Hiustenpidennys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T.K.
  • Aloitettu Aloitettu
kyllä vaan pystyy, ja saa tehtyä tosi hienoja juttuja noilla. kannattaa käydä tutkimassa sieltä noitten sivuilta väri malleja...tai mennä johonki liikkeeseen katselemaan tota hair contrastin värikarttaa. On mistä valita :)
Ja paljon vähemmän kyl rasittaa hiusta ku värjääminen...tuskin ollenkaan (jos on oikein kiinnitetty jne) ja jos taas väärin laitettu, niin voi katkoa omat hiukset (niinku muutkin väärin kiinnitetyt pidennykset)

ja muuten, sellanen 1 osio (5,5cm) taitaa maksaa jonku 25-35e,paikasta riippuen. et ei järin kalliskaan...

Niin multakin ;)
toi hair contrast taitaa kyllä olla kallein noista teippipidennyksistä...esim. american dream on edullisempi, materiaalina. (?)

Uus tukka on nyt jokusen päivän ollut jo päässä. Vähän on opettelua laittamisen suhteen ja peseminen oli ensimmäisellä kerralla aika mielenkiintoista, kun ei voinutkaan vanhaan tapaan vaahdottaa päänahkaa...

Miten paljon harjaamista ja selvittelyä on tarpeeksi? Vaaditaanko sitä hysteerisen paljon heti alussa, vai tuleeko "ongelma" esiin vasta kun sinetti siirtyyn oman tukan kasvun mukana alemmas? Voiko nuo sinetit alkaa heti alussa tarkertumaan toisiinsa, vai vasta sitten myöhemmin?

Kauheasti joka paikassa käsketään harjaamaan varsinkin hiusten tyveä, mutta musta tuntuu että se on ihan turhaa hommaa, kun ei ole mitään epäselvää harjattavana. Pari vetoa illalla ennen lettiä tuntuu riittävän. Nyt sitten pelottaa että harjaanko mä jotenkin liian vähän sittenkin.

Onko suurin takkuuntumis ja rastoittumisongelma sinetistä päänahkaan päin, vai voiko tuo pitkä osio sinetistä alaspäinkin alkaa rastoittumaan?

Pidennykseni kestivät n.2kk hyvinä.. Ja nyt on ollut päässä kuukauden verran pelkästään omia hiuksia.. Ja tuntuvat kyllä niiiiin ohuilta ja lyhyiltä :itku:
Tahtoo takasin pitkät paksut hiukset!!!

Näin kesäaikaan vaan en usko pidennysten olevan kovin käytännölliset, koska tykkään uimisesta ja auringon otosta.. Mites te, jotka olette pitäneet kesälläkin pidennyksiä olette asian kokeneet? Ovatko liian hankalat?

Rupesin irrottelemaan sinettejä hiljakseen aina jonkun verran iltaisin kotona, ettei kerralla sitten lähtisi kaikki pidennykset ja iskisi hirmu paniikki omien hiusten vähäisyydestä, mutta eipä se paljoa auttanut:D

Miten paljon harjaamista ja selvittelyä on tarpeeksi? Vaaditaanko sitä hysteerisen paljon heti alussa, vai tuleeko "ongelma" esiin vasta kun sinetti siirtyyn oman tukan kasvun mukana alemmas? Voiko nuo sinetit alkaa heti alussa tarkertumaan toisiinsa, vai vasta sitten myöhemmin?
Onko suurin takkuuntumis ja rastoittumisongelma sinetistä päänahkaan päin, vai voiko tuo pitkä osio sinetistä alaspäinkin alkaa rastoittumaan?

Ei mulla ainakaan ollut aluksi mitään ongelmia hiusten selvänä pysymisessä, sillä sinetit piti hiukset hyvin tyvestä erillää ja pituutta tietysti sitten harjasin, niinkun normaalistikkin.. Sinetit alkoivat tarttua toisiinsa vasta n.1kk päästä ja erottelin niitä käsin iltasella tv:tä katsellessa sillon kun muistin ja jaksoin.. Tottakai hiukset voi rastoittua myös sinetistä alaspäin :jahas: Mutta itse ainakin harjasin hiukset "selviksi" melkein päivittäin. Kannattaa pitää vaan sieltä tyvestä toisella kädellä kiinni, niin ei lähde niin älyttömästi hiuksia irti..:)

Mistähän saisi pääkaupukiseudulta edullisesti pikkuletit (kuiduilla tietenkin)? (yritin silmäillä ketjun läpi enkä löytänyt tästä infoa)

Älytön päähänpistos, mutta kai sitä täytyy kaikkee kokeilla. Nykyinen tukka on niin blaah... tylsä... Tukka tötterölle kesäksi :D

En ole VIP joten jos ei halua kaikille kailottaa voi vaikka meilata katjanie ät gmail.com myös ns. 'amatöörit' kelpaa kunhan on kokemusta :)

Olen ottamassa lähiaikoina hiustenpidennyksen ja vaihtoehtoja olen kartoittanut kaksi:

1) Simply Natural: aitohius, kertakäyttöiset, kesto 3-5 kk, kiinnitys sinetillä

2) Hair Contrast: aitohius, voi käyttää monta kertaa ja valmistaja lupaa 1,5-2 v käyttöikää hiuksille, teippikiinnitys, huolto 6-8 vkon välein maksaa n. 43-70 e.

Hinnaltaan nämä ovat suunnilleen samoissa, molemmat Helsingin keskustan suht nimekkäissä kampaamoissa.

En tiedä kumman näistä ottaisin, auttakaa siskot..! Tämä on ensimmäiseni.
´
Tänä kesänä tukka heiluu :)

Eilen katsoin subilta jotain isin pikkuenkeleitä ja siinä niille tytöille laitettiin ompelemalla pidennykset. Sen nähtyäni päätin että näiden sinettien jälkeen mulle tulee sellainen kans. Se näytti jakautuvan paljon tasaisemmin ja laskeutuvan luonnollisemmin.

Nyt tää tukka menee koko ajan sellaiseen klimppiin, jokaisesta sinetistä roikkuu oma tupsu, eikä ne pysy edes latvoista sellaisina luontevan ilmavina. Olen Ihan vaan tavallisella tiheällä kammalla ja harjalla vedellyt nuo latvat auki sineteistä alaspäin ja käyttänyt luonnonharjaksisista vain ihan tyveen. Eikä tukka tunnu menevän yhtään takkuun ja selvittely ei ole vaikeaa, mutta silti nippuuntuu hetkessä harjaamisen jälkeen.

Minulla oli viime kesänä lettipidennys ja se oli helppo käyttöinen, sillä ei tarvinnut välttää kuumaa ja saunomista, kuten sineteillä. Sen pois ottaminen oli jo toinen juttu... Omaa tukkaa lähtee aika paljon pidennyksen mukana, tosin sineteillä kuluminen on vielä kovempi. Niin ja kiinni sitä ei voinut kunnolla pitää sillä tukkanauhojen päät näkyivät todella pahoina, jos halusi sliipatun ponnarin...

Tälle kesälle kokeilen teippipidennystä, se on varmasti siistimmän näköinen, sillä sen huoltoaika on lyhyempi kuin muilla pidennysmetodeilla. Se on myös helpompi ottaa pois ja säästää omaa hiusta enemmän. :thumbs:

Olisi ihan hauska nähdä kuvia teidän pidennyksistä ja tuuhennuksista (onkohan tuo edes oikea sana), ja siinä ohella voisitte kertoa millä tyylillä tehty ja vaikkapa paljonko maksoi. Itsellä ei ihan tällä hetkellä ole suunnitteilla teettää pidennystä, mutta eihän sitä tiedä jos vielä jonain päivänä..

Edelleen ompelupidennyksen nimeen vannon, mulla on se kesät talvet. Helppo ja mielestäni suht edullinen pidennysvaihtoehto. Käyn uusimassa n. 2.5 kk välein eli vanha pois päästä, omien hiusten värjäys ja uusi tukka tilalle. Mulla ei kyllä ainakaan näy nämä lettien päät, pidän aika usein vielä tiukkaa ponnaria ylhäällä. Oma tukka pysyy hyvänä kunhan ei anna kasvaneiden hiusten rastoittua, tähän tietysti auttaa pidennyksen uusiminen kun alkaa roikkua liikaa.

Edelleen ompelupidennyksen nimeen vannon, mulla on se kesät talvet. Helppo ja mielestäni suht edullinen pidennysvaihtoehto. Käyn uusimassa n. 2.5 kk välein eli vanha pois päästä, omien hiusten värjäys ja uusi tukka tilalle. Mulla ei kyllä ainakaan näy nämä lettien päät, pidän aika usein vielä tiukkaa ponnaria ylhäällä. Oma tukka pysyy hyvänä kunhan ei anna kasvaneiden hiusten rastoittua, tähän tietysti auttaa pidennyksen uusiminen kun alkaa roikkua liikaa.

Mitkä sulla on suunilleen ylläpitokustannukset? Mä ajattelen niin että kannattaa kyllä ottaa laadukkaat pidennykset, oli kustannukset mitä tahansa. Mutta uteliaisuudesta kyselen. Jos ja kun pidennykset laitan, en tosin aio värjätä hiuksiani. Siltä osin mulle tulee varmasti halvemmaksi.

^^

Pidennyksen laitosta maksan 130 euroa, viisi lettiä. Hiukset tilaan itse hairiumista ja se hiusnauha on 116 euroa. Yksi riittää mulle, omat hiuksetkin kun on pitkät. Mä en yleensä käytä samaa nauhaa enää uudestaan, koska haluan että hiukset on tosiTOSI hyvässä kunnossa, mutta monihan käyttää saman nauhan uudestaan ja ostaa uuden vaan esim joka toinen kerta.

Eli mulla menee noihin pidennyksiin se n.250 euroa parin-kolmen kk välein.

Laitatin ompelupidennyksen vajaa viikko sitten ja nyt kun tämä on "kotiutunut" päähäni, niin en kyllä enää vaihtaisi pois. Omalla hiuksella oli pituutta vähän olkapäiden yläpuolelle, pidennyshiusta tuli 45-50 senttiä ja tuntuu kuin itseluottamuskin olisi kasvanut hiusten mukana sen puoli metriä :) Kokemukseni on tietysti vielä kovin lyhytaikainen, mutta sen perusteella voin kyllä suositella kokeilemaan. Tukka on varsin luonnollisen näköinen eikä lähes jokapäiväinen pesukaan ole ongelma, kun hoitaa hyvin. Elokuussa käyn kiristyttämässä letit, sitä ennen ei tarvitse tehdä mitään päivittäisen hoidon lisäksi.

Olisi ihan hauska nähdä kuvia teidän pidennyksistä ja tuuhennuksista (onkohan tuo edes oikea sana), ja siinä ohella voisitte kertoa millä tyylillä tehty ja vaikkapa paljonko maksoi. Itsellä ei ihan tällä hetkellä ole suunnitteilla teettää pidennystä, mutta eihän sitä tiedä jos vielä jonain päivänä..

alin kuva siis, tehty 70cm:llä b*long aito/remyhius, liimatekniikka
kollaasi.jpg

Eilen sisko laittoi ompelutekniikalla tuuhennoksen.... No ilmeisesti hius oli liian halpaa&huonoa ( toki silti aitoa! ) koska se hiusnauhaosio kutittaa kamalasti :(. Otamme tänään tämän pois. Kivan näköinen on ja tulee ihanan paksu letti, mutta en silti oo valmis kärsimään kutinaa.

Auttaiskohan parempilaatuinen hiusnauha asiaa... en tiedä, tuskin enää kokeilen. Kuitenkin vain tuuhennosta halusin, pituutta kuitenkin on omasta takaa...

Halvaksi tuli, ettei silleen haittaa lyhyt kokeilu. Kaverin kans laitettiin paketillinen hiuksia puoliksi, silläkin alkoi kutittaa ja otti pois.

Toisaalta toinen kaveri oli tilannut samaista hiusta, samasta paikasta ( Englannista ) eikä sillä oo mitään ongelmaa. Ehkä meillä vaan oli herkempi päänahka.

Teippijatkeista....

Te joilla on teippijatkeet, voisitteko suositella tekijää? Kannattaako mielestänne hommata itse hiukset ja teettää pelkkä työ vaiko antaa kampaajan tilata? Onko hiusten laadulla oikeasti suurta eroa; esim b*long, hair contrast, simply natural? Ja jos jollakulla on ollut sekä sinetit että teipit, kumpi oli kokonaisuudessaan parempi??

Kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan... :)

Onko kukaan tilannut ulkomailta aitohiuksia, hairtrade.comista? itse tilasin tänään 150 vaaleista vaaleinta sinettiä ja 25 sinettiä mustaa. Hintaa tuli postikuluineen vain 119 euroa, eli älyttömän edullista! Saas nähä millaista hius sitten on, oon kuullut kyllä että se on luotettava paikka tilata. Maksuvaihtoehtoina sinne oli Visa ja PayPal. Toimitusajaksi sanottiin n. 3 päivää, mutta uskon etä menee enemmän aikaa..nyt sitten pitäisi löytyä myös suht. edullinen laittaja.

Back
Ylös Bottom