-hannis- sanoi:Kävin tänään ensimmäisen HIIT-lenkin,eli sen 4 min, teinkö sitten jotain väärin tai enkö mennyt sitten tarpeeks kovaa,mutta kun niin moni on sanonut täällä että tosi rankkaa ja laatta meinaa lentää ym.kivaa...mutta ihmeen hyvin meni,otin alkuun noin 5 min. lämmittelyä kävellen, ja sitten hölkkää 30sek, spurtit 20sek vuorotellen,viimenen spurtti otti vähän koville,mutta lenkin jälkeen ei tullut kun tosi vähänen huonon olon tunne, syke kyllä oli korkeella,mutta ei ihan hirveen kauan,ei tullut veren makua suuhun eikä edes ihan hirvee hiki,ei ainakaan samalla tavalla kun 30 min lenkeillä,joilla hölkkää kohtuu vähän ja suuri osa reipasta kävelyä. Niin olen todellakin aloittelija lenkkeilyssä, 2 viikkoa sitten aloitin aamulenkit, viime viikolla kävin 5 kertaa lenkillä, ja nyt sitten aloitin HIIT:in. Jos kerta aika kovakuntoisillekin tämän pitäis olla rankkaa,niin miten on mahdollista että mulla meni suht nopeesti ja helposti? no,pitää kokeilla uudestaan ja lisätä vauhtia,mutta kun alussa ei suositeltu vetää ihan tosi täysillä?
Mulla oli joskus ihan sama juttu, lisäsin seuraavaan hiittiin sit minsan enemmän ja oli keuhkot tulessa. Limat lähti mukavasti sisältä ja hiki virtasi. No nyt 2-3 kuukautta sitten hommasin kuntopyörän himaan ja siinä sit spurttailen, pulssi pompahtaa jonnekkin 150 tietämiin, muttei ota niin paljoa keuhkoihin.