Helsingin taksit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu

Purtsi

Tsemppari/Kouluttaja
VITTU!

Olin lauantaina töissä eräissä häissä, ja itse juhlat oli järjestetty vimpan päälle, ja kaikki toimi minuutillee. Mutta sitten alkoi juhlat loppua ja juhlavieraat hienoissa puvuissaan ja asuissaan siirtyä kohti jatkopaikkaa.. Taksit oli bestman tilannut lauantai aamuna klo 10 Helsingin taksikeskuksesta, neljä tila-autoa klo 03.30 oven eteen.

"Selvä hommat, tilauksenne on vastaanotettu ja taksit ovat tulossa", oli keskuksesta vastattu.

Niin vastattiin...

Mutta kun ei tullut. Kello 02.30 jälkeen ei paikalle saapunut kuin yksi taksi, ja minä lähdin töistä tasan neljältä. Hiukan nolotti kävellä väkijoukon läpi, n. 50 vierasta, ja toivoa että takseja tulisi.

Ei auttanut minun soitot, ei ravintolapäällikön soitot, eikä asiakkaiden soitot. Ei mikään...

En yhtään ihmettelisi, vaikka porukka olisi odottanut siellä viiteen asti.. :wall:

Mä tiedän miten homma skulaa, ja kun oon pitämässä hauskaa, niin mä ajatan vaikka taksin mittari päällä Järvenpäästä stadin keskustaan oven eteen, mutta ei normaali kansalaisen näin tarvitse tehdä. Ja sit pääsee ovihommista neljän maissa ja menee pesee autoa tms. jollekkin 24h bensa-asemalle, niin parkkipaikka on täynnä takseja sumpit kädessä. Siis 04.30, ja keskustan taksitolpilla sadan metrin jonot!!!:wall:

Koska ne vitun stadilaiset taksikuskit ei tee hommiaan, pitää varmaan tehdä lakialoitepyyntö eduskuntaan, joka kieltää taksien tauon pitämiset klo 03 - 05. Ja taksitarkastajalle oikeus kirjoittaa 100 € sakot kaikille kenet tapaa sillon kaffella, tai edes tankkaamassa. Sä käyt sumpilla ja tankkaamassa ennen tota väliä ja sillä siisti. Ja sakon maksaa kuljettaja, ei firman omistaja.

Mulla palo niin käpy tän asian suhteen, koska pari vuotta sitten itse palelin keväällä 2 tuntia jonossa, ja kun sit päästiin frendin kyydissä himaan, niin kaikki bensikset oli täynnä tyhjiä takseja. PERKELE! Ja niiden vuorot ei ikinä lopu klo 04, koska kaikki isännät tietää et sillon on asiakkaat liikenteessä.

Ja mitä vitun virkaa sillä taksikeskuksella on, jos se ei niitä kyytejä saa toimitettua? Ihan sama kun lupaisin kaikille pakkislaisille pesää tänä iltana! Mä lupaan, mutta sen lupauksen arvo on tasan pyöreä nolla! Tää ei jää tähän.. Mua huvita enää yhtään mikään..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, pistä asia eteenpäin. Voisikohan tuota pitää juridisesti sopimusrikkomuksena, koska on kyseessä ennakkotilaus? Eniten tuossa on pielessä se, että on tehty ennakkotilaus hyvissä ajoin. Jos ei ole voitu toimittaa tilatakseja noin montaa, niin sitten olisi edes pitänyt toimittaa saman kuljetuskapasiteetin verran normaaleja sedaneja ja farmariautoja.

Joka tapauksessa on päivänselvää, että niitä takseja olisi ehdottomasti pitänyt tulla sovittuna aikana sovittua ihmismäärää varten sopiva määrä, piste. On kyllä kummallinen tapaus, koska luulisi häävieraiden olevan taksareille hyviä asiakkaita. Väki on häissä yleensä siistiä ja suosiolla maksavaista, siksi.

Pitäskö tästä tehdä joku yleinen taksi-topic?

Oharit on muuten parhaita, kun on tilattu etukäteen keskelle yötä ja siinä odotellessa ja uutta tilatessa voi seurueella kulua pari tuntia. Ei yhtään naurata esim talvella.

Suomessa on aivan liian kalliit taksat. Busseja ei kulje enää missään.

Kun tää ongelma tuntuu olevan vain stadissa. Mun faija on ajanu omaa taksia jostain vuodesta -86, ja ei sillä ole tämmöisiä ongelmia. Kun on kyytiä, ne ajetaan ja sillä siisti. Siksi tämä stadin taksikuskien ongelma risookin.

Ja ihan turha isäntien on sanoa rengeille että "ajakaa sit 04:n jälkeen", jos ei aja, niin ei aja. Siksi se käsky pitää tulla korkeammalta. Vittu jos mulla olis valta, ottaisin heti muutaman sata lupaa syyniin ja katsoisin rupeisko se tuomaan tarkkuutta siihen, milloin ne tauot pidetään.

Helsingissä kun koitat keskustassa hypätä taksiin vloppuna yö-aikaan saat odottaa 1-2 tuntia. Jonot on satoja metrejä.

Vitutusta ei ainakaan helpota se että ihmiset on niin puupäitä että hyppäävät yksi kerrallaan omiin takseihin, moni kuitenkin menossa samaan suuntaan = KÄYTTÄKÄÄ YHTEISTÄ TAKSIA! Siinä voi jonossa vähän kysellä mihin kukin menossa. Säästyy rahaa + aikaa.

:jahas:

Vitutusta ei ainakaan helpota se että ihmiset on niin puupäitä että hyppäävät yksi kerrallaan omiin takseihin, moni kuitenkin menossa samaan suuntaan = KÄYTTÄKÄÄ YHTEISTÄ TAKSIA! Siinä voi jonossa vähän kysellä mihin kukin menossa. Säästyy rahaa + aikaa.

:jahas:

Kato ku ei sitä uskalla ehottaa ikinä kellekää ku viimeks meinas tulla turpiin, ku uskals kysästä että minnekkäs suuntaan ootte menos jos mentäs samalla. :-D Suomalaiset on niin ihania välil..

Jajoo, eräs vkoloppuyö seisoskeltiin tunti taksitolpalla ja kaikki taksit suhas ohi. Siitä sitte siirryttiin hotellin eteen tolpalle ni johan rupes takseja tulee..

Mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa ottaa muita samaan taksiin. Lopputulos olisi kuitenkin se että joku mulkero ottaa kyydin maksamati, tai sitten sotkee taksin jne. Mielummin maksan yksin suuremman hinnan ja pääsen suoraan kotiin oven eteen. Mua ainakin vituttaa ne kyydin kyselijät. Jonottaisivat niinkuin kaikki muutkin.

Ja mitä taksien määrään tulee, tuosta tauolla seisomisesta en tiedä mutta määrällisesti noita ei ole viikonloppuöisin riittävästi, saatika sitten tapahtumaöinä.

Mielummin maksan yksin suuremman hinnan ja pääsen suoraan kotiin oven eteen. Mua ainakin vituttaa ne kyydin kyselijät. Jonottaisivat niinkuin kaikki muutkin.

Niin, muttakun ei tarvitsisi jonottaa niin kauaa jos ihmiset tajuisi käyttää samaa taksia. Ite aina kyselen, ja suht usein pääsekin näiden jöröjen ohi jotka tarvii oman taksin alleen. Siinähän jonottavat. Suomalaiset on tyhmiä tässä mielessä.

Mä ainakin maksan mielummin vähemmän kuin enemmän. Meitä on moneen tietenkin.

Ja mitä taksien määrään tulee, tuosta tauolla seisomisesta en tiedä mutta määrällisesti noita ei ole viikonloppuöisin riittävästi, saatika sitten tapahtumaöinä.

On niitä. Niistä suuri osa vain on tauolla tolla 03 - 05:n välillä. Mä oon sitä nimittäin ihmetelly viimeiset yhdeksän vuotta, kun oon ovelta ollu matkalla himaan. Se olis ihan sama kun ovimiehet ois tauolla 23.30 - 01.30 eikä ottais yhtään asiakasta sisään.

Mua ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa ottaa muita samaan taksiin. Lopputulos olisi kuitenkin se että joku mulkero ottaa kyydin maksamati, tai sitten sotkee taksin jne. Mielummin maksan yksin suuremman hinnan ja pääsen suoraan kotiin oven eteen. Mua ainakin vituttaa ne kyydin kyselijät. Jonottaisivat niinkuin kaikki muutkin.

Samaa mieltä. Sen jälkeen en ole enää samaan taksiin mennyt tuntemattomien kanssa, kun joku sankari yritti leipoa turpaan tilataksissa ilman syytä.

Sitten saattaa jollain olla rahat juuri sopivasti loppu, ja tuli kierrettyä helvetillinen lenkki jostain hevonhanurista ja olet kotona 05.45, toisen oksennukset sylissä, silmä ehkä mustana ja kotona vaimo syyttää pettämisestä kun tuoksut vieraalle hajuvedelle.

Joo, toi taksin saaminen Stadista on kyllä surullisen kuuluisaa. Samaa paskaa esim. lentokentällä, sielläkin takseja riittää pilvin pimein mutta järjestetty päin persettä. Jos esim. tulee 250 tyyppiä lentokoneella ja puolet niistä tahtoo taksin niin jono on mieletön. Miksi se tolppa ei voi olla sellainen avohärdelli että pääsee nousemaan esim. 25 tyyppiä eri takseihin samaan aikaan? Taksimulkut ovat jonossa ja jokainen jonottaa vuoroaan kun edellinen pakkaa niitä saatanan laukkujaan autoon. Kerran erehdyin sitten laskemaan vuoroani, olin viides, menin sitten kiltisti jonon ohi viidenteen taksiin jonossa ja meinasin saada turpaani sekä taksikuskilta että niiltä vitun typeriltä jonottajilta.

Sitten se kun et saa Stadissa taksia lennosta (yöllä), minkä vitun takia?! Eikö se ole niille persereijille sama mistä sen kyydin ottaa?

Tosiaan sama kun poket vetäsivät sumppia eivätkä ottaisi raflaan porukkaa tuona purtsin mainitsemana aikana :curs:
Miten taksi voi olla ylipäänsä parempi kuin dösä, dösään joutuu hädintuskin jonottamaan, maksaa 10x vähemmän ja käytännössä yhtä nopea kuin taksi, jos sattuu asumaan reitin varrella. Itselle ei tulisi mieleenkään lähteä edes kokeilemaan taksijonoa, pikkujouluaikaan on täysin mahdotonta edes päästä kotiin taksilla pk-seudulla.

Sitten se kun et saa Stadissa taksia lennosta (yöllä), minkä vitun takia?! Eikö se ole niille persereijille sama mistä sen kyydin ottaa?

Keskustan tuntumassa eivät ota tarkoituksella kyytiin, koska se on liikenneturvallisuusriski. Ja sit jengi huitois missä sattuu. Tässä asiassa olen taksien kanssa samaa mieltä. Tolpalle mars, sekä asiakkaat että TAKSIT!

Itse käyn lähes aina taksijonon läpi kimppakyydin toivossa aloittaen tietysti jonon alusta. Mukana tietysti pieni maalaisjärki että kenen laattaajaan/hampuusin messiin lähtee. Koiraa on todellakin karvoihin katsominen.

Useimmiten säästyy noin 40-60 min jonotusaikaa ja kasa euroja. Saa myös joskus hyvän syyn änkeä kissojen kanssa samaan kyytiin :)

Joskus meinannut kyllä tulla turpiin "etuilemisesta" :david:

Vituttaa kyllä todella paljon ku joutuu jonottamaan joku 1h taksitolpalla vaan sen takia että osa kuskeita on nii mulkkuja että pitää ne sumpit juoda just siihen ruuhka-aikaan ja esim. Ruoholahdesta voisi taksit ottaa asiakkaita ihan hyvin lennosta kyytiin mutta ei pitää olla nii vitu mulkero että pitää ajaa jonnekki helvetin tolpalle jonottamaan... Ihan sama lähdetkö baarista klo 02.00-03.30 ni tolpilla on iha helvetillinen jono... täysin ryssä meininki..

Vituttaa kyllä todella paljon ku joutuu jonottamaan joku 1h taksitolpalla vaan sen takia että osa kuskeita on nii mulkkuja että pitää ne sumpit juoda just siihen ruuhka-aikaan ja esim. Ruoholahdesta voisi taksit ottaa asiakkaita ihan hyvin lennosta kyytiin mutta ei pitää olla nii vitu mulkero että pitää ajaa jonnekki helvetin tolpalle jonottamaan...
Öö, mikäköhän mussa sitten on "vikana" kun olen tänä kesänäkin saanut Espoosta tyhjänä palaavan taksin lennosta aika monta kertaa Ruoholahti-Kamppi akselilta. Juuri mainittuna 03-05 välisenä aikana. Pari kertaa jotain kissoja änkesi samaan taksiin ja sekös vitutti :hyper: Eli ainakin jotkut taksikuskit tuntuvat tajuavan että heidän kannaltaan fiksuinta on ajella siten, että joku istuu kyydissä ja mittari raksuttaa.

Mut joo, oikean tolpan valinta onkin sitten ihan oma taiteen lajinsa, kuvittelen kehittäneeni tuohonkin jonkun systeemin koska koko kesän aikana ei ole tarvinnut jonotella kuin joku max 15-20 min että on kotimatkalle päässyt.

... kuvittelen kehittäneeni tuohonkin jonkun systeemin koska koko kesän aikana ei ole tarvinnut jonotella kuin joku max 15-20 min että on kotimatkalle päässyt.

Kuvittele vaan, mutta odotas kun talvi tulee :evil:
Luulen, että kesällä taksijonot on oikeasti lyhyempiä, koska monet ihmiset kävelee kotiinsa kesällä. Ainakin useammat kuin talvella.

Lisävalaistusta asiaan;

Tuttu kerto että niillä mulkuilla on sillon neljän pintaan lakisääteinen tauko menossa. Eli kun vuoro alkaa klo 00, pitää 04 - 04.45 olla tauolla. Ja jos ei pidä taukoa, tulee sakkoja polliisien puolelta. Ja isäntien on ihan turha sanoa, että "älkää pitäkö taukoja 04 -05", koska nehän pitää. Kuten arvasinkin asian olevan. Siksi tää käsky taukojen ajankohdasta pitäisi tulla ylempää.

:offtopic:Tampereella ainakin on olemassa tietyt tolpat, mihin kannattaa kävellä vaikka vähän kauempaa. Sijainti siis sellanen, että niihin on taksarin jouheva ajaa.

Tähän taksiongelmaan kun ynnää rahanmenon, humalaiset suunsoittajat ja surkeat yöunet niin mä taas muistankin miksi käyn kovin harvoin "viihteellä".

Lisävalaistusta asiaan;

Tuttu kerto että niillä mulkuilla on sillon neljän pintaan lakisääteinen tauko menossa. Eli kun vuoro alkaa klo 00, pitää 04 - 04.45 olla tauolla. Ja jos ei pidä taukoa, tulee sakkoja polliisien puolelta. Ja isäntien on ihan turha sanoa, että "älkää pitäkö taukoja 04 -05", koska nehän pitää. Kuten arvasinkin asian olevan. Siksi tää käsky taukojen ajankohdasta pitäisi tulla ylempää.

onko sen vuoron btw alettava klo 0.00?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom