Helsingin Makuunien käytäntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto.com
Kaupunki
Helsinki
Menin tossa Lauttasaaressa vuokraamaan leffan, ekalla kerralla klubikortin lisäksi luonnollisesti katottiin henkkarit ja otettiin allekirjoitus, allekirjoitus otetaan kuulemma vain ekalla kerralla. Seuraavalla kerralla riitti vain klubikortin vilautus. Nyt taas katottiin klubikortti, henkkarit ja piti allekirjoittaa. Tyttö selitti että kun on niin epärehellistä jengiä, että muiden korteilla vuokrailevat eivätkä palauta. Oon tottunut hakemaan tonneittain elokuvia eri makuuneista mansessa ilman sen kummempaa henkkarien vilauttelua ja täällä oletetaan heti että oon joku rikollinen. Onko tämä yleisesti pääkaupungissa näin, vai olinko jonkun pyrkyrin kanssa tekemisissä?

Onko täällä Filmtowneissa jotain klubikorttijuttua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainaki Espoossa riittää Pohjois-Tapiolan Makuunissa Klubikortin vilautus. Ei kysy mitää henkkareita puhumattakaa allekirjotuksista.

Muistelisin että "uutena" kasvona leffoja vuokratessani aikoinaan Olarin Makuunissa kyllä katsottiin henkkarit muutamaan kertaan. Nykyisin ei ole katsottu enää. Omasta mielestäni henkkareiden katsominen on pelkästään järkevä turvallisuus tekijä asiakkaan eduksi, ei sitä kannata ottaa mitenkään henkilökohtaisesti...vaikka tuskin Mike niin teetkään.

Filmtownissa on käsittääkseni myös samantapainen klubikortti hässäkkä, olikohan niin että joka 11. leffa ilmainen.

Mike sanoi:
Onko tämä yleisesti pääkaupungissa näin, vai olinko jonkun pyrkyrin kanssa tekemisissä?

Satunnaisesti tuntuvat kyselevän milloin mitäkin, vaikka asioisi täysin samassa putiikissa täysin saman ihmisen kanssa. Siis molempien ketjujen lähiputiikeissani.

En tiedä, mutta ainakin siellä on valmiiksi korkeammat hinnat, jota sitten yrittävät kompensoida "10. leffa ilmaiseksi"-systeemillä oli klubin jäsen tai ei.

Se riippuu ihan makuunista ja siellä olevasta tyypistä. Välillä ne antaa kaiken ilman mitään tarkistuksia ja joskus katotaan jopa essarin alle, ettei siellä ole pöllittyä DVD:tä! ;-))

Filmtownin klubijäsen saa uutuuksista euron alennuksen normihinnasta ja olikohan tiistaisin kaksi leffaa yhden hinnalla. Filmtown on kai ketjuna vapaampi koska eri putiikkien välillä on isojakin hintaeroja (esim. uutuudet jossain 2,50, toisaalla 4 egeä!). Makuuneilla on vissiin aika tiukasti samat hinnat joka putiikissa.

PS. Tervetuloa pääkaupunkiseudulle - täällä jokainen on kriminaali kunnes rosiksessa toisin todistetaan. :lol2:

Tossa lähi maakuunissa multakin pyydetään joka kerta nimmari siihen lappuun vaikka oon vuokrannu kymmeniä leffoja sieltä ja klubujäsen olen.

Klubikortin vilautus riittää. Yleensä kysyvät tarviinko vuokrakuittia enkä sitä koskaan tarvitse..

Turussa Halisten makuunissa ainakin pitää joka kerta laittaa nimmari, vaikka olen vuokrannut aika määrän leffoja. Ja Film-Towneissa kanssa. Ehkä mä vaan näytän rosvolta.

:offtopic: Zetorissa on/oli ainakin vuosi sitten drinkki, jota ostaessa kysytään aina henkkarit. Sitä on tullut ihmeteltyä pitkään. Ilmeisesti joku paikan oma juoma. Muuten siellä ei kysytä papereita vaan ainoastaan tuon juoman kohalla.

Mikäköhän tuossakin on ideana?

Välillä katsovat henkkarit ja ottavat allekirjoitukset, mutta äsken kun kävin niin kaveri kysyi vaan että haluatko kuitin - eli pelkkä allekirjoitus riitti.

Tutut myyjät ei kysele mitään.

Mike sanoi:
Menin tossa Lauttasaaressa vuokraamaan leffan, ekalla kerralla klubikortin lisäksi luonnollisesti katottiin henkkarit ja otettiin allekirjoitus, allekirjoitus otetaan kuulemma vain ekalla kerralla. Seuraavalla kerralla riitti vain klubikortin vilautus. Nyt taas katottiin klubikortti, henkkarit ja piti allekirjoittaa. Tyttö selitti että kun on niin epärehellistä jengiä, että muiden korteilla vuokrailevat eivätkä palauta. Oon tottunut hakemaan tonneittain elokuvia eri makuuneista mansessa ilman sen kummempaa henkkarien vilauttelua ja täällä oletetaan heti että oon joku rikollinen. Onko tämä yleisesti pääkaupungissa näin, vai olinko jonkun pyrkyrin kanssa tekemisissä?

Itse käy koht. tiheään kyseissä Makuunissa, eikä klubikortin ottamisen jälkeen ole allekirjoitusta kyselty.(Henkkarit olen joutunut näyttämään kerran ,kun vuokrasin uud.työntekijältä joka ei tuntenut.)En uskois että Lauttasaaressa on kovin kriminaalia porukkaa. Ennemminkin jossain Jakomäessä ,jossa otetaan varmaan sormenjäljetkin. :)

Oulussa ei tarvii näyttää mitään muuta kun henkkari eikä tuota klubikorttia ees tunnu tarviivan kun saa jostain syystä kuitenkin ne alennukset mitä klubilainen :) On noissa makuuneissa kyllä saatanasti eroja, Kuopiossa petosella oli reilu ja rento meininki ja siellä pystyi valitsemaan klubikortille kaksi käyttäjää kun taas täällä Oulussa sillä ei voi vuokrata kuin vain yksi, aika jännä minusta että voi olla noin isoja eroja noissa käytännöissä vaikka kuitenkin samasta ketjusta on kysymys...Filmtown hakkaa mielestäni Makuunin 100-0, siellä on nytkin tarjous että kaikki elokuvat lähtee 2E :)

Siis mitä helvettiä vieläkö joku vuokraa filmejäkin nykyään?
Mike en katso monitorilta leffoja kun oisit kuitenkin kysynyt, kuvan voi siirtää ;)

neutraali sanoi:
Siis mitä helvettiä vieläkö joku vuokraa filmejäkin nykyään?
Mike en katso monitorilta leffoja kun oisit kuitenkin kysynyt, kuvan voi siirtää ;)

No on se vuokraaminen minusta huomattavasti parempi ratkaisu kuin warettaminen.

:offtopic: putkelta leffasta kyllä puuttuu se "leffamaisuus", tietenkin jos sattuu olemaan se 42" putki ja kunnon sohva mistä katselee ja kaiutinsysteemit. Sen verran leffafriikkiä ollaan, että ei tule mieleenkään katsella putkelta leffaa, ja vielä ilman kunnon äänimaailmaa.

Asiaan, Espoon keskuksen makuunissa riittää klubikortin vilautus ja nimen kirjoitus lappuun, nimikirjoitustakaan ei tosin kaikki pyydä.

fish sanoi:
eli pelkkä allekirjoitus riitti.

Piti kirjoittaa: "-- pelkkä klubikortin näyttäminen riitti."

Koneelta jos vetää s-videokaapelilla televisioon, niin ihan hyvä, mutta kyllä minä mielummin (vielä) vuokraan elokuvat. Tasalaatuista, eikä ole edes kallista.

-edit-

Tulipahan tässä mieleen, että mitäs jos lompakko hukkuu, ja joku käy vuokraamassa pelkkää klubikorttia näyttäen leffoja eikä palauta niitä. Mitäköhän siinä klubikorttia ottaessa luki paperissa, onko kortti luottokorttiin verrattavissa, eli käyttäjän vastuulla kunnes on ilmoittanut katoamisesta? Onko jollakin kokemusta?

Mike sanoi:
Oon tottunut hakemaan tonneittain elokuvia eri makuuneista mansessa ilman sen kummempaa henkkarien vilauttelua ja täällä oletetaan heti että oon joku rikollinen.
Kaikki asiat ei automaattisesti tarkoita sitä, että sinua epäiltäisiin jostain tai että myyjät pitäisivät sinua b-luokan kansalaisena, jolle ei uskalla myydä edes karkkipussia ilman henkkareiden näyttämistä. Onko sekin mielestäsi varkaaksi leimaamista, kun yli 50 euron pankkikorttiostoksesta joudut näyttämään henkkarit? :)

Muistaakseni Lauttasaaren Makuunissa (ilmeisesti Makuuneissa yleensäkin?) muuttui jossain vaiheessa systeemit niin että esim. vaimo ei saa enää vuokrata meikäläisen kortilla leffoja, kortti on henkilökohtainen. Samalla alettiin kysellä henkkareita vuokrauksen yhteydessä. Aikaisemmin henkkareita ei oltu kyselty kertaakaan. Nyt taas henkkareita ei ole pitkään aikaan ainakaan minulta kyselty, ehkä ne muistaa jo naaman...
Viereisessä Filmtownissa on muistaakseni aika samat hinnat. Siellä ei ole koskaan kyselty henkkareita. Joka kymmenes leffa ilmainen niin kuin yllä mainittiin.

EDIT En muuten muista koska viimeksi on pitänyt allekirjoitusta rustata leffaa vuokratessa mutta ilmeisesti se klubikortti ajaa sen asian?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom