Helsingin ravintolat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diablo
  • Aloitettu Aloitettu
Näyttää kyllä hyvältä kieltämättä. Tyyris keikka tuosta kyllä tulee. ;) Olisin utelias näkemään paikan sisältä sisustukseltaan. Sitä hetkeä odotellessa...

Vesilasi 5€, viini ylihinnoiteltuja ja ruoka oli aika tavallista. Ei kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jatketaan tähän ketjuun.

Kuulemma Suomen paras kiinalainen ravintola on muuttanut Korkeavuorenkadulle (Kalliosta?). Havaintoja/tarkempia tuntomerkkejä?

PS. Jonna, mihin päädyit?

Juu, varmasti SP:n pizzat ovat hyviä, mutta jostain kumman syystä ei mieleni tee mennä kyseiseen kuppilaan sitä pizzaa ahnehtimaan. Näissä laatupizza-asioissa luotan enemmän Manalaan. Sivuraidetta en ole kokeillut, enkä aio kokeilla.

Helsingistä hyviä, italialaistyyppisiä pizzoja saa Virgin Oilista, Töölön Villetasta, Kruunuhaan Pompeista, ja Kampin Keskuksen yläkerrassa, lähes käytävällä sijaitsevasta design-putiikista.

Manalan pizzoista en itse pitänyt.

Fine dining osastolta on tullut käytyä jonkun verran Sofiankadun Nuevossa. Pääruoaksi söin viimeksi grillatun häränpihvin ja vartaan, oli taas ihan helvetin hyvää. Miinus espanjalaisesta Dame Estrella-oluesta, hirveää skeidaa.

Mistäs löytyy Helsingin paras Kreikkalainen ravintola?

Skattalla Grecia on ollut aika jees! Hietalahdentorin laidalla on ihanan näköinen kreikkalainen ravintola (siinä kauppahallirakennuksen päädyssä), josta olisi tosi mukavat näkymät. Aina on pitänyt mennä testaamaan, onko joku täällä käynyt?

Skattalla Grecia on ollut aika jees! Hietalahdentorin laidalla on ihanan näköinen kreikkalainen ravintola (siinä kauppahallirakennuksen päädyssä), josta olisi tosi mukavat näkymät. Aina on pitänyt mennä testaamaan, onko joku täällä käynyt?

Olen käynyt. Ruoka oli hyvää ja ravintola oli kivannäköinen.

Löysin yllättävän hyvän ja suht' tasokkaan italialaisen Pitaco -ravintolan ja aivan kotikulmilta. Ravintola oli siisti ja ihan viihtyisä. Ruokalistan ruoat vaikuttivat kokeilemisen arvoisilta. Söin itse pelkän pizzan, mutta se oli ihan kunnon ravintoloiden tasoa ja maukkaan makuinen tuoreine yrtteineen:

http://www.pitaco.fi/

Yksi parhammista ravintoloista Helsingissä on Weeruska Porvoonkadulla Alppilassa. Ihan huippulounaat sekä ala carte-ruoka. Ikinä ei ole vielä joutunut pettymään ja kokemuksia on lukuisia.
Weeruskalle kuitti myös täältä. Etenkin lihapullat ovat aivan maittava annos.

Jatketaan tähän ketjuun.

Kuulemma Suomen paras kiinalainen ravintola on muuttanut Korkeavuorenkadulle (Kalliosta?). Havaintoja/tarkempia tuntomerkkejä?

PS. Jonna, mihin päädyit?
Dong Bei Hu ilmeisesti? Se on heti siinä kun espalta kääntyy Korkeavuorenkadulle. En tiennyt että oli muuttanut jostain mutta omaan makuuni ainakin todella hyvät ja täyttävät ruuat.

Dong Bei Hu ilmeisesti? Se on heti siinä kun espalta kääntyy Korkeavuorenkadulle. En tiennyt että oli muuttanut jostain mutta omaan makuuni ainakin todella hyvät ja täyttävät ruuat.

Oli aikaisemmin Töölössä Museokadulla. Ja allekirjoitan tuon Helsingin paras kiinalainen. Samoin Pekingissä muutaman vuoden asunut kaverini oli samaa mieltä.

Tilaa vaan pöydän täyteen erilaisia annoksia ja niistä sitten porukalla maistellaan kaikkea. Kerrassaan mahtavat sapuskat!

Pasha's eerikinkadun ja fredrikinkadun kulmassa. Kebab-buffet, perus ranskisten ja riisin lisäksi myös erilaisia salaatteja ja kaikenlaista pientä hintaan 8,70€. Todella hyvää, suosittelen lämpimästi, pesee 100-0 legendaarisen eerikin pippurin! :D

Yksi aidoimpia italialaisia ravintoloita johon Stadissa olen törmännyt. Zio Pepe, Lapinlahdenkatu 25.

Onko ihan keskustassa jotain salaattibuffettia, mistä sais esim. itse lappaa johonkin kuppiin tarvittavat lisukkeet? Teatteri, Vespa, Annankadun Valintatalo ja Kampin K-kauppa on testattu, mutta jotain muuta samantyylistä ois hakusessa vielä. Ja mieluiten just sellaista, missä sais itse kauhoa sapuskat rasiaan :)

Onko ihan keskustassa jotain salaattibuffettia, mistä sais esim. itse lappaa johonkin kuppiin tarvittavat lisukkeet? Teatteri, Vespa, Annankadun Valintatalo ja Kampin K-kauppa on testattu, mutta jotain muuta samantyylistä ois hakusessa vielä. Ja mieluiten just sellaista, missä sais itse kauhoa sapuskat rasiaan :)

Aleksi13 yläkerrassa on kahvila/ravintola Ursula ja sieltä saa ainakin hyvät salaatit koottua. Oon tosin syönyt siellä aina paikan päällä että en oo varma saako sieltä mukaan, mutta luulisin...

Jos lounasaikaan on liikkeellä, niin kannattaa suunnata kasvisravintola Zucchiniin Fabianinkadulle. Olen lihansyöjä, mutta poikien tekemä kasvisruoka on jotain niin herkullista, että voittaa monen raflan pihviannokset mennen tullen. Palvelu älyttömän ystävällistä ja paikka pieni, mutta viihtyisä. Tarjolla Päivän annos (9,20€),päivän keitto sekä pientä naposteltavaa (marjarahkoja, kakkuja etc.)

Ei nyt ehkä salaattimesta, mutta Uudenmaankadun Trocadero kannattaa kokeilla. Salaattia ja italotyylistä kotiruokaa. Melkein Bar9 vastapäätä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom