Hitaat ihmiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S0874
  • Aloitettu Aloitettu
Mua toisinaan vituttaa suunnattomasti ihmiset jotka liikkuvat kuin etanat ja asioiden suorittaminen on kuin hidastetusta elokuvasta. Ok, meitä kaikkia ei ole siunattu ripeydellä emmekä kaikki ole alle 70-vuotiaita, mutta kuitenkaan en voi mitään sille että matelu, lyllertäminen ja mitä erinäisimmissä yhteyksissä hidastelu joskus ottavat päähän rankasti.

Eilen menin pankkiautomaatille, ja siinä automaatilla oli joku nainen (ei vanha), jolla kesti noin sata vuotta suoriutua siitä vaikeasta tehtävästä: Kortti sisään, pähkäilyä, tiliote, kortti ulos, pähkäilyä, kortti takaisin sisään, rahan otto, kuitti, pähkäilyä, kortti ulos, lompakon kanssa sähellystä... ja mulla meni hermot. :curs:

Samalla kauppareissulla ihmettelin miljoonannen kerran, että kuinka ihmeessä ihmisillä kestää ikuisuuden lähteä liikennevaloista?

Kaupassa ollessani ihmettelin, kuinka joillakin kestää puoli vuotta jonkun maitopurkin/lihanpalan/leivän/12-packin ottaminen siitä hyllystä? Ja niitä kärryjähän EI voi työntää mitenkään muuten kuin siten, että matelee kuin känninen kilpikonna ja tukkii tien kaikilta muilta.

Samoin esimerkiksi kaikki muuttohommat tai muut vastaavat käytännön suoritteet... Ei saatana on hermo mennyt moneen kertaan kun jotkut insinöörit sun muut kynänpyörittelijät eivät kertakaikkiaan osaa ottaa ja tehdä yhtään mitään. (Kaikella kunnioituksella insinöörejä kohtaan :) )

Joskus kun ollaan kavereiden kanssa oltu lähdössä johonkin reissuun, oon alkanut ärsyyntymään siitä kun joillakin se lähteminen tuntuu kestävän pikkasen liian kauan. Mikäli ollaan sovittu joku ajakohta milloin ollaan tienpäällä, niin sitten olis mielestäni soveliasta suoriutua hommistaan kyseiseen ajankohtaan mennessä. Mutta kun ei: Aina jollakin paukapäällä tulee viime hetkillä mieleen että "ai niin mun piti vielä tehä sitä taikka tätä, HETKI menee...". Ja vaikka kyseinen tyyppi/tyypit hyvin tietävät että pitäis olla jo menossa, niin siitäkään huolimatta ei liikkeet nopeudu eikä ole kiirettä mihinkään. Perkele.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan noita kertynyt. Kyllä itseäkin ärsyttää mutta pitää yrittää vaan rauhottaa mieltään. Elämä menee liian vaikeaks jos stressaa kaikesta tollasesta kokoajan. :)

Toi pankkiautomaatilla jumittaminen ärsyttää kaikkein eniten. Pankkiautomaattien määrää on vähennetty viime aikoina roimasti ja se näkyy jonoissa.

Mikä siinä on että varsinkin naispuolisilla se maailman lähes yksinkertaisin toimitus voi olla niin vaikeaa. Takana on pitkä jono ja rouvat kaikessa rauhassa lyllertää automaatille, asettaa laukun huolella metalliputkille, kaivaa laukusta kukkaron, etsii sieltä pankkikortin ja asettaa sen ensin siniseen aukkoon, sitten keltaiseen. Salainen numero näppäillää tietysti ensin väärin, toisella kerralla ehkä jo oikein. Sitten aletaan pähkäilemään, että mitäs tässä oikein ollaan tekemässä. Kuuluu sata kertaa "piip piip". Lopulta automaatilta alkaa kuulua printterin rouskutusta sen merkiksi, että kohta alkaa suoritus päättyä. Setelit asetetaan huolella kukkaroon, kuittia tutkitaan pitkään ja hartaasti. Lopulta alkaa laukun pakkaaminen ja seuraava frouva voikin sitten valmistautua omaan vaativaan suoritukseensa.

Jes! Avautumisthread! Täältä tulee:

Mua vituttaa suunnattomasti ihmiset, jotka siellä citymarketissa jäävät keskelle käytävää vaihtamaan kuulumisia ihmisten kanssa joita ei ole nähty sataan vuoteen. Sitten aletaankin kertaamaan elämäntarinaa... Kärryt parkkeerataan niin, ettei vaan pääse mitenkään ohi. Jos on mahdollista, niin kersat vielä siihen eteen riehumaan.

Autoillessahan menee aina hermot. Sehän on vakio. Käyttäkää ihmiset sitä vilkkua! Se ei kulu, eikä vaadi hirveästi voimaa napsauttaa sitä päälle. Tai sitten se laitetaan päälle samaan aikaan, kun jo käännetään sitä rattia. Taas saa arpoa, että mitähän tuo nyt aikoo...

Aah. Tekipä hyvää. Pieniä asioita, mutta niin vittumaisia. Jälkimmäinen ei liittynyt mitenkään hitaisiin ihmisiin, mutta sallittakoon se mulle.

41shots sanoi:
Jes! Avautumisthread! Täältä tulee:
Autoillessahan menee aina hermot. Sehän on vakio. Käyttäkää ihmiset sitä vilkkua! Se ei kulu, eikä vaadi hirveästi voimaa napsauttaa sitä päälle. Tai sitten se laitetaan päälle samaan aikaan, kun jo käännetään sitä rattia. Taas saa arpoa, että mitähän tuo nyt aikoo...

Käytä sitä tööttiä valoissa jos vituttaa. Tosin useimmilla ei vitutus ole yhtä suuri kuin tööttäyksestä aiheutuva nolotus. Suomessa ei jostain syystä TAJUTA käyttää tööttiä(suomalaiset ovat ujoja). Ulkomailla laulaaq koko ajan mutta kyllä sen hyödynki huomaa.

Itse olen tainnut käyttää valoissa tasan kerran tööttiä. Edessä ole ei huomannut kun valot vaihtuivat. odotin vissiin 15 sekkaa :david:

TheLORD sanoi:
Käytä sitä tööttiä valoissa jos vituttaa. Tosin useimmilla ei vitutus ole yhtä suuri kuin tööttäyksestä aiheutuva nolotus. Suomessa ei jostain syystä TAJUTA käyttää tööttiä(suomalaiset ovat ujoja). Ulkomailla laulaaq koko ajan mutta kyllä sen hyödynki huomaa.

Itse olen tainnut käyttää valoissa tasan kerran tööttiä. Edessä ole ei huomannut kun valot vaihtuivat. odotin vissiin 15 sekkaa :david:

Enhän mä liikennevaloista puhunut mitään, vaan vilkun käytöstä. Ihan turha mitään tööttiä painella, jos se ko. autoilija on suhannut jo mutkan taakse.

EDIT: Tässähän varmaan hämää se, että tuo autoilujuttu oli täydellisen :offtopic: :D

TheLORD sanoi:
Käytä sitä tööttiä valoissa jos vituttaa. Suomessa ei jostain syystä TAJUTA käyttää tööttiä(suomalaiset ovat ujoja).

Finlexin sivuilta lainattua:

34 §
Ääni- ja valomerkit

Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota. Muutoin äänimerkin saa antaa vain taajaman ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa.

Äänimerkki ei saa olla pitempi kuin on välttämätöntä. Valomerkki on annettava ajovaloja vilkuttamalla.

Äänimerkkitietoutta =) :piis:

Vanhat ihmiset risteilyillä. Mummot jonossa ja molemmissa käsissä kärryt täynnä mitälie tavaraa. Hyvin moni käyttää niitä kärryjä kuskatessaan juomia tallinnasta, mutta onko niitä pakko olla kaksi? Ei siinäkään mitään, mutta onko pakko madella hitaasti ja pitää kärryjä niin leveästi kuin vain mahdollista... Kyseisten vanhojen ihmisten käyttäytyminen myös muistuttaa minua, kun olin 10 vuotias. Minä ensin minä ensin, älkää etuilko.

41shots sanoi:
Kärryt parkkeerataan niin, ettei vaan pääse mitenkään ohi. Jos on mahdollista, niin kersat vielä siihen eteen riehumaan.
Siis tuohan on varsin maailman mehevin tilanne. Siitä vain törkeesti keskeltä läpi ja tönit kärryt vittuun. Jos tulee pahoja katseita, niin heitä takaisin vielä pahempi.

Suomessa on ärsyttävintä ihmisten hitaus kaikkialla! Tämä korostuu varsinkin liikenteessä, missä saadaan ruuhka aikaan parilla kolmella autolla. On se kumma kun pitää perkele tukkia kaikki kaistat niin ettei ohi pääse! Kesällä on sitten kiva ajella Helsingin keskustassa, mikä on täynnä maalaisia jotka eivät osaa siellä liikkkua!

Minäpä heittäydyn tässä vastarannan kiiskiksi. Minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset joilla on koko ajan kiire jonnekin. Vaikkei oltaisi edes varmoja mitä ollaan tekemässä taikka minne ollaan menemässä, pitää kuitenkin varmuuden vuoksi stressata ja polttaa päreensä sen takia. Kaikkein pahimmat ovat ne jotka stressaavat "Kiire, kiire. HOP HOP!!" samassa kun jumittavat ja jumittavat eikä saa mitään aikaiseksi, ja saa sen jotenkin näyttämään vähemmän stressaavien syyltä...

Minä olen varmasti yksi kaikkien aikojen hitaimmista ihmisistä. Kun otan askeleen enteenpäin, huomaankin kulkeneeni metrikaupalla taaksepäin!

Tykkään kans kävellä reippaasti ja ohittelen sievästi hitaammat. Ottaa vaan välillä päähän kun joku ohittaessani tuhahtelee harmissaan, vakka en edes hipaise niitä matelijoita.
Viimeksikin joutui avautumaan mammalle rullaportaissa, kun se veti meloonin nenään mennessäni ohi! Selitin tädille sitten tädille miten rullaportaissa tulee liikkua, kun ei raukka sitä näyttänyt tajuavan :curs:
Yritän kans välttää pieniä kauppoja kärryterroristien takia. Cittarissa on yleensä niin leveät käytävät, että kyllä sitä jostain välistä mahtuu ohittamaan juoruilijat! Tai sitten vaan kylmästi kärryt kolisten läpi keskustelukerhon

Toinen juttu on sitten mammat kasseineen junan ovilla. Yritinpä tässä eräänä päivänä kammeta itseäni junaan, kun mammat taas jököttivät oven suussa. Huomautin todella ystävällisesti, että käytävällä näyttäis olevan tilaa. No eiköhän joku kassialma sieltä tokaissut, että "niin näyttäis olevan" Eipä voinut muutakun sanoa, että "kannattaiskohan sitten seistä siellä mielummin, kun kaikkien tukkeena tässä ovella" Ja kyynerpäät kolisten tungin itteni sisään kulkuneuvoon :evil: mammojen tuhahdellessa.

Driamer sanoi:
Minua ärsyttää suunnattomasti ihmiset joilla on koko ajan kiire jonnekin. Vaikkei oltaisi edes varmoja mitä ollaan tekemässä taikka minne ollaan menemässä, pitää kuitenkin varmuuden vuoksi stressata ja polttaa päreensä sen takia.

Joillakin ihmisillä vaan on nopeampi kävelytahti kuin toisilla. Ei se tarkoita sitä, että kiirehtisi kokoajan.
Tunnustan: olen nopea ja hitaat ärsyttää, mutta koittakaa kestää! En onneks ole mikään raivotar, vaan yritän kuitenkin hoitaa pienet kiistatilanteet nätisti ja ohitsehan niistä etanoista onneks pääsee suht vaivattomasti! :)

Mua ärsyttää aivan suunnattomasti ihmiset jotka puhuvat hitaasti. Yleensä tällaiset ihmiset myös liikkuvat hitaasti ja esim. eräällä lukiossa samalla luokalla olevalla tytöllä meni varmaan minuutti kun nosti kättänsä viitatakseen! Ärsyttävää, ja sitten kun se vastas niin meinasin nukahtaa kesken sen hitaan ja yksitotisen jaarittelun.
Töissäkin vi**ttaa hitaus. Siis mikä siinä on ettei niitä posteja saa aukastua ajoissa, mikä siinä on kun pitää aina jäädä jumimaan milloin minnekkin ettei itse pääse ripeästi ja reippaasti kulkemaan.
Ja sitten tuo jonnekkin lähtö on eräitten kanssa kohtalaisen tuskaista. Esim. aikoinaan baariin lähtö. Sovitaan että lähdetään klo 10.30. Sittenpä joku saa päähänsä että vielä on pari kaljaa tuolla, vaatteet on huonot, pitää meikata ja laittaa hiukset. Baariin sitten päästään vasta klo 1. Jos päästään. GRRRRR

41shots sanoi:
Enhän mä liikennevaloista puhunut mitään, vaan vilkun käytöstä. Ihan turha mitään tööttiä painella, jos se ko. autoilija on suhannut jo mutkan taakse.

EDIT: Tässähän varmaan hämää se, että tuo autoilujuttu oli täydellisen :offtopic: :D

No kyllä minua vituttaa liikennevaloissa hitaat liikkeelle lähtijät. Eikä se taida ees olla :offtopic:

vision sanoi:
Finlexin sivuilta lainattua:

34 §
Ääni- ja valomerkit

Milloin vaaran välttämiseksi on tarpeen, kuljettajan on annettava ääni- tai valomerkki taikka jarruvaloa käyttämällä tai muulla tavalla kiinnitettävä muiden tienkäyttäjien huomiota. Muutoin äänimerkin saa antaa vain taajaman ulkopuolella valoisana aikana ohitettaessa.

Äänimerkki ei saa olla pitempi kuin on välttämätöntä. Valomerkki on annettava ajovaloja vilkuttamalla.

Äänimerkkitietoutta =) :piis:

Kaippa hermojen menetys valoissa on katsottava vaaratilanteeksi. Tyhmää että tööttäilyä rajoitetaan.

Isoperseiset ämmät/äijät jalkakäytävilla monta rinnakkain ja ohi ei meinaa päästä millään. Viime lauantaina oli 4 ämmää liikennevaloissa edellä ja hammasta purren kävelin=lonnin niiden takana, kun kauppa oli n.15 metrin päässä. Eikö ne saatanat menny sinne samaan kauppaan ja tukki sen eteisen sompaillessaan. Oli pakko ohittaa ne karmit kolisten.
Ja minkä helvetin takia se kuitti täytyy ottaa sieltä automaatista joka kerta, vaikka se saldo näkyy siinä ruudulla?
Työpaikkaruokalan jonossa on kanssa sellaista arpomista välillä, että oksat pois.
Mikä siinä on, että ei osata toimia päättäväisesti ja täsmällisesti? Ittelle ei tulisi mieleenkään antaa jonkun odottaa, että saavun mahdollisesti paikalle sitten kun huvittaa, koska 'eihän muilla voi olla mitään muuta menoa/tekemistä'.

Jes pääsen avautumaan!
1.avautuminen:
Hidastelusta sen verran, että tänään vitutti töistä lähdettäessä kun olin autolla lähdössä pakittamaan työpaikan parkkipaikalta (toi saatanan peltilehmä kääntyy taatusti yhtä hyvin kuin tankkeri) ja eikös siellä co-workeri ole n. 2m auton takana vasemmalla höpöttämässä kahden muun tuttunsa kanssa jostain vitun koiran söpöydestä, niin ettei siitä voi lähteä ilman että tod.näk olisi jyrännyt jonkun noista kolmesta fiksusta henkilöstä. Eivät älynneet väistää mihinkään suuntaan ja kysyn kauniisti että voitteko mennä vaikka tohon vieressä olevalla jalkakäytävälle niin eikös sieltä tule vittuilua että:"no hää, eikö noin nuori osaa autoa pakittaa pois ruudusta" osaan vittu, mutta pitäiskö tein yli ajaa samalla, kun on kuitenkin sen verran ahdas tila. Minähän se käsi autokuski olen, perkele kun en halua kolhia toisten autoja ja häiritsen tärkeää koiran paijausta keskellä parkkipaikkaa.

2.avautuminen:
Ylipäätään joillekin tuo muiden huomioonottaminen tuntuu olevan todella vaikea taiteenlaji, kassalla hidastellaan, valoissa hidastellaan, valitetaan myyjälle sokerin hinnasta jne. Asiakaspalveluläheisessä työssä erityisesti vituttaa työkavereiden puolesta se että, jotkut hemmettin tampiot eivät osaa esim. käyttää puhelintaan ja pistää sitä äänettömälle/vaihtaa pin-koodia, ja tämä on liittymäntarjoajan vika, tai se että valitetaan omasta tunaroinnista laskujen maksamisien kanssa yli 30min kun jollain voisi vaikka ollakkin jotain oikeita ongelmia. PERKELE!

Puuh, sainpa nämä pois sydämeltä, teki hyvää :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom