- Liittynyt
- 22.2.2005
- Viestejä
- 34
mxm sanoi:Kun vertaa kuvaa purilaisesta ja sitä tarjottimella olevaa säälittävää plänttiä, niin kyllähän vituttaa.
Olen muuten monesti pohtinut, voisikohan tuosta asiasta nostaa jonkinlaisen metakan. En itte ole perillä siitä, mihin instanssiin valituksia tälläsesta pistetään, mutta mielestäni sen voisi tehdä muullekin kuin vuoropäällikölle :D (mitä kaikkia näitä nyt on, kuluttajansuoja-asiamiehiä yms.). On nimittäin aika törkeää kusetusta, jos asiaa rupeaa pohtimaan! Luultavasti täyttäisi jonkun kuluttajansuojalain pykälän, asiakkaan järjestelmällistä harhaanjohtoahan tuo on.
Useimmiten (riippumatta siitä, onko kyseessä McDonald's vai Hesburger) tilaamaansa tuotetta ei hyvällä tahdollakaan tunnista samaksi jonka on nähnyt mainoksessa. Kuinkahan moni nostaisi asiasta älläkän, jos kyseessä olisi mikä tahansa toinen kauppatavara? Hampurilaisbisneksessä tuosta on vaan tullut eräänlainen kirjoittamaton sääntö ja niin arkipäiväinen, ettei kukaan edes kuvittele saavansa kuvan mukaista tuotetta. Noissa hampparimestoissa ei tosiaan yleensä mennä edes vuoropäällikön juttusille, vaikka toi kusetus on aivan järjestelmällistä.
Kuinkahan moni ottaisi raflassa asiansa puheeksi, jos mainoksessa (onko niistä mainoksia :D) esitetyn 0,5l:n oluttuopin, jota mainostetaan esimerkiksi sanoin "puolenlitran kylmä huurteinen" sijasta tulisi vajaa, lämmin ja väljähtänyt kalja paskasessa stobessa.. Eipä taitaisi raflalla kauaa olla asiakkaita jos about jokainen tuoppi olisi tollainen.
Itse yritän välttää Mäkissä käyntiä. ABC:n isot, lämpimät ja maukkaat hampurilaiset rokkaavat!