hitler taisteluni

Ja sitten kaikkien näiden offtopikkien jälkeen taas ketjun varsinaiseen aiheeseen:

Eugenilla hieno avatari! Holger Pitkänenhän on tuossa kuin nuori Marlon Brando - tosin komeampi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hemmmo sanoi:
Tästä olen kyllä erimieltä. Siis tottahan se on, että jos otetaan huomioon koko ihminen eikä pelkkää väriä, niin ei sekoittuneita geenejä saa enää erilleen. Mutta esimerkkinä maali viittaa niin paljon pelkästään ihmisen väriin, että esimerkistä tulee joko väärä tai harhaanjohtava ilman erityisiä selityksiä. Joten ei tuota hyvänä esimerkkinä voi pitää.

Totta tämäkin. Minulla tosin tuli mieleen koko ihminen, vaikka maali toki viittaakin aika selvästi väriin. No, tähän ei taida oikeata vastausta ollakaan. Ellei sitten että minäpäs olen oikeassa, eikun mä. Minäpäs! Mä! Minä! eikumä! :rolleyes:

Olen lukenut Mein Kampf:n eka osan. Löytyi kirjaston varastosta. Olin silloin kalju, kun lainasin tuon kirjan. Sain osakseni paheksuvia katseita :) .

Sairasta se oli. Todella sairasta. Pelkkä kirjan kädessä pitäminen (kultainen hakaristi kannessa) sai voimaan pahoin....

hemmmo sanoi:
Totta. Tarkennettakoot vielä, että itse tosiaan kun sanoin neekeriksi kämppistä, niin se oli ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen kun näin hänet.
Menee hiukan offtopiciksi, mutta tarkoitat varmasti sanoa "tarkenneetakoon vielä"... Jos et hallitse verbin imperatiivimuodon käyttöä, tyydy ensimmäiseen persoonaan, esim. "Haluaisin vielä tarkentaa seuraavasti, (...)".

hemmmo sanoi:
Totta. Tarkennettakoot vielä, että itse tosiaan kun sanoin neekeriksi kämppistä, niin se oli ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen kun näin hänet.

CCC sanoi:
Menee hiukan offtopiciksi, mutta tarkoitat varmasti sanoa "tarkenneetakoon vielä"... Jos et hallitse verbin imperatiivimuodon käyttöä, tyydy ensimmäiseen persoonaan, esim. "Haluaisin vielä tarkentaa seuraavasti, (...)".

Haluaisin vielä tarkentaa seuraavasti, (...) notta ollaanpas pojat tarkkana sen suomenkielen kanssa. Jos ei osata, ei käytetä.

CCC:n tarkoitus oli ilmeisesti kysyä, että tarkeneeko täällä vielä.

Kyllä, tarkenee.

CCC sanoi:

Hjördis, äidinkielenopettajani vuodelta 1995, sinäkö se olet? :haart:

juu tuosta hitlerin puhe jostain hitler jugend tapahtumasta. lavakarisma on ainakin kohdillaan.. :) video ja sanomakin on jotain.. politiikot nyt puhuvat aina paskaa,joten sisällöllä ei juurikaan ole merkitystä..

miccomacho sanoi:
Pelkkä kirjan kädessä pitäminen (kultainen hakaristi kannessa) sai voimaan pahoin....

No on se sulla pienestä kiinni.Entä kun sä näät jonkun trendi pellen jolla on punanen cccp paita?Sehän edustaa vähintään yhtäpaljon kärsimystä,rappiota ja kuolemaa kuin hakaristi.

osku sanoi:
No on se sulla pienestä kiinni.Entä kun sä näät jonkun trendi pellen jolla on punanen cccp paita?Sehän edustaa vähintään yhtäpaljon kärsimystä,rappiota ja kuolemaa kuin hakaristi.

Sinällään ihan hyvä pointti. Ainakin minusta nuo neukkunostalgiavaatteet tai jotkut Che Guevaraa tai Castroa palvovat t-paidat ovat aivan yhtä mauttomia kuin hakaristipaidat.

tai yksi mikä saa myös voimaan pahoin on usa-hupparit..

Mulla on kahdet usa-bokserit. Hyvät ovat jalassa. Ja näkyvät, penteleet, vielä muillekin kun housut roikkuvat puolitangossa.

Entä kun sä näät jonkun trendi pellen jolla on punanen cccp paita?Sehän edustaa vähintään yhtäpaljon kärsimystä,rappiota ja kuolemaa kuin hakaristi.

Ainakin minusta nuo neukkunostalgiavaatteet tai jotkut Che Guevaraa tai Castroa palvovat t-paidat ovat aivan yhtä mauttomia kuin hakaristipaidat.

No eipä kai noita neukku/Che-paitoja kovinkaan moni pidä mistään ideologisista syistä. Muotia kai ne ovat (olivat ainakin jokin aika sitten). On minullakin noiden boksereiden lisäksi myös Che-paita ja pidän niitä joskus jopa yhtäaikaa! Eikä politiikka kiinnosta pätkääkään. On vaan hienot pöksyt ja komea mies.

Tromm sanoi:
No eipä kai noita neukku/Che-paitoja kovinkaan moni pidä mistään ideologisista syistä. Muotia kai ne ovat (olivat ainakin jokin aika sitten)

Niin no mutta tulis ne hakaristi paidat ennemmin muotiin!!! :rock:

Joo se on kumma, jos kävelet neukkupaita päällä niin ihmiset eivät juurikaan reagoi mutta jos sattusit hakaristipaidan laittamaan niin mummot juoksis karkuun ja lynkkauspartioita jo koottaisiin. Eipä sinäänsä paidalla väliä mutta kun täällä ei vieläkään joissain piireissä suostuta myöntämään noita kommareiden tekemiä hirmutekoja.

xls sanoi:
Joo se on kumma, jos kävelet neukkupaita päällä niin ihmiset eivät juurikaan reagoi mutta jos sattusit hakaristipaidan laittamaan niin mummot juoksis karkuun ja lynkkauspartioita jo koottaisiin. Eipä sinäänsä paidalla väliä mutta kun täällä ei vieläkään joissain piireissä suostuta myöntämään noita kommareiden tekemiä hirmutekoja.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen asia. Kai se "fakta" että vain natsit tekivät hirmutekoja on iskostettu ihmisten päähän niin tiukasti ettei se sieltä mihinkään lähde.

No höpö höpö. Eiköhän ne paitojen kantajat ole ihan liikkeellä em. ideologiapohjalla eikä sitten vain tule ajatelleeksi reaalisosialismin ongelmia. NL rakennettiin marksilaiselle kirkaisotsaisen utopistiselle ideologialle, että "jokaiselta kykyjen mukaan, jokaiselle tarpeiden mukaan". Tämä oli se lähtökohta, minkä sitten käytäntö muutti himppasen karuksi viimeistään Josif Vissarionovitsin kohdalla. Harmi ehkä, ihan kaunis ajatus sinänsä.
Natsi-Saksa taas akennettiin ideologialle "valkoinen herrakansa valtaa maailman ja tuhoaa alemmat rodut". No hyvä oli yritys, ja onneksi siksi jäi.
Yhteenveto: Neukkupaidan kantaminen on aika lapsellista, mutta natsipaidan kantaminen on jo rasistista ihmisvihaa. Ero on aika ratkaiseva.

Yhteenveto: Neukkupaidan kantaminen on aika lapsellista, mutta natsipaidan kantaminen on jo rasistista ihmisvihaa. Ero on aika ratkaiseva.

Tuossapa se paras selitys taitaa olla.

Voin olla täysin väärässä mutta minulla on sellainen kuva, että alkuperäiseen kansallissosialismiin ei sisältynyt rotuvihaa. Kansallissosialistisia puolueita taisi olla ainakin aluksi muitakin kuin Herr Hitlerin kaappaama NSDAP.
Aatu oli se henkilö joka ei pitänyt juutalaisista ja sitten levitti sanomaansa. Olivathan monet natsipamputkin, esimerkiksi Sepp Dietrich, aika neutraaleja juutalaisten suhteen.

Belmondo sanoi:
Yhteenveto: Neukkupaidan kantaminen on aika lapsellista, mutta natsipaidan kantaminen on jo rasistista ihmisvihaa.

Noinhan se useimpien ihmisten ajattelu menee, joten hakaristipaitaa ei kannata päällensä laittaa, mikäli ei halua tehdä tietynlaista kannanottoa. Tunteita herättää varmasti.

Siinä on turha sitten selittää, että ilmavoimien vuosipäivää tässä vain olen juhlistamassa kreivi von Rosenin onnenmerkki rinnassani, kun monoa sataa joka puolelta.

Tuossa muuten hyvä artikkeli hakaristin historiasta, nykyisyydestä ja tulevaisuudesta:

http://www.helsinki.fi/jarj/kronos/kronikka/kronikka1_05/kronikka/hakaristi.htm

Jos haluaa lukea kommunistien tekemistä rikoksista, niin suosittelen lainaamaan kirjastosta teoksen Kommunismin musta kirja. Kirjasta löytyy mahdollisesti vastaus siihen miksi kommunistien rikoksista ollaan yritetty vaieta, sillä esim. NKVD:n (ja sen edeltäjien) jäsenistä monet olivat juutalaista syntyperää.

Belmondo sanoi:
NL rakennettiin marksilaiselle kirkaisotsaisen utopistiselle ideologialle, että "jokaiselta kykyjen mukaan, jokaiselle tarpeiden mukaan". Tämä oli se lähtökohta, minkä sitten käytäntö muutti himppasen karuksi viimeistään Josif Vissarionovitsin kohdalla. Harmi ehkä, ihan kaunis ajatus sinänsä.

Tuo on kyllä historian valossa ihan harhaa. Leninin tarkoitusperä ei ole milloinkaan ollut noin "jalo" (alla tästä "jaloudesta" lisää") kuin korkeintaan joissain propagandapuheissa. Meno oli raadollista jo alusta alkaen, Josif-setä vain lisäsi lisää kierroksia pykälään.

Lisäksi ainakin NLn käsitys marxilaisuudesta oli nimenomaan se "jokaiselle samalla tavalla & kyvyistä viis, ellet sitten ole korkea puoluepomo". Homman nimi oli tasapuolistaminen väkivalloin. Ja tasapuolistamisessa ja tietoisessa yrityksessä tehdä väkivalloin ihmisestä "Homo sovieticus" ei ainakaan minusta ole edes ajatuksena mitään kaunista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom