Heureka!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jakakaamme keskenämme treeniaiheiset oivallukset, joista olemme mielestämme hyötyneet eniten. Varmaan on jokaisella mielessä jokin niksi, jolla on esim. heikko lihasryhmä saatu kehittymään, ja jonka on saattanut keksiä itselleen toimivaksi vaikka vasta hyvinkin pitkäaikaisen salilla tahkoamisen jälkeen.

Minun ehkä viimeisin oivallukseni on venyttelyn lisääminen. Etenkin hauisten venyttelyllä (ennen treeniä, kevyesti treenin aikana, treenin jälkeen, myöskin välipäivinä - lähes joka päivä) olen mielestäni saanut kehitystä aikaan. Oivallukseni oli siis: eiväthän nämä hauikset tästä mihinkään kasva, jos ei kunnolla verikään kierrä...:kippis1:

Hyvä thread.

Yksi hyväksi havaittu vinkki: hauisliikkeissä pitää muistaa keskittyä myös liikkeen negatiiviseen vaiheeseen. Koskee myös kaikkia muitakin liikkeitä.

Selkäliikkeissä keskittyy vetämään kyynärpäitä taaksepäin. Silloin saa tuntumaan selässä eikä haukkareissa.

edit: Kaikkein helpoiten onnistuu, kun kuvittelee pitelevänsä tankoa/kahvaa/painoa kyynärpäiden varassa ja unohtaa koko kyynärvarren olemassaolon.

Originally posted by S225T
Kaikissa punnerrusliikkeissä, niin ylä- kuin alakropallekin, jättää ylhäällä "lukitsematta", eli raajan ihan lievään kulmaan niin jännitys pysyy oikeassa paikassa.
Paitsi kun kokeilee dipin MM-tulosta ;)

Itse olen ainakin huomannut, että kyynärpäälämmittimet ovat must ainakin ojentaja treenissä. Eli jos sinulla kyynärpäät kipeytyvät esim ranskalaisessa, niin kyynärlämmittimet kehiin.

Toinen juttu minkä olen huomannut on se, että kannataa pitää college päällä kun tekee rintaa/olkapäitä, niin pysyy olkapäät lämpösenä.

Treeneissä pitää olla vaatetta. Välihousut verrarien alle ja poolo gollegen alle.
Kunnolla lämmitellään ennen treeniä.
Lihaksen pitää venyä rentoutuessaan kunnolla ja venytellään kevyesti sarjojen välillä.
Vettä pitää juoda paljon paitsi 15-20 min ennen reenin loppua.Mutu tiedon perusteellan olen johdatellut että kun vatsalaukku on tyhjä vedestä niin palautusjuomakin imeytyy paremmin. Tiedä häntä.

Kertokaapa joku miten reidet sais parhaiten kasvamaan. Mielellään sellaset vois vastata joilla on treenitaustaa enemmän kuin 2 kuukautta takana, mielellään vuosia.
Oon vasta alkanu tekeen pudotus sarjoja kyykyssä ja ja prässissä niin että toistot on 30-40 pudotuksineen. Tahtoo vaan jäädä noi sarja määrät aika väsiksi kun tekee tällä intensiteetillä;
Kyykkyä 2sarjaa
prässiä 1-2 (pyrin tekeen kaksi sarjaa)
Reisikouskistus laite 1-2sarjaa pudotuksilla toistot yht.15-30
Reisiojennus laite istuen 1-2sarjaa pudotuksilla toistot yht 15-30
Tätä teen kaksi viikkoa ja sitten yksi kevyt viikko, jossa liikkeet on samat(salilla huono valikoima) , mutta eri järjestysessä. Toistot sarjoissa yli 10. Pelkkiä suoria sarjoja.

Tuo takaisin lasku eli negatiivinen toimii monessa liikkeessä todella hyvin, kuten hauisliikkeet ja sama taljoissa, tietysti viimeiset kannattaa laskea tosi hitaasti, mutta turha väsyttää itseään siinä, että laskee ensimmäisen alas kahdessa minuutissa. Tuo hauisten venyttely esim. sarjojen välillä on jotain ihan taivaallista, mutta varoituksen sana: sitä ei tehdä kovaa, eikä kerralla venäytetä siihen pisteeseen mihin venyy vaan rauhassa ja tasaisesti. :kippis1: . Venyttely kunniaan kuitenkin. Ennen ja jälkeen treenin.

Prässi ottaa hyvin takareisiin, kun laittaa varpaat kiinni "alustan" yläosaan (tosin jos kengännumero on 47 ei varmaan toimi).

Jos on tasapaino-ongelmia jossain liikkeessä, peilistä on paljon apua (esim. askelkyykky).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rintaliikkeissä kannattaa ottaa pieni,luonnollinen,kaari selälle.Sitten olkapäät tukevasti penkkiä vasten.Tankoa/käsipainoja alas laskettaessa vetää sitten lapoja yhteen.Ottaa huomattavasti paremmin,kuin jos vääntäisi suoralla selällä.Ennen rintareeniä kannattaa lämmitellä myös yläselkää,kulkee paremmin.

Koska ohimoni ovat jokseenkin lahot, en muista enää kuka pakkotoiston enkeli neuvoi rinta-olkapäivänä tekemään pystypunnerruksen heti penkin, eikä vasta kaikkien rintaliikkeiden (hassu sana) jälkeen. Olen neuvosta erinomaisen kiitollinen.

Oma oivallus: ranskalaisessa punnerruksessa pitää kiskaista lavat yhteen, niin olkapäät lakkaavat lonksumasta.

Originally posted by Pomme
Kertokaapa joku miten reidet sais parhaiten kasvamaan. Mielellään sellaset vois vastata joilla on treenitaustaa enemmän kuin 2 kuukautta takana, mielellään vuosia.
Oon vasta alkanu tekeen pudotus sarjoja kyykyssä ja ja prässissä niin että toistot on 30-40 pudotuksineen. Tahtoo vaan jäädä noi sarja määrät aika väsiksi kun tekee tällä intensiteetillä;
Kyykkyä 2sarjaa
prässiä 1-2 (pyrin tekeen kaksi sarjaa)
Reisikouskistus laite 1-2sarjaa pudotuksilla toistot yht.15-30
Reisiojennus laite istuen 1-2sarjaa pudotuksilla toistot yht 15-30
Tätä teen kaksi viikkoa ja sitten yksi kevyt viikko, jossa liikkeet on samat(salilla huono valikoima) , mutta eri järjestysessä. Toistot sarjoissa yli 10. Pelkkiä suoria sarjoja.

Siis onko noi toistot 30-40 per sarja vai.Ei ihmekään,jos jalat ei kasva.Jos salilta löytyy hacki,suosittelen sitä.Reidet kasvaa väkiselläkin.

Noista toistomääristä,6-12 per sarja taitaa olla suositeltavin,jos haluaa kasvattaa lihasta.Jos teet pudotuksia,kokeile esim. 3,3,3 ; 4,4,4 tai 6,3.Nämä siis toistoja.

Pudotussarjoja on tekis joka viikko,kokeile esim. siten,että teet 1 viikon pudotussarjoja,1 viikon kovia suoria sarjoja ja 1 viikon kevyemmin.

Suorin jaloin maastaveto on hyvä liike takareisille,suosittelen,jos et ole koskaan kokeillut.Siihen perään vaikka prässi(tai hacki,jos löytyy) niin alkaa reidet olla finaalissa.Suorin jaloin vedossa ei sitte mitään pudotuksia kannata tehä,suorat sarjat toimii varmasti.

Originally posted by Pomme

Mulla on treenitaustaa 5 vuotta, josta viimeiset 2,5 järkevää suunniteltua kovaa treeniä. Siltikään en tiedä miten reidet saisi kasvamaan. Joka jalkatreeni saa hermostumaan jo edellisenä päivänä ja jalkatreenin jälkeen kävellään jalat suorina 3-4 päivää. Pakkotoistoja, pudotussarjoja, supersarjoja, negatiivisia sarjoja. Kyykkyä, prässiä, hackia, etukyykkyä, smith-kyykkyä, ojennusta, koukistusta, suorin jaloin maastavetoa. Kaikkea on tehty verenmaku suussa jo 2,5 vuotta yläkroppatreenien kustannuksella, mutta koska jätin jalat treenaamatta (osittain tosin lääkärin määräyksestä) ekan puolen treenivuoden aikana ei ne ole vieläkään päässyt samalle tasolle yläkropan kanssa.

Mitä opimme tästä: (mulla on paskat jalat) Jalkoja kannattaa treenata ensimmäisestä päivästä lähtien kovempaa kuin mitään muuta.

Originally posted by leoko

Noista toistomääristä,6-12 per sarja taitaa olla suositeltavin,jos haluaa kasvattaa lihasta.
Hyvä nyrkkisääntö, mutta jaloissa tuo 6 on mulle ainakin jo liian vähän. Kyykyssä tuo vielä toimii, mutta prässissä nuo 6 toiston sarjat tuo mulle lähinnä verenpurkaumia naamaan, vaikka hengitystekniikka onkin kunnossa. Prässissä saan parhaimman fiiliksen 10-12 toiston sarjoilla ja pumppi on yleensä älytön. Ja syvältä tullaan, unohtamatta huolellista negatiivista...

oivallisia oivalluksia

Nää saattaa olla muilla olleet jo tiedossa ammoisista ajoista lähtien, mutta omia juttuja ne on siinä mielessä että ihan itse ne järkeilin ja kokeilin :p

Takaolkakoneessa on parempi ottaa vähemmän vastusta ja tehdä liike ns. laiskasti että se kohdistuu todella takaolkapäille eikä selälle.

Olen tehnyt pari kuukautta sellaista kiertoa, että treenaan 2 viikkoa niin lujaa kuin pystyy ja sitten pidän viikon levon, jolloin käyn sauvakävelyllä kolmisen kertaa viikossa. Tulokset on noussu niin että hirvittää (olen tosin ilmeisesti ollut ylikunnossa, ja aika alussa tässä ns. kunnon treenissä vielä ollaan...)

Jalkatreenin jälkeiset päivät on helpompia jos käy seuraavan päivänä korkeintaan puolen tunnin kävelyllä (liika on likaa, mut puoli tuntia vetreyttää sopivasti).

Voimaa pitää olla

No, sain reidet turpoamaan tekemällä pyramidin kyykyllä tyyliin 10-10-8-6-3-2-10-10 ja kakkonen otetaan 90 prossalla maksimista, palautukset 1-3 minsaa. Päälle 5 minuutin tauon jälkeen prässissä 3x15 toistoa minuutin palautuksilla ja romumäärä nousi siinä nopeasti 3-alkuisesta lähelle 4-alkuista lukemaa.
Sitten 3x8 reisiojennusta, sama määrä koukistajia takki tyhjäksi ja prässillä tai Smithillä pohkeet 3x15.

Jalat kyllä kasvoivat niin, että piti ostaa uudet housut kahdesti neljässä kuukaudessa. Kyykkymaksimi vain ei räjähtänyt samaan tapaan.

Nyt etureidet ovat muisto entisestä, mutta taka- ja yläreisi on joulukinkku ja kyykky kulkee huomattavasti paremmin.

Originally posted by leoko
Siis onko noi toistot 30-40 per sarja vai.Ei ihmekään,jos jalat ei kasva.Jos salilta löytyy hacki,suosittelen sitä.Reidet kasvaa väkiselläkin.

Noista toistomääristä,6-12 per sarja taitaa olla suositeltavin,jos haluaa kasvattaa lihasta.Jos teet pudotuksia,kokeile esim. 3,3,3 ; 4,4,4 tai 6,3.Nämä siis toistoja.

Pudotussarjoja on tekis joka viikko,kokeile esim. siten,että teet 1 viikon pudotussarjoja,1 viikon kovia suoria sarjoja ja 1 viikon kevyemmin.

Suorin jaloin maastaveto on hyvä liike takareisille,suosittelen,jos et ole koskaan kokeillut.Siihen perään vaikka prässi(tai hacki,jos löytyy) niin alkaa reidet olla finaalissa.Suorin jaloin vedossa ei sitte mitään pudotuksia kannata tehä,suorat sarjat toimii varmasti.

Treeniä on takana 6 vuotta. Tätä systeemiä oon tehny 2 viikkoa. Kokeilen tätä systeemiä kun yks tod. iso heppu salilla kerto että tällä systeemillä sai reidet kasvaan.
Salilla on prässi, kyykkyteline, reisiojennuslaitteita 2 erilaista, reisikoukistuslaite maaten ja seisten + perinteiset naisten laitteet eli reiden loitontaja ja lähentäjä laite.
Suorin jaloin maastoveto on toki hyvä liike, paitsi että ottaa alaselkään(Tiedän että jos ei laske kovin alas niin ei ota niin paljon) varsinkin kun ohjelmaan kuuluu kyykky, ja maastaveto ( MV tosin eri päivänä ja joka toinen viikko)
Nykyisellä menetelmällä saan reidet todella"finaaliin", ikinä en ole tällaista kipua kokenut, paitsi joskus alkuaikoina.

Originally posted by Hulkki
Mulla on treenitaustaa 5 vuotta, josta viimeiset 2,5 järkevää suunniteltua kovaa treeniä. Siltikään en tiedä miten reidet saisi kasvamaan. Joka jalkatreeni saa hermostumaan jo edellisenä päivänä ja jalkatreenin jälkeen kävellään jalat suorina 3-4 päivää. Pakkotoistoja, pudotussarjoja, supersarjoja, negatiivisia sarjoja. Kyykkyä, prässiä, hackia, etukyykkyä, smith-kyykkyä, ojennusta, koukistusta, suorin jaloin maastavetoa. Kaikkea on tehty verenmaku suussa jo 2,5 vuotta yläkroppatreenien kustannuksella, mutta koska jätin jalat treenaamatta (osittain tosin lääkärin määräyksestä) ekan puolen treenivuoden aikana ei ne ole vieläkään päässyt samalle tasolle yläkropan kanssa.

Mitä opimme tästä: (mulla on paskat jalat) Jalkoja kannattaa treenata ensimmäisestä päivästä lähtien kovempaa kuin mitään muuta.

Jos ei pysty treenaamaan kovempaa, kannattaa yrittää treenata fiksummin...

Kannattaisi ehkä kokeilla välillä toisenlaista lähestymistapaa. Esim. volyymitreeniä. Esim kyykkyä/etukyykkyä 10 sarjaa kymppejä puolentoista minuutin tauoilla sarjojen välissä. Vakiopainolla, n. 60-70% max-ykkösestä. Siihen päälle yksi liike takareisille, muuten sama hoito mutta sarjoja vähemmän.

Originally posted by Tomi
Hyvä nyrkkisääntö, mutta jaloissa tuo 6 on mulle ainakin jo liian vähän. Kyykyssä tuo vielä toimii, mutta prässissä nuo 6 toiston sarjat tuo mulle lähinnä verenpurkaumia naamaan, vaikka hengitystekniikka onkin kunnossa. Prässissä saan parhaimman fiiliksen 10-12 toiston sarjoilla ja pumppi on yleensä älytön. Ja syvältä tullaan, unohtamatta huolellista negatiivista...

Tääkin on hassu juttu, kun kaikki tuntuu sanovan tekevänsä jaloille pitempää sarjaa. No näin tein minäkin, kunnes kehittymättömyys rupesi vaivaamaan ja huomasin, että vaikka tässä treenaillaan body-tyyliin, jossa painojen määrä ei ole se nro uno, ei mulla jalat kasvanu vaikka kuinka rääkkäs 10-12 toistoa sarjassa.

No siitä päivästä lähtien, kun aloin tekemään kyykky 2*6 ja perään prässi 2*6/7, alkoi lyyti kirjoittamaan. Eli teen aina 4 sarjaa etureisille, kaikki positiiviseen loppuun ja etureiskareeni on siinä. Joskus vaihteluksi vaihdan jomman kumman liikkeen vaikkapa reisiojennuksiin.

Tosin kyllä minulla muissakin liikkeissä on sellainen homma, että voin vaikka lopun ikäni tehdä megapuhtaita 12:n toiston sarjoja, mutta tällöin ei reenipainot nouse, ja minun kohdallani ei myöskään kehitys näin etene juurikaan. Siksi nykyään aina yhdistän joka raskaissa liikkeissä sekä lyhyet että pitemmät sarjat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom