Hienot autot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Minkeo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1963-Porsche-904-6-Carrera-GTS-Factory-Works-Prototype-05.jpg

Taitaa olla hienoin Porsse ikinä.

1114017_article_img_large4.jpg
 
Onhan Porsche nyt kaikkien aikojen paras automerkki ja automotiivien huipentuma noin muutenkin.
2011-Singer-911.jpg

11-porsche-911-restored-singer.jpg

Nämä siis backdeitattuja 964:sia mutta porsaita yhtä lailla.
eurp_1011_02_o+rauh_welt_begriff_porsches+rauh_welt.jpg

Rauh-Welt-Hoonigan-1991-Porsche-911-Turbo-2.jpg

IMG_1353-1024x682.jpg

4.jpg

porsche-917-celebrat-1_1600x0w.jpg

Porsche-917-K_6.jpg

Porsche+917+Gulf.jpg

Yllä oleva 70-luvun Porschen 917 taitaa olla vieläkin tehokkain ratakilpa-auto, jolla on ajettu kisoja. Can-Am luokan aika-ajoissa 5.4 litran twinturbo flat-12 koneesta otettiin irti hieman vajaa 1600 hevosvoimaa. Autohan itse painaa 820kg, niin siitä voi vähän laskea teho-painosuhdetta.
0-100 1,9s
0-160 3,9s
0-320 10,9s
Huiput luonnollisesti yli neljä sataa...
 
Onhan Porschella mukaviakin autoja muttamutta.. Forza Italia! Maserati! Alfa! Ferrari! Lancia! :kuola:

075alfaromeo159.jpg

1981_Lancia_037_For_Sale_Front_1.jpg

ferrari-250-gto-wallpaper-4.jpg

maserati-250f-t2-v12-6021619655741067968.jpg

:kuola:
 

Liitteet

  • maserati-250f-t2-v12-_12.jpg
    maserati-250f-t2-v12-_12.jpg
    294,2 KB · Katsottu: 1 984
Porsche+917+Gulf.jpg

Yllä oleva 70-luvun Porschen 917 taitaa olla vieläkin tehokkain ratakilpa-auto, jolla on ajettu kisoja. Can-Am luokan aika-ajoissa 5.4 litran twinturbo flat-12 koneesta otettiin irti hieman vajaa 1600 hevosvoimaa. Autohan itse painaa 820kg, niin siitä voi vähän laskea teho-painosuhdetta.
0-100 1,9s
0-160 3,9s
0-320 10,9s
Huiput luonnollisesti yli neljä sataa...
Se tehokkain oli Can-Am -sarjaan kyhätty 917/30 joka oli vähän eri näköinen:
work.917260.3.flat550x550075f.porsche-917-30.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/35/Porsche_917-30_Goodwood.jpg

The 917/30 was the most powerful sports car racer ever built and raced. The 5.374-litre 12 cylinder (90.0 x 70.4 mm) twin-turbocharged engine could produce 1,580 bhp (1,180 kW) in qualifying tune[citation needed], with twin turbochargers run up to full boost, 39 psi (2.7 bar), though it usually raced with around 1,100 bhp (820 kW) at 7,800 rpm to preserve the engine. Weighing 1,800 lb (820 kg), giving it a power to weight of 1967.36 bhp/tonne in qualifying tune and 1369.68 bhp/tonne in race tune. The 917/30 dominated the Can-Am series during the 1973 season. The 917/30 could go from 0-62 mph (100 km/h) in 1.9 seconds, 0-100 mph (160 km/h) in 3.9 seconds, 0-200 mph (320 km/h) in 10.9 seconds, and on to a top speed of more than 260 mph (420 km/h)[citation needed]. The high-level of performance and attendant fuel consumption of the engines, and ever increasing risk, has led to the 917/30 sometimes being cited as the car that killed Can-Am racing[citation needed]. The 917 was also the only championship winning car in Can Am not to be powered by Chevrolet.

ja edit: noi kaikki tuon ajan kisa-porschet (ja muutkin tuon postin 911:t jne) :KUOLA:
 
Tiesin kyllä että nuo 917:t oli Le Mansista, mutta laitoin niiden kuvat kun ne ovat nätimpiä. Periaatteessa sama auto kuitenkin, vaikka Can-Amit ovat eri sääntöjen takia ulkonäöltään aika erinäköisiä.
 
large_105174-999230s8mw6k2.jpg


large_133540-1410202lwg62x.jpg


Bmw-M3-E30.jpg


Mercedes%2B190E%2BCosworth%2B22.jpg


Näissä on vaan sitä jotain!
 
Noi kaksnelikymppiset on ihan hirveitä vehkeitä.

No eikä ole! Ehkä ihan orkkiskuntoiset jollain tylsällä vaparilla... Mutta sopivasti laitettuina ja turbomyllyllä niin ah!
 
Jos pitäisi tuollainen 240 volvo ihan väkisin olla, niin sitten sellainen jossa olisi aivan helvetin tehokas kone, mutta muuten näyttäisi ulospäin ihan tavalliselta, ei todellakaan mitään tuuninkia. Tuo tehokas kone ja vakiolook ihan vaan sen takia että voisi trollailla muita autoja liikennevaloissa.
 
Aika kova, jos tosiaan kymppitonnin ero. USA:ssa Subaru on vaan 1300 kalliimpi ($24200 - $25495).

Subarut on Boxereita, eikä ne kyllä ole koskaan loistaneet polttoainetalouden piirissä.
Varmaan toi CO2 verotus tekee tuon hintaeron, sillä Toyotan koneet yleensä on aika vähäpäästöisiä ?
 
Subarut on Boxereita, eikä ne kyllä ole koskaan loistaneet polttoainetalouden piirissä.
Varmaan toi CO2 verotus tekee tuon hintaeron, sillä Toyotan koneet yleensä on aika vähäpäästöisiä ?
Subaru BRZ ja Toyota GT86 ovat tekniikaltaan identtisiä jousituksen hienosäätöjä lukuunottamatta, Toyotan kone siis myös Subarun boxeri.

Toyotan alkaen hinta 46.624€, Subarun 49.371€

http://www.toyota.fi/cars/new_cars/gt86/index.tmex
http://www.subaru.fi/nyheter/2012/subaru-brzn-hinnat-ja-myynnin-alkamisajankohta-vahvistettu
 

Suositut

Back
Ylös Bottom