Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos HIITin tekee lihaskuntoliikkeillä juoksun sijaan niin päteekö samat periaatteet sen suhteen, että ensimmäinen ruokailu vasta tunti treenin jälkeen? Ei ainakaan kuulosta yhtä loogiselta kuin juoksun suhteen...

jos samaa logiikkaa käyttää, pitäisi välin olla pidempi, tällöin tullaan taas siihen että mm. Palautuminen kärsii liikaa ja kaikkien sattumien summana yhteenvetona HIIT sen merkityksineen ei ole vertailukelpoinen lihaskuntoharjoittelumetodien kanssa.

Itsellä alkaa elämäni ensimmäinen dieetti 5 viikon päästä ja tarkotuksena sellanen 5-6kg saada pois, jos vain läskiä irtoaa niin paljon. Sitten taas uutta bulkkia kesän läpi ja alkukeväästä uus dieetti.
HIT:ä kokeilen ensimmäistä kertaa myös siis silloin.
Voin päivitellä sitten, että miten tehosi.

Mä oon kokeillut tota hiitiä välillä, kuntopyörällä ja stepperillä.Usein noin 10 minuutin lämmittelyn ja sitten 15 minuutin hiitin, minuutin spurtein ja 30 sek palautus. ja vielä hissunkissun verryttelyä 5 minuuttia. Aamulla tyhjällä vatsalla mennyt hyvin, mutta en oo huomannut että se olis hirveen voimia vievä, tai sitten teen sen täysin väärin. Tai siis kyl se voimille ottaa mut palauttelun jälkeen ihan melko energinen, mutta nälkänen, olo :hyper: sorry sekava teksti,hieman väsyttää :D

Mä oon kokeillut tota hiitiä välillä, kuntopyörällä ja stepperillä.Usein noin 10 minuutin lämmittelyn ja sitten 15 minuutin hiitin, minuutin spurtein ja 30 sek palautus. ja vielä hissunkissun verryttelyä 5 minuuttia. Aamulla tyhjällä vatsalla mennyt hyvin, mutta en oo huomannut että se olis hirveen voimia vievä, tai sitten teen sen täysin väärin. Tai siis kyl se voimille ottaa mut palauttelun jälkeen ihan melko energinen, mutta nälkänen, olo :hyper: sorry sekava teksti,hieman väsyttää :D

Tähän tullaan. Tästä syystä, voin perustellusti taas ja taas kertoa, miksei mielestäni HIIT:iä voi muilla metodeilla yhtä tehokkaasti toteuttaa. Mä oksensin 3150 cooper kunnolla HIITin jälkeen 4 ensimmäisenä kerralla. eli kaikissa kolmen ja yhdessä neljän minsan vedossa. Se voinee kertoa jotain, kuinka koville siinä ittensä sai.

Ja mielestäni toi tavallisille kuntoilijoille juttu on täyttä paskaa. Edelleen HIIT sen alkuperäismerkityksessä, on niin raskas harjoitus, että tavistallaajalle se ei todellakaan ole suotava laihdutusmuoto. Jopa kokoneelle ja kovakuntoiselle, hyvät pohjat rakentaneelle treenaajalle ylikunnon vaara on olemassa. Noh, kai mun täytyy hyväksyä se fakta, että ihmiset tekevät lihaksillaan syklittäisiä harjoituksia, joissa syke nousee ja kutsuvat sitä HIIT:ksi, oli harjoitus sitten mitä tahansa.

Tämä ei taas kerran ollut vittuilua aiheesta. On todella suotavaa tehdä just niinkuin itse haluaa ja pääasia ja paino on, että tavoitteisiin päästään. Jos joku sitten haluaa sitä HIIT:ksi kutsua, kutsukoon. Yhtään ketään väheksymättä millään tapaa, kyllä se varmasti ainakin motivoi.

Samaa mieltä jerkuu'n kanssa. Ite astmaatikkon paskoilla keuhkoilla kokeilin ensimmäisen kerran Hiit'iä niin 3min jälkeen tuntui että henki lähtee. Keuhkoihin sattui aivan helvetisti ja silmissä sumeni. Sen jälkeen en olekkaan Hiit'iä tehny kunnolla. Samalla periaatteella, mutta kevyemmin.

1. Onko porukka kokeillut HIITtiä yhdistettynä pätkäpaastoiluun? Itellä käytössä Leangains, ja syömisikkuna 16.00-00.00. Tässä tilanteessahan ei tarvi aamusta käydä spurttailemassa, koska maha on tyhjä vielä päivälläkin. Jos HIIT-vetojen jälkeen on tarkotus olla syömättä vielä n. tunti, niin paras aika juoksuun olisi 14.30, eikös niin?

2. Leangainsissa mulla on käytössä makrosyklittely, eli treenipäivinä vedän paljon hiilareita, mutta vähän rasvaa, lepopäivinä vähän hiilareita mutta rasvaa enemmän. Suosittelettako HIITtiä lepopäiville, jolloin juoksun jälkeinen ateria on lähinnä protskua+rasvaa, eikä hiilareita tule koko päivänä, vai juoksisittako HIITin treenipäivinä, jolloin tunti juoksusta tulee melkoinen hiilaripommi, ja tämän aterian jälkeen jo kohta salitreeni? Kuin paljon HIIT vie tehoja salitreenistä samana päivänä tehtynä?

Tämäkin lyllerö sai itsensä sängystä ennen kuutta lenkkitossut jalassa pihalle ja pitkästä aikaa intervallia koittamaan. Pääkoppa ei vielä niin mukana ollut, että aivan oksennukseen asti olisi päästy neljän minuutin keikalla, mutta kyllä voi sanoa että keuhkoputkea vihloi ja pyörrytti. Vartin suihkussa istumisen ja hapen haukkomisen jälkeen koko kroppa virtaa täynnä kohti työpäivää. Tässä vaiheessa se 15 min tuntuu aika kaukaiselta, mutta lienee lähenevän minuutti kerrallaan. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tämäkin lyllerö sai itsensä sängystä ennen kuutta lenkkitossut jalassa pihalle ja pitkästä aikaa intervallia koittamaan. Pääkoppa ei vielä niin mukana ollut, että aivan oksennukseen asti olisi päästy neljän minuutin keikalla, mutta kyllä voi sanoa että keuhkoputkea vihloi ja pyörrytti. Vartin suihkussa istumisen ja hapen haukkomisen jälkeen koko kroppa virtaa täynnä kohti työpäivää. Tässä vaiheessa se 15 min tuntuu aika kaukaiselta, mutta lienee lähenevän minuutti kerrallaan. :whip:

itselläni viimeiset hiitit oli ensimmäisiä kevyempiä, eli hapenottokyky paranee todenteolla.

Jos mieluummin mielit liikkua päivällä, niin ei tuo HIIT autuaaksi aamusta tee. :)

http://lihastohtori.wordpress.com/2013/02/17/tyhjalla-mahalla-aamuaerobinen-j/

Jeps, tämä on kyllä tiedossa. Aamu valikoituu ajankohdaksi, koska
a) Saa päivän hyvin käyntiin ja
b) Iltapäivällä sitten yleensä paremman puoliskon kanssa rauhallisemman sykealueen lenkkiä.

itselläni viimeiset hiitit oli ensimmäisiä kevyempiä, eli hapenottokyky paranee todenteolla.

Samoja kokemuksia minullakin edellisestä testikerrasta jostain viiden vuoden takaa. Silloin tosin kunto oli valmiiksi aivan eri tasolla ja painoa noin 20kg vähemmän. No pain, no gain ;)

Ittee rupes heikottaan ihan hullusti kun aamulla ennen syömistä ton tein. Mikä ois paras ajankohta päivällä sitten? Kun on ollut syömättä jonkin aikaa (kuinka kauan?) vai miten... Oon salitreeniä vetäny jonkin verran ja nyt koitan parantaa yleiskuntoani ja samalla polttaa mahdollisesti rasvaa. Tarviikos teidän vielä tietää jotain ennenkun osaatte vastata? ^_^ Kiitos jo etukäteen.

Yleiskuntoa? En suosittele HIITiä peruskuntoharjoittelun tilalle. Jos on tarvetta, ota pk kausi, kestoltaan 2.5-3kk jonka jälkeen pohjat on kunnossa HIITille.

Ittee rupes heikottaan ihan hullusti kun aamulla ennen syömistä ton tein. Mikä ois paras ajankohta päivällä sitten? Kun on ollut syömättä jonkin aikaa (kuinka kauan?) vai miten... Oon salitreeniä vetäny jonkin verran ja nyt koitan parantaa yleiskuntoani ja samalla polttaa mahdollisesti rasvaa. Tarviikos teidän vielä tietää jotain ennenkun osaatte vastata? ^_^ Kiitos jo etukäteen.

Aamulla jos teet, niin voit vaikka hörpätä heradrinkin n. 45-60 min ennen treeniä. Treenin jälkeen syöt varsinaisen aamupalan.

Yleisesti ottaen ruokailun jälkeen kannattaa pitää parin tunnin paussi ennen treeniä. Vuorokauden ajalla ei ole oikeastaan mitään väliä, kunhan kropassa on energiaa, mutta ruuansulatus ei ole kesken.

Juoksin ohjelman läpi. Välillä oli ihan perseestä, välillä kulki maukkaasti. Juoksut vetäsin lähes aina paaston loppupuolella iltapäivällä, jonka jälkeen söin ekan kerran. Muutamia kertoja piti juosta vasta illalla, aterian jälkeen.

Painoa lähti kolmisen kiloa.

Nostellaas.

Oliskos jollain tuoretta linkkiä tuohon kakkossivulla mainittuun kahdeksan viikon HIIT-ohjelmaan? Ainakaan mulla ei noi vanhat linkit aukea, enkä meinaa löytää tuoreempaakaan linkkiä threadista.

Nostellaas.

Oliskos jollain tuoretta linkkiä tuohon kakkossivulla mainittuun kahdeksan viikon HIIT-ohjelmaan? Ainakaan mulla ei noi vanhat linkit aukea, enkä meinaa löytää tuoreempaakaan linkkiä threadista.

Jos sitä progressio taulukkoa etsit, niin 8vko joka neljäs kerta minuutin nostot.

30sek ~85-90% max 30sek ihan kevyttä hölkkää tai kävelyä.

3min (3x 30+30)
3min
3min
4min
4min
4min
5min
5min
5min
.
.
.
10min

3x vko joka toinen päivä.
Jos haluat lisä haastetta, nosto joka viikko, jolloin 8vko päättyy 16 minuuttiin.

Back
Ylös Bottom