään jaksaisi odottaa uusia hiuksia. Mulla on itsellä aika pitkä tukka, joten 50 cm pidennys tulee olemaan vain noin 15-20 cm omaani pidempi. Mulla on luonnontaipuisat hiukset, jotka kostella säällä jopa kihartuu hieman. Tilattiin laineikasta pidennystä, toivottavasti käy yksiin omien kanssa kivasti. Merkki on Simply Natural. Toisaalta pidän hiuksia lähes aina kiinni (ponnari, johon letti), joten eipä se tule kovin hyvin näkymään, vaikka pientä eroa olisikin. Ja voihan sen tukan myös aina suoristaa kokonaan. En malta odottaa, että saan tuuheamman tukan ja ponnariin paksumman ja pidemmän letin!

Olisin halunnut kysyä muutamaa kysymystä teiltä, joilla on kokemusta sineteistä:

1. Täytyykö tukka AINA föönata kuivaksi? Eli onko tosiaan niin, että auki kuivattaminen haurastuttaa sinettejä?

2. Pysyvätkö sinetit yhtä hyvin päässä, jos pitää tukkaa paljon kiinni ponnarilla? Esim. juostessa painava ponnari ja pomppiva liike, löystyykö sinetit tämän takia helpommin?

3. Kannattaako oikeasti käyttää vain pidennyksille suositeltuja shampoita ja hoitoaineita? Simply Natural suosittelee Keune-merkkiä, kannattaako satsata vai käykö muukin?

4. Paljon puhutaan ettei rakennepaikkaavia tuotteita saa käyttää. Onko oikeasti merkitystä? Mistä tiedät onko tuote rakennepaikkaava?

5. Käykö seuraavat tuotteet pidennyksille:
- Tigi Bed Head: Urban Antidotes 2 shampoo ja hoitoaine (kuvaus: perfect for dry, damaged tresses that need a moisture hit)
- Tigi Bed Head: Urban Antidotes 3 shampoo ja hoitoaine (kuvaus: perfect for weak, brittle hair that needs an intervention)
- Joico: Color Endure shampoo ja hoitoaine (kuvaus: for long lasting color, nourishing)
- Joico: K-Pak color therapy hiuksiin jätettävä öljy (kuvaus: restorative styling oil)
- Erilaiset öljyt: Maroccoan oil, Monoi Tahiti, kookosöljy

6. Kestääkö pidennys hyvin harjausta tai jos joku nykäisee esim. ponnarista kovempaa?

7. Mikä on normaali määrä irronneita sinettejä ekan parin viikon aikana eli koska pitää reklamoida irronneista?

Kiitos ja kumarrus, jos joku henkilökohtaisen sinettikokemuksen omaava jaksaisi näihin vastata!

Nostan tätä...

1. Täytyykö tukka AINA föönata kuivaksi? Eli onko tosiaan niin, että auki kuivattaminen haurastuttaa sinettejä?
2. Pysyvätkö sinetit yhtä hyvin päässä, jos pitää tukkaa paljon kiinni ponnarilla? Esim. juostessa painava ponnari ja pomppiva liike, löystyykö sinetit tämän takia helpommin?
3. Kannattaako oikeasti käyttää vain pidennyksille suositeltuja shampoita ja hoitoaineita? Simply Natural suosittelee Keune-merkkiä, kannattaako satsata vai käykö muukin ?
4. Paljon puhutaan ettei rakennepaikkaavia tuotteita saa käyttää. Onko oikeasti merkitystä? Mistä tiedät onko tuote rakennepaikkaava?
6. Kestääkö pidennys hyvin harjausta tai jos joku nykäisee esim. ponnarista kovempaa?
7. Mikä on normaali määrä irronneita sinettejä ekan parin viikon aikana eli koska pitää reklamoida irronneista?

Kiitos ja kumarrus, jos joku henkilökohtaisen sinettikokemuksen omaava jaksaisi näihin vastata!

1. Ei täydy, itse föönasin kaksi kertaa, ja samat sinetit olivat päässä 8kk eivätkä menneet vieläkään miksikään :) itse annoin kuivaa vaan ! Paitsi silloin kun olin menossa nukkumaan, kannatti föönata kuivaksi
2. Kannattaa laittaa kireähkö ponnari mikäli oot juoksemaan menossa, silloin hiukset ja sinetit eivät pääse liikkumaan niin paljon ! Kai ne jonkun verran löystyy jos usein joutuvat "vedetyksi"
3. Hyviähän ne on, sitä ei voi kieltää. mä käytin ihan tresemmen yms. tuotteita, että ei nyt mitään pirkkaa mutta normia markettikamaa :) Hiusnaamio oli mulla kampaamoliikkeestä, minkä laitoin aina kerran viikossa. Pehmenti tukkaa hyvin !
4. Älä käytä rakennepaikkaavia, menee tukka ihan takkuun. Se lukee purkissa, jos ei etuetiketissä niin siellä takana :)
6. Kestää, jos on takkuja niin kannattaa pitää hiuksista "kiinni" kun niitä harjaa. Märkänä ei kannata harjata.
7. Itselläni irtosi 0-2 kuukaudessa, en tiedä mikä määrä on ok. Jos ne on oikein laitettu ja niitä rauhassa harjailet, niin ei pitäisi paljon irtoilla :)

Valitettavasti tohon vitoseen en osaa vastata, toivottavasti nämä auttoi edes jotenkin !

Hmph...sekoilin nyt noitten numeroiden kanssa (yövuoron sekoiluja).....

Elikkäs, vitoseen toivon vastausta ja harjakysymys olkoon täten numero kasi...

Kyllä pystyy, itseasiassa se on mun mielestä oikein loistava siihen hommaan !

Zone-sarja -42%
No nyt on ollu sinetit päässä vajaan kaksi viikkoa. Rakastan tätä tukkaa!! Harmittaa vaan kun en aiemmin raaskinu satsata tähän, vaikka monta vuotta mietin pidennyksen hankkimista.

Tukka on todella pitkä, 50cm, eikä siitä juurikaan leikattu. En juurikaan tykkää pitää hiuksia auki (en oo koskaan tykänny), mutta tähän on aivan mahtavaa tehdä erilaisia lettikampauksia ja ponnareita - ne kaikki näyttää upeilta pitkässä ja paksussa tukassa.

Pidennyksiä ostin kolme punttia ja melkein kaikki laitettiin. Ihan muutama hiussuortuva jäi yli. Päässä on nyt siis lähes 150 sinettiä.

Ainoa asia, mitä vähän ihmettelen, on tuo sinetin ulkonäkö. Mulla se sinetti on hyvin kapea ja aika pitkä, noin sentin mittainen. Tuttavalla, jolla samanmerkkistä tukkaa, mutta käy eri kampaamossa, on sinetit lyhyempiä ja ehkä hieman pulleampia - ihan kuin riisinjyviä. Ja molemmilla siis keratiinisinetit. Tuntuu vaan, että esim ranskanletissä mun sinetit meinaa tulla helpommin esiin kuin tuttavalla.

Yhtään sinettiä ei ole irronnut vielä. Sitä tapahtumaa odotan pelonsekaisin tuntein. Kun sitä on niin paljon lukenu, että porukalla rupee niitä irtoilemaan.

Mutta siis...olen täysin rakastunut tähän tukkaan ja nyt ainakin tiedän mihin palkan viikonloppu- ja ylityölisät menee jatkossa. Vanhaa tukkaa en nimittäin enää tahdo takaisin!!

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom