Hiilariton Pizza!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
onko kukaan kokeillut "pohjana" tonnikalaa. miten sen sais onnistuun että pysyis edes jollain tapaa kasassa ? arvaako siihen mennä kananmunaa sotkemaan sidos aineeksi :)?

Tää vaikutti tosi jännältä idealta. Ajattelin kokeilla tästä vegaanista versiota joskus. Tosin siitä tulee hieman hiilaripitoisempi kuin alkuperäisversiosta, mutta musta ois hauska kokeilla pitsaa, jonka pohja on soijarouheesta (joukkoon vähän soijajauhoa tai mahd. soijaprodea) ja päälle soijajuustoa, tofua, tomaattimurskaa ja sipulia. Ehkä vielä jotain muuta.

Tein itse eilen tätä kurmet pizzaa ja hyvää tuli.800g paistijauhellihaa ja höysteet päälle.Vaikka laitoin sinihomejuustoa aika reilusti n.150g,niin silti tuli ihan syötävää.Pohjaan kannattaa todella laittaa reilusti mausteita jos siitä haluaa maukkaan.Leivinpaperia kannattaa käyttää reilusti,ettei rasvat valu pellille.

Ollaan tehty avokin kanssa aloituspostin pizzaa nyt kaksi kertaa ja hyvää on ollut. :kuola:

Myös tulevalle anopille on lähtenyt resepti.

Kaks kertaa oon tehny, pohjana oli sika-nautaa ja toisella kerralla naudan jauhelihaa.
Pitää olla aika hyvä mielikuvitus jos tota pizzana pitää IMO!!!!

Tuli vähän yllätyksenä miten paljon se pizzapohja kutistui. Tottakai ihan loogista, mutta ei vaan jotenkin tullut mieleen ennen tekoa.

Tuli vähän yllätyksenä miten paljon se pizzapohja kutistui. Tottakai ihan loogista, mutta ei vaan jotenkin tullut mieleen ennen tekoa.

Mä osasin varautua tän ketjun kokemusten jälkeen, ja aika paljonhan se kutistui. Itse testasin tänään seuraavilla aineilla ja hyvää tuli.

Pohja
400 g naudan paistijauhelihaa
1 muna
suolaa ja pippuria
öljyä muotoilua helpottamaan

Täytteet
1 prk tomaattipyrettä
150 g kinkkusuikaleita
1 prk ananasta
1 tlk herkkusieniä
100 g sinihomejuustoa
50 g 17% Emmental-juustoraastetta

Pohja:
500 g naudan paistijauhelihaa
1 kananmuna
1tl öljyä
1tl Habanero Chilijauhetta ja oreganoa
Sipuli ja valkosipuli murskaa reilusti

Laitoin koko pellin alueelle tuon pohjan niin tuli mielestäni sopivan paksuinen :)
Pidin pohjaa jonkun 5-10min ihan katselemalla näkee mikä sopiva.

Täyte:
HP Chili tomaattikastiketta reilusti
Purkki tonnikalaa vedessä
Jalopenoja pizzan täydeltä
Lidlin pussi katkarapuja
Purkki herkkusieniä
Tomaattia pizzan täydeltä
Ananas purkki
Sipuli ja valkosipulia
Paketti Aura juuston kevyt versiota
500 g polar 5% juustoa
Päälle oreganoa, Habanero Hot Tabascoa ja halutessaan HP Chili kastiketta.

- Uuniin 300 astetta ja vajaa 5-10 min ja taas katselemalla näkee parhaiten.

Ihan jumalattoman hyvää oli minun ja kaverin mielestä ja erittäin täyttävää.
Tästä pizzasta riitti meille kummallekkin ja tehtii toinen vasta myöhemmin :D

Harmi ku nei tullu laskettua ravintoarvoja :/

Ite ei oo tullu tota jauhelihapohjaa vielä testattua, mutta seuraavanlaisella ohjeella oon tehny useammankin kerran:

3dl mantelijauhetta (n.140g)
4 dl juustoraastetta
4 kananmunaa
2-3 tl leivinjauhetta

Setit sekaisin kulhossa ja pellille. Uunissa 225asteessa 5min kunnes pinta hieman tasottuu, tämän jälkeen täytteet niskaan ja 10 min uunia lisää, kunnes alkaa reunat ruskistua.

Mantelijauheesta olen joskus korvannut osan maustamattomalla heralla, joka tekee pohjasta valmiissa tuotteessa hieman kuivemman.

Resepti on löydetty karppaus.info :n reseptisivuilta

EDIT: olipas joku jo aiemminkin postannut vastaavan reseptin, noh, kertaukseksi

Suosittelen kokeilemaan

kokeilin hiilaritonta pitsaa, hyvää oli. pohjasta kannattaa tehdä tosi ohut (n.800 g jauheliha yhden pellin alalle/2-3 munaa, en laittanut öljyä).

onko joku laskenut ko. pitsan ravintoarvoja?

Tää vaikutti tosi jännältä idealta. Ajattelin kokeilla tästä vegaanista versiota joskus. Tosin siitä tulee hieman hiilaripitoisempi kuin alkuperäisversiosta, mutta musta ois hauska kokeilla pitsaa, jonka pohja on soijarouheesta (joukkoon vähän soijajauhoa tai mahd. soijaprodea) ja päälle soijajuustoa, tofua, tomaattimurskaa ja sipulia. Ehkä vielä jotain muuta.

haha! testasitko violetti tätä pitsaa ikinä? Itsellä on kyllä muo soijarouheet hetkenaikaa poissa ostoslistalta ku ne tekee niin paljon ilmaa vatsaan:(
No soijaprotskujauhoja oon vielä käytelly, vaikka vähän samaa vikaa niissäkin jos ei hyvin blandaile foodin kanssa sekaisin........

Ehkä mää teen jonkin sortin soijajauho-linssisörssön:lol2:

Oli tarve kokkailla jotain hyvää ja tämä ohje täältä osui silmään :) Tuumasta toimeen siis ja alkuperäisestä ohjeesta inspiroituneena.

Pohjaan käytin:

500g (hirven)jauhelihaa
1 raaka kananmuna
1rkl Sambal Oelekia (lisäämään tulisuutta)
suolaa, mustapippuria, lisää suolaa, sipulijauhetta

Uuni 225 astetta, paistoin 10min eli niin kauan, että "nesteet" tuli pinnalle. Paistos uunista ulos, käänsin volyymia ylös ihan 300 asti (äidiltä opittu, että pitsa paistetaan niin kuumalla kuin vaan mahdollista...) ja aloin uunin lämmetessä täytellä "pihviä". Tomaattimurskan ja pyreen puuttuessa laitoin päälle ketsuppia. Käytinkin sitten täytteeseen melkein kaikkea mitä kaapista löytyi. Pari pv "vanhat" leivänpäälliskinkutkin löysivät tiensä pitsan täytteeksi. Päälle meni kinkkujen lisäksi mm. purkki tonnikalaa, herkkusieniä, aurajuustoa, juustoa, pepperoneja, yksi pieni sipuli, säilykepaprikaa ja muutama siivu säilykepersikkaa :D Tuhti pitsa tuli! Päälle hieman valkosipuliöljyä (eli ruokaöljyä, johon murskattua valkosipulia) ja ääntä kohti. Hiilaritonhan tämä ei kyllä ole :P
Ensimmäinen pala (eli 1/5 osa koko pitsasta) meni alas, sitten olin aivan täynnä! Tuhtia tavaraa. Kaverin kanssa tuhottiin kuitenkin koko pitsa, kaveri söi pohjan (oli kuulema niin hyvää, joten ehkä tuolla ohjeella voisi ehkä tehdä lihapullia) ja minä suurimman osan täytteistä. Ei tän ihan näin pitänyt mennä, mutta...Noh :D Hyvää oli, mutta ei voita oikeaa pitsaa "normipohjalla".

Ohessa kuvia liitteenä :)

Raaka pohja valmiina uuniin.
Vähän täytteitä.
"Tarvitsen täytteitä..."
Täytteet päällä -> uuniin!
Valmista!

Ps. Tuo pohja oli raakana aivan sairaan hyvää :kuola:

No pakkohan sitä oli kokeilla.

Pohjana:
750g nautasikajauhelihaa + 2 kananmunaa

Täytteet:
1 purkki chilillä maustettua tomaattimurskaa
3/4 pakettia "kevyttä" metwurstia, pieneksi viipaloituna
Muutama kourallinen oliiveja, myös viipaloituna
300g pizzasuikaleita - eli kinkkua!
1 purkki ananaspaloja

Muutaman huonolaatuisen kuvan myös otin projektin kunniaksi:
kuva1.jpg

Lähtökohta, pohja valmiina uuniin.
kuva2.jpg

Ja valmis tuotos!

Hieman on opiskelijan budjetille kallis tuote, mutta kyllä maistui!

En lukenut koko topiccia läpi onko jo listattu, mutta kai porukka on kokeillut tuota "perinteistä" karppipizzaa?

Se maistuu yllättävän paljon ihan oikealta pizzalta, ei sitä voi pahaksi sanoa. Se on kyllä pirun täyttävää kun pohjassa on juustoa niin paljon, niin se äkkiä vetää "Ähkyyn" vaikka täytettä uppoais hyvin vielä.

Eilen tein tonnikala+katkarapu+kinkku täytteillä ja reilulla juustolla ja oli hyvvee.

Koko pohjassa on vajaa 20g hiilaria.

Lainattua karppifoorumilta:

"1 prk maitorahkaa
1 pss 150 g punaleima emmental juustoraastetta
2 kananmunaa
4 rkl vehnälesettä
3 rkl ruisjauhoja
n. 1 tl leivinjauhetta

Ainekset sekaisin ja lusikoidaan ohueksi levyksi leivinpaperin päälle
pellille. Paistoin 200 asteessa ensin 10 min ja sitten täytteet päälle ja
takaisin uuniin n. 10-15 min. "

Tämä lähtee kyllä testiin. 700g on naudanjauhelihaa. Eiköhän siitä jo ihan hyvän pohjan tee. Pitääpi raportoijja sit miten onnistuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom