Hikoiletko kunnolla salilla?

kesä on ihan tuskaa treenin ja kaiken liikunnan kannalta, ihan sama mitä tekee tai mitä kamppeita on päällä aina kastuu selkä ensimmäisenä.

Enpä hikoile juuri lainkaan. Ohimot ja otsa helmeilevät joskus jalkapäivänä tai muutenkin jos oikein kovaa vääntää, mutta ihan sellaista valuvaa pisaraa näkee jo harvemmin :)

Aikoinaan kannoin salilla mukana pikkupyyhettä mutta jossain vaiheessa totesin sen lähinnä naurettavaksi hätävarjelun liioitteluksi. Toisaalta en hikoile kyllä pahemmin muutenkaan. Juostessakin keuhkot repeävät ennenkö paita alkaa olla märkä.. Oikeastaan ainoa miten saan yhtään olo kosteaksi on pidemmän (30min+) kuntofillarisessiot sellaisella 130-140 sykkeellä, enkä silloinkaan ole mikään uitettu koira.

Kyllä tulee hikoiltua aivan helvetisti. Lämmittelyssä ensin konkelilla salille pitää aina kilpailla bussien ym. kanssa niin kyllähän sen jälkeen on jo aika märkä.. :D :whip: ja sama jatkuu varsinaisessa lämmittelyssä salilla kuntopyörällä tai crosstrainerilla. Lämpinä pysyn itse käyttämällä vähintään kaksi T-paitaa päällekkäin, imeekin ihan kätevästi hikeä toisiiinsa. Toinen juttu on sitten saada ne pois päältä :D joskus tulee kätettyä collitsiakin

Etenkin Tomin hauislämmittelyssä tulee aivan järjetön hiki ja jalkapäivänä. Muut menee hieman pienemmällä perspiraatiolla

Mistä yleisesti johtuu jos toinen hikoilee toista enemmän?

dreierc sanoi:
Mistä yleisesti johtuu jos toinen hikoilee toista enemmän?

Tuota mäkin oon ihmetellyt. Itse en hikoile paljoakaan, ellei salilla sitten ole jostain syystä poikkeuksellisen kuumat olosuhteet (paska/olematon ilmastointi, ei oo kivaa jos ulkona on +30). No kyllä mulla paita hieman kastuu jne., mutta sellasta norona valuvaa hikoilua mulla ei oo koskaan.

Näitäkö lueskelee niin alkaa miettiin että onkohan ne mun treenit ihan perseestä ku ei se hiki mulla ainakaan kovin paljo lennä :rolleyes:
ei mulla vaan vaikka alkulämmötki otan kunotopyörällä niin hiki tuu juuri yhtään..

hikoilen niin maan pe*keleesti!!..heti kun jotain vähänkin kovemmin urheilee alkaa paita kastua. tulee aina sellanen "onko mulla niin paska kunto" fiilis, varsinki ku muilla ei juurikaan sitä hikeä pukkaa :D .

Hikeä pukkaa aina salilla, tai itseasiassa missä tahansa vähänkin rasittavammassa hommassa. Välillä nolostuttaa kun kaikki penkit ym. on mun jäljiltä aina ihan märät, mutta ei sille nyt oikeen voi mitään :nolo: Tosiaan ihmetyttää se ettei muut treenaajat näytä salilla hikoilevan lähes yhtään ja mä taas olen aina kuin suihkusta tullut...

Mäkään en hikoile oikeastaan ollenkaan. Mitä nyt kesällä kaikista kuumimmilla keleillä on paita ihan läpimärkä. Normaalisti jotain pientä helmeilyä ehkä naamassa, ei muuta. Toisaalta mun treenutyylikin on aika verkkainen. Teen lähes kaikki sarjat 110% teholla, ja pidän sitten vähän pidemmän tauon. Kellosta en normaalisti katso taukojen pituutta ikinä, vaan teen seuraavan sarjan kun siltä tuntuu. Joskus koittanu HST:tä ja siinä kyllä oli aina kunnon hiki päällä.

neutraali sanoi:
...joutuu kauan olemaan kädet ylöspäin asennossa lisäksi siinä asennossa menee olkapäät "pumppiin" välittömästi
Tuo on muuten ovela tunne. Just itekki väsäsin jotain katonrajaan ja olkapäät aivan jumissa heti ja tuskahiki otsalla :D

Kyllä hikoilen ja paljon. Johtuu osittain myös siitä, että treenaan pitkähihasessa paidassa. Mut toisaalta onhan se positiivista, että hikoilee. Harmittaa vaan joskus ku se pitkähihanenki on ihan likomärkä hiestä. :)

En hikoile paljoakaa, otsaan tulee hiki tietty, mutta ei kauhean paljoa.

hikoilen ihan tautisesti tuntuu että koko ajan saa olla paperilla pyyhkimässä naamaa ja asiaahan ei tietenkään helpota :D se kun ottaa kreastackia reilun teelusikallisen ja 100mg cofua niin kyllä treeni kulkee :whip:

edit: oli muuten mun 400 posti :evil:

Oli taas täänään tuossa illanpäälle hiki pinnassa oikeen urakalla.Oli joukkueen kans kesäreenit amiksen salilla jossa ei oo ollenkaan ees ilmastointia.Oli siinä sitten mukava paita aivan litimärkänä harjotella maastavededon ja tempauksen tekniikoita.Leukojen veto oli jo mahoton tehtävä siinä vaiheessa.

PRIEST sanoi:
hikoilen aivan vitusti.
On mielenkiintoista, ettei tarvi paljon pulssin nousta..
Toisin sanoen nopeatempoinen biljardipeli saattaa jo antaa hyvät edellytykset hikoilulle :hyper: :rolleyes:

No joo, mutta eipä ole montaa yhtä kovin salilla hikoilevaa vielä vastaan tullut, mitä itse olen.
Ja kuten Heikki(?) sanoi; niin eipä se treeni ilman sopivaa sykettä ja lämpöä lähde liikkeelle ja taatusti vähentää loukkaantumisriskejä myös..
Aiemmin toi yleetön hikoilu hieman vaivasi, mutta luulen, että nykyään olisi huomattavasti suurempi shokki jos ei se paita olisikaan märkä enkan sarjan aikana ;)

Kesällä hiki lentää ja kunnolla...talvella sitten vähemmän.Toisaalta minua se hikoilu ei haittaa ,kun on sitten treenin jälkeen sellainen tunne ,että tulipahan treenattua kunnolla :)

Joo ainoa on sitten jossain kaupan tiskillä, kun esim. joku 30min-2h päästä lähtee liikkeelle, niin alkaa helposti uudestaan puskemaan hikeä läpi :S

Hikoilen jos oon yksin treenaamas, koska silloin vedän paljo kovemmat treenit, en sit tiiä miks.
Jos joku tulee mukaa ni yleensä on ihan paskat treenit ja saan hätäsee vähä lämpöö.

nigster sanoi:
Tuo on muuten ovela tunne. Just itekki väsäsin jotain katonrajaan ja olkapäät aivan jumissa heti ja tuskahiki otsalla :D

Jep ihmistä ei oo tarkoitettu työskentelemään kädet ylöspäin.. :(

Back
Ylös Bottom