Määrittele hanttihommat. Jos kaikki perusduunarin hommat on mieletäsi hanttihommia ja jokainen menee kouluun jottei niitä tarvitse tehdä, on yhtälö täysin toimimaton.
Peräänkuulutan edelleen normaali duunarihommien arvostuksen lisäämistä reippaalla kädellä. Niitä riittää paljon ja ne on tehtävä kunnialla.
Enkä puolusta tätä pelkästään siksi että olen itse duunari, vaan että yleensä koko kansantalous voisi toimia järkevästi ja sujuvasti.
Eiköhän hanttihommilla tarkoiteta jotain kadunlakaisua tai paskassa uimista, jotka varmaan alkavat olla ainoita hommia joihin ei nykyään tarvita muuta kuin halua tehdä.
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tämä hillitön duunariudenpalvonta. Totta, kaikkia tarvitaan: myös niitä, jotka pyörittävät koneistoa, samoin niitä, jotka ovat siellä ns. hallinnon korkeammalla tasolla.
Miten itse määrittelet tuon duunarin? Eikö saa olla käynyt edes ammattikoulua? Paljonko saa tienata? Näillä nykyisillä kriteereillä tuntuu, että duunareita ovat kaikki muut paitsi ne, jotka ovat jalallaan astuneet yliopiston ovista sisään; siitä huolimatta en usko, että esimerkiksi perus lastentarhanopettaja on mitenkään kapitalistisikojen joukossa sylkemässä teidän "oikeiden duunareiden" päälle. Entäs sitten maanviljely? Aika iso osa lienee yrittäjiä, mutta ruumiillista työtä joutuu tekemään vielä tänä päivänä aika paljon enemmän, kuin joku duunarihommaan valmistunut amisheppu. Rikastumaankaan ei varmasti pääse.
Luuletteko te ihmiset ihan oikeasti, että kolmannen asteen kouluista valmistuneet eivät joudu tekemään työtä? Ei se, että kädet eivät ole mustat paskasta tarkoita vielä, että ei olisi leipäänsä ansainnut rehellisellä työllä. Tuntuu tietynlainen arvofasismi olevan nykyään voimakkaampaa ns. alhaalta ylöspäin.
edit. yliopistolla ollaan ainakin Helsingissä siirrytty arvosteluasteikkoon 1-5, ilmeisesti ammattikorkeassa on myös?