Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
Itekkin suosittelen Itiksen Manchester Steak Housea, edullinen ja hyvänmakuinen. Toisaalta "sika tiukat mätöt" saa ABC-huoltamoiden lounaspöydästä viikonloppuisin. Liha ei lopu kesken :).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielestäni paras kokeilemani thaimaalainen ruokapaikka Helsingissä on Iso Roban Tamarin. Nam!

Yksi parhammista ravintoloista Helsingissä on Weeruska Porvoonkadulla Alppilassa. Ihan huippulounaat sekä ala carte-ruoka. Ikinä ei ole vielä joutunut pettymään ja kokemuksia on lukuisia.

Ryan Thai on joo illalla varsin kiva. Paikkahan oli kiinalainen ravintola, mikä näkyy miljöössä - katto esimerkiksi on vieläkin kokonaan kiinaa. Kalakastiketta ei kyllä ollut illalla? Lounasbuffet ei ollut kovin kaksinet.

Toinen kiva thaikkupaikka on ollut Tamarin Iso-Roballa. Bangkok fennia-korttelissa taas oli pahimman luokan pettymys; ehkä osuin vain huonona päivänä? No en mene kyllä uusiksi jollei joku tarjoa. Vieressähän on "thaimaalainen ravintola" Happiness, jonka henkilökunta ja ruokabuffettikin on kiinaa eikä thaikkua :D

Kiinalaisissa ongelma vaan on tuo Generic Dragon, en itse ainakaan ole huomannut niissä eroa; joko se ruoka on hyvää tai sitten ei, mutta tarjonta on aina sitä samaa.
Thaikuissa varmaan ongelma on sama, mutta tulee niin harvoin käytyä ja sillonkin nostalgisia muistoja fiilistellen, ettei se haittaa ;)

Onko Helsingissä muita Vietnamilaisia ravintoloita kuin Itäkeskuksessa hansasillalla oleva?

^

En ole muista kuullut kuin tosta Itiksen paikasta. Yksi vietnamilainen kampaja ei osannut nimetä ainuttakaan. Mua kiinnostaisi kanssa. Ja sit mua kiinnostaisi tietää, että onko indonesialaisia ravintoloita?

Mä suosittelen Krunikassa olevaa Korea House -ravintolaa. Korealainen ruoka on ihan hyvää.

Pikku-Nepali Annankadulla on mun mielestä hyvä. Se on siinä Mai Thain vieressä.

Kaikista kovin pihvipaikka ikinä on Gloriaa vastapäätä siinä Roballa oleva Beefy Queen. Pirun isot annokset ja pihvin voi ottaa myös salaatilla, jos ei ranet uppoo. Kyseinen salaatti on muuten myös tosi monipuolista ja tuoretta. Jos tilaa limun, ni senkin ne kaataa suoraan pullosta eikä mistään soodakoneesta.

Manhattan Steak Housessa tulee myös vedettyä aika usein, kun tekee halpaa ja hyvää pihviä mieli.

Näin ohimennen totean että Ateljè ei ole suoranaisesti mikään bodarin mesta... Vaikka lieneekin siellä top-10ssä nykyään koko Suomen listalla. On kyllä meno muuttunut aika paljon siellä...

Turkkilainen Ani on paras jossa olen käynyt, Kebab-heaven niin paljon kuin jaksaa vetää.

Minkäslainen tuo La Famiglia on, aina tehnyt mieli käydä mutta onko se kuinka muodollinen ns. kunnon ravintola?

Mun mielestä La famiglia on aika mutkaton mesta. Jotain kunnon ravintolan ja mcdonaldsin väliltä. Ihan ok pastat ainaskin, vaikka ehkä vähän hengetöntä mättöä. Ja taitaa selvitä illasta alle 30€ / naama.

Annan sille arvosanaksi 8-

Tosi kivasti tullut suositteluja, kiitos!
Katselin myös ns. suomalaisia ruokapaikkoja (ei etnisiä), mutta tuppaavat ruoat olemaan sen verta tuhtia, ettei massu taida tykätä isosta annoksesta lihaa ja rasvaisia perunoita samalla aterialla. Ryan Thai näyttää kotisivujen ja ruokatarjoilujen perusteella mainiolta! Tsekkaampa vielä loputkin.

Yksi parhammista ravintoloista Helsingissä on Weeruska Porvoonkadulla Alppilassa. Ihan huippulounaat sekä ala carte-ruoka. Ikinä ei ole vielä joutunut pettymään ja kokemuksia on lukuisia.

Piste täältä Weeruskalle myös! Ukkini vakipaikka ja tullut siellä useamman vuoden ajan käytyä. Keittiömestari tai joku vastaava guru siellä vaihtui jo jonkun aikaa sitten, joka vaikutti heikentävästi ruokiin (kuulemma), mutta kyllä se pöperö omaan napaan tänäkin päivänä uppoaa. :)

Tehtaankadulle ~5kk sitten avattu Mange Sud pitää käydä tsekkaamassa, hyvältä vaikuttaa.

http://mangesud.fi/

Näyttää kyllä hyvältä kieltämättä. Tyyris keikka tuosta kyllä tulee. ;) Olisin utelias näkemään paikan sisältä sisustukseltaan. Sitä hetkeä odotellessa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom