Hiilariton Pizza!!

Kaloreita 100 g:ssa kypsää pitsaa on keskimäärin 240 silloin kun tekee tuon ohjeen mukaan ja ravintoainejakauma on 32/10/4 (p/r/h).

Aika paljon kaloreita, ottaen huomioon, että esim Kotipizzan pizzoissa on 191-254kcal/100g.

Toki ravintoainejakauma on parempi. Proteiinia tuplasti ja rasvaa vain puolet kun verrataan Kotipizzan lättyihin, mutta hiilaria ei ole kuin pari grammaa vähemmän, joten siinä hyötysuhde on vähän niin sun näin.

Kuulostaa herkulliselta, mutta taitaa jäädä väliin kokeilu näin dieetillä, mitä nyt ehkä mässypäivänä vois maistaa ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itse tein:

400g jauhelihaa ja ekan postin mausteet sekä chilijauhoa.
leivoin vajaan sentin paksuiseksi levyksia ja paistoin 15min. 200 asteessa.

lisäsin täytteet: kinkku,tomaatti,pepperonimakkara,raastejuusto,uuniin 15 min.

ja vittu kun oli hyvää!!

parempi kuin se kebabbi ohje täällä aikanaan.

Niin älytön resepti, että pakko toimia. Tänään lähtee testaukseen heti kun pääsen salin jälkeen kokkaamaan. Kommentit seuraavat perässä.

Vähän pettyny olin kaiken tän hehkutuksen jälkeen, ei tää ny tavalliselle pizzalle sentään vertoja vedä. Tai no voiko tota ees pizzaksi sanoa, musta se on just mitä ainesten perusteella voi päätellä - sekalaisilla aineksilla päällystetty jauhelihapihvi :) Ja hittoakos sitä protuakaan loputtomiin kiskoo... Jonkun kehotuksesta maustoin ton pohjan aika huolellisesti, tuli ehkä vähän liiankin ätäkkää :evil: :D

Aika paljon kaloreita, ottaen huomioon, että esim Kotipizzan pizzoissa on 191-254kcal/100g.

Toki ravintoainejakauma on parempi. Proteiinia tuplasti ja rasvaa vain puolet kun verrataan Kotipizzan lättyihin, mutta hiilaria ei ole kuin pari grammaa vähemmän, joten siinä hyötysuhde on vähän niin sun näin.

Kuulostaa herkulliselta, mutta taitaa jäädä väliin kokeilu näin dieetillä, mitä nyt ehkä mässypäivänä vois maistaa ;)

Tämän takia meikä söikin vaan puolet kerralla. Tosin mä olenki aliravittu kynäniska :D

Ihan hyvää tuli. Pistin täytteeksi sipulia, kinkkua ja ananasta. Arvelen, että ensi kerralla pistetään vielä kasvispitoisemmaksi täytettä.

Juu ja jos pellillistä meinaa tehdä, niin pakkohan tohon on ainakin 800g jauhelihaa pistää. Ei mulla ainakaan 400g riittänyt kuin noin 20cm lätkän tekemiseen.

Mutta mielenkiintoinen ohjehan tää on ja aika hyvää tuli! :thumbs: Aika kauan meni mulla testata ko ohje. :nolo:

Itse syön vain puolet kerrallaan. Aineet siis: 400g kevytjauheliha/n.p.j.liha, sipulia pohjaan ja renkaiksi, tonnikalaa purkillinen, jotain juustoa hieman päälle, ketsuppia, jotain tulista/pasta-tyylistä kastiketta, oregano, valkosipulia..

levitän sen pohjaosuuden lähes pellin kokoiseksi (aika ohueksi).

Kyytipojaksi vaikkapa iso lasillinen rasvatonta luomu maitoa ja pätkä kurkkua.

Ai niin tuo sipulikeitto unohtui mainita: sitä siis about 1/3 pikkupussista pohaja-ainesten sekaan. Se toimii.

Vaihtoehto-Pizza

Tämä vaatii vähän enempi hommaa, mutta äkkiä opittu..

Pohja:
5 munaa, keltuaiset ja valkuaiset erikseen
½-1tl suolaa
2-3 rkl maitorahkaa
½-1dl paseerattua tomaattia
n. puoli desiä juustoraastetta

Mitat noin mittoja koska itse laitan mutulla...

Täyte esim:
paseerattua tomaattia pohjiksi
paistettua jauhelihaa (jauhelihamausteella +chilimausteella)
sipulia ?
katkarapuja
tonnikalaa
kinkkusuikaleita
juustoraastetta
mitä ikinä mieleen vierähtää, joskus käytän kebab-lastuja, aurajuustoa..

Eli ensin erottele kahteen astiaan valkuaiset ja keltuaiset, vatkaa ensin valkuaiset kovaksi vaahdoksi, sit vatkaa minuutti, pari keltuaisia. Lisää joukkoon seos, jossa loput pohja-ainekset sekoitettuna keskenään, sekoita lusikalla sen verran että sekoittuu, ei enää vatkailuja ettei lässähdä. (muut ainekset tekee sen, ettei maistu munakkaalta, mutta jos pitää munakkaasta, pohjaksi riittää pelkät munat ja suola). Levitä leivinpaperille, uunipellille.. uuniin 200 astetta 15-20 minuuttia, ota pois, täytä, ja täytteineen uuniin vielä 15-20minuuttia. avot.

On hyvää, hiilareita juuri mitään, eikä tuo paseerattu tomaatti varmaan haitaksi kelleen ole.

Ja jos täyteaineita paljon, ja käytetään vetisiä aineita, valuta ensin, ettei tule vetinen lätty, Esim. tonnikalan valutus, sulatetuista katkaravuista nesteet pois. Täällä jotkut voivottelee ruoanlaittotaitoa, joten vähän rautalankavääntöosastoa :D

Siis teetkö sä tosta tyyliin pizzan vai pistätkö rullaatko sä ton sitten tyyliin pötköks? Ei taida olla kuheen suurta merkitystä, mutta jäipähän vaivaamaan :)

Today, 01:39

Siis teetkö sä tosta tyyliin pizzan vai pistätkö rullaatko sä ton sitten tyyliin pötköks bla bla nukuttaaeijaksaprklzzzz
zzz.gif

Nyt nukkumaan. Huomenna (tai siis nyt on jo) maanantai! :whip: Eipä sillä ravintoarvojen kannalta sen suurempaa merkitystä tosin..

Nimim. vapaapäivä

Kokeilin tota munapohjaista pizzaa, ja ihan hyvää se oli! Mutta ei se kyllä tota pihvipohjasta voittanu maussa :) Ja pieni vinkki, ei kannata käyttää ketsuppia tomaattimurskan sijaan :D Tuli liian makea...

Hiilariton pizza testattu viikonloppuna ja oli erittäin hyvää, muijakin tykkäs:thumbs:

Juu, toi hiilariton versio oli tosi hyvää. Laitoin itse 700 g jauhelihaa, -juustoa ja sipulia, tomaattia ja reilusti juustoraastetta päälle:kuola: . Sopii tällaiselle keliaakikolle:thumbs:

Multivita: Miten ihmeessä ylipäätään keksit noin älyttömän reseptin!? Mulla ei olisi tullut mieleenkään kokeilla mitään vastaavaa. Kaipa tota on pakko kokeilla kun kaikki kehuvat...

:kippis1:

Katoppas! Tämä keskustelu on näköjään noussut haudasta :)

En kyllä muista millään, jotta mistä tämä resepti päähän putkahti.. Loppujen lopuksi kävi niin, että tyttöystävä tykkäsi pitsasta ihan hulluna ja sitä tehtiinkin aika usein. Nyt on kyllä päässyt unohtumaan koko pitsa..

Sen voisi vielä kertoa, että pohjasta kannattaa tehdä melkoisen ohut ja maustaa se omien mieltymysten mukaan. Itselläni ainakin alkaa liian paksu ja mauton pohja hieman tökkimään.

Kiitokset vaan kaikille kehuista!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom