Henkkareiden kysyminen vi**ttaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
On kyllä suhteellisen naurettavaa tämä alle 30-v sääntö. Kohta on kaljatkin lukkojen takana ja alkon ikkunoihin asennetaan kaihtimet ja ovelle portsari... Itse henkkareiden kyselemisestä, ostin uutenavuotena red bullia jekun jatkoksi, oli lievä hämmennys kun kysyttiin papereita. En tiedä onko kohteliaisuus vaiko vittuilu näin 19 vuotiaana :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ottakaa ne henkkarit valmiiksi jo esille lompakosta ja samallahan niitä vilauttaa ennen ku alkaa maksamaan, säästyy turhalta vitutukselta ja vaivalta. Eipä se aikaa vie paljoa ja tulee samalla todistettua oikeudet iloliemeen. Jos viinakaupoilla ärsyttää yhden kortin vilautus mahottomasti niin sama jättää kaljojen ostot kokonaan pois. :lol2:

Kyllä tää on sellanen isoveliholhous yhteiskunta että oksettaa.

heh, joskus kysyttiin henkkareita kun ostin ykkös olutta 21,00 jälkeen...joka on laillista alaikäisille. En tiedä mutta kyllähän toi sääntö hidastaa varmaan jonotus aikoja. menee hermot asiakkailta ja myös myyjiltä.

Tällä naamalla minulta kysytään pahveja vielä pitkään, joten eipä tuo haittane kun tottunut on. Pitäisi vaan päivittää jokin todistus ihan kuvan takia, eivät tahdo uskoa ajokorttiakaan omaksi. Jos sitä ikää oikeasti on, niin ei tämän säännön ihmeesti luulisi haittaavan. Nopeaa hommaa henkkarien kaivuu ja tarkistelu, eikä siitä pitäisi herneitä nenuun vedellä. Alkossakin töissä olleena sitä muistaa kyllä miten vaikea on oikeasti ihmisten ikää arvioida. Tulin kysyneeksi papereita 32-vuotiaalta mieheltä, mutta myöskin siltä 14-vuotiaalta pojalta, jonka täysi-ikäisyydestä olin aika todella varma.

Jos alkoholia ostan, nii samalla kun sen visan kaivan esiin niin näytän joskus oma-aloitteisesti papereita. Usein siis ennen kuin myyjä kerkeää edes pyytää. Samalla vaivallahan minä sen esiin kaivan kun maksuvälineenkin, ja eipähän tarvii myyjän erikseen pyytää. Olen kuitenkin niin babyface että ei minua kukaan yli kolmekymppiseksi erehdy luulemaan, joten kysyttäisiin niitä kuitenkin :rolleyes:

Mä en kyllä todellakaan ymmärrä miksi henkkareiden kysely ja niiden näyttäminen saa jengin ärsyyntymään. Mikä siinä on niin ärsyttävää? Multa ei kysytä oikeastaan ikinä, harmi... saisi akka tuntea itsensä nuoremmaksi :D

Ja tämäkin ohje on OHJE, ei mikään laki. Kuten jotkut ovat todenneet, ei tää tarkoita sitä, että nyt jokaiselta alle 30v. kysytään ne paperit. Kyse on siitä, että jos myyjän mielestä asiakas näyttää alle kolmekymppiseltä, niin pitää tarkistaa ikä. Ihmiset arvioivat toisten ikiä eri tavalla, joten jollekin voi joutua näyttämään, jollekin ei.

Mä en ole kassajonossa koskaan kokenut, että jonon eteneminen on hidasta sen takia, jos myyjä kysyy papereita. Jokaisella se läpyskä kuitenkin on (yleensä) siinä maksuvälineen lähellä, joten ei pitäisi olla iso ja aikaavievä tapaus ottaa sekin esiin. Enkä kyllä koe, että sekään hidastaa jonoa, jos joku kysyy missä numerossa se tietty tupakkimerkki on. Sitä en tiedä, kuinka paljon asia myyjiä ärsyttää, mutta asiakkaita ei luulisi haittaavan.

Höpöhöpö. Joka kerta heittää: "Jäi pahvit autoon. Oota mä käyn nopee hakee"

Ja takuulla näin teenkin. Olen kohta 34 wee karvanaama joka oikeasti näyttää varmaan 40 vuotiaalta, jos joku niitä saatanan lappuja kysyy niin takuulla sanon että ootappa niin haen ne autossa ja käyn vittuillakseni vaikka kahvilla jos ei myy ilman lappuja.

Jos meikäläistä ei alta 18 vuotiaasta erota niin oikeasti, teen siitä mahdollisimman vaikeeta. Jokin roti tässä vahtimisessakin oikeasti.

Tässä noin viikon vanha kuva meikäläisestä, ei pitäisi tuottaa epäselvyytte kenellekään...

Liitteet

• omakuva.jpg
    omakuva.jpg
    60,8 KB · Katsottu: 1 038
Ja ennenkuin ehtii tuleen taas se perusnillitys että "kassa tekee vain työtään" niin jos se sitä oikeasti tekee niin kyllä se erottaa täysi-ikäisen siitä joka ehkä on täysi-ikäinen ja ehkä ei ja kysyy sitä ehkä tapaukselta ne paperit.

Minä olen asiakas ja asiashan on aina oikeassa enkä minä voi mitään sille että mulla on huono muisti ja ne paperit jää joskus autoon ja joskus kotiin.

Seuraavaksi sitten joka autoon GPS seurata ja automaattiset sakot ylinopeudesta.

Luulisi ettei tässä holhousvaltiossa henkkareitten kysyminen ole se suurin ongelma... Mutta mikäs siinä jos joku "vittuillakseen" lähtee papereita hakemaan autosta: muut asiakkaat saa siinä sitten käsiteltyä. Joutaisi jonon viimeiseksi tuollainen asiakas muutenkin.

Tänään Prismassa kysyttiin paperit mutta Alkossa ei. Samalla tavalla satunnaisesti siis kysytään paperit kuin aina ennenkin.
Kuvaa en laita. ;)

Luulisi ettei tässä holhousvaltiossa henkkareitten kysyminen ole se suurin ongelma... Mutta mikäs siinä jos joku "vittuillakseen" lähtee papereita hakemaan autosta: muut asiakkaat saa siinä sitten käsiteltyä. Joutaisi jonon viimeiseksi tuollainen asiakas muutenkin.

Varmasti joutuukin jonon viimeiseksi. Mutta ihan oikeasti, jos niitä papereita aletaan kysymään kaikilta jotka ei käytä rollaattoria niin saa sitä ehkä vähän vittuilla takaisin...

Profiilisi perusteella olet 19-vuotias?
Kerrohan ihmeessä jokin parempi keino ongelman postamiseen kuin tiukempi valvolta?

No siis olettaisin, että toi 18v ikäraja johtuu siitä että 16veen kroppaa ottaa enemmän damagea viinasta kuin 21 vuotiaan. En tiiä, en oo mikään lääkäri ja viinasta on vaikee varotella 16 vuotiaalle, koska siitä ei mitään akuutteja haittoja tule darran ja hölmön käytöksen lisäksi. Ei sitä 16 vuotiaana eikä oikeestaan nykyäänkään laske kuinka monta aivosolua kuolee ryyppykerroilla, ei se olo ole maanantaina yhtään sen tyhmempi kuin edellisenä perjantaina. Henkinen mielihyvä korvaa ne menetetyt aivosolut. Kai se vaan johtuu siitä, että kukaan ei ole riittävästi valistanut niistä haitoista tai sitten ne haitat on niin vähäsiä suhteessa siihen hyvään mitä dokaamalla saavutetaan. Jos taas se hölmöily on ongelma niin mulle ihan sama onko se 17-vuotias vai 18-vuotias joka niitä bussikuskeja hakkaa. Toistaiseksi siis voin hyvällä omatunnolla käydä ostamassa 17-vuotiaalle pikkuveljelle tolpan kaljaa, koska menestyminen koulussa ja urheilussa jatkuu (ehkä jopa paremmin?) vaikka eräs viikonloppu tuhotaan muutama aivosolu.

Mut niinkun tuol aikasemmin sanoin niin mulle yks tärkeimpiä motivaattoreita kaljalle lähtemiseen on se tyttöjen metsästys ja jokainen ainakin täälläpäin tietää, että jos sä kaupassa tai koulussa jonkun tytön puhelinnumeroa kysyt niin sua vähintäänkin katsotaan kieroon, ellei jopa laiteta suoraan mielisairaalaan. Pitäs salee hommata muija niin se kukkahattutäti ei saa sydäriä nuoren miehen alkoholinkäytöstä :D

Varmasti joutuukin jonon viimeiseksi. Mutta ihan oikeasti, jos niitä papereita aletaan kysymään kaikilta jotka ei käytä rollaattoria niin saa sitä ehkä vähän vittuilla takaisin...

Oon joskus tainnut sanoa tästä jossain ketjussa, mutta kerran baarin ovella duunissa ollessa katoin ku joku isokokoinen karvanaama, joka näytti about sun ikäiseltä tuli joku juniorin kanssa. Kysyin junnulta paperit ja siinä samassa molemmat kaivoivat paprut esiin, vilkaisin tämän karvanaaman papereita samalla ja piti oikein silmiä hieraista et mitä vittua. Molemmat kaverit oli nimittäin pari kolme kk aikaisemmin täyttäneet 18. Tuon perusteella pidän hyvinkin tuota 30 rajaa perusteltuna. Sen lisäksi toinen tekijä tuolle lienee, että kun asiakkaat opetetaan siihen ettei se henkkareiden näyttäminen ole mikään loukkaus heidän aikuismaista olemusta kohtaan, niin homma voi mennä jopa helpommaksi. En tiedä miten kaupassa, mutta joku pari h sitten viimeksi joku -90 syntynyt alkoi hihittelemään "ettäkö multa halaut nähdä paperit". Toki sen yli arvioin muutaman vuoden yli 20-vuotiaaksi, mutta kun en voi olla vastaako todellinen ikä hänen olemusta vai onko kyseessä joku juniori, joka vaan näyttää vanhemmalta. Paljon helpompi kaikille, kun on tuollainen raja jossa on selkeästi marginaalia, ehkä vanhemmille se ei tuota niin paljon itsetunto-ongelmia näyttää papereita kuin reilu 20 vuotiaille. Ja samoin myyjille helpompaa kun voivat mekaanisesti kysellä papereita, eikä tarvi arvuutella kehtaako tältä kysyä vai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom