HIIT - RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 HIIT – RÄJÄHTÄVÄ TEHOTREENI NOPEAAN RASVANPOLTTOON 🔥

Meta description: Lyhyet intervallit nostavat sykkeen maksimiin ja kiihdyttävät aineenvaihduntaa tehokkaasti

J@rno sanoi:
Tuossa pitäis varmaankin olla 2. viikolla yks 5min ja 2x 6min, nyt on toisin päin.

Todennäköisesti olet oikeassa. Niin ainakin itse tein, eihän siinä oikein olisi järkeä, että muuten tehdään samaa min. määrää 2x, mutta 5min tehtäisiin kolme kertaa.

Miten alkulämmitely HIITissä??Onko minkäänlaista?Ja olisiko säärilihasten venytyksillä voitu ehkäistä penikkataudin oireet.

Serve sanoi:
Miten alkulämmitely HIITissä??Onko minkäänlaista?Ja olisiko säärilihasten venytyksillä voitu ehkäistä penikkataudin oireet.

Itse hölkkäilin ennen hiittiä kevyesti muutaman sataa metriä. Minun mielestäni venytykset on HIITtiä varten aika turhia, koska kuitenkin venyttely poistaa sääristä sitä kimmoisuutta, jota HIITissä jokseenkin tarvitsee.

Manuel sanoi:
7 Hiittikertaa takana. Kunto on noussut jo selvästi. Ekalla viikolla 4 min tuotti tuskaa ja nyt meni 6 min sillain, että en ollut läheskään niin hengästynyt, kun tolloin 4 min jälkeen. Tosin penikat vähän vaivaa ja se vie spurttitehoa. :(
Miinuskaloreilla ei mennä, tosin fiksummin olen syönyt tämän ajan. Ellei silmät aivan petä, niin lievää kiristymistä on tapahtunut vatsan seutuvilla. Viedään nyt loppuun asti ja katotaan sitten.

Miten kunto on parantunut niin paljon ettei ole kuolemaisillaan kun sessio on ohi? Vaikka olisi maratoonari niin luulis että noi 30s täysillä tuottaisi silti tuskaa. Tänään oli toka HIIT ja kuollahan siinä meinaa...

Sun hapenottokyky sun muut parantuu hyvin äkkiä kun alat juoksemaan, josset ole harrastanut rankkaa aerobista pitkään aikaan. Minulla oli eilen 14min HIIT-sessio, tottakai siinä alko jo heikottamaan jossain vaiheessa mut hyvin äkkiä hengästys meni ohi kun olin lopettanut. huomenna vielä toinen, ja sit on enää 2 jäljellä.
Ja läskiä ei oo juurikaan kadonnut.... Taidan juosta vähän liian usein, ei sekään välttämättä hyvä asia ole rasvanpolton kannalta

Joskus Maaliskuussa aloitan uuden HIIT-session, tällä kertaa juoksen vain 3 kertaa viikossa, nykyisen 4-5 kerran sijaan (2 juoksupäivää, lepo, 2 juoksupäivää...) mutta otan repun mukaan missä on 5kg levypaino sisällä :thumbs:

sikamies sanoi:
Sun hapenottokyky sun muut parantuu hyvin äkkiä kun alat juoksemaan, josset ole harrastanut rankkaa aerobista pitkään aikaan. Minulla oli eilen 14min HIIT-sessio, tottakai siinä alko jo heikottamaan jossain vaiheessa mut hyvin äkkiä hengästys meni ohi kun olin lopettanut. huomenna vielä toinen, ja sit on enää 2 jäljellä.
Ja läskiä ei oo juurikaan kadonnut.... Taidan juosta vähän liian usein, ei sekään välttämättä hyvä asia ole rasvanpolton kannalta

Joskus Maaliskuussa aloitan uuden HIIT-session, tällä kertaa juoksen vain 3 kertaa viikossa, nykyisen 4-5 kerran sijaan (2 juoksupäivää, lepo, 2 juoksupäivää...) mutta otan repun mukaan missä on 5kg levypaino sisällä :thumbs:

Sulla on tainnut mennä tuo turhan nopeasti?
Tuon HIIT jaksonhan olisi tarkoitus kestää 8vkoa ja suorituksia olisi tuo 3krt viikossa.

itse vetäny hiittiä aamuin illoin nyrkkeily säkkiä hakatessa joskus kuukausi sitte ja hapenotto kyky parani iha perkeleesti ja muutenki kunto parani eikä tullu hikikää kovi helposti mutta nytte ku on massa kaudella niin ei oo tullu tehtyä aerobista ettei tarttis syyä niin perkeleesti ja hiki tulee tosi helposti prkl, mutta viikon kahen sisäl alkaa dieetti ja hiitti taas käyttöö :whip:

Onko sillä väliä, suorittaako noi juoksukerrat peräkkäin, esimerkiksi näin:
Tiistaina/keskiviikkona/torstaina
Lauantaina
ja
Sunnuntaina?
Olis hyvä, jos noin ton pystyis suorittamaan, koska kouluaamuina ei kovin aikaisin jaksaisi heräillä.

Siis mitä tarkoitat? eikö sulla sitten 16-vuotiaana ole koulua ti-to? en oikein tainnut ymmärtää

Siis tarkoitin sitä, että mahdollisimman vähän olis kouluaamuina aikaisia herätyksiä.
Eli, jos herään normaalisti 05.30, niin HIIT pitäisi varmaan mennä juoksemaan jo kello 05.00. Ja se olis hyvä jos ton HIITin vois tosiaan juosta viikonloppuna, jolloin arkiviikolle jäis vain yksi juoksukerta suoritettavaksi.
Got it?

Voikos silleen tehdä että 3x viikkoon tota hiittiä ja 3x salia ja yks lepopäivä vai lyökö ylikunnon päälle?
Ja semmonen vielä et kai se on sen merkki ettei oo hiilaria mahassa jos on nälkä?

Joo elikkä pitänee herätellä tää posti eloon :P Tänään tein ekan HIITin ja vaikutti ihan toimivalta reeniltä... mutta vedetäänkö toi siis tyhjään vatsaan? Vai pitäskö protskuja ottaa ennen lenkkiä (hiilihydraattejen olettasin olevan haitaksi)? Huolestuttaa nimittäin tuo proteiinien kuluminen. Kysymykseen "Kuluttaako tää lihaksia vai rasvaa" oon lukenu nimittäin monen monta erilaista vastausta eri sivuilta, joten jos joku vähänkään enemmän asiasta tietävä viittis pistää jotain niin ois kiva...

Daigle sanoi:
Millasia painonpudotuksia ihmiset on saanu tällä sit aikaa ja millasen ajan sisällä? Ja millasella ohjelmalla on vetäny?

No naapurilta lähti 13kiloa 12vk aikana, kun se veti noin -500kcal ja Hiit normaaliohjelmana 3 krt viikko aamulla.. Ainakaan lihaksia ei lähtenyt, kaverilta paljastui aika lihaisa keho laardien alta...
Ite olin jo laihduttanut tuossa vaiheessa n 25kg, ja kun aloin vetää tota hiittiä, noin 3-4kg lähti viimeisiä rasvoja kans. Tosin ,kyllä ne miinuskaloreilla lähti, mutta ei tuo ainakaan haittaa siinä tehnyt, vappuna aloitan uuden rundin.

Tykkäsin.

HIITtiä suunnitteleville voin sanoa oman kokemukseni perusteella, että ei missään nimessä kannata juosta tms useammin kun juuri nuo 3 kertaa viikossa.
Itse suoritin syklin juoksemalla 4-5 kertaa viikossa. 2 juoksupäivää, lepopäivä, ja taas 2 juoksupäivää. Juoksemisen suoritin sisätiloissa pitkässä portaikossa jossa on 108 askelmaa. Ylös-alas juoksemiseen menee noin minuutti. Aloitin syklini juoksemalla ensimmäisen kahden päivän aikana portaat kahteen kertaan (~2min), ja joka kolmantena kertana juoksin siis yhden kerran useammin kun edellisenä. No kaikki varmaan ymmärtävät.
Suoritin itse syklin "loppuun" nyt lauantaina. tai itseasiassa, keskeytin sen. Juoksin toiseksi viimeisen 15-minuuttiseni, joka jäi 12-minuuttiseksi. Kunto ei kerta kaikkiaan enää kestänyt, vaikka 13- ja 14-minuuttiset sessiot menivät vielä ihan kunnialla läpi. Liika on yksinkertaisesti liikaa.

Ruokavaliota tuskin on syyttäminen. Olen ollut low-carb-dieetillä nyt tammikuun alusta lähtien. Olen pyrkinyt syömään oikeaoppisesti, mutta homma on tainnut mennä perseelteen. Vitamiineja ja hivenaineita ei välttämättä ole ihan tarpeeksi aina tullut, mutta tuskin kondiksen loppuminen siitäkään johtuu. Kun aloin lähenemään 10:n minuutin rajaa, aloitin tupakkalakon, koska jos keuhkoissa ja nielussa on tuoreeltaan röökin sisältämiä paska-aineita, ei juokseminen ole kovinkaan kivaa, kun skeidansekaista räkää kerääntyy koko ajan suuhun :urjo:

Painoa on tippunut ainoastaan parin kilon verran, 90kg -> 88kg. Taitaa johtua sekä liiasta juoksemisesta (onko mahdollista?) että ruokavaliosta, koska olen ollut lähes päivittäin low-carbin ja ketodieetin välimaastossa.

Noin kolmen viikon päästä ajattelin aloittaa uuden syklin, juoksemalla nyt sen kolme kertaa viikossa. Tällä kertaa meinasin varustaa itseni jonkinlaisilla lisäpainoilla.

PS: Ennen juoksua vedin 30g heraa ja kupin kahvia, vihreetä teetä tai muuta kofeiinipitoista. Muuten tyhjään mahaan, ja aamuisin.

En ole kuin noin 3.5 kk harjoittanut lihastreeniä ja alussa oli ruokavalio niin persiillään, että lihosin noin 90 kg:stä (silloin oli läskiä enemmän kuin nyt) 95 kg:hen... no, hälytys kellot alkoi soida, että nyt teen jotain väärin. Tein kokovartalon 3 kertaa viikossa-tyylisellä ohjelmalla. Vaihdoin ohjelman 3-jaksoiseksi, joka toinen päivä salia ja joka toinen HIITtiä, viikonloppuna lepäsin. Muutin myös ruokavaliota ja (ohjelman muutoksesta on noin kuukausi) lopetin ryyppäilyn.

Kun aloitin, mittasin netistä lyödetyllä rasva%mittarilla (eihän se nyt kovin tarkka ole, mutta suuntaa antava) ja se oli noin 22%. Nyt kuukauden päästä aloituksesta rasva%on noin 16, paino on tippunut 92 kiloon. Ja ohjelmanmuutoskin on tehnyt poikaa, lihakset ovat kasvaneet ihan selvästi. Vaikka paino ei ole hirveästi tippunut, niin rasvat ovat palaneet aika nätisti vartalosta. Nyt juoksen 10ssä intervallissa ja ei tunnu edes pahalta ja salilla kovan sarjan jälkeen palautuu todella nopeasti. Ensimmäinen Hiit-treeni oli kaikista pahin, luulin melkein että tulee noutaja, mutta kroppa tottuu tosi nopeasti.

Välillä olen juossut vain 2 kertaa viikossa, kun jalat ovat olleet kovilla, mutta voin sanoa, että HIIT todella toimii tehokkaasti.

Hei kaikki HIITtiä tehneet !

Nyt kun aikaa on mennyt enemmän... voisitte kertoa pitkän ajan kokemuksia hiitistä... mikä ei ollut hyvää/kivaa... miksi en enää tee hiittiä tai miksi en ole voittanut olympialaisissa 1500 metriä... kaikesta huolimatta.

Sain hyviä tuloksia itse Hiitillä dietin yhteydessä. Mutta mites plussalla? Vähän selailin vanhoja threadeja, en löytänyt vielä kokemuksia...?
Kaveri sanoi että kun sanoin haluavani kiristellä kesäksi, sanoi että se on täysin turhaa, mutta kuittas että "jos pakko on hakea sellaista ripped-lookkia, niin tee treeniä ja syö plussalla, mutta vedä siihen päälle hiitti, se riittää..."

Sotiiko tämä sitä plussalla "laihtumista" vastaan, onko teillä mitä kokemuksia hiitistä plussakaudella?

Kysymys

Wondadog sanoi:
Sain hyviä tuloksia itse Hiitillä dietin yhteydessä. Mutta mites plussalla? Vähän selailin vanhoja threadeja, en löytänyt vielä kokemuksia...?
Kaveri sanoi että kun sanoin haluavani kiristellä kesäksi, sanoi että se on täysin turhaa, mutta kuittas että "jos pakko on hakea sellaista ripped-lookkia, niin tee treeniä ja syö plussalla, mutta vedä siihen päälle hiitti, se riittää..."

Sotiiko tämä sitä plussalla "laihtumista" vastaan, onko teillä mitä kokemuksia hiitistä plussakaudella?
Itekkin mietin just tota, että jos plussalla vetäis ton hiitin. Kait siitä nyt kuntoa ainakin tulee lisää, mutta laihtuuko kans vaik ei ookkaa dietillä?
Mäkin meinaan vetää ton kesällä, että sais vähän sitä läskiä poies, mut ei huvittais paljoo ruveta dieettailemaan.

Mietin kans sitä, että kun mulla on punttitreenit 4 kertaa viikossa niin voisko ton hiitin vetää ke,la,su vai jaksaako sitä vetää kahtena peräkkäisenä päivänä?

PS. tulipas taas sekavaa tekstiä.

Kurkulis sanoi:
Itekkin mietin just tota, että jos plussalla vetäis ton hiitin. Kait siitä nyt kuntoa ainakin tulee lisää, mutta laihtuuko kans vaik ei ookkaa dietillä?
Mäkin meinaan vetää ton kesällä, että sais vähän sitä läskiä poies, mut ei huvittais paljoo ruveta dieettailemaan.

Mietin kans sitä, että kun mulla on punttitreenit 4 kertaa viikossa niin voisko ton hiitin vetää ke,la,su vai jaksaako sitä vetää kahtena peräkkäisenä päivänä?

PS. tulipas taas sekavaa tekstiä.

Itse oon sitä mieltä että massakaudella ei ole kovinkaan järkeä tehdä aerobista koska se rasvanpalaminen jää melkoisen marginaaliseksi jos miinuskaloreita ei ole. Pidetään ne massakaudet massakausina ja dieetit dieetteinä.

Rock^ sanoi:
Itse oon sitä mieltä että massakaudella ei ole kovinkaan järkeä tehdä aerobista koska se rasvanpalaminen jää melkoisen marginaaliseksi jos miinuskaloreita ei ole. Pidetään ne massakaudet massakausina ja dieetit dieetteinä.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta toisaalta, jos välttää tosissaan hiilareitten vetämistä illalla, aamulla ne varastot on tyhjänä ja hiitin pitäs nimenomaan polttaa silloin rasvoja. Kun taas sitten päivällä syö oikein, se ei tuo takaisin niin paljon rasvaa, vaan tuloksena pitäisi olla kiristymistä... Hmm. Harmillista kun 2 teoriaa ei kohtaa. Noh, tarvii kokeilla ensin, jos ei 2-3vk mitään näy, niin sitten kalorit miinuksille loppuajaksi..

Ja kyllähän parempi kunto auttaa punttitreenissäkin... Jaksaa paremmin.. :whip:

Back
Ylös Bottom