Helsingin Makuunien käytäntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
on sillä merkitystä vaikka ei uskoisi. Työntekijöiden kesken oli suuriakin eroja (kuulemma), jotkut möi niitä aina enemmän kuin toiset koska toiset kehtasi kaupata niitä, ja toiset taas eivät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
metalman sanoi:
on sillä merkitystä vaikka ei uskoisi. Työntekijöiden kesken oli suuriakin eroja (kuulemma), jotkut möi niitä aina enemmän kuin toiset koska toiset kehtasi kaupata niitä, ja toiset taas eivät.

Onkohan kukaan koskaan tutkinut kuinka paljon bisnestä menetetään kaikkien klubi-, bonus- yms. korttien kauppauksen takia?

Minä ainakin tietoisesti välttelen sitä vuokraamoa, jossa aina alkaa se sama: "kiinnostaisiko tutustua meidän klubi-etuihimme?" tms. jollotus kun hieman edes lähestyy myyntitiskiä. Ja parhaimmillaan sitten vielä tuputetaan sitä syötävää siinä vaiheessa kun olen jo tiskillä tyyliin: "pistetäänkös vielä jotain pientä iltapalaa/naposteltavaa mukaan?".

Verenpaine nousee moisesta kiinalaisen vesikidutuksen variantista, kyllä kai minä nyt saatana itse tiedän haluanko raksuja vai en? Jos haluaisin niin minulla olisi ne jo toisessa kädessä - aika vaikea niitä on vahingossa unohtaa myymälässä jossa kaikki nurkat pursuvat mellejä.

IronMind sanoi:
Onkohan kukaan koskaan tutkinut kuinka paljon bisnestä menetetään kaikkien klubi-, bonus- yms. korttien kauppauksen takia?

Kyllä niillä varmaan kuitenkin voiton puolelle mennään. Tuskin mikään liike niitä asiakkaiden kiusaksi/menettämisen toivossa kauppaa.

IronMind sanoi:
Verenpaine nousee moisesta kiinalaisen vesikidutuksen variantista, kyllä kai minä nyt saatana itse tiedän haluanko raksuja vai en? Jos haluaisin niin minulla olisi ne jo toisessa kädessä - aika vaikea niitä on vahingossa unohtaa myymälässä jossa kaikki nurkat pursuvat mellejä.

McDonaldsissa harrastetaan samaa välillä, monta kertaa drive-in:issä ainakin mulle ollaan yritetty tyrkyttää ateriaa hopeisena vaikka normaalin olen tilannut. Ei nyt mikään sinällään iso/paha asia ole, mutta tommonen pakkomyynti tyyli ärsyttää muakin, eri asia jos yritetään myydä jotain asiakkaan tarpeita ajatellen, niin asia hyödyttäisi oikeasti häntä, mutta tommonen "meille voittoa lisää, vaikka sä et nyt jaksas edes puolikaan tosta syödä mutta tyrkytetään kummiskin" ei iske..

Tomi sanoi:
Makuunin mässyt on parempia kuin Filmtownin mässyt.
drool.gif
Mutta Filmtownissa onkin Salmiakkianus. Filmtowniin oli tullut joku aika sitten karkki Salmiakkianus, toi herättihilpeyttä. Viimeksi salmiakista oli nimitarra poistettu jostain kumman syystä.

jamaan sanoi:
Ei nyt mikään sinällään iso/paha asia ole, mutta tommonen pakkomyynti tyyli ärsyttää muakin

Eihän tuo juu mikään maailmanloppu ole, mutta nykyään alkaa melkein joka putiikissa olla tapana tuputtaa jotain ylimääräistä tai kysellä milloin mitäkin spesiaali "rahat meille, kortti teille"-jäsenläpyskää.

Eli meikäläisen kipukynnys ylittyy lähinnä tuon päivästä ja kaupasta toiseen samanlaisena jatkuvan jankkaamisen johdosta. Ja se henkilö siinä tiskillä ei kuitenkaan koskaan itse ole vastuussa typerästä käytännöstä niin ei ole oikein sopivaa paluupallovittuilumaaliakaan siinä kassalla sitten ja sitä joutuu vain kiehumaan hiljaa oman kajuutan sisäpinnalla.

Energia sanoi:
1.
Ongelmana on ainoastaan valikoima. Suuremmassa kaupungissa se ei ole ongelma.

2. DVD-ripeissä on paskempi tarkkuus.

2.1 epävarmat tekstitykset,

3. Edes DC++ ei saa jatkuvasti täydellä kaistalla,

Hyvä ja hyvin perusteltu postaus.

Toisaalta,

1. Netissä valikoima on suuri, harvinaisuudetkin löytyvät (esim. safiiri ja teräs)

2. Sisältö on tärkeämpää kuin tekninen laatu, aivan sama jos helmi on verhottu hiukan, verrattuna paskaan joka on täydellinen.

2.1 Opettele englantia.

3. Waretus tapahtuu siinä sivussa samalla kun kone on päällä, joten ei ole olennaista kuinka paljon aikaa kuluu jonkun tietyn itemin lataamiseen. En jaksa kuitenkaan katsoa montaa leffaa illassa.

kekexx sanoi:
1. Netissä valikoima on suuri, harvinaisuudetkin löytyvät (esim. safiiri ja teräs)

2. Sisältö on tärkeämpää kuin tekninen laatu, aivan sama jos helmi on verhottu hiukan, verrattuna paskaan joka on täydellinen.

2.1 Opettele englantia.

3. Waretus tapahtuu siinä sivussa samalla kun kone on päällä, joten ei ole olennaista kuinka paljon aikaa kuluu jonkun tietyn itemin lataamiseen. En jaksa kuitenkaan katsoa montaa leffaa illassa.
Englantia on opeteltu kolmannesta luokasta lähtien, mutta jostain syystä kuulonymmärtäminen on heikkoa. Missaan usein tärkeitä kohtia puheesta esim. jossain äänekkäässä kohtauksessa tai nopeissa puheissa. Sille en voi mitään.

Teknisestä laadusta voidaan olla montaa mieltä. Monitorilta tai pienestä litteästä näytöstä katsottuna DVD-rip on suhteellisen OK, mutta mielestäni laajakuvatelevisio ja varsinkin tykki kaipaa jo parempaa lähdettä. Tämä on kyllä puhdas makuasia, mistä on turha kiistellä, mutta jos joku haluaa vuokrata DVD:n sen sijaan, että imuttaisi ripin netistä niin ymmärrän sellaisia täysin, koska vuokraan usein itsekkin, tosin kaverin kanssa puoliksi.

Onhan DVD-versioita netissäkin, mutta pakkaustavasta ja määrästä ei sanota mitään. Ei huvita mitään LOTR kuninkaan paluuta (yli 3 tuntia kestävää) imuttaa, joka on tungettu yhdelle levylle. Siinä on muutenkin poikkeuksellisen laadukas kuva, minkä tuollainen pakkaus pilaisi. Epävarmuus netissä olevan version laadusta tekee minusta hieman niitä vieroksuvan, mutta silloin tällöin rippejä imutan, jos ei ole rahaa vuokrata tai valikoimasta ei löydy.

Energia sanoi:
1. Missaan usein tärkeitä kohtia puheesta esim. jossain äänekkäässä kohtauksessa tai nopeissa puheissa. Sille en voi mitään.

2. Teknisestä laadusta voidaan olla montaa mieltä. Monitorilta tai pienestä litteästä näytöstä katsottuna DVD-rip on suhteellisen OK, mutta mielestäni laajakuvatelevisio ja varsinkin tykki kaipaa jo parempaa lähdettä.

Onhan DVD-versioita netissäkin, mutta pakkaustavasta ja määrästä ei sanota mitään. Ei huvita mitään LOTR kuninkaan paluuta (yli 3 tuntia kestävää) imuttaa, joka on tungettu yhdelle levylle.

1. Sille voi jotain. On aivan luonnollista missata jotain pointteja hankalasta englannista. Olet tässä suhteessa oikeassa.

2. Katsojan on valittava, miten haluaa kuvansa katsoa.

EDIT:
silti ei pidä antaa periksi!

Taistelkaa, tai teillä ei ole toivoa. Aina.

Älkää ikinä antako periksi!

Aina!

Makuunissahan on ollut paljon ongelmia joka tasolla. Itse ketjun pääjehut ovat istuneet monta kertaa oikeudessa verosäädöistään (firma nurin, verot maksamatta, toiminta jatkuu aina uudella firmalla joka vedetään taas nurin ennenkuin verorästejä on maksettu jne). Työntekijöitä ei suositella liittymään Palvelualojen ammattiliittoon vaan firman pääjehujen itse perustamaan "liittoon" jonka esittelevät työntekijöilleen muka ammattiliittona, jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom