Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tuohon kun ehtii sen parisataa konia lisää ja kaivaa ne vitosen sulosoinnut esille niin avot!

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?7125913

juttuaudi11206JID_at.jpg
 
Ei sillä että olisi varaa, mutta onko kenelläkään omia kokemuksia tuosta TT-sarjasta, uudemmasta tai vanhemmasta? Onko se sellainen keikistelyauto vai voiko sillä ajaa töihin (talvellakin) ja mahtuuko 185 senttinen pakki-bodari sisälle ongelmitta?
 
Kyllä edessä tilaa ihan hyvin on jo vanhemmassakin mallissa, se ainakin on pirun hyvä käyttöauto, luulisi ettei uusi ainakaan huonompi ole tässä suhteessa. Luotettavaa tekniikkaa persoonallisella ja sporttisella ulkokuorella. ;) Jonku verran on tullu ajettua 260 heppasella nelivetoisella, vanhakoppasella TT:llä ja mukava peli se on. Uusi on vaan vielä 10 kertaa paremman näkönen, mutta ruma ei ole vanhakaan.
 
En taas ymmärrä minkä takia jonkun amiksen pitäisi hieno ja hyvä TT pilata virittämällä. Toivottavasti vielä joskus saadaan 120km/h nopeusrajoitin kaikkiin autoihin.
 
Kyl omaan silmään bemmin "niinkin paska" kun m5 näyttää 100x komeemmalta, kun 99% autoist.

Onhan tuo E60 korinen BMW hieno, onnistuu yhdistämään ne asiat missä BMW on pidempään jo ollut ns. "normaalivalmistajista" ykköskastia; auto on urheilullinen ja tyylikäs, mutta ei urheiluauto, eikä tyylikkyydessäkään mennä "ylipukeutumiseen". Sopiva yhdistelmä molempia. Minun silmääni :)

Neliovisista kauhean moni ei tuohon pysty. Maseratin uusi Quattroporte nyt on tuossa omassa luokassaan, vaikka urheilullisuus nyt aavistuksen viekin voittoa ulkonäössä tyylikkyyden edestä. Jaguarin XF(R) toimii myös erittäin hienosti, mutta nämä kaksi ovat pikkasen korkeammassa budjettisarjassa kuin E60 BMW.

Mersulla esimerkiksi tuntuu olevan binäärivaihtoehdot; joko auto on tyylikäs, tai sitten urheilullinen, mutta ei molempia. Näiden yhdisteleminen saa aikaan jokseenkin vaivautuneen olon. CLK mersu alkaa olemaan jo lähellä, urheilullisuus silti dominoi vahvasti. Ja se on kaksiovinen :)

Palkansaajien 2-ovisista autoista BMW E43 korinen 3-sarjan coupe taas onnistuu tuossa varsin hyvin, E92:sta en tykkää juurikaan, näyttää liian nössöltä tuulitunnelituotokselta. Audilta taas uusi A5 coupe toimii.

Omaan makuuni on siis auto, jolla voi mennä tyylikkäästi häistä hautajaisiin, lähteä kruisailemaan ja käyttää ihan jokapäiväisessä käytössä, kuljettaen mukana säädyllisen määrän tavaraa. Ja jota voi hoitaa antaumuksella päivästä toiseen, kiillotella ja vahailla, ilman että pyhä lehmä-syndrooma alkaa vaivaamaan. Samalla auton ulkonäkö huokuu itsevarmuutta myös urheilullisella puolella.

BMW 330 CI
00bmw-330ci-01-01.jpg


Audi A5
2008_Audi_A5_ext_1.jpg


Maserati Quattroporte GT Sport
2007-maserati-quattroporte-sport-gt-front-right.jpg


Jaguar XFR
Jaguar-XFR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mersulla esimerkiksi tuntuu olevan binäärivaihtoehdot; joko auto on tyylikäs, tai sitten urheilullinen, mutta ei molempia. Näiden yhdisteleminen saa aikaan jokseenkin vaivautuneen olon. CLK mersu alkaa olemaan jo lähellä, urheilullisuus silti dominoi vahvasti. Ja se on kaksiovinen :)

Perus-CLK nyt on kaukana urheilullisesta, semmonen mukavuuscoupe. AMG:t sitten erikseen.

Eikös Mesen CLS osu aika hyvin tohon urheilullisen ja tyylikkään määritelmääsi?

Mercedes-CLS-350-hinten_high.jpg
 
Eipä toi kyllä mun mielestä kovin urheilulliselta näytä.

Toi urheilullisuus on aika vaikea määritellä. Naisilta jos kysyy niin kaikki hienot autot on urheilullisia :D
Kyllä urheilullisessa autossa pitäisi jotenkin näkyä se, että myös suorituskyky on otettu huomioon suunnittelussa. Tuo CLS on kyllä linjakas, mutta enpä tiedä onko se järin urheilullinen. Mutta ennen kaikkea se on edustava (niinkuin mesen tuleekin olla)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taitavat mersut olla enemmänkin grand tourereita (vai mikä se oikea termi onkaan) kuin urheiluautoja.
CLS on kyllä kuvissa vähän vaisun ja omituisen näköinen mutta livenä kyllä hienon näköinen.
 
Perus-CLK nyt on kaukana urheilullisesta, semmonen mukavuuscoupe. AMG:t sitten erikseen.

Seison korjattuna. Perus-CLK on ylipukeutunut, AMG taas liian urheilullinen. Jotain noisen välistä voisi olla se sopiva :)

Eikös Mesen CLS osu aika hyvin tohon urheilullisen ja tyylikkään määritelmääsi?

CLS:ässä on kyllä virtaviivaista muotoilua, mutta "nyppylä"muoto tekee siitä mitäänsanomattoman; juurihan tuossa viestissäni kirosin CLS:än suunnittelijan syvimpään helvettiin tuon roikkupepun takia, joka pilaa koko auton mielestäni. (edit: täh, missä viestissä? Olen nähnyt taas jotain unia. No, tässä viestissä sitten.)


Jottei nyt mentäisi ihan ohisektorille, niin pari vanhempaa autoa ajalta, jolloin autoissa oli vielä ilmettä eikä pelkkää tuulitunnelia;

Volvo P1800, samainen millä Moore pyhimyksenä ajeli
Volvo_1800E_71_104_1934_82.jpg


Volvo Amazon 1962
amazon-01.jpg


Sitten vähän uudempaa, mutta edelleen muodokasta harrasteautohaavetta; Corvette Stingray 1979
79vette.jpg
 
Taitavat mersut olla enemmänkin grand tourereita (vai mikä se oikea termi onkaan) kuin urheiluautoja.
.

Eihän tässä varsinaisesti urheiluautoista puhuttukaan, vaan urheilullisuuden ja tyylikkyyden yhdistymisestä (elikkä juuri grand tourereista). Mesen raakoja vakiourheiluautoja taitaa olla ainoastaan Mclaren F1 sekä CLK-DTM AMG, jotka on rakennettu pelkästään urheilullisuus silmällä pitäen. Kaikki muut taitavat olla enemmän urheliullisuuden ja mukavuuden kompromisseja. "Perus" 63AMG:t ovat vielä tarvittaessa hyvinkin mukavia autoja, eikä mitään kivirekiä. (yhden kyydissä olen ollut)
 
Eikös tässä nyt puhuta puhtaasti ulkonäöstä, ottamatta kantaa siihen tuntuvatko iskunvaimentimet märiltä teepusseilta tai onko auton moottoritilavuus riittävä? Minun kommenttini ovat ainakin tuolta kannalta :)
 
CLS:ässä on kyllä virtaviivaista muotoilua, mutta "nyppylä"muoto tekee siitä mitäänsanomattoman; juurihan tuossa viestissäni kirosin CLS:än suunnittelijan syvimpään helvettiin tuon roikkupepun takia, joka pilaa koko auton mielestäni. (edit: täh, missä viestissä? Olen nähnyt taas jotain unia. No, tässä viestissä sitten.)
Mersu on luultavasti hakenut hiukan samaa muotoilua kuin 80- ja 90-lukujen coupe mersuissa oli. Näissä oli isot taka-akselin ylitykset. Esim c124 ja c126 korimallit.

Omaan silmään tuon auton takaosasto on hyvän näköinen. Ei ainakaan erityisesti häiritse omaa silmää.
 
En taas ymmärrä minkä takia jonkun amiksen pitäisi hieno ja hyvä TT pilata virittämällä. Toivottavasti vielä joskus saadaan 120km/h nopeusrajoitin kaikkiin autoihin.

Sinähän taida itse ollakin oikea amis. :D Luuletsä oikeasti että autot tehdään niin hyviks, ettei tehtaan "jätöstä" voi parantaa? Hah, et tiedä sit autoista yhtään mitään. Ajettavuudelle tekee muutamien palikoidenkin muutos ihmeitä, massatuotantoautot ku tehtaalta lähtiessä on kompromisseja. Toivottavasti ei ikinä tule tollasia rajoittimia, olen satavarma et ohituskuolemat pomppais ja kunnolla.
 
On kyllä melkoinen pakettiauto tuo Nissani. Sori kaikki pakkiksen GT-R kuskit. :D
No juu, eipä tarttisi kahta kertaa miettiä kumman noista ottaisi. Ihan sama minkä verran on tehoja autossa, ei ole tuo muotoilupuoli japseilla hallussa. Ei nuo riisikipot vetoa ollenkaan.

Porsche :kuola:.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom