Helsingin Makuunien käytäntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:
Kaikki asiat ei automaattisesti tarkoita sitä, että sinua epäiltäisiin jostain tai että myyjät pitäisivät sinua b-luokan kansalaisena, jolle ei uskalla myydä edes karkkipussia ilman henkkareiden näyttämistä. Onko sekin mielestäsi varkaaksi leimaamista, kun yli 50 euron pankkikorttiostoksesta joudut näyttämään henkkarit? :)
No tässä on kyse 3 euron elokuvasta ja aikuisesta miehestä, ei 50 euron pankkikorttiostoksesta ja narkomaanista teinistä.

Mike sanoi:
No tässä on kyse 3 euron elokuvasta ja aikuisesta miehestä, ei 50 euron pankkikorttiostoksesta ja narkomaanista teinistä.
Tuokin on totta, mutta se leffavuokraamo ostaa ne elokuvat sisään edelleenvuokrausoikeudella, mikä tekee leffojen todellisesta arvosta aika paljon suuremman. Ei täällä pk-seudulla kaikki ole paskiaisia, kyllä sä vielä tänne kotiudut. :)

Tomi sanoi:
Nää 4,5-gigaiset dvd-imaget varsinkin on tosi paskoja. ;)
Leffat maksavat 3 euroa, se on kovin pieni investointi verrattuna polttavaan asemaan, dvd-romppuihin ja uuteen kovalevyyn. Eikä se kuvan siirtäminenkään mitään riskivapaata ole, maadoitukset pitää olla kunnossa tai voi käydä hassusti, laitteille.

eikai se nyt niin iso homma ole näyttää ne henkkarit, ja varmasti jos käyt siellä useasti niin henkilökunta oppii muistamaan sinut. niillä on varmaan ohjesääntö että kaikilta tulee kysyä henkkarit ja ihan ymmärrettäväähän se on.. En ite jaksais tuollaista miettiä :)

metalman sanoi:
eikai se nyt niin iso homma ole näyttää ne henkkarit, ja varmasti jos käyt siellä useasti niin henkilökunta oppii muistamaan sinut. niillä on varmaan ohjesääntö että kaikilta tulee kysyä henkkarit ja ihan ymmärrettäväähän se on.. En ite jaksais tuollaista miettiä :)
Ei tässä nyt ollut kyse siitä jaksatko sinä miettiä tätä tai onko se iso homma näyttää henkkarit, kyse oli vain siitä, onko tämä vatvominen joka Makuunissa vai vain paikallista. Ilmeisesti täysin myyjäkohtaista. En kyllä ymmärrä mitä virkaa klubikortilla enää on, jos kuitenkin paperit katsotaan, näkeväthän nuo koneelta että olen jäsen.

neutraali sanoi:
Siis mitä helvettiä vieläkö joku vuokraa filmejäkin nykyään?
Mike en katso monitorilta leffoja kun oisit kuitenkin kysynyt, kuvan voi siirtää ;)

Vuokraa ihan perkeleesti, enemmän kuin ikinä ennen. Halpaa, helppoa ja mukavaa.

Ei kannata ottaa henkilökohtaisesti. Ainakin Fredan Makuunissa katsotaan AINA klubikortti ja henkkarit. Meidän taloudessa avokilla on tuo klubikortti ja minulla ei, joten ilman hänen läsnäoloaan en voi Makuunista hakea yhtään elokuvaa, paitsi rekisteröitymällä itse asiakkaaksi.

Tuskinpa ne sulta enää hetkenpiästä kyselee papereita, kun olet liikkeessä jo useamman kerran asioinut tuttu kasvo.

Force sanoi:
Halpaa, helppoa ja mukavaa.
Kylläkai se netistä leffan ottaminen on vielä halvempaa ja helpompaa, mukavuudesta en tiiä :)

neutraali sanoi:
Kylläkai se netistä leffan ottaminen on vielä halvempaa ja helpompaa, mukavuudesta en tiiä :)

Neutraali, Oulun kovin warepossu ;) Ei vais, onhan tuo mukava imasta hubista 10/10-konnulla leffoja. Alta puolen tunnin vilahtaa pätkä kovolle :rock:

FilmTowneissa on tämän kuukauden kaikki ei-uutuus-leffat 0,99 kipale.

Mä siirsin joku noin vuosi sitten asiakkuuden Makuunista veke. Siinä ko. Makuunissa oli hirveät määrät kopioita uutuuselokuvista, mutta leffojen kokonaisvolyymi oli rectumista. Vitutti myöskin se joka vitun kerta kysyttävä "kerrotko henkkarin loppuosan" tai "kerrotko osoitteesi". Niillä oli kai joku johdon taholta tullut määräys, että ei kysytä henkkareita, vaan tehdään se noin. Vähemmän mua vituttaa suora henkkareiden kysyminen kuin tollanen lässytys. FilmTownissa ei ole kysytty ei henkkareita eikä sossun loppuosia koskaan liittymisen jälkeen. Kortti on riittänyt.

Joensuun makuunista paljon kyllä vuokrailen leffoja ja ainakin osa myyjistä takuulla muistaa naamani, mutta kyllä sit silti vaan jooooka kerta näytetään clubikortti, henkkarit ja laitetaan vielä allekirjoitus päälle. Sitten myyjä sanoo; "kuittiahan et tarvinnutkaan?". :)
Eli eiköhän se ole joku käytäntö ja myyjät kai varmistavat ettei heidän vuokraamansa leffat katoa, vaikka muistaisivatkin vuokraajan. Ainahan sitä sitten syyllistä etsitään kun jotain sattuukin.

SniffDaddy sanoi:
Neutraali, Oulun kovin warepossu ;) Ei vais, onhan tuo mukava imasta hubista 10/10-konnulla leffoja. Alta puolen tunnin vilahtaa pätkä kovolle :rock:
Niinpä, nopeimmillaan alta 10min :), mutta se siitä. Jatkakaa.

neutraali sanoi:
Niinpä, nopeimmillaan alta 10min :)

Siihen pitää jo pyrkiä :worship: Itellä on kuitenkin ilmainen konnu, niin ei kehtaa kovin paljoa valittaa. Kattoo kun täällä jengi maksaa jostakin tyyliin 256/256-konnusta maltaita, niin pitää olla äärimmäisen tyytyväinen siitä, että Oulussa asustellaan ja hubeja löytyy :rock:

Ps. Waretus on erittäin rikollista ja moraalisesti arveluttavaa toimintaa. ;)

Myyrmäen Makuunissa pitää aina näyttää klubikortti ja allekirjoittaa se kuitti.

Eipä haittaa yhtään.

Leffojen vuokraaminen on ihan fiksua. Ei ole kovin kallista ja kyllä sillä ainakin muutamat ihmiset työllistää :)

Tuossa Reijolankadulla kysyyvät henkkareita jos eivät tunne. Allekirjoituksen olen vääntänyt muistaakseni aina..

Yleensä eivät kuitenkaan kummia kysele, "Joo, kyllä mä sut muistan" on se yleisin vastaus.. Mitäköhän mä oon menny tekee? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom