Joo, näistä OAC:sta on kommentoitu ainakin sitä, että jos pintahanki jäätyy, mutta upottaa, niin näillä on vaikee mennä, koska uppoo sen jääkerroksen alle, ja sitten jalat tökkii siihen =S Niin ja vähänkin painavemmilla on ollut ongelmia näiden kanssa. Itse en oo esim rinkan kanssa kokeillut, sitten vois tulla ongelmia. Yllättävän hyvät nää on kuitenki ollu, ilman rinkkaa ainakin. Mukavat ja näppärät mennä. Hauska ois päästä syvemmilläkin lumilla testaamaan, onko miten eroa.
Siitä on hauskuus kaukana Suksissa merkkaa enimmäkseen pinta-ala. Pehmeässä syvässä lumessa tarvii paljon pinta-alaa että pysyy pinnalla. Voit kuvitella millaista se nuilla pätkillä on syvässä kun painat suksen polven syvyyteen asti joka askeleella. Eli sama kuin jotain askelkyykkyä tekisit pikku painoilla. Pitkä suksi ei uppoaa ja se ei enää vastaa askelkyykkyä vaan pystyy jo hieman liukumaan.
Tänään käytiin rinkat ja aseet selässä 9,5km. Mulla liian lyhyet 230cm sukset. Veljellä 160cm mutta leveämmät. Veljellä painoa reilusti vähemmän. Testasin niitä lyhempiä hetken ja oli pirun raskasta. Raskasta se oli toisillakin mutta kyllä niillä eteni. Saisi olla ne 3m sukset niin olisi ylivoimaisesti kaikista parhaat.
Kuvassa oikealla minun jälki 160 pitkillä ja vasemmalla veli 230 pitkillä. Epäselvä kuva mutta jotain näkee. Lunta on vähän, vain jotain 60cm.