hengitysrytmin tärkeys!

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
eilen tein vinopenkkiä ja laitoin painot 6-8toistoon. Ennen sarjan aloittamista ajattelin että mitä jos hengittäisin niin kuin ammattilaiset käskevät. painot lasketaan rinnale, hengitän sisään ja nostossa hengitän ulos. Tein näin ja vedin 12toistoa edellis viikon 7 nähden :hyper: ! tuntuma rintaan loistava, kun ennen lihas olisi vielä jaksanut nuo 5 toistoa mutta happi loppui ja lihaksen kannalta sarja jäi vajaaksi. katsotaan nyt miten kehitytään...

Tuotahan voisi vaikka kokeilla joskus.. tai vaikka heti huomenna.

Onhan sillä helvetillinen vaikutus, moni saanu vyötäröäänkin kaventuun aika paljonkin keskittymällä hengittämään oikein.

Pitääkin kiinnittää enemmän huomiota tuohonkin seikkaan. Jos vaikka jotain olisi pielessä

Varmasti on hengittelyllä paljonkin merkitystä. Kannattaa testailla mikä toimii itellä parhaiten.

Timba79 sanoi:
Varmasti on hengittelyllä paljonkin merkitystä. Kannattaa testailla mikä toimii itellä parhaiten.

Mulla toimii parhaiten se perinteinen: "Sisään - ulos..." Mitenkä teillä?

;)

Tuon rytmityksen lisäksi mä vedän pari erittäin syvää henkäystä juuri ennen sarjan aloittamista. En tiedä sitten onko siitä iloa mut ainakin mutun perusteella pitäisi olla enemmän happea koneessa ainakin muutamaan ekaan toistoon.

Ei mutta mielenkiintoista, kertokaa lisää..
Itse olen huomannut ainakin osassa liikkeitä (en niinkään työntävissä) uloshengityksen toiston positiivisessa vaiheessa tekevän raudan viimeisissä toistoissa "kevyemmäksi".

ljm sanoi:
Tuon rytmityksen lisäksi mä vedän pari erittäin syvää henkäystä juuri ennen sarjan aloittamista. En tiedä sitten onko siitä iloa mut ainakin mutun perusteella pitäisi olla enemmän happea koneessa ainakin muutamaan ekaan toistoon.

Itse asiassa sillä on merkitystä. Joskus vuosia sitten olin jollakin sukelluskurssilla ja siellä snorklausta kun harjoteltiin niin tämä sukellusopettaja neuvoi vetämään 2-3 kertaa todella syvään henkeä ennen sitä sukeltamista. Jaksaa muuten sukeltaa paljon pidempään, kannattaa kokeilla! Ja miksei sama sitten pätisi koviin nostoihinkin? Se samainen opettaja neuvoi kuitenkin kokeilematta vaikkapa 10 kertaa tota todella syvään hengittämistä, sanoi että pystyy ehkä pidättämään hengitystä tajuttomuuteen asti. En tosin tiedä onko tällä enää mitään tekemistä totuuden kanssa.

Edittiä: kyllä esim. tossa penkissä tehdessäni 2 x 6 systeemiä, niin parissa vikassa kovassa nostossa on hyvä vetää pari kertaa happea välissä. Jaksaa paljon paremmin tehdä ne vikat kovat nostot.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Timba79 sanoi:
Se samainen opettaja neuvoi kuitenkin kokeilematta vaikkapa 10 kertaa tota todella syvään hengittämistä, sanoi että pystyy ehkä pidättämään hengitystä tajuttomuuteen asti. En tosin tiedä onko tällä enää mitään tekemistä totuuden kanssa.
:offtopic:
On tekemistä totuuden kanssa. Toi oli muistaakseni ylihengitystä, ja pitää paikkaansa että ei kannata hengittäää tollain ennen sukeltamista.

Muistan että olisin joskus penkkimaxia tehdessäni ottanut ilmaa ennen kuin punnerran, ja toisen kerran vielä noston aikana. Hyvä minä :rock: Heppoja ei meinannu olla, mutta onneks vääntöä vielä riitti.

En tiedä onko ihan :david: juttu, mutta esim. kyykyssä tarvii ilmaa vetää "mahaan", ei keuhkoihin...Saa vyön avulla vastapaineen aikaiseksi... Näin isot pojat sanovat.. Ja tietty mavessa ja penkissä ja kaikessa jos puhutaan maksimi ykkösistä.

Tylerd sanoi:
En tiedä onko ihan :david: juttu, mutta esim. kyykyssä tarvii ilmaa vetää "mahaan", ei keuhkoihin...Saa vyön avulla vastapaineen aikaiseksi... Näin isot pojat sanovat.. Ja tietty mavessa ja penkissä ja kaikessa jos puhutaan maksimi ykkösistä.
Niin sitä sanotaan että sinne palleaan. - Avustaa keskikroppaa.

Eikös ne ilmat pitäisi aina vetää pallean kanssa vaikkei salilla olisikaan

Sukulaku sanoi:
Eikös ne ilmat pitäisi aina vetää pallean kanssa vaikkei salilla olisikaan

Miksi mä taas muistelen, että yhen kaverin isä (harrasti pitkänmatkan juoksua, muunmuassa maratoonia) sanoi joskus, että lenkillä ollessa pitää nimenomaan vetää keuhkoihin se ilma, eikä palleaan. Rupeaa muuten ilkeesti pistämään. Korjatkoon joku juoksua harrasteleva jos puhun taas ihan omiani.

Dragon sanoi:
Mulla toimii parhaiten se perinteinen: "Sisään - ulos..." Mitenkä teillä?

Perinteinen suolistohengitys, yläpäästä sisään ja alapäästä ulos.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom