Herääminen aamutreeneihin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jupiteri
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Miten ne, joiden ohjelmaan kuuluu treeni ennen koulua/töitä pääsee aamulla v*ttuilematta sängystä ylös?!

Ohjelmassa treeni 06.15-07.45 3x/vko.

Kokeiltu on kirkasvalolamput, useat herätyskellot, pitkät yöunet 9h. Jos löytyy nukahtamiseen lääkettä, pitäisi löytyä myös heräämiseen!?:)

Ongelman aiheuttaa lähinnä tämä vuodenaika, kesällähän tämä on lasten leikkiä..

Olen vetänyt aamuaerobiset syksyn/talven ajan ennen töihin menoa alkaen n. klo 06. Mun mielestä motivaatio ja kova itsekuri on aamutreenien A ja O. Vaikka miten nukuttais ja tekis mieli torkuttaa herätyskelloa, niin ylös olis noustava. Alkuun se itsensä sängystä ylös repiminen voi tuntua tuskaiselta, mutta kyllä siihen "rutinoituu" suht pian. Ainakin mulle kävi niin. Ja kun on saanut ittesä sängystä ylös ja vetänyt treenikamat niskaan, niin eipä sitä v*tutusta edes enää muista. Suosittelen miettimään herätyskellon soidessa sitä mahtavaa fiilistä, mikä tulee aamutreenien jälkeen! Siitä on hyvä käynnistää päivä, kun on jo aamusta ollut reippaana! Niin, ja tietty treenitulosten näkyminen lisää motivaatiota siihen sängystä ylös nousemiseen (itsellä hiit-treenin myötä rasvan häviäminen ja kiristyminen) :whip: :hyper:

Onneks tässä mennään koko ajan kohti kesää ja alkaa olla valoisampaa joka aamu!

Viime kerrasta on jo 5kk aikaa, on unohtunut se fiilis mikä tulee aamureippailusta..ehkä siks hankala aloittaa. Huomenna kokeilen kaataa vesilasin päälleni heti kellon soidessa:)

Siitä se lähtee ihan varmasti rutinoitumaan, kun pari kertaa kampee ittensä ylös. Vaikka se vaatisi sitten sen vesilasin silmille :D Tsemppiä!! :thumbs:

Pistää sen herätyskellon soimaan sillai, että sitä ei saa snoozattua sängystä käsin.... Tai toinen hyvä keino on hommata koiranpentu :D

Pah. Mitäs aikasia herätyksiä noi nyt muka on? Itse kömmin sängystä ylös neljältä ja puolen tunnin päästä lähden ajelemaan salille päin. Töissä olen jo klo 6. Rutiiniksihan tuo on muodostunut. Toisinaan vähän väsyttäis kellon soidessa, mutta kun vaan sitkeästi nousee ylös niin siitä se päivä lähtee liikkeelle. Ainoa haittapuoli touhussa on se, että nukkumaan pitää mennä jo kasin maissa (paitsi torstaina kun tulee teho-osasto). Jossain kohtaa yritin nukkua pidempään ja käydä salilla vasta töiden jälkeen, mutta oli liian vaikeaa se myöhemmin herääminen.

Parasta on se, että aamulla saa treenata yleensä ihan itsekseen. Joskus on muutama muukin samaan aikaan. Viikonloppuisinkin jää paljon enemmän aikaa touhuta päivällä kun on nukkunut piiiitkät yöunet ja heräilee kuuden-seitsemän maissa. Satunnaiset yövalvomiset ei juurikaan häiritse päivärytmiä.

Osaltaan päivärytmin ylläpitämiseen motivoi se, että lumilähtöherätykset ei tunnu yhtään niin pahoilta. Silloin kun kello soi kahdelta tai kolmelta. Totuttelu- ja asennekysymys sanon minä.

Ite oon kyllä tykänny treenata aamulla ja ylösnousemista helpottaa huomattavasti se, kun odottaa sitä salillemenoa ja treeni maittaa. Jos treni tuntuu pakkopullalta, niin ei siitä aikasesta heräämisestäkään kyllä mitään tule. Oon heräilly yleensä siinä puol viiden jälkeen. Pari kofeiinitablettia, kevyt aamupala ja salille.
Asenne ratkasee :thumbs:

Niin ja tosiaan nukkumaan oon menny yleensä siinä kymmenen pintaan illalla.

Mä oon niin monta vuotta herännyt viideltä, että mulla ainakin lähtee selkäytimestä jo :D

En ymmärrä miten porukka voi herätä noin aikaisin. Itellä aamulla ei toimi yhtään mikään eikä mitään pysty tekemään hirveän kooman takia. Aamulla herätyskello soimassa 6:30, mutta torkkua tulee painettua yleensä tunnin ajan 5min välein, ja sitten tuleekin kiire kouluun :D

Illalla vaan pysty menemään ennen 22-23 nukkumaan. Sohvalle kun menee illalla makaamaan + teeveetä katsomaan niin aina tulee joku hyvä ohjelma tjms joka on "pakko" katsoa. Pitäis keksiä joku systeemi minkä avulla heräis aamulla paremmin. Viikonloppuisinkin tulee aina valvottua vähintään 2-3 yöllä, ja sitten herätys iltapäivällä samaan aikaan. En tiedä, mielummin heräisin joka aamu kouluun 10, ja olisin sitten vaikka 4-6 asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Se on vaan noustava samantien ylös kun se kello soi, jos jää makoilemaan ni sitte on vaikeampaa se nouseminen. Ja äkkiä siihen tottuu, menee vastaavasti aikasemmin nukkumaan ni saa unta riittävästi. Ite heräsin kesällä töihin kahen jälkeen yöllä ja siihenki tottu ja pärjäs hyvin ku maltto mennä ennen seittemää nukkumaan.

Itsellä pelittää keittiön kautta kahvi valumaan mikä illalla pistetty valmiiksi, siitä suoraan pika suihkuun joka herättää meitsin aina. Suihkusta kahvia juomaan ja aamupalaa nassuun , siitä se homma lähtee sitten rullaamaan.

Ite jäisin aina mielelläni peiton alle ja painelisin torkkua vaikka koko päivän. Mulla ratkasuna on toiminu, kun laittaa kaksi herätyskelloa soimaan eripuolille huonetta täsmälleen samaan aikaan. Se vingunta on niin saamarin raivostuttavaa, että täytyy sitten juosta ympäri huonetta sammuttelemaan hälytyksiä mahdollisimman äkkiä.
Tommonen pikku paniikki yhdistettynä räjähtävään ylösnousuun herättää pään ja kehon melko tehokkaasti :D

Mulla toimii kans tuo kahden herätyskellon taktiikka. Ensin pärähtää kännykkä, jonka jälkeen 10min päästä varmistuksena tällainen:

img_print.php

Ihan pakko vääntäytyä ylös jo kännykän herätykseen, sillä tuota EI haluta päästää soimaan :D

Uskomattomia virityksiä porukoilla tohon herätykseen :lol2: Mut, miksi on pakko treenata aamulla, jos ei meinaa jaksaa herätä? Eikö sitä tuntia löydy muusta vuorokauden ajasta kun just aamusta?

mäki alan reenaa kyl aamusta nykyää ku ottaa päähä käyä päivä/illal kun porukkaa sen verra paljo.. tykkään olla rauhas >Hippi< :D mäki kyl olen aamutorkku et saa nährä.. tottuuha tuoho,ehkä..

Mun täytyy tunnustaa, että itse en edes treenaa aamulla :) Tarvitsen nuo viritykset ihan normaalina arkipäivänä. Tosin dieetin loppua kohden voi olla, että jonkulainen aamuaerobinen pitää ottaa käyttöön.

Treenimäärä lisääntyy kesää kohti ja niitä menee väkisillä päällekkäin. Aamulla aerobinen ja illalla sali. Töihin pitää keretä joka aamu kasilta.

Aamulenkkipäivinä herään ennen viittä, kesällä aloitin työt ennen aamuneljää. Nytkin tulee toisinaan aikaisia lähtöjä (joskus kolmen aikoihinkin saattaa työpäivä startata). Silloin jätän lenkit väliin. Olen huono nukkumaan, mutta aamuisin herääminen on ollut yllättävän helppoa. Kun pitää nousta niin pitää nousta. Ei kannata miettiä, että tulipa huonosti nukuttua. Päiväunet ovat kuitenkin itselleni välttämättömät (ja niiltä herääminen on vaikeampaa kuin aamuisin herääminen). Pitää vain asennoitua siihen, että nyt noustaan. Hassua, miten erilaisia ihmiset ovat tässä asiassa. Ei tunnu edes unen määrästä riippuvan, joillekin aamut vain ovat vaikeita.

Aamulenkit ovat ihania. Varmaan joka kerran sellaiselle aikoessani mietin, että jos nukkuisikin vähän pidempään, mutta tunne aamulenkin (tai aamutreenin) jälkeen on aina hyvä. Harmikseni minulla ei ole oikein mahdollisuutta tehdä punttitreeniä aamuisin, työt alkavat niin aikaisin ettei yksikään lähellä sijaitseva sali ole auki vielä siihen aikaan.

Kahvia on kuitenkin melkein välttämättä saatava aamulla.

Itsekin olin ennen vanhaan niitä jotka aina torkuttivat herätystä aamulla ja/tai ei millään meinannut päästä sängystä ylös ennen kuin oli ihan pakko.

Sitten menin inttiin... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom