Hieronnan merkitys...

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
en tiedä tuliko tämä nyt oikeaan paikkaan mutta kysynpä silti kun tämä voimailuun liittyy! eli jokainen voi omista kokemuksistaan kertoa... oletteko käyneet treenin palautus kaudella hierotuksessa ja minkälaista hyötyä siitä on ollut vai onko ollut "lainkaan"!? ajoituksesta vois kans pistää kokeneemmat kommenttia! ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
minua kiinnostais kans tietää yleinen voimailijoiden mielipide hierotuksesta.. jos sitä vaikka jaksais lähteä joskus kokeileen

Hieronta.. aaaaaah. Siinä on juttu mitä todellakin suosin. Hieronnan jälkeen on mestat kohtuu lötkönä ja treeni ei ainakaan ekaan viikkoon kulje ennen kuin lihakset sen "perusjumin" taas saavuttavat. Sitten se treeni lähtee täysin uuteen nousuun. Erityisesti kyykky ja mave kulkee. Hieronnan ja seuraavinen kisojen väli on yleensä 1kk-2kk. Suosittelen.

Suosittelen myös hierontaa. Hieronnan jälkeen yksi treeni on hakusessa, mutta sen jälkeen kulkee hyvin.
Vaikuttaa erittäin paljon nostolinjoihin, hieronnan jälkeen raajat menee sinne mihin itse tahtoo eikä sinne mihin kireät lihakset ne ohjaavat.

Isoperse sanoi:
Suosittelen myös hierontaa. Hieronnan jälkeen yksi treeni on hakusessa, mutta sen jälkeen kulkee hyvin.
Vaikuttaa erittäin paljon nostolinjoihin, hieronnan jälkeen raajat menee sinne mihin itse tahtoo eikä sinne mihin kireät lihakset ne ohjaavat.

Jep, tämä oli todellakin silminhuomattavaa kun ekaa kertaa menin hierottavaksi. Vedossa ei mennyt lantio tarpeeksi eteen ja kyykyssä oli vaikeuksia mennä syvyyteen ja nosto kaatui jopa eteen. Hieronta poisti ongelmat todella tehokkaasti.

Zone-sarja -42%
Isoperse sanoi:

Kannattaisiko harkita venyttelyä myös, niin ei tarvitse senkään vertaa mennä kireiden lihaksien mukaan?

Itse en suosittele hierontaa.. Tämä siis vain omalla kohdallani ja ei toimi sit pätkääkään.

jos hierontaa ottaa harvoin, sen edut ei oo kauheen suuret, koska se on rasitus siinä missä treenikin. vääränlainen hieronta laskee lihaksen tonusta liikaa eli löystyypi paikat. oikeenlainen taas palauttaa hyvin.

hierontaahan on monenlaista ja urheilija tarvii niistä oikeestaan kolmea peruslajia: palauttavaa, valmistavaa ja tukot avaavaa väkivaltasta murjomista.

jos siis hierontahommiin lähtee, kannattaa se pitää säännöllisenä tyyliin kerran viikkoon. jos hieroja osaa asiansa, saa sillä kisaankin potkua. monet yleisurheilijat saa herättelevän hieronnan jopa aika lähellä suoritusta.

kiitoksia mukasta palautteesta! itse olen ihan voimanostaja enkä ole vielä ikinä käynyt hierotuksessa joten täältä vähän kokemuksianne sillä kyselin... liikkuvuus onglmia ei vielä ole mutta paikkoja sais hiukan availla kovien nousujen jälkeen!

Raven sanoi:
Kannattaisiko harkita venyttelyä myös, niin ei tarvitse senkään vertaa mennä kireiden lihaksien mukaan?

Venyttely on tottakai myös mukana, mutta kun treenaat kovaa kyykkyä ja vetoa, ne lihakset menee välillä vaan niin pirun jumiin ettei niitä venyttelemällä saa auki. Tottakai sitä venyttelyä pelkästään tekisi jos se olisi niin yksinkertaista, säästyisi rahatkin.

Isoperse sanoi:
Venyttely on tottakai myös mukana, mutta kun treenaat kovaa kyykkyä ja vetoa, ne lihakset menee välillä vaan niin pirun jumiin ettei niitä venyttelemällä saa auki. Tottakai sitä venyttelyä pelkästään tekisi jos se olisi niin yksinkertaista, säästyisi rahatkin.

Kyllä reippaasti yli 400kg kyykännytkin veteli spagaateja jne ihan helposti, kuten moni kehonrakentajakin ja heillä useimmiten "vähän" suuremmat kintut. Eli silloin et venyttele kunnolla, jos sun venyttelystä huolimatta paikat menee niin kireäksi ettei pääse haluamaansa asentoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jto sanoi:
jos hierontaa ottaa harvoin, sen edut ei oo kauheen suuret, koska se on rasitus siinä missä treenikin. vääränlainen hieronta laskee lihaksen tonusta liikaa eli löystyypi paikat. oikeenlainen taas palauttaa hyvin.

hierontaahan on monenlaista ja urheilija tarvii niistä oikeestaan kolmea peruslajia: palauttavaa, valmistavaa ja tukot avaavaa väkivaltasta murjomista.

jos siis hierontahommiin lähtee, kannattaa se pitää säännöllisenä tyyliin kerran viikkoon. jos hieroja osaa asiansa, saa sillä kisaankin potkua. monet yleisurheilijat saa herättelevän hieronnan jopa aika lähellä suoritusta.

Nimenomaan. Hirontaan kun ekan kerran menee, niin kannattais tehdä heti 10kerran( 1krt/vko ) diili. Olettaen tietysti että tietää ko. hierojan olevan hommassaan pätevä. Jos ei koskaan ole käynyt hieronnassa, niin tollaset 3 - 5 kertaa menee ennen kuin hieronta alkaa kunnolla purra. Mutta sitten kun se alkaa niin tod. näk. tulokset pistää hämmästyttään. Sivuefektinä käy usein myös niin, että se omatoiminen lihashuolto tulee pistettyä kunnolla remonttiin. Nimimerkillä kokemusta on :)

Isoperse sanoi:

Kuinkas monta kertaa olet tehnyt esim. 1 - 2 tunnin puhdasta venyttelyharjoitusta? Siis tarkoitan reeniä jossa ei tehdä mitään muuta kuin venytellään. Ja jos olet tehnyt, niin onko se ollut säännöllistä?

---------------------------

Noin yleisenä kommenttina, että jos venyttelyn kunnolla tekee, niin se pitäisi ottaa ihan omaksi reenikseen harjoitusviikkoon ja suoritettava samalla intensiteetillä kuin ne lajireenitkin. Pitkäjänteinen työ vasta tuottaa siinäkin "lajissa" tulosta.

Itse sain em. asiassa aikanaan ahaa-elämyksen juuri hieroja/napropaatin neuvomana/painostamana.

Varmaan venyttely ei olekaan oikein tehty ja tarpeeksi tehokasta, sen myönnän. Ja enemmänkin sitä voisi sielä tehdä, mutta tiettyjen asioiden vuoksi sitä ei ehdi tekemään. Joiltain osin venyttelyni on parantunut, joiltain osin on korjattavaa.

Mutta olen yhä sitä mieltä, että minulle sopii hieronta erittäin hyvin. Ja kuten aiemmin muut jo mainitsi, yksi kerta ei auta mihinkään vaan niitä on tehtävä muutama kerta ennenkuin ne alkavat kunnolla vaikuttamaan.

Hieronnan jälkeen on myös loistava tilaisuus pistää itsenäinen lihahuolto kuntoon. Itselläkin se on jäänyt vähän paitsioon ja sen todellakin huomaa. Vaikka pieni jumi onkin voimaa niin nyt se alkaa mennä jo vähän yli. Eli tulokset laskee.
Ensi viikolla on hieronta joka on juuri tukot avaavaa väkivaltasta murjomista. Sen jälkeen pitää taas alkaa venyttelemään aktiivisemmin.

Itseäni on kiinnostanut miten kovasta hieronnasta saa voimatasot ja terävyyden takaisin. Seuraava päivä esim jalkahieronnan jälkeen menee aikalailla täysin toipumiseen, mutta sitten olen itse tehnyt ihan reippaan harjoituksen. Kyykyn lämmittelysarjojen jälkeen pari ~kutosta ja sitten pari ~kolmosta, reippaalla painolla mutta hieman alle sarjamaksimin kuitenkin. Tällä olen saanut "voimantunteen" takaisin ja pystyy esim juoksemaan taas ok. Tuo voimantunne on ainakin itsellä tärkeä asia ja se katoaa kovemmalla hieronnalla. Mitä mieltä?

voiman tunne tulee pään sisältä, mutta kuten mainitsin aiemminkin, se tonus kyllä hieman kärsii kovasta ja varsinkin venyttävästä hieronnasta. samana tai seuraavana päivänä ei kannata hierottuja paikkoja treenata. menee hieronta hukkaan. sitten taas homma toimii. säännöllisyys tärkeetä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom