Hiihtämään!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jeepodi
  • Aloitettu Aloitettu
Onneks sääennuste näyttäs alkavalle viikolle pakkasia. Lumet lähtee kyllä nopeesti, kun kevätaurinko alkaa paistaa:( On niin vähän lunta. Tänään tuli hiihettyä melkeen pelkällä pellonsängellä (ja hyvillä suksilla vielä!), kun lunta oli paikoin niin niukasti. Hyvä että latu näky...
Eipä taida enää tulla sellasia lumitalvia, kun lumihankijuoksukin oli hankalaa, lunta lantionkorkeudelle parhaillaan. Tai joskus kakarana, kun oli paukkupakkaset ja lunta ihan älyttömästi. Oivoi.

Niinpä, hirveä ikävä oikeaa talvea :( Mutta iloitsen kuitenkin ensi viikosta. Huomenna taidan päästä hiihtämään liikkatuntilaisten kanssa! Kaverini uusii liikunnan kurssia, ja inhoaa hiihtoa, joten menen seuraksi vaikka miun liikunnat on jo tehty aikoja sitten ja olen lukulomalla :D Ykkösluokkalaiset varmaan nauraa hullulle abiturientille joka vapaaehtoisesti tulee sinne, mutta nauraa saa, miulla ainakin on hauskaa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
suksija sanoi:
Eipä taida enää tulla sellasia lumitalvia, kun lumihankijuoksukin oli hankalaa, lunta lantionkorkeudelle parhaillaan. Tai joskus kakarana, kun oli paukkupakkaset ja lunta ihan älyttömästi. Oivoi.
Olikohan sillon kakarana niin paljon lunta kuin ite muistaa? Aina pääs hiihtämään ja rakentaa lumilinnoja/-ukkoja, ei ollu lumesta pulaa. Vai onkohan aika vaan kullannu muistot... :D

Olikohan sillon kakarana niin paljon lunta kuin ite muistaa? Aina pääs hiihtämään ja rakentaa lumilinnoja/-ukkoja, ei ollu lumesta pulaa. Vai onkohan aika vaan kullannu muistot... :D

Ihan varmasti:D Mein pihal ainaki :lol2: Nyt tarttee ettii jotain valokuvia...

Mie oon ollu kakara vasta 1990-luvun puolella, mutta kyllä miustakin talvet on kahta viimeistä lukuunottamatta olleet aina paljon enempilumisia. Snif. Ikävä niitä aikoja... Pitää varmaan omat pennut kasvattaa jossain Lapissa, että saan niistä hiihtäjiä, hehee :D

Toisaalta jos lunta ei oo riittävästi hiihtämiseen, ni ei miusta tarvitsis olla ollenakaan, ni vois sit rullaluistella :)

Mie oon ollu kakara vasta 1990-luvun puolella, mutta kyllä miustakin talvet on kahta viimeistä lukuunottamatta olleet aina paljon enempilumisia. Snif. Ikävä niitä aikoja...
Nii, oispa enemmän lunta. Jotkuu on kyl kuulemma ollu hyvinki tyytyväisiä, kun ei oo tarvinnu lumitöitä tehdä...ei ne ymmärrä;). Saa nähä miten on tulevina talvina lunta. Ens talveks Kisapuistoon ollaan varastoimassa lunta, tekeevät kuulemma ensilumen ladun siihen tekojään viereen ja parkkipaikalle, 2kilsan lenkki. Onhan sekin jotain mut ai hitsi, kun ois kiva päästä pitkää lenkkiä tekemään ilman, että tarvii eestaas mennä.
Pitää varmaan omat pennut kasvattaa jossain Lapissa, että saan niistä hiihtäjiä, hehee :D
Haha:lol2: Kasvata niistä tulevia hiihtosankareita. Melkeen tekis kyl mieli jonnekki lumisempiin maisemiin päästä. Kakaroista nyt sit tiijjä. Mukaan tarttis saaha liikunta- ja hiihtomyönteinen "isi"...myyh.

Toisaalta jos lunta ei oo riittävästi hiihtämiseen, ni ei miusta tarvitsis olla ollenakaan, ni vois sit rullaluistella :)
Ja fillaroida ja juosta metsässä ja sauvakävellä ja rullahiihtää ja...ootella uutta (lumista) talvea...:lol2:

Hitto, kun tekis mieli suksimaan.Lepopäivä pitäs olla. Pitää täs töitä yrittää suunnitella, meni eilisilta iha haaveiluks. Mut jos illalla, ihan vähä, semmone palauttava...palauttavan jalkalenkin meinasin jokatapauksessa tehä, ni lenkkarithan voi vaihtaa monoihin.

Niinpä, hirveä ikävä oikeaa talvea :( Mutta iloitsen kuitenkin ensi viikosta. Huomenna taidan päästä hiihtämään liikkatuntilaisten kanssa! Kaverini uusii liikunnan kurssia, ja inhoaa hiihtoa, joten menen seuraksi vaikka miun liikunnat on jo tehty aikoja sitten ja olen lukulomalla :D Ykkösluokkalaiset varmaan nauraa hullulle abiturientille joka vapaaehtoisesti tulee sinne, mutta nauraa saa, miulla ainakin on hauskaa :D

Mä en naura sulle yhtään :kuola:

Miulla on niin super hyvä fiilis, ku tänää tuntuu et pääsin jyvälle vapaan tekniikoista! Oli privaatti opetusta, ja nyt jo on hirvee hinku ladulle, vaikka sykkeet oli selkeesti vk-puolella. Pakko levätä huomenna, vaikka kuinka tekisi mieli. Älkääkä sitten hehkuttako, miten kiva ilma oli ;)

Miulla on niin super hyvä fiilis, ku tänää tuntuu et pääsin jyvälle vapaan tekniikoista! Oli privaatti opetusta, ja nyt jo on hirvee hinku ladulle, vaikka sykkeet oli selkeesti vk-puolella. Pakko levätä huomenna, vaikka kuinka tekisi mieli.
No se on hyvä, et siulta joku katto tekniikkaa. Sitä ei ite huomaakaan ja voi viuhtoo vaikka miten. Kun tekniikka alkaa löytyy, ni kyllä ne sykkeet siitä sitte laskee. Siulhan tais muuten hemoglobiini olla aika hyvä, vai luinko tuolta jostain keskustelusta oikein:)

Älkääkä sitten hehkuttako, miten kiva ilma oli ;)

Eihä sitä varmaan huomenna...tai ehkä kuitenki;) Mie ainaki voin "yrittää" olla hiljaa:lol2: Taitaahan tuo keli onneks vähän aikaa säilyä:)

Mie en tänään käyny ollenkaa hiihtää, vaik miten poltteli illalla. Piti huilia.

No se on hyvä, et siulta joku katto tekniikkaa. Sitä ei ite huomaakaan ja voi viuhtoo vaikka miten. Kun tekniikka alkaa löytyy, ni kyllä ne sykkeet siitä sitte laskee. Siulhan tais muuten hemoglobiini olla aika hyvä, vai luinko tuolta jostain keskustelusta oikein:)8

139 oli hb, miulle aika hyvä arvo ottaen huomioon että luovutin verta n. kuukausi sitten ja että olen kasvissyöjä. Mutta eihän se itestään siihen oo noussu, rautaa pitää vetää nyt vielä pieni aika että varastot täyttyisi.

Vois kohta käydä vähän latua pyörimässä jos pakkanen laskee :D

Ennen aamu puuroa pikkunen hiihtolenkki olisi makeimilleen.
Ei oo oikein enään tullut hiihdettyä niinkuin joskus 12 vuotiaana, sillon tuntu olevan aina hyvät hiihto mahdollisuudet tähän hetkeen verrattuna :kuola:

Siitäki jo 5 vuotta :eek:

139 oli hb, miulle aika hyvä arvo ottaen huomioon että luovutin verta n. kuukausi sitten ja että olen kasvissyöjä. Mutta eihän se itestään siihen oo noussu, rautaa pitää vetää nyt vielä pieni aika että varastot täyttyisi.

:offtopic:
Kasvissyöjä ja myyt lihiksiä ? :kippis1:

Pitäisköhän munkin hiihtää ? Onko siitä apua juoksukuntoon tai lihaskuntoon ?

Kasvissyöjä ja myyt lihiksiä ? :kippis1:

Pitäisköhän munkin hiihtää ? Onko siitä apua juoksukuntoon tai lihaskuntoon ?

Ku on lukiolaine ni pitää mennä sinne missä työtä on, vaikka se ois sitte lihisten myyntiä. Ei miulla oo mitää inhoreaktioita lihaa kohtaan, en vaa tykkää syödä sitä.

Hiihto on oikein hyvä laji, josta on apua kaikkeen missä vaaditaan kestävyyttä. Oon onnistunu ladulla saamaan myös vatsalihakset, ojentajat ja reidet kipeiksi, että eiköhän se lihaksiakin kehitä :thumbs:

Kävinpähän tälle talvelle hiihtämässä, hähää! Olisi vissiin vain pitänyt voidella luistelusukset ensin niin olisi saanut vähän parempaa menoa aikaiseksi, melkoista räpiköintiä tosin muutenkin kun ei pariin vuoteen ole ladulla käynyt kuin malliksi.

Hyvää liikuntaa tosiaan, hien saa irti samalla tavalla kuin rullaluistellessa ja pakaratkin töitä. Bonarina sauvominen ottaa myös yläkroppaan ja tekee touhun vielä raskaammaksi. Samalla voi vaikka tehdä vatsoja lykkimällä tasatahtia, ja itse liike on pehmeää niin sopii myös isompien ihmisten nivelille. Suosittelisin melkein kyllä aloittamaan perinteisellä tyylillä, luisteluhiihdossa on vähän opettelua joten parin eka kerran jälkeen voi tehdä mieli nakata sukset puskaan :lol2:

proileri sanoi:
Suosittelisin melkein kyllä aloittamaan perinteisellä tyylillä, luisteluhiihdossa on vähän opettelua joten parin eka kerran jälkeen voi tehdä mieli nakata sukset puskaan :lol2:

3 kertaa oon nyt käyny perinteistä "hiihtämässä" (vajaa 20v tauon jälkeen), ja ei oo ihan niin helppoa kuin aattelin. Tekniikka on kokolailla hakusessa, mutta eiköhän se siitä parannu kun malttaa keskittyä siihen (tekniikkaan) enemmän kuin itse vauhtiin. Alaselkä on pertsalla aika kovilla, tuokin saattaa liittyä huonoon tekniikkaan, koska hiihdän liian kumarassa. Myös tasatyönnössä on aika reippaasti korjattavaa :D
Vaikka teknisesti ei oo vielä oikein kaunista katseltavaa, niin mukavaa on silti ollu perinteinenkin. :thumbs:

Tänään tuli itsellä vedettyä kohtuulliset lämmöt päälle ennen salitreeniä n. 10,5 km hiihtolenkillä hyvällä, joskin sään ansiosta paikoitellen vähän pehmeällä, yleisellä ladulla, kun liikuntatunti oli ja lajiksi oli määritelty ympäripyöreästi "ulkoliikunta". Olipas jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom