Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuolasin tota ACS:ssä keväällä. Jos olis kymppi täysin ylimääräistä, niin ostaisin välittömästi pois. Näyttää muuten olevan museorekisterissä. Ei taida ihan mennä läpi enää noilla muutoksilla.

Aika mukava kontrasti muihin vastaaviin rakennettuihin autoihin. Yleensä tuollaisesta vanhasta autosta pyydettäisiin jotain 30.000euroa nettiautossa joten tuolla hinnalla
tuo vaikuttaa ilmaselta vaikkei välttämättä sitä olekkaan. Nykyiseen hintatasoon tottuneena voisi kuitenkin sanoa että harvinaisen oikeaan suuntaa hinnoiteltu peli kyseessä.
 
20120222094430113.jpg
 
Kun nyt kerran thredi polkaistiin Escolla käyntiin niin pidetään homma kuolevaisten lompakon kokoluokassa. Muutenkin noi oikeesti tehokkaat autot tuntuu aika laimeilta ihan perus mp:n rinnalla joten ei niistä jaksa niin mahdottomasti kiihottua.

40-/50-lukujen taitteen kaksväri Käfer olisi sopivan tunnelmallinen ajopeli kesäksi. Voin jo kuvitella miten mukavasti hiekka rahisee renkaiden alla, pistoolin poltellessa hanskalokerossa ja röökin kiiluessa huulessa, pimenevässä elokuun illassa matkalla toisinajattelijaa tervehtimään:
55_22296654_d6ba4a61e180b352df570af6b27ac5ef_1.jpg



55_22296654_77e479077ac3a3a7abae51079b71e969_1.jpg


Ja tällä 70-luvun FJ40 Toyotalla voi sitten työntää pikkulapset, pörröiset kissanpennut ja muun vastenmielisen saastan katuojaan, matkalla erämaakämpälle (pitäs kyllä olla kolhuinen ja mattamusta, mutta ei löytynyt kuin tällainen puleerattu kuva tähän hätään):
lc_3.jpg

Mitä sitten? Suomessa on käsittääkseni puolet vuodesta kelit jolloin ei perus mp:llä ajeta. Milläs itse sitten etenet?
 
^^ hienosti onnistuneen näköstä retromuotoilua. Lyonheart K on ilmeisesti auton nimi. Kelpais mulle todellakin vaikka en sisällöstä muuten mitään tiedäkään.

E. aika halpojakin: basic price of EUR 495,000 (without taxes).
 
Mitä sitten? Suomessa on käsittääkseni puolet vuodesta kelit jolloin ei perus mp:llä ajeta. Milläs itse sitten etenet?

Tuolla kuuden vuoden takaisella menneisyyden minällä oli vielä testotasot kohdallaan ja kulkupuoli oli ainoa joka merkitsee. Nyt näin vanhempana herrasmiehenä olen jo sen verran väsähtänyt, että täytyy myöntää myös mielenkiintoisten autojen olemassaolo.
 
Onhan Porsche nyt kaikkien aikojen paras automerkki ja automotiivien huipentuma noin muutenkin.
2011-Singer-911.jpg

11-porsche-911-restored-singer.jpg

Nämä siis backdeitattuja 964:sia mutta porsaita yhtä lailla.

Ei mulla ole tähän hienon auton kuvaa laittaa mutta...tuli hiukan paskaa ja spermaa housuun yhtä aikaa kun näin nuo kuvat, voi jee :wtf:
 
Toyotan alkaen hinta 46.624€, Subarun 49.371€

Kyllä se vaan on raaka fakta, että ovat ylihintaisia molemmat. Joku 37t euroa vois vielä mennä, mutta että lähemmäs 50 kiloa. Ei ikinä. Ja tehoakin "vaan" 200 hepoa. Eikä edes mutkaa putkessa. Paha pettymys kyllä tämä uudelleenlämmitys.
 
Kuolasin tota ACS:ssä keväällä. Jos olis kymppi täysin ylimääräistä, niin ostaisin välittömästi pois. Näyttää muuten olevan museorekisterissä. Ei taida ihan mennä läpi enää noilla muutoksilla.

Ihan perus mustapohjaiset kilvet noi kuitenkin taitaa olla:) ja mitä tohon hintaan tulee, ni auton tekeminen oli muistaakseni tullut kustantamaan kavereille jonkun 3000e tai jotn vastaavaa luki messulappusessa.
 
Menee vähän pointti tuosta Subarusta ja Toyotasta hinnan takia, kun voisi samalla rahalla ostaa Saksan reissulta (autoverot mukaan laskettuna) vaikka hyvän muutaman vuoden vanhan SL 55 AMG:n ja tulisi halvemmaksi pitää (johtuen hitaammasta hinnanalenemisesta).

Plus naapurin ilme, jos ajaa pihaan SL 55 AMG:llä vs. joku Tojota. 500hv vs. 200hv.

Myös jokusen vuoden vanhan 911 Turbon saisi samalla rahalla.
 
Menee vähän pointti tuosta Subarusta ja Toyotasta hinnan takia, kun voisi samalla rahalla ostaa Saksan reissulta (autoverot mukaan laskettuna) vaikka hyvän muutaman vuoden vanhan SL 55 AMG:n ja tulisi halvemmaksi pitää (johtuen hitaammasta hinnanalenemisesta).

Plus naapurin ilme, jos ajaa pihaan SL 55 AMG:llä vs. joku Tojota. 500hv vs. 200hv.

Myös jokusen vuoden vanhan 911 Turbon saisi samalla rahalla.

Kyllähän tohon käytettyyn SL55 AMG:hen pelkät verot maksaa Suomeen tuodessa sen mitä noi Subbet ja Tojot uutena...?

EDIT:

MERCEDES-BENZ SL 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 368KW N 20120502 20020306 138 47263.00 vero: 21930.03
MERCEDES-BENZ SL 55 AMG 5.4 2D AVO AUT 368KW N 20120508 20030618 57 56701.25 vero: 25175.35
Tota vanhemmat nyt ei enää kovin varmoja pelejä ole ajella, eikä tuskin noikaan, (2002 ja 2003 vuotiset)

Kun taas se "muutaman vuoden ikäinen":
CL 63 AMG 6.2 2D COUPE AUT 386KW N 20120507 20070327 75 106337.80 vero: 51254.81 :D
 
No, muutama = 3-10 ;)

Joka tapauksessa samalla rahalla saa myös esim. melko tuoreen BMW Z4 M:n tai hyvän M3:n tai M5:n. Tai priimakuntoisen RS4:n. Ei ole mitään järkeä noissa hinnoissa, kun ottaa huomioon mitä muuta rahalla saa.

Tietty voi myös tyytyä vaikka R230 SL 500:aan ja jää vielä rahaa autotallin rakentamiseen ja silti on +100hv tehokkaampi auto alla ja arvonlasku huomattavasti hitaampaa.

Pitää olla aika kovan linjan Toyota-fani, että tuollaisen menee hankkimaan ennemmin kuin vaikka huippukuntoisen käytetyn M3:n. Tai ehkä mä en vaan tajua noiden hienoutta.
 
Pidetään nyt myös mielessä, että ainakin mulle se +200hv tuohon tojotan tehoon olisi totaalinen turn-off autonhankinnassa. Polttoainekulut ja vakuutuskulut nousee pilviin, ja varmasti huoltokustannuksetkin.



Toisaalta jos on ilman arpavoittoa varaa ostaa tuollainen 50ke lelu, niin on varmaan varaa sitä ylläpitääkin... Omalla kohdalla pitää vielä toistaiseksi laskea sen arpavoiton varaan :D
 
No, muutama = 3-10 ;)

Joka tapauksessa samalla rahalla saa myös esim. melko tuoreen BMW Z4 M:n tai hyvän M3:n tai M5:n. Tai priimakuntoisen RS4:n. Ei ole mitään järkeä noissa hinnoissa, kun ottaa huomioon mitä muuta rahalla saa.

Tietty voi myös tyytyä vaikka R230 SL 500:aan ja jää vielä rahaa autotallin rakentamiseen ja silti on +100hv tehokkaampi auto alla ja arvonlasku huomattavasti hitaampaa.

Pitää olla aika kovan linjan Toyota-fani, että tuollaisen menee hankkimaan ennemmin kuin vaikka huippukuntoisen käytetyn M3:n. Tai ehkä mä en vaan tajua noiden hienoutta.

No sitten kun teet remppaa siihen 10v ikäiseen Bemariin niin alkaa takuun alainen Toyota kiinnostamaan.
 
Toyon hinta tippuu ekat pari vuotta 10k€/vuosi, joten saa Biimeristä laueta kerran vuodessa joko kone tai vaihteisto ja silti se ei tule kalliimmaksi kuin Toyo.

Ja tuskin esim. RS4 laukeaa täysin läjäksi muutaman kuukauden välein jos ajaa kuten aikuinen ihminen. Jättää vaikka 10 000 euroa remontteja varten niin eka kunnon leviäminen ei harmita. Kyllä 40 000 eurolla saa hyvän RS4:n.

Esim. RS4:een saa vähän ajetun V8-blokin rahteineen alle 4000 eurolla: http://www.ebay.de/itm/AUDI-RS4-RS5...E_Autoteile&hash=item3cc6bad778#ht_687wt_1110

Ja M3:een 4500 eurolla: http://www.ebay.de/itm/Motor-BMW-M3...E_Autoteile&hash=item2a20addb78#ht_940wt_1110
 
Toiset ei vaan tajua. "ömömömö vaan 200hv ja maksaa blöblöblö" Ei noiden pointtina ole koskaan ollutkaan huipputehot. Kohtalaisen simppeleitä sporttiautoja ja hinta nyt on mikä on. En sit tiedä mitä kaikkia vaihtoehtoja on, jos puhutaan uusista autoista ja niiden hinnoista.
 
Toiset ei vaan tajua. "ömömömö vaan 200hv ja maksaa blöblöblö" Ei noiden pointtina ole koskaan ollutkaan huipputehot. Kohtalaisen simppeleitä sporttiautoja ja hinta nyt on mikä on. En sit tiedä mitä kaikkia vaihtoehtoja on, jos puhutaan uusista autoista ja niiden hinnoista.
Pointtina ei koskaan ollutkaan huipputehot, vaan lähinnä kilpailukykyinen hinta. Suomen autoverotus kun on mitä on, ja maahantuojakin päätti ettei halua hinnat alkaen-malleja edes Suomeen tuoda niin ne pompsauttaa äkkiä hinnan liian ylös. Tulee varmasti myymään hyvin ulkomailla kun on siellä halvempi, mutta floppaa Suomessa.
 
Jos on varaa ostaa Tojo joka menettää 10k€ vuodessa arvoaan, on varaa maksaa pari tonnia korjaamolle siitä lohkon vaihdosta. Ja tuo on worst case scenario, joka sattuu tosi harvoin. Kaikki muut remontit on halvempia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom