Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Etelässä voi hiihdellä vielä rullilla monta viikkoa!
Hyviä puolia: Aina sama luisto, ei oo niin kylmä, ei oo ruuhkia.
Huonoja puolia: Sauva pitää välillä huonosti, pitäis terottaa kovametallipalat?
Itse väitän, että et hyödy yhtään mitään kilpasuksista verrattuna aktiiviharrastajan suksiin. On ihan eri asia olla Maailman Cup -tason hiihtäjä ja vetää 15 km täysillä, kuin olla, no, aktiiviharrastaja ja hiihdellä 50 km huomattavasti hiljempää. Erittäin asiantunteva verkkokauppa, mutta myös kivijalka on Perniössä sijaitseva Sporttipalvelu.Osaatteko suositella ns "aktiivihiihtäjän suksia" eli ideana ostaa ~300€ pertsan sukset ensi talveksi massahiihtoja varten. Kokemuksia esim Peltosen Zenitheistä?
14x43km olisi tavoite
Lähinnä hiihtolenkkien mukavuuden vuoksi ajattelin hiihdellä reilusti Ylläksellä, jos tarkoitus olisi kaivaa suotuskykyä esiin määrät olisi alle puolet. Ei viitsi lähteä Lappiin hiihtämään tunnin päivässä, vaan latukahviloita kierretään urakalla. Se nyt on sama jääkö Pogosta saa sarjan kärkeen 20 vai 30 minsaa, ei varmaan vaikuta ensivuonna lähtöryhmään oikeastaan mitään. Ensi vuonna voisi jo ehkä olla edes jossain kunnossa, jolloin viitsii edes vähän uhrata perheen ja kavereiden hiihtoreissusta kisoja pois. Nyt ei tuloksella ole sinänsä väliä, kunhan pääsee terveenä hiihtämään.
On, Sm-mitaleista asti. Aivan huippuhommaa ja aikanaan tuli kierrettyä joka viikonloppu talvisin joko sileä- tai hisu-kisoissa. Hiihtosuunnistus on kohtuu "helppoa" verrattuna oikeaan suunnistukseen kun tarvitsee vain polkuja ja käyriä lukea. Kysy ihmeessä jos joku asia mietityttää. Et pääse vielä nelikymppisiin, joten pitkä on sitten PITKÄ :DMelkoista määrällistä suorittamista. Mua kiinnostaa enemmän elämykselliset tavoiteet. Tai ainakin niin perustelen itselleni maltilliset hiihtokilsat, tähän talveen 200km.
Katselen hiihtosuunnistuskisoja ja pohdin uskaltaisiko esim. pitkän matkan SM kisoihin mennä untuvikkona. Sijoituksesta en ole kiinnostunut vaan elämyksestä. Onko täällä kokemusta hiihtosuunnistuksesta?
Hetkinen paljonko toi on? En huomannut matkoja järjestäjän sivuilla. Maastosuunnistuksessa mun kestävyyden yläraja on noin 15km:n kohdalla. Raatojuoksussa kävin tuon 15km heilumassa ja olin raato. Maasto oli raskas tosin.Et pääse vielä nelikymppisiin, joten pitkä on sitten PITKÄ :D
Hetkinen paljonko toi on? En huomannut matkoja järjestäjän sivuilla. Maastosuunnistuksessa mun kestävyyden yläraja on noin 15km:n kohdalla. Raatojuoksussa kävin tuon 15km heilumassa ja olin raato. Maasto oli raskas tosin.