Mites Yusu oletko saanut mitään tulosta aikaseks lavan kanssa, kuntoutunut millään lailla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mites Yusu oletko saanut mitään tulosta aikaseks lavan kanssa, kuntoutunut millään lailla?
Antoi ohjeeksi serratuksen vahvistamista. Olen sitten orjallisesti tehnyt näitä harjoitteita, mutta vamma ei muuta kuin pahene.
Tai siis lähinnä sormet puutuvat.
Mitäs nyt? Takaisin työpaikkalääkärille anomaan lähetettä ENMG-kuvaukseen. Ja makselemaan itse magneettia (omavastuu 600 e...). Maalaisjärjellä ajattelisin, että jos hermossa olisi vaurio, niin tämä olisi tullut heti, eikä olisi kestänyt puolta vuotta kehittyä. Hierojalle ajattelin kanssa mennä tässä joku ehtoo.
Eikös välilevyn pullistumat aiheuta jatkuvaa särkyä? Selässä ilmeni kipuja vain 3vk sitten aamulla kun heräsin, tuntu siltä ku koko oikea lapa olis ollu krampissa. Sen jälkeen ei ole kipuja ollut (poislukien nuo sormenpäissä asti tuntuvat vihlonnat), ainoastaan lihasjäykkyyttä ja huonontuneet liikeradat. Tänään salilla meinasi myös taju lähteä kun kevyen jalkareenin jälkeen roikuin hetken aikaa leuanvetotangossa, sen verran kiristi niskassa ja olkapäässä. Tarkotus oli venyttää selkää ja lapoja, eipähän tarvitse kokeilla uudestaan..Mulle tuli oirekuvauksestasi heti mieleen, että olisiko kyseesä kaularangan välilevyn pullistuma? Tuo lapaluun siirotus viittaa tosiaan tuohon N. thoracicus longuksen häikkään ja hartia + käsioireet vielä päälle, niin anatomisesti looginen vikapaikka olisi kaularangassa C 4-5-6-7 tasolla. Hyvä että sait lähetteen ortopedille!
Toinen kiropraktikoista totesi parin testin jälkeen että ojentavissa lihaksissa pahimmat heikkoudet.Jees, jos sulla on vielä ojentavien lihasten heikkoutta/palpaatioarkuutta niin C6-7 välin pullistuma hyvinkin mahdollinen.
Toi lavan siirrotus voi ilmeisesti johtu monistaki syistä, mutta itsellä oli (ja on edelleen) syynä hermovaurio. Lapa törröttää edelleen, mutta se on paljon paremmassa kunnossa, kuin sillon joskus. Itsellä oli käsissä ja muistaakseni sormissakin puutumisia ja salilla tietyissä liikkeissä tuli "sähköiskuja" käsiin.
Etköhän ole ortopedillä käynnin jälkeen viisaampi asian suhteen. ENMG:ssä ainakin pystytään tsekkaamaan, että miten se hermo pelittää. Toivottavasti saat paikat kuntoon!
Mitä kuntoutusliikkeitä/venytyksiä olet tehnyt, että tuo ongelma on mennyt parempaan suuntaa? Itellä lapa siirrottaa hieman kun kättä nostaa sivulle Esim. Viparit ei onnistu ollenkaan. Mutta taas eteen kädennosto ja vaikka joku painaisi sitä alas päin "kuten tuon hermon toimintaa testataan", minulla ei lapa karkaa.