Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
...Ihan hullu vehje tuo Nissan GT-R, 3.2 sekuntia 0-100km/h, huhhuh!
nissan_gt_r.jpg

Tuohon 3.2s en kyllä usko. Ei ainakaan vakiokuntoisella olla tuohon aikaan päästy millään. Verrataan nyt vaikka siihen 997 Turboon, jossa on saman verran tehoa (480hp) ja se on yli 150kg Nissania kevyempi (1585kg vs 1740kg). Vääntöäkin on Porschessa lähes 100nm enemmän (588nm vs 680nm). Millähän eväillä nipponi sitten kiihtyy puoli sekuntia nopeammin kuin kevyempi, vääntävämpi ja tehokkaampi Porsche. Epäilen vahvasti että jää Porschelle (3.7s 0-100s tiptronicilla).
 
Tuossa menee 0-60miles 3.3 sekkaa vakiolla autolla, paskaisella alustalla ja puikoissa kuski joka ei ole aiemmin GTR:llä luukutellut:
http://www.youtube.com/watch?v=tfDLwVZoCNM

Ei toi 3.2 tuossa valossa mitenkään mahdottomalta kuulosta jossain vähän paremmalla alustalla ja sopivan tahmeilla kumeilla.


Millähän eväillä nipponi sitten kiihtyy puoli sekuntia nopeammin kuin kevyempi, vääntävämpi ja tehokkaampi Porsche.

Paremmin kiihdytykseen sopivilla välityksillä ja tietokoneen ohjaamalla launch controllilla?
 
Jaa, meillä on tässä sitten ensimmäinen auto jonka tehot ilmoitetaan ALAKANTTIIN :lol2:
Jos nettijuttuihin on uskominen, niin japseista on penkitetty vakiona huomattavasti ilmoitettuja tehoja suurempia lukemia, koska ilmeisesti jaappanin verotus- tai vakuutushommat menee tehojen mukaan eli mitä vähemmän tehoa, sitä edullisempi maksu. Muistaakseni jostain about 120hp bensa-Lanceristakin irtosi selvästi enemmän kuin ilmoitettiin.
 
Evoissakin ilmoitettu pitkään 260-280HV ja esim. kaikista vakio Evo yseistäkin on mitattu yli 300HV(ilmoitettu 286HV). Eli kyl ne ilmoittaa tehot alakanttiin.
 
Ja sitten on nämä ikuiset erot SAE ja DIN teholukemien välillä sekä tietenkin dynosta saatujen lukemien välillä. SAE ja DIN arvojen erot (käsittääkseni vauhtipyörältä mitattuna) noissa teholukemissa olisivat noin 5-7 hevosvoiman luokkaa, eli ne eivät toki selitä tuota eroa (480 vs. yli 520). Varsinkin kun japseilla taitaa olla DIN käytössä ja jenkeillä SAE, ja DIN-luku muutettuna SAE-luvuksi on pienempi...

Mutta suurinta ihmetystä herätti se, että ovatko jenkit saaneet dynossa (siis renkaille välittyvän tehon lukemina) yli 520 hv? Tuo 480 hevostahan on kuitenkin lähes suoraan koneesta mitattu lukema (bhp) ilman mm. voimansiirron hävikkiä.

Esimerkki:

Vapor Horsepower?
For people in the habit of thinking about SAE net horsepower, or old musclecar enthusiasts accustomed to SAE gross numbers, looking at real-world rear-wheel horsepower can be quite a wake-up call. A 1970 Charger makes an excellent example. Its 318 was factory rated in 1970 at 230 horsepower (SAE gross). But on the dyno it came just short of 150 horsepower (corrected rear-wheel). Where did that 80 horsepower go?

Since that Charger is an automatic, roughly 20% of it went to turning the drivetrain. That puts it at somewhere around 188 SAE net horsepower (or to use American manufacturers' penchant for rounding up, 190). But since the factory number uses SAE gross, there's another 20% difference. And that puts us at 235 horsepower, just about where it needs to be. It all adds up, and the same engine can have an 80 hp difference through no other fault than the means by which the power is measured.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Japanilaiset haluaa antaa edelleen sitä vaikutelmaa että pienilläkin hevosvoimilla voi mennä lujaa, vaikka oikeasti niitä hevosvoimia on yhtä paljon kuin muissakin.

Esim. "jee tää nipponi kiihtyy nollasta sataan nopeammin ku sun tehokkaampi porsche, eli paskasti on vaan tehty"
 
Pari pointtia vielä tähän vänkäämiseen:

Ainahan on ollut autoja jossa tehot ilmoitetaan alakanttiin, muistellaanpa ihan vaikka ennen 70-luvun öljykriisiä tehtyjä hemi-koneita jossa tehot ilmoitettiin sen vähintään 50hv alakanttiin.. tai Shelby Cobra. Tai edes 90-luvun C4-korinen Corvette ZR-1, jonka tehot ilmoitettiin 375hv mutta niitä penkitettiin johonkin 420hv asti. Sama meno jatkunut iät ja ajat.

Ja sitten tuohon GT-R -asiaan. Se pito tekee yllättävän paljon tuossa 0-100 -ajassa, ja GT-R:ssä varmasti sitä riittää Attesa-ETS -"nelivedon" takia. Launch control päälle ja kierrokset tappiin, ja auto ei silti jää sutimaan paikalleen. Vastaavasti jollain perus takatuupparilla joutuu vähän varomaankin siinä liikkeelle lähtiessä.. Nuo GT-R Nissanit on aina olleet aika petoja menemään tehoista riippumatta, jos miettii vaikka sitä R32 GT-R:ää. Omamassaa 1430 kg ja tehoja se japsien sallima 280hv (eli oikeasti 320hv). Kummasti se silti kiihtyy sen alle 5 sekuntia (olisko joku 4.8) 0-100 kmh.

Edit. ettei nyt olisi ihan turha postaus, niin tässä teille Mine´s Skyline R34:

130_0703_17_z+r34_nissan_skyline_gtr+left_side_rear_view.jpg


mi5.jpg


Mine´s on siis kohtalaisen hyvässä maineessa oleva viripaja Japsilandiassa ja tarjoavat viriosia ja -paketteja mm. tuohon R34-koriseen Skylineen. Autosta löytyy kohtalaisen vaikuttavia videoita Youtubesta. Tehoja ei ole otettu ihan mielettömästi irti, vain 621hv (@ 7,200 rpm) ja vääntöä löytyy 588Nm. Niille jotka tietävät Tsukuban radan, sanottakoon että auto kulki siellä kierroksen 57.3s. Eli aika vikkelään. Minusta tämä on hieno auto, ja isona kun minulla on rahaa ja R34, kidnappaan Mine´sin pääinsinöörin ja pakotan hänet rakentamaan minulle moisen.
 
Kävin auton huollosta niin pihaan pörähti Porsche Carrera GT, hinta noin 450.000e Saksassa, mitä lienee, miljoonan pintaan Suomessa...

gt-possu.jpg


Äänet olivat aika reteet ja vaikkei Saksassa auto juuri huomiota kerää niin tämä keräsi. :rock:
 
Kävin auton huollosta niin pihaan pörähti Porsche Carrera GT, hinta noin 450.000e Saksassa, mitä lienee, miljoonan pintaan Suomessa...

gt-possu.jpg


Äänet olivat aika reteet ja vaikkei Saksassa auto juuri huomiota kerää niin tämä keräsi. :rock:

Ainakin aikasemmin Suomessa yksi tuollanen Carrera GT on ollut, jos en väärin muista niin Antti Piipon auto ja silloin hintaa taisi olla n 750 000€.
 
Nuo kuppaiset bmw-kuvat hittoon nyt tästä ketjusta.

Sama! Ei tajua tuota BMW-fanitusta. Merkin perus liukuhihna-malleja tungetaan erityisen hienoja autoja käsittelevään threadiin. Minä en bemareista oo ikinä piitannut, niin ne näyttää kaikki about samalta.
 
M5 liukuhihna-malli:david:

Oli mikä oli, tuon laatikon suunnittelullisena esikuvana lienee tuunattu Primera P11.

Nyt kun Huppekaan ei enää postaa joka toisessa viestissään kuvaa jostain hikisestä bemarista, tässä olisi toivoa että saataisiin perattua threadi noista perheautoista. Ei millään pahalla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom