henkilöstönvuokrausfirmat

Helposti. Toisaalta tuossa tilanteessa yrityksellä pitäisi kaiketi olla sopimus työterveydenhuollosta jossain missä pääset lääkärille.

Itsellä oli jossain vaiheessa tilanne, jossa lähin TK oli 2 km päässä, ja yrityksen työterveyshuolto oli 50 km päässä. Periaatteessa jos TK:sta ei olisi saanut lääkärintodistusta niin sitten olisi pitänyt matkustaa hieman.


Olin itse vuokrafirman kautta hommissa millä ei ollut mitään työterveyshuoltoa eli jouduin menemään omaan Tk:n. Sairaanhoitajan kirjoittamalla sairaslomalla sai luvan olla töistä pois mutta palkkaa ei maksettu. Jos halusi sairasajalta palkkaa piti olla lääkärinkirjoittama todistus.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin itse vuokrafirman kautta hommissa millä ei ollut mitään työterveyshuoltoa eli jouduin menemään omaan Tk:n. Sairaanhoitajan kirjoittamalla sairaslomalla sai luvan olla töistä pois mutta palkkaa ei maksettu. Jos halusi sairasajalta palkkaa piti olla lääkärinkirjoittama todistus.

Tuo on kyllä paska homma, tuli itsekin todettua vähän aikaa sitten, kun olin sairaana. Tulevaisuuden epävarmuus näissä hlövuokrfirmoissa hankaloittaa todella paljon kaikkea, olen itsekin tämän todennut ja totean paraikaa, kun kämppää tekisi mieli.
 
Olin itse vuokrafirman kautta hommissa millä ei ollut mitään työterveyshuoltoa eli jouduin menemään omaan Tk:n. Sairaanhoitajan kirjoittamalla sairaslomalla sai luvan olla töistä pois mutta palkkaa ei maksettu. Jos halusi sairasajalta palkkaa piti olla lääkärinkirjoittama todistus.

hmm. Aika mielenkiintoista. Eikös työterveyshuoltolain mukaan jotain pitäisi olla järjestettynä?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20011383
 
hmm. Aika mielenkiintoista. Eikös työterveyshuoltolain mukaan jotain pitäisi olla järjestettynä?
Firmojen pitää järjestää työterveyshuolto, mutta ei siihen tarvi ulottaa omaa lääkäriasemaa ja lääkäriä. Jos tulee sairaaksi, terveyskeskus riittää lain mukaan ja työntekijän omalla kustannuksella. Työtapaturma on sitten eri asia.
 
Firmojen pitää järjestää työterveyshuolto, mutta ei siihen tarvi ulottaa omaa lääkäriasemaa ja lääkäriä. Jos tulee sairaaksi, terveyskeskus riittää lain mukaan ja työntekijän omalla kustannuksella. Työtapaturma on sitten eri asia.

Kiitokset selvennyksestä. Näinhän se menee nyt kun asiaan vähän tarkemmin perehdyin.
 
Onko kukaan muuten koskaan saanut työvaatteita tai turvakenkiä mistään vuokrafirmasta? Itse olin yhden kesän töissä vuokrafirman kautta eikä noista ollut puhettakaan. Silloin ei tiennyt mitä oikeuksia työntekijälle kuuluu kun oli ensimmäinen kesä töissä. Nyt en kyllä lähtis töihin omissa vaatteissa.
 
Onko kukaan muuten koskaan saanut työvaatteita tai turvakenkiä mistään vuokrafirmasta? Itse olin yhden kesän töissä vuokrafirman kautta eikä noista ollut puhettakaan.

Mulle ne ainakin anto haalarit,kypärän,turvakengät ja hanskoja.
Sain vielä valita otanko housut vai haalarin.
 
Art Vandalay sanoi:
Onko kukaan muuten koskaan saanut työvaatteita tai turvakenkiä mistään vuokrafirmasta? Itse olin yhden kesän töissä vuokrafirman kautta eikä noista ollut puhettakaan.

Itse pidän todella omituisena, jos työnantaja ei tarjoa ja anna jo oletuksena työvaatteita, jos työ on yhtään sotkuisempaa. Luulisi että työnantajan pitää antaa ainakin työturvallisuuteen vaikuttavat varusteet, kuten hanskat.

Itse olen 3 eri paikassa tehdashommissa ollut ja joka paikassa on ekana päivänä isketty vähintään turvakengät, haalarit ja hanskat kouraan. Myös silloin kun olin vuokrafirman kautta, mutta silloinkin työpaikka eli firma jossa tein töitä antoi nämä, ei vuokrafirma. Vuokrafirmana tosin oli Adecco, josta ei pahaa sanottavaa ole. Asiat hoidettiin ajoissa ja kunnolla.
 
En välttämättä miellä asioita niin, että jos pääsee jostain läpi, niin se tarkoittaa, että tämä on henkilölle oikea ura. Pikemminkin ajattelen niin, että jokaiselle on olemassa ala josta tippuu vitosia.

Minä sain lähes kaikista ns. yleisistä aineista arvosanoja tyyliin 1-3, koska tähtäsin vain läpipääsyyn. Esimerkiksi fysiikan suoritin ykkösenä käymättä yhdelläkään fysiikan tunnilla. En minä työssäni tarvitse fysiikkaa yhtään sen enempää mitä joskus alemmilla asteilla tuli opittua ja matematiikastakin riittää yksinkertaiset laskut tyyliin ALV * X €. Joskus joutuu jakamaan jonkun summan kolmeen maksuerään mutta sekin menee ihan Windowsin Calcilla.
Okei ammattiaineet meni vähän paremmin...
 
Firmojen pitää järjestää työterveyshuolto, mutta ei siihen tarvi ulottaa omaa lääkäriasemaa ja lääkäriä. Jos tulee sairaaksi, terveyskeskus riittää lain mukaan ja työntekijän omalla kustannuksella. Työtapaturma on sitten eri asia.
Ongelma: työnantaja vaatii ehdottomasti lääkärintodistusta, TESsin perusteella,
ja terveysasemalla on aika nihkeää päästä lääkärille.
Terveydenhoitajan todistuksen saa kyllä helposti.
 
Back
Ylös Bottom