Heureka!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tämmöstä

en tee muuta jalkaliikkeitä kuin kyykkyä. teen tosin rinnallevetoa ja mavea käyhän nekin jalkoihin. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut, jalat on aina ollut suhteessa muuhun kroppaan niin aikamoiset tukit. elikkäs siitä kai voi kiittää geenejä ja aktiivista urheilua. kai ne jossain vaiheessa on kasvanut ihan juoksemalla sählyn pelaamisella koska en silloin treenannut punttia ollenkaan ja perse ja lonkka täynnä raskausarpia. hauskahan jalkoja on trenailla, tietää ainakin seuraavana aamuna mitä on tullut tehtyä.

Originally posted by Nee
Koska ohimoni ovat jokseenkin lahot, en muista enää kuka pakkotoiston enkeli neuvoi rinta-olkapäivänä tekemään pystypunnerruksen heti penkin, eikä vasta kaikkien rintaliikkeiden (hassu sana) jälkeen. Olen neuvosta erinomaisen kiitollinen.
Pakko tunnustaa, että ainakin minä olen muutaman kerran maininnut tekeväni juuri näin (Epätoivoinen yritys kerätä pisteet himaan
:D ).

Samalla tämä päätös tehdä olkapäät rinnan kanssa samana päivänä on ollut mun treenihistorian yksi fiksuimmista päätöksistä. Olkapäät ovat saaneet lisää lepoaikaa, jolloin myös rintatreeneissä on päästy eteenpäin treenipainoissa.

Re: tämmöstä

Originally posted by vezku
en tee muuta jalkaliikkeitä kuin kyykkyä. teen tosin rinnallevetoa ja mavea käyhän nekin jalkoihin. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut, jalat on aina ollut suhteessa muuhun kroppaan niin aikamoiset tukit.

Vezku on tuttu näky polkemassa fillarilla härkä härkäylämäkeä suurimmalla vaihteella, ilman käsiä ja laulaen Eilistä (Yesterday).

Heureka tuli kun tein sumomaastavetoa vähän raskaammilla painoilla muutaman viikon kauden tiheydellä 1xviikossa. Siinä on jotain perustavanlaatuista riemua kun tarttuu tankoon ja nousee muristen seisomaan. (siis ei: "kun tarttuu tankoon ja se nousee muristen seisomaan". Olipa huono, kippis perjantaille!)

Toinen heureka tuli siinä vaiheessa kun huomasin että a) selkä ei mennytkään paskaksi ja b) vahingossa näin peilissä (joojoo, kuka nyt peilistä itseään tahallaan ihailisi...) että trapsit ovat tulleet aika mellevästi esiin, ja lantionseutuun tullut timmiä lihasta entisen laardin tilalle.

Askelkyykyn ottaminen mukaan jalkatreeniin aiheutti Heureka!-huudahduksen, ottaa nimittäin tosi kovasti perskannikoihin kun tekee ilman vyötä kovia 3-5 toiston sarjoja kummallekin jalalle. Vanha ja unohdettu liike;en ole nähnyt yhdenkään voimanostajan tekevän askelkyykkyä ja muutama bodari teki sitä vain pienillä painoilla, mutta kun luin, että Jesse Kellum tekee sitä, niin päätin itsekin kokeilla. Jessehän on nostanut tuuman verran vajaasta kyykystä 455kg 90kg:n painoisena ja kisoissa ennätys kyykyssä on jotain 410-430kg -90kg:n sarjaan, en ole ihan varma luvuista ja kyykkytyyli on suhteellisen kapea ja kaunis. Kellum on veivannut askelkyykystä 190kgX3.

Re: Re: tämmöstä

Originally posted by eno
Originally posted by vezku
en tee muuta jalkaliikkeitä kuin kyykkyä. teen tosin rinnallevetoa ja mavea käyhän nekin jalkoihin. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut, jalat on aina ollut suhteessa muuhun kroppaan niin aikamoiset tukit.

Vezku on tuttu näky polkemassa fillarilla härkä härkäylämäkeä suurimmalla vaihteella, ilman käsiä ja laulaen Eilistä (Yesterday).

itseasiassa pyörällä tulee vedettyä mäet niin isolla vaihteella kuin suinkin mahd. tässä vaiheessa pitää tosin vielä pitää kädet tangossa mutta eiköhän sitä ens kesänä vedetä jo ilman käsiäkin;)

niin muuten onkin! taitaa tämä vastaus olla tullut tampereen suunnalta?!

Originally posted by leif perkelsson
Treeneissä pitää olla vaatetta. Välihousut verrarien alle ja poolo gollegen alle.
Kunnolla lämmitellään ennen treeniä.
Lihaksen pitää venyä rentoutuessaan kunnolla ja venytellään kevyesti sarjojen välillä.
Vettä pitää juoda paljon paitsi 15-20 min ennen reenin loppua.Mutu tiedon perusteellan olen johdatellut että kun vatsalaukku on tyhjä vedestä niin palautusjuomakin imeytyy paremmin. Tiedä häntä.
taidat reenaa ulkosalilla talvet vai

Re: Re: Ote

Originally posted by PieniPenkkaaja
Mulla ei ainakaan ole hyötyä tuosta puristamisesta. Menee vaan turhaa energiaa siihen. Ja maastanostossa tanko kannattaisi olla sormilla että nostomatka olisi mahd. lyhyt.
Luulen että tuolla puristamisella saat aikaan vaan agren päälle -> rauta tuntuu kevyemmältä.

Ainakin Dave Tate, eli kovahko penkkaaja kehoittaa tekemään näin:

"Squeeze the barbell and try to pull the bar apart!

Regardless of the lift, you have to keep your body as tight as Monica Brant's behind. You'll never lift big weights if you're in a relaxed physical state while under the barbell. The best way to get the body tight is by squeezing the bar. We've also found that if you try to pull the bar apart or "break the bar," the triceps seem to become more activated."

Kulmasoudussa kun vaihtaa otteen toisin päin, niin saa tuntumaan paremmin lapojen välissä. Eli ote niin kuin esim. hauiskäännössä.

Originally posted by Byron
Kulmasoudussa kun vaihtaa otteen toisin päin, niin saa tuntumaan paremmin lapojen välissä. Eli ote niin kuin esim. hauiskäännössä.

Toi on oikeastaan jo eri liike, nimeltään Yates -soutu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Byron

Koitin eilen ensimmäistä kertaa tehdä kunnon kovan sarjan, eikä oikein sovi meikäläiselle, sillä otti habaan niin pirusti. Oikeassa ohjelmajaossa (itsellä tällä hetkellä selkä+hauis) varmasti toimii. Tekniikkakin on varmasti vielä hakusessa.

Originally posted by Andy
Koitin eilen ensimmäistä kertaa tehdä kunnon kovan sarjan, eikä oikein sovi meikäläiselle, sillä otti habaan niin pirusti.

Yates-soudullahan itse Yateskin sen hauiksensa repi hajalle 1994...

Originally posted by Hannibal
Yates-soudullahan itse Yateskin sen hauiksensa repi hajalle 1994...

Niin no mutta se Yates ei taida olla oikein vertailukelpoinen esim tällaiseen titaanin kovaan raudanvääntäjään kuin esim Andy. Dorian taisi olla heikkoa tekoa... NOT! ;)

Ei vaan, ehkä otan sen mukaan, jos vaihdan takaisin nelijakoiseen ja pyhitän selälle kokonaan oman treenikerran.

Monet ovat ylistäneet tuota hauiksen venyttelyä.. Vaivautusiko joku hieman selittämään miten hauista voi venyttää?

Oivalluksiani:

Keskivartalon lihasten merkitys kaikissa liikkeissä. Syvät vatsalihakset löysin vasta parisen vuotta sitten.

Minunkin välityksilläni (entinen hyvä tekosyy) kyykky on mahdollista kun tekniikka on kunnossa. Tässäkin on oleellista tuo toinen oivallukseni, keskivartalon lihakset.

mitenkäs noita syviä vatsalihaksia treenataan vai tuleeko ne automaattisesti muiden liikkeiden mukana?

Olen tullut siihen tulokseen asiaa pähkäillessäni, että joillakin ne tulevat luonnostaan muiden liikkeiden mukana, jotkut taas joutuvat kiinnittämään niihin erityishuomiota. Minä jouduin kiinnittämään huomiota, ja tuolla kerroin siitä prosessista ja on siitä ollut täällä muutenkin puhetta muistaakseni...

kiitos, mä olin selkeesti searchannu väärillä sanoilla...

edit: mulla on just toi harjanne kun rutistan maasta ylös. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom