Hiilariton Pizza!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Testasin eilen aloitusviestin ohjeiden mukaan, ja tuli aivan saatanan hyvää! Kiitos threadin aloittajalle tästä! Pelastit meikän dieetin!

Eikö tällästä pitsaa kannata sitten bulkilla syödä ollenkaan? Onhan tossakin kaloria varmasti yhdessä pitsassa ihan hyvin, proteiiniäkin pitäisi olla ihan mukavasti!?

Mikä jauheliha on osoittautunut parhaaksi? Itse aattelin nauta-sikaa tänään ostaa ja reseptiä kokeilla.

Olkaa hyvät vaan :D

Mikä jauheliha on osoittautunut parhaaksi? Itse aattelin nauta-sikaa tänään ostaa ja reseptiä kokeilla.

Osta vähärasvaista naudan paistijauhelihaa, niin ei irtoa lientä niin paljoa. Pohjaa kannattaa esipaistaa melko kuumassa, niin paistuu "kiinni".

Täytyy vissiin päivälliseks tehdä pitsaa ZannaZ:n antaman pohjaohjeen mukaan. Odotan innolla.. Ja reenien jälkeen suurella nälällä. :dance: :D

Ite tuli tehtyä tavalla:

500g jauhelihaa, alle 10% rasvaa (Mausteet + yks muna)
Reilu 450g kanaa
140g pekonia
150g katkiksia
100g marinoitua valkosipuleja
100g ananasta
500g juustoa (Emmental & mozarella sekaisin)
n. 30g tomaatti & bbq soossia pohjalle.

Hyvin onnistu ja erittäi maukasta on. Suolakurkut vaan unohdin :(

Taas piti testata, pohjan tein 700g:sta jauhelihaa ja kolme kananmunaa. pohja ei kauheesti kutistunu mutta oli ehkä liian munakas tyylinen, kyllä se 2 kananmunaa on maksimi mitä kannattaa laittaa.

Täytyy vissiin päivälliseks tehdä pitsaa ZannaZ:n antaman pohjaohjeen mukaan. Odotan innolla.. Ja reenien jälkeen suurella nälällä. :dance: :D

Kertokaa vielä tuon soijarouheen rooli tuossa ja mitä maailmalle tapahtuu jos sen korvaa (millä?) tai jättää pois? Ei oikein houkuttele... :D

On kyllä kun mulle tehty tämä jauheliha-pohja.. :worship: Törkeän hyvä ohje&idea! Täytteenä meni taas ihan perussettiä; katkiksia, ananasta, vähär. kinkkua, homaria ja juustoa. Tonnikalaa on niin paljon tullut vedeltyä ettei oikein maistu pizzan päällä. :)

Oli varmaan viides kerta kun tein. :thumbs:

Ite tuli tehtyä tavalla:

500g jauhelihaa, alle 10% rasvaa (Mausteet + yks muna)
Reilu 450g kanaa
140g pekonia
150g katkiksia
100g marinoitua valkosipuleja
100g ananasta
500g juustoa (Emmental & mozarella sekaisin)
n. 30g tomaatti & bbq soossia pohjalle.

Hyvin onnistu ja erittäi maukasta on. Suolakurkut vaan unohdin :(

Voi saakeli mikä tälli :D Pitää itekki testata hetimmiten!

:rock: Tämä oli tosi hyvää, täytteitä vähän muuttelin, mutta ideana kyllä aikasta loistava. Hieman pitkään ehkä kahvihuoneessa katsoivat, kun tuota mulla tänään eväänä oli... Kukaan ei kuitenkaan kehdannut kysyä, että mitä tuo on... :rolleyes: Soveltuu just hyvin töihin evääksi, kun voi kääräistä vaa folion sisään ja menoksi.

Heh, itse olen taas saannut monet ihastumaan tähän pizzaan :D

Taitaa olla dieetille vähän liian kovaa kamaa, vai?? Meinasin siis että jos edes puol lättyä kerralla vetäsee..

Tuleehan tosta - ainakin mun täytteillä - yhdestä palasta eli neljänneksestä sellaset kolmisensataaviiskymmentä (...?) kcal:a. Et aika jaksotetusti pitää vedellä kun muuten maha paukkuu aamuun asti. Dieetillä ollaan ja monesti oon tehny viikonloppuna, kai sitä tällästä saa veellä kun ei oo :kippis1: kuitenkaan pitkään aikaan tai syönyt mitään paskaa... :whip:

No joo, nyt kun syötin tonne kalorilaskuriin ton aloitusviestin ainekset noin suurinpiirtein niin eihän siitä nyt niin hirveesti niitä kaloreita tulekkaan. Mitään muuta ei sit juuri tarvitsekaan samana päivänä syödä jos ton kokonaan kiskoo naamariin.. Mutta mutta, kokeiluun lähtee vaikka vegaanivaimokekkeelta varmaan tuleekin käkättimeen :D

Huh huh.. Taioin itse juuri pitsan tolla jauhelihapohjalla.. Siihen tuli:

400g Naudan paistijauheliha
½ purkkia Tomaattimurskaa
½ purkkia Ananaspaloja
1 tölkki tonnikalaa vedessä
Mozzarella juustoraastetta
jalapenoja
aurajuustoa
Oreganoa

Eli tohon jauhelihapohjaan kokeilin heitin helvetisti jauhettua valkosipulia:rock: ja mustapippuria... Hyvää tuli! tosi voimakas valkosipulin maku.:). Ja kananmuna siihen et pysyy kasassa.

Proteiinia koko pitsassa on aika runsaasti, about 189.9g
Eli pitsa neljään slaissiin on siinä 47,8g proteiinia paikkeilla per pala, mun laskupään ja laskimen mukaan.

En jaksa muita arvoja alkaa vääntämään ja laskemaan, mutta toi proteiinimäärä on jo taivaasta :). Eikä ne hiilari ja rasva arvot edes taivaassa ole, kuten aikaisemmat postaajat ovatkin jo varmasti kirjoittaneet.
Ja noi arvot on siis raakana, kun se paistaminen vaikuttaa proteiinimäärään(?, eli kun pitsa kutistuu, nesteet pihalle, nii proteiinimääräkin pienenee??)

Mut todellakin positiivinen yllätys, pakkohan tota oli kokeilla kun sitä niin täällä hehkutettiin... Kokeilkaa ihmeessä! Uusia kikkoja ja vinkkejä tänne vaan!

Mitää näin herkullista oo nauttinu pitkään aikaan:kippis1:

yksinkertaisen miehen yksinkertainen pizza. nopea.

matala jälkiruokalautanen(pohjan halkaisija n 15cm) jonka pohjalle ketsuppia silleen sopivasti ja silotellaan että lautasen pohja peittyy, lautasen pohja kuitenkin kuultaa ketsupin läpi eli ei liikaa ketsuppia. sen päälle tonnikalaa öljyssä ja sen päälle oreganoa. noiden päälle juusto siivut niin, että tonnikalat+oreganot peittyy. nakataan koko setti mikroon kuvun alle täydelle teholle n 1,5minuutiksi. pois otettuasi laita päälle esim valkosipulia ja vihreää tabascoa. oli muuten perkeleen hyvää ja ihan vahingosa keksin:kuola:. aikaa ton setin tekemiseen menee kaikkinensa n,3minuuttia.

ps, sitä lautasta ei sitte tarvi syödä ;)

Ite oon karppausaikana tehny pitsan seuraavaan tapaan.. kulhoon sekaisin 8 kananmunaa ja pussi juustoraastetta.. mausteeksi hiukan oreganoa ja basilikaa.. kaadetaan uunipellille ja uuniin 225 astetta muutama minuutti, sen verran että munat jämähtää! Pelti pois uunista, halutut täytteet päälle ja koko komeus takaisin uuniin.. Kannattaa käyttää jotain voimakkaan makuista juustoa siinä pohjassa ettei niin munalle maistu.. eikä lisätä suolaa pohjaan!

toi pizza on todellakin hyvää! Ei olisi uskonut että maistuu niin herkulliselle :thumbs: Miesystäväni vain vähän nauroi idealle mutta kokeilen kokata sitä hänellekkin niin kyllä nauraminen loppuu ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom