Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aattelin ens viikosta alottaa tän hiitin. Kuinka hyvin saa etureppua pois tän avulla? kannattaako tehä samanapäivän kun menee salille. Siis jos tekee hiitin aamulla ja menee illalla tekeen kovan salitreenin? Onko kuntopyörä oiva väline tähän? juoksussa ottaa penikoihin liikaa. Tarkotus olis saada 5kg pois painoa ainakin. Painoa pudonnu 12kg 105/93 tällä hetkellä paino.

Siis jos tekee hiitin aamulla ja menee illalla tekeen kovan salitreenin? Onko kuntopyörä oiva väline tähän? juoksussa ottaa penikoihin liikaa. Tarkotus olis saada 5kg pois painoa ainakin. Painoa pudonnu 12kg 105/93 tällä hetkellä paino.

Tässä tätä juttua tyhjän mahan aerobisesta aamulla... Tyhjällä mahalla tehty aamuaerobinen ? totuus? | Lihastohtori Itse kyllä katsoisin, mitä suuhun menee sen sijaan että alkaisin itseäni aamulla rääkkäämään.

Eriiiitäin kiinnostava aihe! Ajattelin, että voisin itsekin kokeilla. Olen nyt n. pari kuukautta tehnyt noin tunnin lenkkejä 1-3 kertaa viikossa fiiliksen ja jaksamisen mukaan. Tähän päälle salin 3 kertaa viikossa. Lenkit ovat lähinnä olleet peruskuntoa nostavia, aika leppoisia mutta syke on silti noussut nätisti. SEllaista mietiskelen, että jos aloitan hiitin, niin kannattaako minun jättää nyt sitten pariksi kuukaudeksi normilenkkeilyt jäähylle ja keskittyä vain saliin ja hiitiin?

SEllaista mietiskelen, että jos aloitan hiitin, niin kannattaako minun jättää nyt sitten pariksi kuukaudeksi normilenkkeilyt jäähylle ja keskittyä vain saliin ja hiitiin?

Riippuu täysin tavoitteistasi. Lihas kasvaa levossa eli kyllä niitä vapaapäiviäkin saa olla joukossa.

Kävin tänään tekemässä ekan hiitini ja oli se vaan paskaa, mutta helvetin iloinen, että tuli tehtyä. Nyt on hyvä fiilis ja kyllä innolla odotan seuraavaa kertaa. raahasin mieheni mukaan huutamaan, että millon juostaan ja millon hölkätään (huom. hölkkä muuttui kävelyksi vikoilla kierroksilla). Ajattelin, että olisin ihan paskana koko loppupäivän, mutta tilanne on nyt se, että mä oon pirteenä ja äijä on päiväunilla.

Ja siis noista mun tavoitteistani, että tarkoitus polttaa rasvoja ja parantaa kuntoa. Eli normi hölkät saa nyt jäähä tauolle.

Liian rankkoihin kyllästyy aloittelija helposti, paras tehdä elämäntapamuutos ottaa paino hallintaan ja pikku hiljaa rakentaa lihaa&luustoo ja purkaa läskiä.

Vois kans ottaa HIIT:n taas pitästä aikaa. Jokunen vuosi sitten tein ja ihan mukavaa vaihtelua oli. Jos ottas tässä vaikka uusiks.

Minkälaisia tuloksia jengi on saanut hiitistä dietin aikana ja oletteko tehneet sen tyhjällä mahalla vai syöden ennen? Eilen starttas dietti ja hiittiä ois tarkotus koittaa juosten. Mitä on tullut tutkittua niin tyhjällä mahalla juokseminen aamuisin ei vaikuta kovin houkuttelevalta mutta mikä on muilla toiminut hyvin?

Oon todella skeptinen tän HIIT juoksemisen suhteen. En millään jaksa uskoa että 4 - 15 min riittää yhtään mihinkään. Tai että sillä sais tuloksia aikaan..
Mutta aion kyllä kokeilla ihan mielenkiinnosta. Normaalisti juoksen 3krt. viikkoon joko 2/4/6/4/2 intevalleja (syke 165-170) tai erilaisia viivajuoksuja (esim. 6×8×25m + 4×6×25m) ja perjantaisin ihan kunnon oksutreenin. Salilla käyn 4 kertaa viikossa ja tavoite treenata mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Mitat 195/95. Ja koska tarkoitus olis saada vähän lisää
massaa olis HIIT toimiessaan loistava juttu, koska tollanen pitempi intervaltreeni varmasti syö myös lihasta. Huomenna olis tarkotus kiskasta eka kerran..

Hiitistä salilla olisin myös kiinnostunut. Onko vinkkejä mm. Mitä liikkeitä? Työ-/palautusajat? Yms.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkälaisia tuloksia jengi on saanut hiitistä dietin aikana ja oletteko tehneet sen tyhjällä mahalla vai syöden ennen? Eilen starttas dietti ja hiittiä ois tarkotus koittaa juosten. Mitä on tullut tutkittua niin tyhjällä mahalla juokseminen aamuisin ei vaikuta kovin houkuttelevalta mutta mikä on muilla toiminut hyvin?

Mä oon nyt dieetillä viimeset n. 4-6vkoa tehny aamusin tyhjällä mahalla 10-15kpl mäkijuoksuja 5-6pv/vko tai sit vaihtoehtosesti välillä kuntopyörällä intervalleja 30s työtä 30s lepoa. Ennen tuli tehtyä esim. 50-60min kävelylenkkejä. Henkilökohtasesti tässä kohtaa dieettiä oon sitä mieltä, että mulla toimii HIIT paremmin rasvanpoltossa, koska kondis paranee koko aika ja kaloreita en oo pudotellu sinä aikana kun oon HIITiä vääntäny. Ainut muutos ravinnossa on että hiilareita vähän nostin ja rasvoja pudottelin.
Tosin salillakin teen suht kovalla sykkeellä ja öbaut kaikki liikkeet liikepareina, mutta koen että mulla toimii HIIT.

Huh huh. Saa ne yövuorot näinkin kulutettua. Kahtena yönä kahlasin ketjun läpi. Heräsi kyllä mielenkiinto. Olen kevään mittaan yrittänyt diettailla. Muutama kilo lähti, mutta siihen jäi. Punttia tulee harrastettua 2-4 kertaa/viikko, riippuen työvuoroista ym. Tämä HIIT voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen juttu, jospa tämä potkaisisi aineenvaihdunnan käyntiin ja läskit tirisemään. Semmosta vaan mietin, että mitenköhän rankka tämä on pumpulle? Pumpussa ei siis ole mitään vikaa, mutta mun kestävyyskunto on kyllä todella paska. Ei tule harrastettua lenkkeilyä tai muutakaan aerobista, lukuunottamatta arki- & hyötyliikuntaa. Kyykky tai mave sarjojen jälkeen huomaa miten sitä puuskuttaakin häjyysti. Mitäs jos yhtäkkiä vedänkin tämmösen neljän minuutin rääkin?

Pakko tätä on kyllä kokeilla. Pelottaa jo etukäteen. Lenkkeily tai muu "turhanpäiväinen" kävely, pyöräily tms ei kiinnosta kyllä pätkääkään. Tämä voisi olla enemmän mun juttu. Tosin hirvittää ja pelottaa jo valmiiksi. Saattaa neljä minuuttia tuntua aika pitkältä ajalta. Voin ottaa vaikka videolle ja näyttää miten äijän kävi. Säilyikö henki vai loppuiko maallinen vaellus.

En ole tehnyt varsinaisesti HIITtiä, mutta väittäisin, että perinteisessä kamppailulajien kuntotreeneissä tehdään melkoisen paljon korkean intensiteetin intervalliharjoittelua. Siitähän tässä lienee kysymys. En pitäisi tekemisen ajankohtaa mitenkään määräävänä tekijänä tässä ja jos aamulla pystyy tekemään, mikä ettei. Alta vartin treenejä pidän kyllä melko vähänä kunnon nostamiseen tai aineenvaihdunnan vetämiseen niin koville kierroksille, että se vaikuttaa painon hallintaan.

Yksi ihan toimiva vaihtoehto on tehdä puolen tunnin kuntopiiri niin, että työtä on 30 sekunttia ja lepoa saman verran. Tällöin vedetään työjaksot melko kovaa. Jos liikkeitä löytää 10, tulee tästä kolme kierrosta ja takaan, että kaloreita palaa ja kunnollekin tapahtuu jotain. Puntin tekemistä tämä ei aivan mahdottomasti syö, koska ei kuitenkaan olla missään voima-alueella. En silti tekisi saman päivänä punttia, ainakaan intensiivisesti. Pumpun päälle tämä ottaa, koska syke nousee korkealle kunnolla tehdessä, mutta jos voi trehdä ulkona tilanne helpottuu vähän.

Liikevalikoimaa voi muuttaa vaikka joka kerta, mutta hyviä asioita ovat erilaiset hypyt, kyykyt, punnerrukset, vatsa- ja selkälihasliikke, leuanvedot, roikkumiset. Jos on käytössä kahvakuula, käsipaino tai levytanko aina vaan paranee.

Huh huh. Saa ne yövuorot näinkin kulutettua. Kahtena yönä kahlasin ketjun läpi. Heräsi kyllä mielenkiinto. Olen kevään mittaan yrittänyt diettailla. Muutama kilo lähti, mutta siihen jäi. Punttia tulee harrastettua 2-4 kertaa/viikko, riippuen työvuoroista ym. Tämä HIIT voisi olla kyllä kokeilemisen arvoinen juttu, jospa tämä potkaisisi aineenvaihdunnan käyntiin ja läskit tirisemään. Semmosta vaan mietin, että mitenköhän rankka tämä on pumpulle? Pumpussa ei siis ole mitään vikaa, mutta mun kestävyyskunto on kyllä todella paska. Ei tule harrastettua lenkkeilyä tai muutakaan aerobista, lukuunottamatta arki- & hyötyliikuntaa. Kyykky tai mave sarjojen jälkeen huomaa miten sitä puuskuttaakin häjyysti. Mitäs jos yhtäkkiä vedänkin tämmösen neljän minuutin rääkin?

Pakko tätä on kyllä kokeilla. Pelottaa jo etukäteen. Lenkkeily tai muu "turhanpäiväinen" kävely, pyöräily tms ei kiinnosta kyllä pätkääkään. Tämä voisi olla enemmän mun juttu. Tosin hirvittää ja pelottaa jo valmiiksi. Saattaa neljä minuuttia tuntua aika pitkältä ajalta. Voin ottaa vaikka videolle ja näyttää miten äijän kävi. Säilyikö henki vai loppuiko maallinen vaellus.
Painoa pudottaessa on hyvä muistaa että kalorit ratkaisee.

Lataa mieluummin joku app, jolla pystyt seuraamaan energiansaantia. Jos siihen päälle vedät HIIT-sessioita, joilla on tutkitusti positiivinen vaikutus terveyteen, niin vielä parempi.
Mutta pelkkä HIITin lisäys ei varmasti saa aikaan mitään merkittävää muutosta.

Uppia vanhaan ketjuun.

Miten sijottaisitte itse hiit-reenin suhteessa salireeneihin? Ennen salia (ei siis kuitenkaan välittömästi), salin jälkeen vai välipäiville?

jos kyse on anaerobisen potentiaalin kehittämisestä itsessään, mieluiten välipäivälle. se saattaa kuitenkin syödä seuraavan päivän puntilta tehoa, joten tää on aika tiukka priorisointikysymys.

ns. happokesto kehittyy väsyneenä, voima ei. se puoltaa sitä, että puntin jälkeenkin voi kyllä tehdä anaerobisen treenin. näitä teetän ite mm. kilpailuun valmistavalla kaudella mun tallin muutamalle crossfit-hepulle.

ennen punttitreeniä noita hiittejä tms ei kannata tehdä. vaikee löytää pienintäkään perustetta mokomalle.

käytännön tasolla mun eka kysymys tällasessa on: miksi niitä anaerobisia haluat tehdä?

jos kyse on anaerobisen potentiaalin kehittämisestä itsessään, mieluiten välipäivälle. se saattaa kuitenkin syödä seuraavan päivän puntilta tehoa, joten tää on aika tiukka priorisointikysymys.

ns. happokesto kehittyy väsyneenä, voima ei. se puoltaa sitä, että puntin jälkeenkin voi kyllä tehdä anaerobisen treenin. näitä teetän ite mm. kilpailuun valmistavalla kaudella mun tallin muutamalle crossfit-hepulle.

ennen punttitreeniä noita hiittejä tms ei kannata tehdä. vaikee löytää pienintäkään perustetta mokomalle.

käytännön tasolla mun eka kysymys tällasessa on: miksi niitä anaerobisia haluat tehdä?

Hyvä vastaus. Kiitos tästä. Tarkoituksena siirtyä perus airobisesta hiittiin vähän kiihdyttelemään "viimesten" rasvojen polttoa.

Mitenhän tämmönen 4x4 toimis, onko kellään kokemuksia?

5min warmup
4 minute high intensity
3 minute active recovery
4 minute high intensity
3 minute active recovery
4 minute high intensity
3 minute active recovery
4 minute high intensity
5 minute cool down

Aattelin tehä 3x viikossa. Ja 90% max sykkeestä nuo 4min.

no noissa kovatehosissa intervalleissa pitäs olla joku progressio ja pohja niissäkin. jos halutaan urheilullista kehitystä esim cooperin testiin, kyllä noissa joku suunnitelma pitäs olla. "täysiä ja lepoo" on aika löyhä suunnitelmaksi. jos käyttö on pelkästään energiankulutuksen takia, ei 25 minuutissa juuri kaloreita poltella. aineenvaihdunnan potkimiseen vaikutukset ei nekään niin järisyttäviä ole verrattuna ruokavalioon.

Back
Ylös Bottom