Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
No vähän kyllä epäilen, että myytäessä se 3-4v Tojo voi olla halutumpaakin tavaraa kuin +10v tehoaudi johon lähikorjaamon reiska on asennellut ebay-moottorin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse voisin vakavasti harkita ostavani ton Toyotan tahi Subarun joskus n. 5v kuluttua. Jos ei muuten niin 15v kuluttua poitsulleni :D
Ebay-audia, bemaria tahi mersua en harkitsisi vaikka sais ilmatteeks.
 
Jos on varaa ostaa Tojo joka menettää 10k€ vuodessa arvoaan, on varaa maksaa pari tonnia korjaamolle siitä lohkon vaihdosta. Ja tuo on worst case scenario, joka sattuu tosi harvoin. Kaikki muut remontit on halvempia.
Ja 10v/50ke audibemarimersussa ei arvo laske? :lol2:
 
Ja 10v/50ke audibemarimersussa ei arvo laske? :lol2:

Tossahan minä jo ne verotusarvotkin listasin, verojen ohella:

MERCEDES-BENZ SL 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 368KW N 20120502 20020306 138 47263.00 vero: 21930.03
MERCEDES-BENZ SL 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 368KW N 20120508 20030618 57 56701.25 vero: 25175.35
Tota vanhemmat nyt ei enää kovin varmoja pelejä ole ajella, eikä tuskin noikaan, (2002 ja 2003 vuotiset)

Kun taas se "muutaman vuoden ikäinen":
CL 63 AMG 6.2 2D COUPE AUT 386KW N 20120507 20070327 75 106337.80 vero: 51254.81

Karkeesti vois sanoo että tonni per kuussa tippuu audimersubemarinkin arvo, oli ikä mikä tahansa :D
 
Joillain vähän paistaa vaan tuo saksalaiset autot on ylivertaisia vs japanilaiset-ajattelu.
 
Jos hinta tippuu 10V vanhassa M5:ssä tonnin kuussa, niin sitten 14V ikäisen M5:n saa ilmaiseksi. Mutta kun ei saa, vaan ne maksaa edelleen 20000. Hinnanpudotus on siis jotain 500-600€/kk. Ja merkkihuollon suorittama moottorinvaihto ei juurikaan auton hintaa laske, etenkin jos uudella motilla on ajettu vähemmän kuin vanhalla.

Nissan GT-R:ssä on mielestäni todella paljon parempi hinta-laatu kuin tuossa keskustelun Toyotassa tai Subarussa. Saksasta saa pari vuotta vanhan GT-R:n samalla hintaa kuin täällä saa uuden Tojon.
 
Nissan vs. Porsche, vaikea valinta...

Ei tartteis kyllä miettiä nanosekuntia kauempaa jos tilanne tulisi eteen. Aivan sama kumpi on nopeampi radalla :D
Mutta hyvin toi kulkee.
 
Valitettavaa todeta, mutta Suomessa tuollaiset tehokkaat autot ovat melko turhia. Nopeuksia valvotaan monessa paikkaa melko tunnollisesti ja tiet nyt ovat mitä ovat. Tähän lisäksi vielä talvi, kanssa-autoilijoiden vittuilu ja kukkahattuasenne, niin se oli siinä sitten. Pari viikko tuli tuossa ajeltua Espanja-Portugali akselilla tässä hiljattain ja esim. tuolla tehokkaalla ja urheilulliselle autolla olisi ihan oikeata käyttöä. Moottoritiet hyvässä kunnossa, paljon nousuja ja tiukkoja mutkia vaikka rajoitukset 120km/h. Juuri kukaan ei kuitenkaan piittaa rajoituksista, eikä poliiisejakaan kauheasti kiinnosta, eli vauhtia pidetään helposti 150-160km/h ja tehopeleillä vielä enemmän. Mitään Saksaa ei varmasti tarvitse edes mainita tässä yhteydessä ja tämä sama piru vaivaa myös prätkää yhtä lailla, joten yhtä hyvin voi pitää hauskaa fillarilla kaahaamalla :) Tuollaisesta sporttipelistä voi Suomessa nauttia kesällä radalla ja that´s pretty much it.
 
Valitettavaa todeta, mutta Suomessa tuollaiset tehokkaat autot ovat melko turhia. Nopeuksia valvotaan monessa paikkaa melko tunnollisesti ja tiet nyt ovat mitä ovat. Tähän lisäksi vielä talvi, kanssa-autoilijoiden vittuilu ja kukkahattuasenne, niin se oli siinä sitten. Pari viikko tuli tuossa ajeltua Espanja-Portugali akselilla tässä hiljattain ja esim. tuolla tehokkaalla ja urheilulliselle autolla olisi ihan oikeata käyttöä. Moottoritiet hyvässä kunnossa, paljon nousuja ja tiukkoja mutkia vaikka rajoitukset 120km/h. Juuri kukaan ei kuitenkaan piittaa rajoituksista, eikä poliiisejakaan kauheasti kiinnosta, eli vauhtia pidetään helposti 150-160km/h ja tehopeleillä vielä enemmän. Mitään Saksaa ei varmasti tarvitse edes mainita tässä yhteydessä ja tämä sama piru vaivaa myös prätkää yhtä lailla, joten yhtä hyvin voi pitää hauskaa fillarilla kaahaamalla :) Tuollaisesta sporttipelistä voi Suomessa nauttia kesällä radalla ja that´s pretty much it.

Pitänee sitten vaihtaa M-bemu esim Focus Fordiin, jos näin on päässyt käymään. Saisikohan esim focuksen samoilla varusteilla, äänieristeillä, laadulla ja muilla vermeillä, joita yleensä useat "tehokkaat" laadukkaat autot pitävät sisällänsä. Harmi kun ei edes se ohituskiihtyvyys vaikuta mitään. Paskan möivät. Muutenkin on aina vituttanut ajaa tollaisella tehokkaalla laatupelillä. Audin RS:t olisivat myös ihan paskoja etenkin talvella.
 
Pitänee sitten vaihtaa M-bemu esim Focus Fordiin, jos näin on päässyt käymään. Saisikohan esim focuksen samoilla varusteilla, äänieristeillä, laadulla ja muilla vermeillä, joita yleensä useat "tehokkaat" laadukkaat autot pitävät sisällänsä. Harmi kun ei edes se ohituskiihtyvyys vaikuta mitään. Paskan möivät. Muutenkin on aina vituttanut ajaa tollaisella tehokkaalla laatupelillä.
Jos mä saisin valita kaikista uusista 5-sarjan bemareista, olisi valinta ehdottomasti 520. Samat varusteet jsiihen saa kuin mallisarjan huippuihinkin. Eikä tarvitse maksaa hirveitä polttoaine, vakuutus ja huoltokustannuksia turhasta. Eikä se M5:kaan niin kummoisesti liiku yli 10kertaa halvempaan kiloiseen kyykkypyörään verrattuna jos vauhtia pitäisi samalla rahalla saada ;)


Mutta joo nyt tää poikkeaa aika paljon jo aiheesta. Käsittääkseni threadissa ihmetellään autoja ensisijaisesti ulkonäön puolesta. Saa tuohon toyotaankin niin halutessaan rahalla 1000hevosvoimaa, mutta tekeekö se siitä hienomman?
 
Pitänee sitten vaihtaa M-bemu esim Focus Fordiin, jos näin on päässyt käymään. Saisikohan esim focuksen samoilla varusteilla, äänieristeillä, laadulla ja muilla vermeillä, joita yleensä useat "tehokkaat" laadukkaat autot pitävät sisällänsä. Harmi kun ei edes se ohituskiihtyvyys vaikuta mitään. Paskan möivät. Muutenkin on aina vituttanut ajaa tollaisella tehokkaalla laatupelillä. Audin RS:t olisivat myös ihan paskoja etenkin talvella.
Pakkoko se on aina mennä ääripäästä toiseen? Joku E39 530 tarjoaa ihan laadukkaan sisustan, loistavan äänieristyksen ja varusteitakin. Ohituskiihtyvyyskin on taatusti täysin riittävä. Hinta on hyvinkin kohtuullinen eikä kulutus täysin kohtuuton. Mihin sitä tehoa nyt tarvitaan?
 
Jos mä saisin valita kaikista uusista 5-sarjan bemareista, olisi valinta ehdottomasti 520. Samat varusteet jsiihen saa kuin mallisarjan huippuihinkin. Eikä tarvitse maksaa hirveitä polttoaine, vakuutus ja huoltokustannuksia turhasta. Ei se M5:kaan kummoisesti liiku 10kertaa halvempaan kiloiseen kyykkypyörään verrattuna.

Suomessa edelleen se talvi puolet vuodessa. Ajetaan kilpaa tammikuussa:) On minullakin mopo kesällä. Tosin jää vähäiselle käytölle kun on suht nopea auto. Mukava, hieno ja vaivaton peli muutenkin. Kai sitä voi sanoa, että on tullut vanhaksi. Kolmenkympin rajapyykki on juuri ylitetty ja kilogikserin myyminen on tullut mieleen tai vaihto uuteen busaan.
 
No talvella nyt niillä tehoilla kadulla ainakaan ole merkitystä. Vituttaa siinä M5 kuskia kun A3 2.0tdi quattro lähtee valoista rivakammin.


Laitetaan nyt kuvakin ettei mene ihan paskanjauhamiseksi. Bemarin Z3. Ennen en tykänny, mutta kun tyttöystävän moista katsellut niin ruvennut miellyttämään silmää. 1.9 koneella voisin jopa harkita moisen hankintaa.

412820_67_full.jpg
 
Jos mä saisin valita kaikista uusista 5-sarjan bemareista, olisi valinta ehdottomasti 520

Mulle taas ois se M550d XDrive ja farmarina, järkevä polttoainekulu, neliveto ja vähintään riittävästi potkua ja kulkua.
Epäilen vaan vahvasti, että kortin pitäminen tällä 2v/3 sakkoa ja kortti pois linjalla +tuolla autolla ois aika hankalaa :D

BMW-M550d-xDrive-Touring-2-1024x682.jpg
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom