Kyl omaan silmään bemmin "niinkin paska" kun m5 näyttää 100x komeemmalta, kun 99% autoist.
Onhan tuo E60 korinen BMW hieno, onnistuu yhdistämään ne asiat missä BMW on pidempään jo ollut ns. "normaalivalmistajista" ykköskastia; auto on urheilullinen ja tyylikäs, mutta ei urheiluauto, eikä tyylikkyydessäkään mennä "ylipukeutumiseen". Sopiva yhdistelmä molempia. Minun silmääni
Neliovisista kauhean moni ei tuohon pysty. Maseratin uusi Quattroporte nyt on tuossa omassa luokassaan, vaikka urheilullisuus nyt aavistuksen viekin voittoa ulkonäössä tyylikkyyden edestä. Jaguarin XF(R) toimii myös erittäin hienosti, mutta nämä kaksi ovat pikkasen korkeammassa budjettisarjassa kuin E60 BMW.
Mersulla esimerkiksi tuntuu olevan binäärivaihtoehdot; joko auto on tyylikäs, tai sitten urheilullinen, mutta ei molempia. Näiden yhdisteleminen saa aikaan jokseenkin vaivautuneen olon. CLK mersu alkaa olemaan jo lähellä, urheilullisuus silti dominoi vahvasti. Ja se on kaksiovinen
Palkansaajien 2-ovisista autoista BMW E43 korinen 3-sarjan coupe taas onnistuu tuossa varsin hyvin, E92:sta en tykkää juurikaan, näyttää liian nössöltä tuulitunnelituotokselta. Audilta taas uusi A5 coupe toimii.
Omaan makuuni on siis auto, jolla voi mennä tyylikkäästi häistä hautajaisiin, lähteä kruisailemaan ja käyttää ihan jokapäiväisessä käytössä, kuljettaen mukana säädyllisen määrän tavaraa. Ja jota voi hoitaa antaumuksella päivästä toiseen, kiillotella ja vahailla, ilman että pyhä lehmä-syndrooma alkaa vaivaamaan. Samalla auton ulkonäkö huokuu itsevarmuutta myös urheilullisella puolella.
BMW 330 CI
Audi A5
Maserati Quattroporte GT Sport
Jaguar XFR