Henkivartija perjantaiksi, yksityishlö/HKI

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eppu12
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Sen verran siihen lain toiseen puoleen ja siihen turvaamiseen että: Ystävälläni oli tilanne jossa samaan pihapiiriin muutti joku ääliö joka kännäili pihassa ja sekoili sekä käyttäytyi todella häiritsevästi. Ystävälläni oli pieniä lapsia jotka eivät enää uskaltaneet leikkiä pihassa joten jyseiselle miehelle mainittiin asiasta aivan fiksusti. Henkilö ei kestänyt lainkaan häneen kohdistuvaa kritiikkiä vaan aloitti heti haukkumisen ja uhkailun. Uhkailua ja pelottelua jatkui ja poliisille tehtiin ilmoitus. Poliisi otti henkilöön yhteyden mutta sillä ei ollut vaikutusta tapahtumiin.

Uhkailut ja huutelut jatkuivat (pieni piha ja aika iholla oli väkisin) ja lapsetkin pelkäsivät. Poliisi oli taaskin täysin voimaton sillä eihän tämä henkilö ollut kuitenkaan tehnyt mitään johon voisi lujempaa puuttua. Uhkailuistakin oli vain sana sanaa vastaan. Suhteet löytyivät tutun kautta ja herran luona vieraili n määrä setiä nahkaliiveissä. Oli hieman kerrottu mikä nyt on tilanne ja miten olisi terveintä toimia.

Tämän jälkeen poliisitkin olivat useammin talon lähettyvillä väijyssä sillä mies oli ilmoittanut poliisille, että häntä on mopojengi uhannut. Tämän vierailun jälkeen ei ollut mitään häiriötä henkilöstä ja hän poistui kyllä paikalta yleensä kun ystäväni tuli lapsien kanssa paikalle.

Tämä henkilö ymmärsi välittömästi oman parhaansa kun oli itse uhattuna oikealta taholta. Ainahan tämä ei välttämättä auta mutta jos on elämänhalua vielä niin silloin tämä voi hyvinkin olla oikea tie. Ei tarvittu väkivaltaa ja taas saivat lapset leikkiä pihassa ilman pelkoa. Naistenhakkaajiin ja muutamiin muihin surkeisiin tämä voi hyvinkin olla (valitettavasti) paras keino.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ettekai te nyt tosissanne luule et joku soitto jonnekin helvetin judo kerhoon ratkaisis ton asian?

Kyllä, ihan tosissani ajattelin. No, sitä keinoa ei käytetty, joten se siitä, mutta vielä periaatteellisella tasolla.

Ei tarvitse olla mikään turvallisuusalan ekspertti tajutakseen ihmisluonnosta, varsinkin miehen, sen verran, että auktoriteeteillä on merkitystä. Niillä on ennenkin estetty monen monta hölmöilyä. Judomiehelle luonnollinen on auktoriteetti löytyy salilta. Tai oikeammin voi löytyä, salista ja tapauksesta riippuen. Voihan sellainen löytyä vaikka veljestä, enosta jne. Sen auktoriteetin koittaminen on yleensä se ensimmäinen tapa, voimankäyttö vasta seuraava. Tietysti oma valinta haluaako ponnistaa vaiheesta yksi suoraan vaiheeseen kaksi.

Se mikä tätä topikkia lukiessa laittoi huvittamaan oli, että jengi oletusarvoisesti pitää kyseistä uhkailijaa niin vaarallisena ja täytenä sekopäänä ettei siihen tehoa mikään muu kuin niinikedon karatella niskaan.
Pieni reality check vois olla monella paikallaan.

Olen samaa mieltä siinä, että uhkana ulalla oleva exä on eri kaliiberia kuin Igorit oven takana.

No onko tänään sit tapahtunu jotain..???

Joo kyllä nyt pitää saada päivitys, miten on mennyt. Muuten herää huoli.

Ai niin, se on henkivartijansa kanssa tämän viikonlopun matkustelemassa vainoojastalkkeriaan karkuun, jospa se ei pääse nettiin luotien väistelyltään ja karkuunjuoksemiseltaan.

Just joo, KRP ja kovaotteiset puhuttelut.
Monella on tuttuja poliiseina.. ymmärsin tuon postin niin että tämä nimimerkki tuntee krp:ssä (tai nyt ainakin rikospuolella..) työskentelevän kaverinkaverinkaverin kautta. Kovaotteista luultavasti puhuttelussa on vain se, kuinka asia esitetään uhatulle: Sanavalinnalla kun voi tuossa vaiheessa vaikuttaa turvallisuudentunteeseen. Minä en tuota trolliksi usko. Ainakaan vielä.

edit. Oon tuon Sapon toimintamallin kannalla. Noin ois pitänyt toimia jo Torstaina. Uhkailua takaisin ja niin överiksi (oikealta taholta) että housussa on 4. danin musta kakka.

Monella on tuttuja poliiseina.. ymmärsin tuon postin niin että tämä nimimerkki tuntee krp:ssä (tai nyt ainakin rikospuolella..) työskentelevän kaverinkaverinkaverin kautta. Kovaotteista luultavasti puhuttelussa on vain se, kuinka asia esitetään uhatulle: Sanavalinnalla kun voi tuossa vaiheessa vaikuttaa turvallisuudentunteeseen. Minä en tuota trolliksi usko. Ainakaan vielä.

KRP ja rikospoliisi ovatkin melkein sama asia. Mutta joo, uskokoon jokainen mitä tahtoo. Seuraava quotattu lause kuitenkin huvittaa tietyin osin aika paljon.

Mutta kiva juttu on että olen saanut krp;n, oman alueen poliisin ja yhden etsivän juttuun

:rolleyes:

KRP ja rikospoliisi ovatkin melkein sama asia. Mutta joo, uskokoon jokainen mitä tahtoo. Seuraava quotattu lause kuitenkin huvittaa tietyin osin aika paljon.

En ymmärrä, selitä.

Ois kyl ihan kiva jos Eppu tulis kertoo mitä tapahtu,meinaan vaa et tääl on varmaa muutki kiinnostunu ku minä

Pöh. Ehkä yksi tsiljoonasta uhkailijasta toteuttaa uhkauksensa, ellei puhuta ammattirikollisista, ja harvoinpa uhkaaja hengestä päästää.

taitaa olla niin noloa nytten, koska kauhen vyyhtin takia mitään ei tapahtunutkaan :D

Tai ehkä itse kokisin että en varsinaisesti ole tilivelvollinen foorumia kohtaan tapahtumista.

Odotetaan nyt rauhassa. Voi olla että tuossa on tapahtunut vaikka vaan epäselvästi kerrottu tilanne noiden poliisien ja muiden kanssa. Trolli tai ei mutta eipä tässä uutta coke-casea varmaan ole tulossa ;)

Jos nyt rauhassa venaillaan niin ehkä saadaan lisää tietoa tai jos on ollut vedätystä ilmassa niin miksi se loppuisi tuohon? :) Odotan jatkoa (vedätykseen tai totuuteen).

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom