Hieroja

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Käykö jengi kuinka usein hierojalla?
Auttaako treeneis?Ku toiset sanoo et joutuu käymään kerran viikos et on jotain hyötyä.

Kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa hierojalla, ja auttoi sen verran, että vastedes käyn vähintään kerran kuussa. Välillä oli aika kivuliastakin, mutten kuitenkaan sanonut mitään vaan annoin hierojan tehdä homman niinkuin parhaiten taisi. Nyt käyn pari viikkoa putkeen joka viikko ottamassa käsittelyn, kun on päässyt niin perkeleen jumiin varsinkin tuo niska-hartia-selkä osasto.

hierojalle

Hierojalla kannattaa käydä aina välillä, mutta ehdotan käymään edes kerran kuussa fysioterapeutin luona. Se on kivuliasta ja tuskallista vääntelyä, mutta olen saanut ainakin oman kropan kuntoon. Kysy vähän vinkkejä mitä tulisi tehdä niin terapeutti kyllä kertoo kyllä kaikki viat mitä kehossa on.:worship:

Kipu on poikaa...

Hieroja on sanonut, ja olen itsekin huomannut, että hieronnan vaikutus säilyy pidempään jos vähän viitsii venytellä paikkoja auki. Kun liikkuvuutta ja lihasjumeja saa ensiksi auki hierojalla niin jälkeenpäin onkin kevyt ylläpitää saavutettua fiilistä venyttelemällä silloin tällöin. Jos ei tee mitään ja nostaa vaan punttia niin on tosi äkkiä alkupisteessä uudestaan.

Mulla on hieroja, joka itsekin treenaa salilla, mistä on tietty hyötyä. Hän sanoi, että jos treenaa yli 3 kertaa viikossa, niin on lähes mahdotonta pitää paikat vetreänä pelkällä venyttelyllä.

Oma kokemus sanoo ihan samaa: varsinkin selkäpuoli on lähes aina jumissa niskasta alaselkään saakka. Tietysti jos venyttelisi tunnin joka päivä, voisi olla tilanne toinen.

Onko joku muuten kokeillut kaupasta saatavia hierontalaitteita (ei, en puhu niistä hierontalaitteista:D ) eli sellainen hilavitkutin jossa kaksi tappia pyörii kehää mikä laitetaan selkää tms vasten.

Kuuluuko samaan sarjaan Äptronikkien yms kanssa vai auttaako tosiaan? Tuskin hierojaa korvaa mut olis halvempaa jos siitä tonne niska/hartiaseudulle olis jotain apua?

Mulla on yks tollainen ja menee kyllä äptronikki-osastolle. Käsivarsia sillä voi ihan hyvin hieroa, mutta isoihin selkä- jne lihaksiin ei riitä teho. Ellei sitten asetu ruuvipenkkiasentoon seinää vasten ja kiilaa laitetta hartioidensa ja seinän väliin, mutta siinä voi isommalta mieheltä jo laite hajota.

Mulla on niska-hartia seudun kipuihin auttanut tenniksen ja kössin peluu.

Jos ei raski mennä hierojalle, kannattaa testata tennistä. En tiedä miksi se auttaa, mut mulla kivut lähti jo toisen pelikerran jälkeen.
Nyt olen saanut olla kivuitta koko kevään, kun oon käyny pelaamassa kerran/kaks viikossa. Ja itseasiassa koko selkä on parempana. Tennis aukoo paikkoja näemmä laajemmaltikin.
Suosittelen lämpimästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Noin joka kolmas viikko. Raskaimmalla kaudella joka toinenkin viikko. En enää osais olla ilman. Jalkojakin havahtunut hierotuttamaan, kun pelailen akkasählyä kerran viikossa kovalla alustalla ja kerran pohkeen kramppauttanut.

Vähintään joka toinen viikko, mutta raskaammalla kaudella kerran viikossa vuorotellen jalkoja ja yläkroppaa. Joskus myös palauttava hieronta heti treenin jälkeen vähentää kramppeja ja lihaskipua.

Kaupan kaikenmaailman leluvehkeillä en itse lähde "hierotuttamaan" lihaksiani vaan käyn ennemmin kunnollisella urheilujierojalla.

Missähän hintahaarukassa pyörii tuo hierojalla käynti ja kuinka pitkän pätkän pyyhkäsee kerralla?

Kerran viikossa käyn, tarpeen mukaan joko yläkroppa, alakroppa tai kokonaan. Hinnat ainakin Oulussa taitaa vaihdella aika paljon 25-40e/h. Se kuinka paljon kerralla pyyhkäsee on aikalailla liukuva käsite, riippuu tietysti ajasta, hierottavan koosta, massasta, mimmonen käsittelystä on ja työn jäljestä. Osaavan heirojan kanssa saa räätälöityä sopivan paketin...

Henry69: -Kuinka pitkä matka kauas on? :)
Eli kuten Cactus tuossa jo valaisikin, tuohon hintaan vaikuttaa varsin moni asia. Hierontojakin kun on aina osahieronnasta kokohierontaan ja rentouttavasta sivelystä kovaotteisempaan urheiluhierontaan ja kaikkea siltä väliltä. Myös sillä tieten on vaikutus hintaan, onko suorittajan esim. fysioterapeutti vs. kouluttamaton itseoppinut hieroja.

"Missähän hintahaarukassa pyörii tuo hierojalla käynti ja kuinka pitkän pätkän pyyhkäsee kerralla?"

Mutta sanotaan nyt, että vaihtelua löytyy aina tuolta alta 20 eurosta tuonne vajaaseen 100 euroon löytyy hintahaitaria erilaisten hierontojen ja hierojien välillä. Mutta esim. tuollainen puolihieronta (selkä, jalat ym.) menee aika hyvin tuohon Cactuksen ehdottamaan väliin 25-40e joka on kestoltaan 40-60min. Ja loppupeleissä kaikkihan on kysyttävissä ja sovittavissa, eli luuri käteen ja uteloimaan.

Ite oon käyny hierojalla tasan kerran 7v sitten ku yo-kirjotuksiin lueskelles nukahdin aina sohvalle.. ---> hartiat ihan jumis ja ohimois jyskytti. Sen jälkeen en oo saanu itteeni raahattua hierojalle. Niin ja reenattu on kyl vuodesta toiseen (2 viime vuotta "täysillä" ohjelman kanssa)!

Käyn kerran viikossa tai sitten joka toinen viikko. En oikein saa selkää ite venytettyä auki ja tuntuu että menee niin pahasti tukkoon ettei mistään tuu mitään jos ei siellä kävis. 20e kerta tuo mun hieroja ottaa ja vajaan tunnin se yleensä hieroo jos mennään reidet myös läpi.

kerran käyny hierojalla :D ja siitäkin aikaa monta kuukautta! joskus aina teen faijan kaa sellasen diilin et mä hieron sen jalkoi ja se hieroo sit mun selkää/hartioita/käsii!

kerran käyny hierojalla :D ja siitäkin aikaa monta kuukautta! joskus aina teen faijan kaa sellasen diilin et mä hieron sen jalkoi ja se hieroo sit mun selkää/hartioita/käsii!

ok mitä vit............

Sen kerran/pari kertaa kuukaudessa siellä tulee käytyä. Mukavasti aukoo paikkoja, jos pääsee joku paikka jumiin niin kokovartalo hierontaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom